Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Świadczenie usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Prusice

Zamawiający:
Gmina Prusice
Adres: | Rynek 1, 55-110 Prusice, woj. dolnośląskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: prusice@prusice.pl tel: 713 126 224 fax: 713 126 229 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 500139663-N-2018 | Data Udzielenia: | 2018-06-18 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Kody CPV
90500000-2 | Usługi związane z odpadami | |
90511000-2 | Usługi wywozu odpadów | |
90512000-9 | Usługi transportu odpadów | |
90513100-7 | Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Świadczenie usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Prusice | Chemeko-System Sp. z o.o. Zakład Zagospodarowywania Odpadów Wrocław | 26 970,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-06-18 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 90500000 90511000 90512000 90513100 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 26 971,00 zł Minimalna złożona oferta: 26 971,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 26 971,00 zł Maksymalna złożona oferta: 26 971,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 26929 KB
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
90500000-2
Dodatkowe kody CPV:
90511000-2, 90512000-9, 90513100-7
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Ogłoszenie nr 500139663-N-2018 z dnia 19-06-2018 r.
Gmina Prusice: Świadczenie usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Prusice
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Prusice, Krajowy numer identyfikacyjny 93193510600000, ul. Rynek 1, 55110 Prusice, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 713 126 224, e-mail prusice@prusice.pl, faks 713 126 229.
Adres strony internetowej (url): www.bip.prusice.pl
Adres strony internetowej (url): www.bip.prusice.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Prusice
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
ZP.271.1.18.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1.Przedmiotem umowy jest usługa polegająca na odbieraniu odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych, takich jak np.: punkty handlowe, szkoły, przedszkola, świetlice wiejskie, cmentarze, boiska sportowe, budynki użyteczności publicznej, miejsce wykonywania działalności gospodarczej i odbiór odpadów z koszy ulicznych, położonych na terenie Gminy Prusice, oraz zagospodarowanie odebranych odpadów tj. odzysk lub unieszkodliwianie, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1289 ze zm.) Rodzaj odpadów stanowiących przedmiot zamówienia: Lp Rodzaj odpadu 1 Niesegregowane odpady komunalne 2 Papier, w tym tektura 3 Szkło 4 Metal i tworzywa sztuczne 5 Odpady ulegające biodegradacji 2. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia budynków użyteczności publicznej, takich jak: świetlic wiejskich, placów zabaw oraz boisk sportowych ORLIK na terenie gminy Prusice w pojemniki lub stojaki wyposażone w worki, do zbiórki odpadów komunalnych na następujące frakcje odpadów: zmieszane odpady komunalne, metale i tworzywa sztuczne, szkło oraz papier. 3.Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów komunalnych wytworzonych przez właścicieli nieruchomości niezamieszkałych gromadzonych: - w sposób nieselektywny – zmieszanych odpadów komunalnych, zbieranych w pojemnikach/kontenerach oraz workach przeznaczonych na odpady komunalne (tzw. nadwyżka) składowanych obok pojemnika w dniu jego odbioru; - w sposób selektywny – segregowanych odpadów komunalnych, zbieranych w pojemnikach/workach. 4. Wykonawca zobowiązany jest także do odbioru odpadów leżących luzem obok zapełnionych pojemników oraz doprowadzenia do porządku terenów przyległych, zanieczyszczonych w skutek przepełnienia pojemników do gromadzenia odpadów. Obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników. 5. Wykonawca zobowiązany będzie do realizacji usługi również w przypadku kiedy dojazd do nieruchomości będzie utrudniony, w przypadku złych warunków atmosferycznych, z powodu prowadzonych remontów dróg czy w przypadku gdy nieruchomości będą oddalone od głównej drogi dojazdowej. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu zamówienia. 6. Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych, ustalona zostanie przez Wykonawcę z właścicielem nieruchomości i dostosowana według potrzeb do harmonogramu wywozu odpadów. 7. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych z koszy ulicznych ustawionych na terenach przeznaczonych do użytku publicznego w tym przystanków autobusowych i placów zabaw 1 raz w tygodniu. 8. Zamawiający przekaże Wykonawcy w dniu podpisania umowy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości objętych umową odbioru odpadów oraz miejsc gromadzenia odpadów. 9. Zamawiający przekaże Wykonawcy aktualny harmonogram wywozu odpadów komunalnych obowiązujący na terenie Gminy Prusice. 11. Aktualny harmonogram wywozu odpadów komunalnych opracowany został do 31 grudnia 2018 r., 12. Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za poinformowanie właścicieli nieruchomości niezamieszkałych o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Zamawiający będzie publikował harmonogram wywozu na stronie internetowej urzędu.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV:
90500000-2
Dodatkowe kody CPV:
90511000-2, 90512000-9, 90513100-7
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
| |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 23/05/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 26970.51 Waluta pln IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 1 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: Chemeko-System Sp. z o.o. Zakład Zagospodarowywania Odpadów Email wykonawcy: Adres pocztowy: ul. Jerzmanowska 4-6 Kod pocztowy: 54-519 Miejscowość: Wrocław Kraj/woj.: dolnośląskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 26970.51 Oferta z najniższą ceną/kosztem 26970.51 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 26970.51 Waluta: pln IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom tak Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 sut. 1 pkt 3 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zważywszy na fakt iż: a) dnia 15 maja 2018 r. Zamawiający dokonał unieważnienia postępowania pn. „Świadczenie usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu Gminy Prusice oraz zorganizowanie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych - część III b” sygn. ZP.271.1.7.2018 w zakresie: Części II - Świadczenie usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Prusice, oraz wyboru oferty najkorzystniejszej w zakresie Części I - Świadczenie usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Prusice oraz zorganizowanie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych b) dnia 19.05.2018 r. wygasła umowa zawarta z Wykonawcą Chemeko-System Spółką z ograniczoną odpowiedzialnością Zakład Zagospodarowywania Odpadów z siedzibą przy ul. Jerzmanowskiej 4-6 54-519 Wrocław w przedmiocie „Świadczenia usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Prusice - część IIb”, c) Gmina Prusice podjęła czynności związane z wyłączeniem nieruchomości niezamieszkałych z gminnego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi z dniem 1 lipca 2018 r. z uwagi na szereg trudności przy wprowadzaniu systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym rozliczaniu nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne zasadnym jest wyłączenie tych nieruchomości z gminnego systemu odbioru odpadów komunalnych. W bardzo wielu przypadkach, podmioty prowadzące działalność gospodarczą, mają trudności w rozróżnieniu co jest odpadem komunalnym a co przemysłowym (poprodukcyjnym), co skutkuje nadmiernym tonażem oddawanych odpadów zmieszanych, a niewielkiej ilości odpadów segregowanych przy zadeklarowanej selektywnej zbiórce odpadów. Tak prowadzona zbiórka na nieruchomościach niezamieszkałych generuje wyższe koszty odbioru i zagospodarowania odpadów w rozliczeniu z podmiotem odbierającym odpady z terenu gminy, zaistniała konieczność udzielenia zamówienia na usługę polegająca na odbieraniu i transporcie odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych do dnia 30 czerwca 2018 r. tj. do czasu, w którym po stronie Gminy leży obowiązek odbioru odpadów z nieruchomości niezamieszkałych. Powyższe ma istotne znaczenie również dla oceny przesłanki, o której mowa w art. 67 ust. 1 pkt 3) ustawy Pzp cyt. Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Zamawiający bowiem - działając z należytą starannością przeprowadził postępowanie w trybie konkurencyjnym, Wobec wygaśnięcia poprzedniej umowy z dniem 19 maja 2018 r. istnieje bezwzględna konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia tj. zapewnienia bieżącego odbierania odpadów z w/w nieruchomości. Ponieważ czynności te muszą być wykonywane w sposób ciągły - do czasu podpisania umowy z wykonawcą wyłonionym w przetargu - nie istnieje możliwość udzielenia zamówienia w żadnym z trybów konkurencyjnych. Odbiór odpadów musi bowiem nastąpić zgodnie z harmonogramem wywozu odpadów już w dniu 24 maja 2018 r. i odpowiednio w dniach kolejnych do czasu wyłączenia nieruchomości niezamieszkałych z systemu gospodarowania odpadami gminnymi. Tak więc wypełnienie obowiązków Gminy wynikających z przepisów ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach jest możliwe tylko w sytuacji, gdy dojdzie do udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki. Warto zwrócić uwagę, że w poglądach doktryny zwracano już uwagę na możliwość zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3) ustawy Pzp w sytuacji związanej z przeciągającym się - nie z winy Zamawiającego postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: "Charakter niemożliwy do przewidzenia będzie miała również konieczność natychmiastowego udzielenia zamówienia, będąca rezultatem przeciągającego się bez winy zamawiającego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zaistniała sytuacja, w której wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, nie może wynikać z przyczyn leżących po stronie zamawiającego. Nie może być zatem spowodowana zamierzoną opieszałością w udzieleniu zamówienia" (W. Dzierżanowski, J Jerzykowski, M. Stachowiak "Prawo zamówień publicznych. Komentarz" (WKP 2018). Warto również zauważyć, że zawierana umowa dotyczy wyłącznie okresu, w jakim jest niezbędne zabezpieczenie bieżącego świadczenia usług Szacowana wartość zamówienia w okresie trwania umowy wyniesie około 34000,00 zł przy. Powyższe jest zgodne ze wyrażanymi przez Krajową Izbę Odwoławczą poglądami dotyczącymi sposobu interpretacji przesłanki natychmiastowej potrzeby wykonania zamówienia. W tym zakresie KIO zajęła stanowisko w uchwale z 13.08.2009 r., KIO/KD 21/09, LEX nr 590103, podnosząc, że „istotną cechą charakteryzującą zamówienia udzielone w oparciu o przesłankę art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp jest natychmiastowość wykonania, szybka reakcja i krótki okres trwania zamówienia, mający na celu jedynie usunięcie absolutnie niezbędnych skutków zdarzenia niemożliwego do przewidzenia". W okolicznościach zaistniałego stanu faktycznego zostały, zatem spełnione przesłanki, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 3) ustawy Pzp, przy uwzględnieniu przedstawionego powyżej sposobu ich interpretacji przez doktrynę i orzecznictwo
Zważywszy na fakt iż: a) dnia 15 maja 2018 r. Zamawiający dokonał unieważnienia postępowania pn. „Świadczenie usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu Gminy Prusice oraz zorganizowanie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych - część III b” sygn. ZP.271.1.7.2018 w zakresie: Części II - Świadczenie usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Prusice, oraz wyboru oferty najkorzystniejszej w zakresie Części I - Świadczenie usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Prusice oraz zorganizowanie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych b) dnia 19.05.2018 r. wygasła umowa zawarta z Wykonawcą Chemeko-System Spółką z ograniczoną odpowiedzialnością Zakład Zagospodarowywania Odpadów z siedzibą przy ul. Jerzmanowskiej 4-6 54-519 Wrocław w przedmiocie „Świadczenia usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Prusice - część IIb”, c) Gmina Prusice podjęła czynności związane z wyłączeniem nieruchomości niezamieszkałych z gminnego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi z dniem 1 lipca 2018 r. z uwagi na szereg trudności przy wprowadzaniu systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym rozliczaniu nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne zasadnym jest wyłączenie tych nieruchomości z gminnego systemu odbioru odpadów komunalnych. W bardzo wielu przypadkach, podmioty prowadzące działalność gospodarczą, mają trudności w rozróżnieniu co jest odpadem komunalnym a co przemysłowym (poprodukcyjnym), co skutkuje nadmiernym tonażem oddawanych odpadów zmieszanych, a niewielkiej ilości odpadów segregowanych przy zadeklarowanej selektywnej zbiórce odpadów. Tak prowadzona zbiórka na nieruchomościach niezamieszkałych generuje wyższe koszty odbioru i zagospodarowania odpadów w rozliczeniu z podmiotem odbierającym odpady z terenu gminy, zaistniała konieczność udzielenia zamówienia na usługę polegająca na odbieraniu i transporcie odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych do dnia 30 czerwca 2018 r. tj. do czasu, w którym po stronie Gminy leży obowiązek odbioru odpadów z nieruchomości niezamieszkałych. Powyższe ma istotne znaczenie również dla oceny przesłanki, o której mowa w art. 67 ust. 1 pkt 3) ustawy Pzp cyt. Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Zamawiający bowiem - działając z należytą starannością przeprowadził postępowanie w trybie konkurencyjnym, Wobec wygaśnięcia poprzedniej umowy z dniem 19 maja 2018 r. istnieje bezwzględna konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia tj. zapewnienia bieżącego odbierania odpadów z w/w nieruchomości. Ponieważ czynności te muszą być wykonywane w sposób ciągły - do czasu podpisania umowy z wykonawcą wyłonionym w przetargu - nie istnieje możliwość udzielenia zamówienia w żadnym z trybów konkurencyjnych. Odbiór odpadów musi bowiem nastąpić zgodnie z harmonogramem wywozu odpadów już w dniu 24 maja 2018 r. i odpowiednio w dniach kolejnych do czasu wyłączenia nieruchomości niezamieszkałych z systemu gospodarowania odpadami gminnymi. Tak więc wypełnienie obowiązków Gminy wynikających z przepisów ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach jest możliwe tylko w sytuacji, gdy dojdzie do udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki. Warto zwrócić uwagę, że w poglądach doktryny zwracano już uwagę na możliwość zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3) ustawy Pzp w sytuacji związanej z przeciągającym się - nie z winy Zamawiającego postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: "Charakter niemożliwy do przewidzenia będzie miała również konieczność natychmiastowego udzielenia zamówienia, będąca rezultatem przeciągającego się bez winy zamawiającego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zaistniała sytuacja, w której wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, nie może wynikać z przyczyn leżących po stronie zamawiającego. Nie może być zatem spowodowana zamierzoną opieszałością w udzieleniu zamówienia" (W. Dzierżanowski, J Jerzykowski, M. Stachowiak "Prawo zamówień publicznych. Komentarz" (WKP 2018). Warto również zauważyć, że zawierana umowa dotyczy wyłącznie okresu, w jakim jest niezbędne zabezpieczenie bieżącego świadczenia usług Szacowana wartość zamówienia w okresie trwania umowy wyniesie około 34000,00 zł przy. Powyższe jest zgodne ze wyrażanymi przez Krajową Izbę Odwoławczą poglądami dotyczącymi sposobu interpretacji przesłanki natychmiastowej potrzeby wykonania zamówienia. W tym zakresie KIO zajęła stanowisko w uchwale z 13.08.2009 r., KIO/KD 21/09, LEX nr 590103, podnosząc, że „istotną cechą charakteryzującą zamówienia udzielone w oparciu o przesłankę art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp jest natychmiastowość wykonania, szybka reakcja i krótki okres trwania zamówienia, mający na celu jedynie usunięcie absolutnie niezbędnych skutków zdarzenia niemożliwego do przewidzenia". W okolicznościach zaistniałego stanu faktycznego zostały, zatem spełnione przesłanki, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 3) ustawy Pzp, przy uwzględnieniu przedstawionego powyżej sposobu ich interpretacji przez doktrynę i orzecznictwo