Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Rozbudowa systemu radiołączności o powiat sochaczewski, żyrardowski i Wyszogród.
Adres: | Narodowych Sił Zbrojnych 5, 09-400 Płock, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: sekretariat@wspritsplock.pl tel: 242 678 400 fax: 242 678 415 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 500028273-N-2017 | Data Udzielenia: | 2017-09-13 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Kody CPV
32418000-6 | Sieć radiowa | |
32570000-9 | Urządzenia łączności |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Rozbudowa systemu radiołączności o powiat sochaczewski, żyrardowski i Wyszogród. | AKSEL Sp. z o.o. Rybnik | 248 091,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2017-09-13 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 32418000 32570000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 248 091,00 zł Minimalna złożona oferta: 248 091,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 248 091,00 zł Maksymalna złożona oferta: 248 091,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 27237 KB
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
32418000-0
Dodatkowe kody CPV:
32570000-9
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Ogłoszenie nr 500028273-N-2017 z dnia 14-09-2017 r.
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego w Płocku: Rozbudowa systemu radiołączności o powiat sochaczewski, żyrardowski i Wyszogród.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 500025011-2017 z dnia 08-09-2017 r.
Numer ogłoszenia: 500025011-2017 z dnia 08-09-2017 r.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego w Płocku, Krajowy numer identyfikacyjny 61031784500000, ul. Narodowych Sił Zbrojnych 5, 09-400 Płock, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 242 678 400, e-mail sekretariat@wspritsplock.pl, faks 242 678 415.
Adres strony internetowej (url): www.wspritsplock.pl
Adres strony internetowej (url): www.wspritsplock.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Rozbudowa systemu radiołączności o powiat sochaczewski, żyrardowski i Wyszogród.
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
TZPiZI-3813/06/D/17
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
W ramach modernizacji i rozbudowy systemu łączności zaplanowana jest dostawa, instalacja, konfiguracja i uruchomienie radiowych stacji bazowych, które w pełni pokryją zasięgiem radiowym teren powiatu sochaczewskiego i żyrardowskiego. Dla pełnego pokrycia zasięgiem radiowym terenu należy wybudować stacje bazowe w miejscowościach: Wyszogród, Sochaczew i Żyrardów Po uruchomieniu Wykonawca dokona integracji urządzeń z istniejącym systemem łączności radiowej posiadanym przez Zamawiającego oraz podłączy do obecnej sieci VPN. Stacja bazowa będzie składać się z: przemiennika, radiotelefonu analogowo-cyfrowego, zasilacza buforowego z akumulatorem, instalacji antenowej, osprzętu (sterownik radiotelefonu, inwerter DC/AC urządzenia sieciowe LAN/WAN, zabezpieczenia przepięciowa 230V oraz LAN oraz inne konieczne wyposażenie) zabudowane w jednej szafie technicznej typu RACK. Po uruchomieniu stacji bazowych Wykonawca podłączy do obecnej sieci VPN LAN i zintegruje/włączy urządzenia z systemem łączności posiadanym przez Zamawiającego w tym posiadanymi konsolami radiowymi. Poniżej Zamawiający wskazuje miejsca, w których jest możliwość zlokalizowania stacji bazowych: - Wyszogród ul. Płocka 29, współrzędne: 52.388075, 20.188681, wysokość około 30 m., - Sochaczew ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 16, współrzędne: 52.226062, 20.243907, wysokość około 27m., - Żyrardów ul. Waryńskiego 1 współrzędne: 52.061750, 20.443083 wysokość około 25m
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV:
32418000-0
Dodatkowe kody CPV:
32570000-9
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Negocjacje bez ogłoszenia
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
| |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 13/09/2017 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 210248.00 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 1 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: AKSEL Sp. z o.o. Email wykonawcy: Adres pocztowy: ul. Lipowa 17 Kod pocztowy: 44-207 Miejscowość: Rybnik Kraj/woj.: śląskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 248091.00 Oferta z najniższą ceną/kosztem 248091.00 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 248091.00 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie negocjacji bez ogłoszenia na podstawie art. 62 ust. 1 okt. 4 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z wojewódzkim planem działania systemu państwowego ratownictwa medycznego dla województwa mazowieckiego planowane jest przejęcie przez SP ZOZ WSPRiTS w Płocku do końca 2017 r. powiatu sochaczewskiego i żyrardowskiego w zakresie obsługiwania połączeń alarmowych i dysponowania siedmioma zespołami ratownictwa medycznego. Dysponentem zespołów ratownictwa medycznego, które stacjonują w miejscowościach Sochaczew, Iłów, Teresin, Żyrardów i Mszczonów jest Falck Medycyna Sp. z o.o. Warszawa, natomiast obsługę połączeń alarmowych i dysponowanie w/w zespołami wykonywać będzie nasza Dyspozytornia Medyczna w Płocku. Zgodnie z pisemną informacją od Wojewody mazowieckiego fizyczne przejęcie w dyspozycję części Rejonu Operacyjnego 14/06 tj. obsługiwania połączeń alarmowych i dysponowania w/w zespołami ratownictwa medycznego, nastąpi na przełomie października i listopada 2017 r. (pismo z 21.06.2017 r.). W związku z powyższym, niezbędna jest rozbudowa systemu łączności w celu pokrycia siecią radiową terenu przyłączanych dwóch powiatów: sochaczewskiego i żyrardowskiego. Na podstawie umowy z dn. 04.09.2012 r. firma Aksel Sp. z o.o. z Rybnika, wykonywała modernizację systemu łączności radiowej analogowo-cyfrowej, powiadamiania i alarmowania zespołów ratownictwa medycznego na potrzeby SP ZOZ WSPRiTS w Płocku. Modernizacja stanu łączności dotyczyła powiatów płockiego, gostynińskiego, sierpeckiego, płońskiego, żuromińskiego, ciechanowskiego, mławskiego, nowodworskiego. Firma Aksel rozbudowując system łączności dyspozytorskiej, zastosowała oprogramowanie, którego jest właścicielem. O ile więc istniałaby ewentualna możliwość nabycia sprzętu od innego wykonawcy, to koniecznym byłoby zwrócenie się do firmy Aksel o konieczne oprogramowanie związane z rozbudową stacji. Dlatego też mając na uwadze, iż przedmiotem zamówienia jest rozbudowa istniejących instalacji, jeżeli zmiana wykonawcy mogłaby powodować niekompatybilność techniczną oraz nieproporcjonalnie duże trudności techniczne w użytkowaniu i utrzymaniu tych instalacji, Zamawiający w dniu 10.08.2017 r. wszczął postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki (ogłoszenie nr 500011607-N-2017 z dnia 10.08.2017 r.) o zamiarze zawarcia umowy i jednocześnie zaprosił firmę Aksel Sp. z o.o. z Rybnika do udziału w negocjacjach dotyczących wykonania przez nich prac w trybie zamówienia z wolnej ręki. Po ogłoszeniu Zamawiającego o zamiarze zawarcia umowy w trybie zamówienia z wolnej ręki, Zamawiający w dniu 16.08.2017 r. otrzymał pismo (opinię) z firmy DGT Sp. z o.o. ze Straszyna o możliwości wykonania wskazanych w ogłoszeniu prac przez firmę DGT. W związku z otrzymaną opinią Zamawiający zwrócił się w dniu 17.08.2017 r. do firmy DGT o wyjaśnienie możliwości wykonania zamówienia zgodnie z przesłanym opisem zamówienia. W dniu 21.08.2017 r. Zamawiający otrzymał odpowiedź, w której firma DGT potwierdziła, ze jest w stanie spełnić wszystkie wymagania zamówienia. Wobec takiego stwierdzenia Zamawiający powziął decyzję o unieważnieniu wszczętego postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki w związku z możliwością wykonania zamówienia przez dwóch wykonawców, czego w dniu wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia z wolnej ręki - nie wiedział. W dniu 22.08.2017 r. Zamawiający unieważnił wszczęte postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki. W związku z zaistniałą sytuacją, jedynym możliwym w tym wypadku trybem realizacji zamówienia, są negocjacje bez ogłoszenia (art. 61 ustawy Pzp). Zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp zamawiający może udzielić zamówienia publicznego w trybie ogłoszenia bez negocjacji, gdy ze względu na wyjątkową sytuację niewynikająca z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on wcześniej przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Możliwość skorzystania z trybu ogłoszenia bez negocjacji wymaga spełnienia wskazanych warunków m.in. w art. 62 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp. Konieczność rozbudowy połączeń alarmowych o powiaty sochaczewski i żyrardowski ostatecznie wynikała z pisma Wojewody Mazowieckiego z dn. 21.06.2017 r. Koniecznym i niezbędnym było przede wszystkim przed rozpoczęciem jakiejkolwiek procedury dotyczącej zakupu sprzętu, znalezienie lokalizacji na montaż anten w Żyrardowie i Sochaczewie, jak również lokalizacja posadowienia stacji bazowych. Dopiero bowiem po znalezieniu lokalizacji, była możliwość ustalenia, jaki sprzęt WSPRiTS musiałaby zamówić do rozbudowy sieci i obsługi połączeń alarmowych (w zależności od wysokości posadowienia anten, zamawiana mogłaby być większa lub mniejsza ilość sprzętu). W dniu 21.06.2017 r. podpisana została umowa użyczenia na lokalizację stacji i anteny w Żyrardowie, natomiast w dniu 20.06.2017 r. Wspólnota Mieszkaniowa w Sochaczewie wyraziła zgodę na umieszczenie w budynku przy ul. Piłsudskiego w Sochaczewie na umieszczenie szafy przemiennikowej oraz montaż dwóch anten na dachu. Tak więc dopiero od 21.06.2017 r. , można było zaczynać przygotowanie do zakupu potrzebnego sprzętu i określić konieczną ilość sprzętu wymaganego do właściwego działania stacji. Każdy z trybów przewidzianych w ustawie Pzp wiąże się z określonymi prawami i obowiązkami po stronie Zamawiającego oraz Wykonawców. Opierając się na ustawie Pzp, danych i doświadczeniach Zamawiającego w zakresie przeciętnego czasu trwania procedury przetargowej w trybie przetargu nieograniczonego oraz przetargu ograniczonego, stwierdzić jednoznacznie należy, że przeciętny czas trwania zamówienia publicznego w w/w trybie może trwać od 3 do 5 miesięcy - uwzględniając napisanie oferty, jej publikację, ewentualne pytania o odpowiedzi na nie, rozstrzygnięcie przetargu i ewentualne odwołania. Konieczność realizacji zadania związanego z obsługą połączeń alarmowych na terenie powiatu sochaczewskiego i żyrardowskiego, wynikała z pisma Wojewody z dn. 21.06.2017 r., gdzie wskazany został termin realizacji październik/listopad 2017 r. W związku z powyższym, aby system ratownictwa medycznego w powiecie sochaczewskim i żyrardowskim mógł prawidłowo działać, jego rozbudowa musiałaby zakończyć się w połowie października 2017 r., gdyż należałoby zostawić minimum tydzień czasu na ewentualne poprawki i jego sprawdzenie. Jak z powyższego wynika, zastosowanie trybu przetargu wynikającego z ustawy Pzp, całkowicie uniemożliwiłoby uruchomienie systemu na dzień 1 listopada 2017 r. W doktrynie prawa zamówień publicznych podkreśla się, że z sytuacją, w której występuje konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia, mamy do czynienia wówczas, gdy zamawiający zmuszony jest udzielić zamówienia publicznego bez zbędnej zwłoki, a samo zamówienie winno być realizowane natychmiastowo. Zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi interpretacji przesłanek pozwalających na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki i zapytania o cenę, natychmiastowa konieczność wykonania zamówienia oznacza konieczność jego realizacji szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień. Dodatkowo, konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia powinna być podyktowana koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego podjęcia działań. Na potrzeby badania okoliczności powodujących natychmiastową konieczność wykonania zamówienia należy brać pod uwagę względy związane z interesem publicznym. Bez jakiegokolwiek wyjaśniania, stwierdzić należy, że państwowy system ratownictwa medycznego w 100% związany jest z interesem publicznym. Brak obsługiwania połączeń alarmowych i dysponowania siedmioma zespołami ratownictwa medycznego od dnia 01.11.2017 r. na terenie powiatów sochaczewskiego i żyrardowskiego, stanowiłby wprost zagrożenie dla życia i zdrowia mieszkańców, którzy nie mieliby technicznej możliwości otrzymania pomocy przez zespoły ratownictwa medycznego. Uwzględniając wszystkie powyższe przyczyny, stwierdzić należy że zastosowanie trybu zamówienia negocjacji bez ogłoszenia było jedynym z możliwych wyjść pozwalających na realizację zdania w terminie.
Zgodnie z wojewódzkim planem działania systemu państwowego ratownictwa medycznego dla województwa mazowieckiego planowane jest przejęcie przez SP ZOZ WSPRiTS w Płocku do końca 2017 r. powiatu sochaczewskiego i żyrardowskiego w zakresie obsługiwania połączeń alarmowych i dysponowania siedmioma zespołami ratownictwa medycznego. Dysponentem zespołów ratownictwa medycznego, które stacjonują w miejscowościach Sochaczew, Iłów, Teresin, Żyrardów i Mszczonów jest Falck Medycyna Sp. z o.o. Warszawa, natomiast obsługę połączeń alarmowych i dysponowanie w/w zespołami wykonywać będzie nasza Dyspozytornia Medyczna w Płocku. Zgodnie z pisemną informacją od Wojewody mazowieckiego fizyczne przejęcie w dyspozycję części Rejonu Operacyjnego 14/06 tj. obsługiwania połączeń alarmowych i dysponowania w/w zespołami ratownictwa medycznego, nastąpi na przełomie października i listopada 2017 r. (pismo z 21.06.2017 r.). W związku z powyższym, niezbędna jest rozbudowa systemu łączności w celu pokrycia siecią radiową terenu przyłączanych dwóch powiatów: sochaczewskiego i żyrardowskiego. Na podstawie umowy z dn. 04.09.2012 r. firma Aksel Sp. z o.o. z Rybnika, wykonywała modernizację systemu łączności radiowej analogowo-cyfrowej, powiadamiania i alarmowania zespołów ratownictwa medycznego na potrzeby SP ZOZ WSPRiTS w Płocku. Modernizacja stanu łączności dotyczyła powiatów płockiego, gostynińskiego, sierpeckiego, płońskiego, żuromińskiego, ciechanowskiego, mławskiego, nowodworskiego. Firma Aksel rozbudowując system łączności dyspozytorskiej, zastosowała oprogramowanie, którego jest właścicielem. O ile więc istniałaby ewentualna możliwość nabycia sprzętu od innego wykonawcy, to koniecznym byłoby zwrócenie się do firmy Aksel o konieczne oprogramowanie związane z rozbudową stacji. Dlatego też mając na uwadze, iż przedmiotem zamówienia jest rozbudowa istniejących instalacji, jeżeli zmiana wykonawcy mogłaby powodować niekompatybilność techniczną oraz nieproporcjonalnie duże trudności techniczne w użytkowaniu i utrzymaniu tych instalacji, Zamawiający w dniu 10.08.2017 r. wszczął postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki (ogłoszenie nr 500011607-N-2017 z dnia 10.08.2017 r.) o zamiarze zawarcia umowy i jednocześnie zaprosił firmę Aksel Sp. z o.o. z Rybnika do udziału w negocjacjach dotyczących wykonania przez nich prac w trybie zamówienia z wolnej ręki. Po ogłoszeniu Zamawiającego o zamiarze zawarcia umowy w trybie zamówienia z wolnej ręki, Zamawiający w dniu 16.08.2017 r. otrzymał pismo (opinię) z firmy DGT Sp. z o.o. ze Straszyna o możliwości wykonania wskazanych w ogłoszeniu prac przez firmę DGT. W związku z otrzymaną opinią Zamawiający zwrócił się w dniu 17.08.2017 r. do firmy DGT o wyjaśnienie możliwości wykonania zamówienia zgodnie z przesłanym opisem zamówienia. W dniu 21.08.2017 r. Zamawiający otrzymał odpowiedź, w której firma DGT potwierdziła, ze jest w stanie spełnić wszystkie wymagania zamówienia. Wobec takiego stwierdzenia Zamawiający powziął decyzję o unieważnieniu wszczętego postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki w związku z możliwością wykonania zamówienia przez dwóch wykonawców, czego w dniu wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia z wolnej ręki - nie wiedział. W dniu 22.08.2017 r. Zamawiający unieważnił wszczęte postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki. W związku z zaistniałą sytuacją, jedynym możliwym w tym wypadku trybem realizacji zamówienia, są negocjacje bez ogłoszenia (art. 61 ustawy Pzp). Zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp zamawiający może udzielić zamówienia publicznego w trybie ogłoszenia bez negocjacji, gdy ze względu na wyjątkową sytuację niewynikająca z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on wcześniej przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Możliwość skorzystania z trybu ogłoszenia bez negocjacji wymaga spełnienia wskazanych warunków m.in. w art. 62 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp. Konieczność rozbudowy połączeń alarmowych o powiaty sochaczewski i żyrardowski ostatecznie wynikała z pisma Wojewody Mazowieckiego z dn. 21.06.2017 r. Koniecznym i niezbędnym było przede wszystkim przed rozpoczęciem jakiejkolwiek procedury dotyczącej zakupu sprzętu, znalezienie lokalizacji na montaż anten w Żyrardowie i Sochaczewie, jak również lokalizacja posadowienia stacji bazowych. Dopiero bowiem po znalezieniu lokalizacji, była możliwość ustalenia, jaki sprzęt WSPRiTS musiałaby zamówić do rozbudowy sieci i obsługi połączeń alarmowych (w zależności od wysokości posadowienia anten, zamawiana mogłaby być większa lub mniejsza ilość sprzętu). W dniu 21.06.2017 r. podpisana została umowa użyczenia na lokalizację stacji i anteny w Żyrardowie, natomiast w dniu 20.06.2017 r. Wspólnota Mieszkaniowa w Sochaczewie wyraziła zgodę na umieszczenie w budynku przy ul. Piłsudskiego w Sochaczewie na umieszczenie szafy przemiennikowej oraz montaż dwóch anten na dachu. Tak więc dopiero od 21.06.2017 r. , można było zaczynać przygotowanie do zakupu potrzebnego sprzętu i określić konieczną ilość sprzętu wymaganego do właściwego działania stacji. Każdy z trybów przewidzianych w ustawie Pzp wiąże się z określonymi prawami i obowiązkami po stronie Zamawiającego oraz Wykonawców. Opierając się na ustawie Pzp, danych i doświadczeniach Zamawiającego w zakresie przeciętnego czasu trwania procedury przetargowej w trybie przetargu nieograniczonego oraz przetargu ograniczonego, stwierdzić jednoznacznie należy, że przeciętny czas trwania zamówienia publicznego w w/w trybie może trwać od 3 do 5 miesięcy - uwzględniając napisanie oferty, jej publikację, ewentualne pytania o odpowiedzi na nie, rozstrzygnięcie przetargu i ewentualne odwołania. Konieczność realizacji zadania związanego z obsługą połączeń alarmowych na terenie powiatu sochaczewskiego i żyrardowskiego, wynikała z pisma Wojewody z dn. 21.06.2017 r., gdzie wskazany został termin realizacji październik/listopad 2017 r. W związku z powyższym, aby system ratownictwa medycznego w powiecie sochaczewskim i żyrardowskim mógł prawidłowo działać, jego rozbudowa musiałaby zakończyć się w połowie października 2017 r., gdyż należałoby zostawić minimum tydzień czasu na ewentualne poprawki i jego sprawdzenie. Jak z powyższego wynika, zastosowanie trybu przetargu wynikającego z ustawy Pzp, całkowicie uniemożliwiłoby uruchomienie systemu na dzień 1 listopada 2017 r. W doktrynie prawa zamówień publicznych podkreśla się, że z sytuacją, w której występuje konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia, mamy do czynienia wówczas, gdy zamawiający zmuszony jest udzielić zamówienia publicznego bez zbędnej zwłoki, a samo zamówienie winno być realizowane natychmiastowo. Zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi interpretacji przesłanek pozwalających na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki i zapytania o cenę, natychmiastowa konieczność wykonania zamówienia oznacza konieczność jego realizacji szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień. Dodatkowo, konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia powinna być podyktowana koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego podjęcia działań. Na potrzeby badania okoliczności powodujących natychmiastową konieczność wykonania zamówienia należy brać pod uwagę względy związane z interesem publicznym. Bez jakiegokolwiek wyjaśniania, stwierdzić należy, że państwowy system ratownictwa medycznego w 100% związany jest z interesem publicznym. Brak obsługiwania połączeń alarmowych i dysponowania siedmioma zespołami ratownictwa medycznego od dnia 01.11.2017 r. na terenie powiatów sochaczewskiego i żyrardowskiego, stanowiłby wprost zagrożenie dla życia i zdrowia mieszkańców, którzy nie mieliby technicznej możliwości otrzymania pomocy przez zespoły ratownictwa medycznego. Uwzględniając wszystkie powyższe przyczyny, stwierdzić należy że zastosowanie trybu zamówienia negocjacji bez ogłoszenia było jedynym z możliwych wyjść pozwalających na realizację zdania w terminie.