Przebudowa, modernizacja i termomodernizacja obiektu Gimnazjum Nr 11 w Nowym Sączu ul. Długosza 2, realizowana w ramach projektu: Przebudowa i modernizacja historycznych placówek oświatowych na Starym Mieście w Nowym Sączu jako spójna oferta edukacyjna dla dzieci i młodzieży- Roboty dodatkowe kanalizacja deszczowa
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót dodatkowych, związanych z kanalizacją deszczową (wraz z odbudową nawierzchni) w ramach zadania pn.: Przebudowa, modernizacja i termomodernizacja obiektu Gimnazjum Nr 11 w Nowym Sączu ul. Długosza 2, realizowana w ramach projektu: Przebudowa i modernizacja historycznych placówek oświatowych na Starym Mieście w Nowym Sączu jako spójna oferta edukacyjna dla dzieci i młodzieży. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie: 1. kanalizacji z rur typu PVC średnicy 160 mm - 23,8 m, 2. kanalizacji z rur typu PVC średnicy 200 mm - 26,10 m, 3. studzienek kanalizacyjnych systemowych średnicy 315 mm - 2 szt., 4. studzienek ściekowych ulicznych i podwórzowych średnicy 500 mm z osadnikiem i syfonem - 3 szt., 5. profilowania i zagęszczenia podłoża wraz z wykonaniem podbudowy z kruszyw łamanych - 926 m2, 6. chodników z kostki brukowej betonowej - 926 m2, 7. krawężników betonowych - 29 mb
Nowy Sącz: Przebudowa, modernizacja i termomodernizacja obiektu Gimnazjum Nr 11 w Nowym Sączu ul. Długosza 2, realizowana w ramach projektu: Przebudowa i modernizacja historycznych placówek oświatowych na Starym Mieście w Nowym Sączu jako spójna oferta edukacyjna dla dzieci i młodzieży- Roboty dodatkowe kanalizacja deszczowa
Numer ogłoszenia: 232275 - 2010; data zamieszczenia: 26.08.2010
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Nowy Sącz, Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz, woj. małopolskie, tel. 018 4444368, faks 018 443-78-63 , strona internetowa www.nowysacz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa, modernizacja i termomodernizacja obiektu Gimnazjum Nr 11 w Nowym Sączu ul. Długosza 2, realizowana w ramach projektu: Przebudowa i modernizacja historycznych placówek oświatowych na Starym Mieście w Nowym Sączu jako spójna oferta edukacyjna dla dzieci i młodzieży- Roboty dodatkowe kanalizacja deszczowa.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót dodatkowych, związanych z kanalizacją deszczową (wraz z odbudową nawierzchni) w ramach zadania pn.: Przebudowa, modernizacja i termomodernizacja obiektu Gimnazjum Nr 11 w Nowym Sączu ul. Długosza 2, realizowana w ramach projektu: Przebudowa i modernizacja historycznych placówek oświatowych na Starym Mieście w Nowym Sączu jako spójna oferta edukacyjna dla dzieci i młodzieży. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie: 1. kanalizacji z rur typu PVC średnicy 160 mm - 23,8 m, 2. kanalizacji z rur typu PVC średnicy 200 mm - 26,10 m, 3. studzienek kanalizacyjnych systemowych średnicy 315 mm - 2 szt., 4. studzienek ściekowych ulicznych i podwórzowych średnicy 500 mm z osadnikiem i syfonem - 3 szt., 5. profilowania i zagęszczenia podłoża wraz z wykonaniem podbudowy z kruszyw łamanych - 926 m2, 6. chodników z kostki brukowej betonowej - 926 m2, 7. krawężników betonowych - 29 mb.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.23.24.40-9, 45.23.24.51-8.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuZamawiający może udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zatem możliwość udzielenia zamówienia dodatkowego na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy uzależniona jest od łącznego zaistnienia następujących okoliczności: I. wykonanie zamówienia dodatkowego powierza się dotychczasowemu wykonawcy, II. przedmiotem zamówienia podstawowego są usługi lub roboty budowlane, III. zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym, IV. wartość zamówień dodatkowych nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, V. wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, VI. wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Dodatkowo muszą w danym stanie faktycznym zachodzić również okoliczności wymienione w lit. a) lub lit. b) artykułu 67 ust. 1 pkt 5 ustawy. Zamawiający jest zatem obowiązany wykazać, iż: VIIa z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, lub VIIb wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Uzasadniając łączne spełnienie powyższych przesłanek należy stwierdzić, co następuje: I. Wykonanie zamówienia dodatkowego powierza się dotychczasowemu wykonawcy. 1. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego pn.: Przebudowa, modernizacja i termomodernizacja obiektu Gimnazjum Nr 11 w Nowym Sączu ul. Długosza 2, realizowana w ramach projektu: Przebudowa i modernizacja historycznych placówek oświatowych na Starym Mieście w Nowym Sączu jako spójna oferta edukacyjna dla dzieci i młodzieży, w dniu 19.04.2010r. została podpisana umowa BPM.ZZP.342-99/10 z Wykonawcą: TERMOWIT Sp. z o.o., ul. Jana Pawła II 28, 33-300 Nowy Sącz. 2. Niniejsze zamówienie proponuje się udzielić wykonawcy NOW-TECH Sp. z o.o., ul. Nowy Świat 2, 33-300 Nowy Sącz. 3. Wykonawca TERMOWIT Sp. z o.o., wpisem do Krajowego Rejestru Sądowego dokonanym w dniu 07.04.2010r. zmienił nazwę (NOW-TECH) i siedzibę (ul. Nowy Świat 2). Należy zatem stwierdzić, że przedmiotowe zamówienie wykonywać będzie dotychczasowy wykonawcy (nr Krajowego Rejestru Sądowego 0000338232), II. Przedmiotem zamówienia podstawowego są usługi lub roboty budowlane. 1. Przedmiotem zamówienia podstawowego były roboty budowlane oraz usługi. Szczegółowy zakres zamówienia obejmował: a) Termomodernizację budynku Gimnazjum Nr 11 w Nowym Sączu, w szczególności: - wymianę stolarki okienno-drzwiowej wewnętrznej, - wymianę stolarki wewnętrznej, - malowanie pomieszczeń, - ocieplenie ścian zewnętrznych poniżej poziomu terenu zgodnie z dokumentacją projektową, - ocieplenie ścian zewnętrznych powyżej poziomu terenu zgodnie z dokumentacją projektową, - prace konserwatorskie, - ocieplenie ościeży okien i drzwi, - ocieplenie dachu, - obróbki blacharskie, - instalacja odgromowa, b) Modernizację instalacji centralnego ogrzewania, c) Modernizację instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej, d) Wymianę instalacji elektrycznych, e) Konserwację techniczno-estetyczną wg programu konserwatorskiego wraz z materiałami konserwatorskimi - konserwacja i restauracja tynków i detalu architektonicznego. 2. Przedmiot zamówienia został opisany za pomocą następujących symboli Wspólnego Słownika Zamówień CPV: a) 45.45.30.00-7 (Roboty remontowe i renowacyjne), b) 92.52.22.00-8 (Usługi ochrony budynków historycznych). III. Zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym: 1. Jak wskazano w pkt II, przedmiotem zamówienia podstawowego były m.in. prace związane z modernizacją instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej. Szczegółowy zakres tych prac obejmował: a) wymianę instalacji kanalizacji sanitarnej, b) wymianę pionów instalacji wodociągowej, c) roboty budowlane towarzyszące, Szczegółowy zakres robót zawarty był w przedmiarze robót. 2. Przedmiotem zamówienia dodatkowego są roboty związane z wykonaniem kanalizacji deszczowej. Szczegółowy zakres zamówienia obejmuje wykonanie: a) kanalizacji z rur typu PVC średnicy 160 mm - 23,8 m, b) kanalizacji z rur typu PVC średnicy 200 mm - 26,10 m, c) studzienek kanalizacyjnych systemowych średnicy 315 mm - 2 szt., d) studzienek ściekowych ulicznych i podwórzowych średnicy 500 mm z osadnikiem i syfonem - 3 szt., e) profilowania i zagęszczenia podłoża wraz z wykonaniem podbudowy z kruszyw łamanych - 926 m2, f) chodników z kostki brukowej betonowej - 926 m2, g) krawężników betonowych - 29 mb. 3. Zamówienie dodatkowe jest ze swej istoty rozszerzeniem zamówienia podstawowego o nowe elementy. Jak wskazano powyżej, zakres robót dodatkowych nie był objęty zamówieniem podstawowym. IV. Wartość zamówień dodatkowych nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia. 1. Umowa o zamówienie podstawowe o nr BPM.ZZP.342-99/10 z dnia 19.04.2010r. opiewała na kwotę 2 527 536,95 zł. brutto (2 233 866,36 zł. netto). 2. W dniu 30.07.2010r. została zawarta umowa o nr WIM-50/2010 (procedura poniżej 14000 euro) na roboty dodatkowe pn.: Przebudowa, modernizacja i termomodernizacja obiektu Gimnazjum Nr 11 w Nowym Sączu ul. Długosza 2, realizowana w ramach projektu: Przebudowa i modernizacja historycznych placówek oświatowych na Starym Mieście w Nowym Sączu jako spójna oferta edukacyjna dla dzieci i młodzieży - remont gzymsu i sufitów. Wartość umowy 35 666,28 zł. brutto (29 234,66 zł. netto). 3. Wartość zamówienia dodatkowego, będącego przedmiotem niniejszego postępowania ustalono na 205 000,00 zł brutto (166 205,25 zł. netto). 4. Wartość zamówień dodatkowych stanowi łącznie: a) 9,52% wartości realizowanego zamówienia (w cenach brutto), b) 8,75% wartości realizowanego zamówienia (w cenach netto). V. Wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego. 1. Zgodnie z ustawą udzielenie zamówienia dodatkowego musi pozostawać w ścisłym związku z wykonaniem zamówienia podstawowego, wyrażającym się w tym, że wykonanie zamówień dodatkowych jest warunkiem koniecznym prawidłowego wykonania zamówienia. 2. Wykonanie robót kanalizacyjnych (odwadniających) obiekt oraz posesje Gimnazjum Nr 11 jest nierozerwalnie związane z prowadzonymi robotami osuszenia, odgrzybienia i izolacji ścian i fundamentów budynku szkoły. Prowadzenie prac kanalizacyjnych i osuszenia obiektu równoległe daje gwarancję efektu zastosowanego systemu osuszenia Schomburg. 3. Wykonanie robót dodatkowych warunkuje odbiór przedmiotu zamówienia określonego w umowie podstawowej pomiędzy Wykonawcą i Zamawiającym. VI. Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. 1. Zgodnie z doktryną i orzecznictwem niemożność przewidzenia konieczności udzielenia zamówienia dodatkowego musi mieć charakter obiektywny (sytuacja niezależna i niezawiniona przez zamawiającego) i bezwzględny oraz wynikać z przyczyn zewnętrznych. 2. Zakres zamówienia podstawowego nie obejmował wykonania kanalizacji deszczowej. Konieczność jej wykonania wynikła z sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, czyli takiej, której nie można było stwierdzić na etapie przygotowania specyfikacji podstawowego zamówienia przy dochowaniu należytej staranności przez zamawiającego. 3. W dniu 20.05.2010r. sporządzono Protokół Konieczności nr 1/2010 na wykonanie robót dodatkowych, nie objętych dokumentacją projektową, gdzie zapisano m.in.: W trakcie intensywnych opadów atmosferycznych, jakie wystąpiły na terenie Nowego Sącza w dniach 15.05.2010 - 18.05.2010r. stwierdzono zbyt małą przepustowość istniejących rur odprowadzających wody opadowe z rynien, a przez to zalewanie elewacji przez wody deszczowe i zastoiny wody na dziedzińcu szkolnym. Pozostawienie nierozwiązanego problemu kanalizacji opadowej na terenie szkoły spowoduje uszkadzanie i degradację nowo wyremontowanej elewacji oraz fundamentów budynku. Majowe opady deszczu wykazały niedostosowanie istniejącego systemu odprowadzenia wód opadowych do ekstremalnych stanów, z jakimi mieliśmy do czynienia w okresie ostatnich wzmożonych opadów atmosferycznych. W związku z powyższym niezbędnym jest wykonanie nowej kanalizacji opadowej przyjmującej wody opadowe z poziomu dachu oraz placu przyszkolnego celem uniknięcia podmakania fundamentów oraz zalewania ścian zewnętrznych budynku. Konsekwencją prac związanych z remontem kanalizacji opadowej jest odtworzenie nawierzchni placu. 4. Zdarzenie, które wywołuje konieczność udzielenia niniejszego zamówienia miało charakter nieprzewidywalny. Sytuacja nieprzewidywalna to taka, która nie może być spowodowana działaniem lub zaniechaniem zamawiającego . Niemożność przewidzenia określonego zdarzenia zasadniczo ocenia się jako nikłe prawdopodobieństwo wystąpienia konkretnej sytuacji. Do zdarzeń o charakterze nieprzewidywalnym można zaliczyć zjawiska losowe i niezależne od zamawiającego, takie jak klęski żywiołowe (powodzie, lawiny, sezonowe pożary itp.), katastrofy, awarie, niespodziewane wypadki itp. 5. W dniach od 15.05.2010r. do 18.05.2010r oraz od 03.06.2010r. do 05.06.2010r. na terenie Miasta Nowego Sącza miały miejsce katastrofalne w skutkach opady deszczu. Katastrofy naturalnej, związanej z działaniem sił natury nie można było przy zachowaniu odpowiedniej staranności przewidzieć. 6. Po wystąpieniu silnych ulew wody opadowe spowodowały zalanie obiektu wodami powierzchniowymi i gruntowymi w wyniku braku odpowiednich średnic rur kanalizacyjnych oraz degradację wyeksploatowanej kanalizacji opadowej. Takiej sytuacji nie mógł przewidzieć projektant termomodernizacji. Również Zamawiający nie mógł przewidzieć tak intensywnych opadów, które spowodowały konieczność wykonania robót dodatkowych, będących przedmiotem niniejszego postępowania. Sprawy niedostosowania kanalizacji opadowej do ekstremalnych opadów deszczu jakie miały miejsce w maju i czerwcu br. nie dało się przewidzieć. W przeciwnym wypadku należałoby pozbawić uprawnień tysiące projektantów, którzy byli autorami projektów infrastruktury technicznej zniszczonej podczas ostatniej powodzi. 7. Co więcej, nierozwiązanie tego problemu mogłoby w przyszłości skutkować zalewaniem nowo odrestaurowanej elewacji i zniszczenie placu przyszkolnego w przypadku wystąpienia ponadnormatywnych opadów deszczu. 8. Warto również podkreślić, iż intensywna korespondencja prowadzona z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego (Instytucja Zarządzająca Małopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym) oraz podnoszona argumentacja pozwoliła na otrzymanie zgody na pokrycie kosztów związanych z remontem kanalizacji odprowadzającej wody opadowe z połaci dachu oraz placu przyszkolnego wraz z odbudową nawierzchni placu. Po przeprowadzonej analizie IZ MRPO uznała, że wydatki związane z robotami stanowiącymi przedmiot niniejszego zamówienia spełniają przesłanki robót dodatkowych, o których mowa w Podręczniku kwalifikowania wydatków objętych dofinansowaniem w ramach MRPO na lata 2007-2013. Zarząd Województwa Małopolskiego dopuścił bowiem możliwość wprowadzenia do projektów nowych elementów związanych z usuwaniem szkód powodziowych lub mających na celu zapobieżenie tego typu szkodom w przyszłości. Właśnie taki cel mają przedmiotowe roboty budowlane. VIIa Z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. 1. Zdaniem Zamawiającego z ekonomicznego punktu widzenia, oddzielenie zamówień byłoby niecelowe oraz niegospodarne. Istnieje wiele przyczyn natury technicznej i/lub gospodarczej wskazujących na celowość udzielenia zamówienia z wolnej ręki. 2. Wykonawca zamówienia podstawowego jest obecny na budowie i wykonanie dodatkowych robót nie wiąże się z kosztami dojazdu do budowy i przewiezienia koniecznego sprzętu, zajęcia dodatkowego terenu i zorganizowania zaplecza budowy itp. Każdy inny wykonawca musiałby ponieść niewspółmiernie wysokie koszty, które zostałyby ujęte w cenie oferty. Powierzenie robót dodatkowych Wykonawcy NOW-TECH ze względu na zorganizowany plac budowy, (rusztowania, zaplecze) oraz dysponowanie wszelkimi uzgodnieniami (w tym konserwatorskimi) jest w pełni zasadne ze względów ekonomicznych. 3. Wykonawca realizujący roboty podstawowe związane z osuszaniem budynku wykonał niezbędne roboty ziemne. Abstrahując od faktu, że prowadzenie prac kanalizacyjnych i osuszenia obiektu równoległe daje gwarancję efektu zastosowanego systemu osuszenia, stwierdzić należy, że Zamawiający poniósłby dodatkowy koszt związany z koniecznością uwzględnienia w kosztorysie inwestorskim (robót związanych z kanalizacją deszczową) kosztów robót ziemnych, które zostałyby ujęte w cenie oferty. 4. Teren budowy został przekazany wykonawcy zamówienia podstawowego, który odpowiada za wszystkie zdarzenia na tym terenie (pracowników i inne osoby, sprzęt, materiały), posiada stosowne ubezpieczenie z tytułu tej odpowiedzialności. Wprowadzenie na ten sam teren budowy innego wykonawcy rodziłoby trudne do określenia, negatywne konsekwencje. Przede wszystkim zaś wykonawca odpowiedzialny za teren budowy mógłby nie wyrazić zgody na obecność tam innego wykonawcy, a co najmniej mógłby żądać z tego tytułu dodatkowych płatności. 5. Wykonawca NOW-TECH posiada możliwości przerobowe, ze względu na zatrudnienie na obiekcie fachowców branży sanitarnej, gwarantuje wykonanie zamówienia w zakładanym terminie. 6. Każde inne rozwiązanie polegające na ewentualnym wprowadzeniu dodatkowego wykonawcy, w sytuacji gdy na obiekcie w okresie wakacyjnym wystąpiła kumulacja prac, (znajdują się podwykonawcy branży ogólnobudowlanej, elektrycznej, sanitarnej, wykonania robót malarskich, oraz specjalistycznych prac konserwatorskich), wiąże się z poniesieniem niewspółmiernie wysokich kosztów, uciążliwościami z powodu braku prawidłowej organizacji robót na obiekcie, co w efekcie zwiększyłoby stopień zagrożenia bezpieczeństwa pracujących osób. 7. Wreszcie wykonanie jednego obiektu budowlanego przez kilku różnych wykonawców (na podstawie odrębnych umów) mogłoby skutkować niemożnością egzekwowania przez zamawiającego uprawnień z tytuły gwarancji jakości i rękojmi. W przypadku np. rozszczelnienia systemu odwodnienia w obiekcie, każdy z wykonawców starałby się uchylić od odpowiedzialności, a ustalenie winnego mogłoby wymagać poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów (a także czasu) na wykonanie stosownych ekspertyz, analiz itp. Wprowadzenie dodatkowego wykonawcy może spowodować niejasności w przypadku wystąpienia awarii na styku obydwu robót. Jednolita gwarancja pozwoli na skuteczne egzekwowanie przez Zamawiającego ewentualnych napraw gwarancyjnych. VIIb Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. 1. Zgodnie z ugruntowanym poglądem orzecznictwa, zamówienie dodatkowe będzie występowało zawsze wtedy, kiedy bez jego wykonania niemożliwym będzie zrealizowanie zamówienia podstawowego. Sytuacja ta nie powinna być jednak wynikiem zaniedbań lub niestaranności zamawiającego . Przypadek aby wykonanie zamówienia podstawowego było uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego zachodzi, gdy wykonanie zamówienia podstawowego wymaga równoczesnego lub wcześniejszego wykonania zamówienia dodatkowego . Koniecznym jest również, aby zmiana pierwotnie zakładanego zakresu zamówienia podstawowego nie była spowodowana jedynie dążeniem zamawiającego do poprawienia parametrów technicznych budowanych obiektów. 2. W przypadku niniejszego postępowania wykonanie robót dodatkowych warunkuje odbiór przedmiotu zamówienia określonego w umowie podstawowej pomiędzy Wykonawcą i Zamawiającym. Jak już podkreślono w pkt. V niniejszej opinii, wykonanie robót kanalizacyjnych jest nierozerwalnie związane z prowadzonymi robotami osuszenia, odgrzybienia i izolacji ścian i fundamentów budynku szkoły. Prowadzenie prac kanalizacyjnych i osuszenia obiektu równoległe daje gwarancję efektu zastosowanego systemu osuszenia Schomburg. Reasumując powyższe, w związku ze spełnieniem wszystkich przesłanek obligatoryjnych, których potwierdzenie stanowią załączone w aktach sprawy dokumenty można udzielić niniejszego zamówienia w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
NOW-TECH Sp. z o.o., ul. Nowy Świat 2, 33-300 Nowy Sącz, kraj/woj. małopolskie.
Nowy Sącz: Przebudowa, modernizacja i termomodernizacja obiektu Gimnazjum Nr 11 w Nowym Sączu ul. Długosza 2, realizowana w ramach projektu: Przebudowa i modernizacja historycznych placówek oświatowych na Starym Mieście w Nowym Sączu jako spójna oferta edukacyjna dla dzieci i młodzieży - Roboty dodatkowe kanalizacja deszczowa.
Numer ogłoszenia: 239289 - 2010; data zamieszczenia: 02.09.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 232275 - 2010r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Nowy Sącz, Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz, woj. małopolskie, tel. 018 4444368, faks 018 443-78-63.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa, modernizacja i termomodernizacja obiektu Gimnazjum Nr 11 w Nowym Sączu ul. Długosza 2, realizowana w ramach projektu: Przebudowa i modernizacja historycznych placówek oświatowych na Starym Mieście w Nowym Sączu jako spójna oferta edukacyjna dla dzieci i młodzieży - Roboty dodatkowe kanalizacja deszczowa..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót dodatkowych, związanych z kanalizacją deszczową (wraz z odbudową nawierzchni) w ramach zadania pn.: Przebudowa, modernizacja i termomodernizacja obiektu Gimnazjum Nr 11 w Nowym Sączu ul. Długosza 2, realizowana w ramach projektu: Przebudowa i modernizacja historycznych placówek oświatowych na Starym Mieście w Nowym Sączu jako spójna oferta edukacyjna dla dzieci i młodzieży. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie: 1. kanalizacji z rur typu PVC średnicy 160 mm - 23,8 m, 2. kanalizacji z rur typu PVC średnicy 200 mm - 26,10 m, 3. studzienek kanalizacyjnych systemowych średnicy 315 mm - 2 szt., 4. studzienek ściekowych ulicznych i podwórzowych średnicy 500 mm z osadnikiem i syfonem - 3 szt., 5. profilowania i zagęszczenia podłoża wraz z wykonaniem podbudowy z kruszyw łamanych - 926 m2, 6. chodników z kostki brukowej betonowej - 926 m2, 7. krawężników betonowych - 29 mb..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.23.24.40-9, 45.23.24.51-8.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: Zamówienie dofinansowane ze środków projektu: Przebudowa i modernizacja historycznych placówek oświatowych na Starym Mieście w Nowym Sączu jako spójna oferta edukacyjna dla dzieci i młodzieży w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, Oś Priorytetowa 6. Spójność wewnątrzregionalna, Działanie 6.1. Rozwój miast, Schemat A: Projekty realizowane wyłącznie w ramach programu rewitalizacji, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego..
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
01.09.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- NOW-TECH Sp. z o.o., {Dane ukryte}, 33-300 Nowy Sącz, kraj/woj. małopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 166205,25 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
199998,00
Oferta z najniższą ceną:
199998,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
199998,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zatem możliwość udzielenia zamówienia dodatkowego na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy uzależniona jest od łącznego zaistnienia następujących okoliczności: I. wykonanie zamówienia dodatkowego powierza się dotychczasowemu wykonawcy, II. przedmiotem zamówienia podstawowego są usługi lub roboty budowlane, III. zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym, IV. wartość zamówień dodatkowych nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, V. wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, VI. wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Dodatkowo muszą w danym stanie faktycznym zachodzić również okoliczności wymienione w lit. a) lub lit. b) artykułu 67 ust. 1 pkt 5 ustawy. Zamawiający jest zatem obowiązany wykazać, iż: VIIa z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, lub VIIb wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Uzasadniając łączne spełnienie powyższych przesłanek należy stwierdzić, co następuje: I. Wykonanie zamówienia dodatkowego powierza się dotychczasowemu wykonawcy. 1. W wyniku rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego pn.: Przebudowa, modernizacja i termomodernizacja obiektu Gimnazjum Nr 11 w Nowym Sączu ul. Długosza 2, realizowana w ramach projektu: Przebudowa i modernizacja historycznych placówek oświatowych na Starym Mieście w Nowym Sączu jako spójna oferta edukacyjna dla dzieci i młodzieży, w dniu 19.04.2010r. została podpisana umowa BPM.ZZP.342-99/10 z Wykonawcą: TERMOWIT Sp. z o.o., ul. Jana Pawła II 28, 33-300 Nowy Sącz. 2. Niniejsze zamówienie proponuje się udzielić wykonawcy NOW-TECH Sp. z o.o., {Dane ukryte}, 33-300 Nowy Sącz. 3. Wykonawca TERMOWIT Sp. z o.o., wpisem do Krajowego Rejestru Sądowego dokonanym w dniu 07.04.2010r. zmienił nazwę (NOW-TECH) i siedzibę ({Dane ukryte}). Należy zatem stwierdzić, że przedmiotowe zamówienie wykonywać będzie dotychczasowy wykonawcy (nr Krajowego Rejestru Sądowego 0000338232), II. Przedmiotem zamówienia podstawowego są usługi lub roboty budowlane. 1. Przedmiotem zamówienia podstawowego były roboty budowlane oraz usługi. Szczegółowy zakres zamówienia obejmował: a) Termomodernizację budynku Gimnazjum Nr 11 w Nowym Sączu, w szczególności: - wymianę stolarki okienno-drzwiowej wewnętrznej, - wymianę stolarki wewnętrznej, - malowanie pomieszczeń, - ocieplenie ścian zewnętrznych poniżej poziomu terenu zgodnie z dokumentacją projektową, - ocieplenie ścian zewnętrznych powyżej poziomu terenu zgodnie z dokumentacją projektową, - prace konserwatorskie, - ocieplenie ościeży okien i drzwi, - ocieplenie dachu, - obróbki blacharskie, - instalacja odgromowa, b) Modernizację instalacji centralnego ogrzewania, c) Modernizację instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej, d) Wymianę instalacji elektrycznych, e) Konserwację techniczno-estetyczną wg programu konserwatorskiego wraz z materiałami konserwatorskimi - konserwacja i restauracja tynków i detalu architektonicznego. 2. Przedmiot zamówienia został opisany za pomocą następujących symboli Wspólnego Słownika Zamówień CPV: a) 45.45.30.00-7 (Roboty remontowe i renowacyjne), b) 92.52.22.00-8 (Usługi ochrony budynków historycznych). III. Zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym: 1. Jak wskazano w pkt II, przedmiotem zamówienia podstawowego były m.in. prace związane z modernizacją instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej. Szczegółowy zakres tych prac obejmował: a) wymianę instalacji kanalizacji sanitarnej, b) wymianę pionów instalacji wodociągowej, c) roboty budowlane towarzyszące, Szczegółowy zakres robót zawarty był w przedmiarze robót. 2. Przedmiotem zamówienia dodatkowego są roboty związane z wykonaniem kanalizacji deszczowej. Szczegółowy zakres zamówienia obejmuje wykonanie: a) kanalizacji z rur typu PVC średnicy 160 mm - 23,8 m, b) kanalizacji z rur typu PVC średnicy 200 mm - 26,10 m, c) studzienek kanalizacyjnych systemowych średnicy 315 mm - 2 szt., d) studzienek ściekowych ulicznych i podwórzowych średnicy 500 mm z osadnikiem i syfonem - 3 szt., e) profilowania i zagęszczenia podłoża wraz z wykonaniem podbudowy z kruszyw łamanych - 926 m2, f) chodników z kostki brukowej betonowej - 926 m2, g) krawężników betonowych - 29 mb. 3. Zamówienie dodatkowe jest ze swej istoty rozszerzeniem zamówienia podstawowego o nowe elementy. Jak wskazano powyżej, zakres robót dodatkowych nie był objęty zamówieniem podstawowym. IV. Wartość zamówień dodatkowych nie przekracza łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia. 1. Umowa o zamówienie podstawowe o nr BPM.ZZP.342-99/10 z dnia 19.04.2010r. opiewała na kwotę 2 527 536,95 zł. brutto (2 233 866,36 zł. netto). 2. W dniu 30.07.2010r. została zawarta umowa o nr WIM-50/2010 (procedura poniżej 14000 euro) na roboty dodatkowe pn.: Przebudowa, modernizacja i termomodernizacja obiektu Gimnazjum Nr 11 w Nowym Sączu ul. Długosza 2, realizowana w ramach projektu: Przebudowa i modernizacja historycznych placówek oświatowych na Starym Mieście w Nowym Sączu jako spójna oferta edukacyjna dla dzieci i młodzieży - remont gzymsu i sufitów. Wartość umowy 35 666,28 zł. brutto (29 234,66 zł. netto). 3. Wartość zamówienia dodatkowego, będącego przedmiotem niniejszego postępowania ustalono na 205 000,00 zł brutto (166 205,25 zł. netto). 4. Wartość zamówień dodatkowych stanowi łącznie: a) 9,52% wartości realizowanego zamówienia (w cenach brutto), b) 8,75% wartości realizowanego zamówienia (w cenach netto). V. Wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego. 1. Zgodnie z ustawą udzielenie zamówienia dodatkowego musi pozostawać w ścisłym związku z wykonaniem zamówienia podstawowego, wyrażającym się w tym, że wykonanie zamówień dodatkowych jest warunkiem koniecznym prawidłowego wykonania zamówienia. 2. Wykonanie robót kanalizacyjnych (odwadniających) obiekt oraz posesje Gimnazjum Nr 11 jest nierozerwalnie związane z prowadzonymi robotami osuszenia, odgrzybienia i izolacji ścian i fundamentów budynku szkoły. Prowadzenie prac kanalizacyjnych i osuszenia obiektu równoległe daje gwarancję efektu zastosowanego systemu osuszenia Schomburg. 3. Wykonanie robót dodatkowych warunkuje odbiór przedmiotu zamówienia określonego w umowie podstawowej pomiędzy Wykonawcą i Zamawiającym. VI. Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. 1. Zgodnie z doktryną i orzecznictwem niemożność przewidzenia konieczności udzielenia zamówienia dodatkowego musi mieć charakter obiektywny (sytuacja niezależna i niezawiniona przez zamawiającego) i bezwzględny oraz wynikać z przyczyn zewnętrznych. 2. Zakres zamówienia podstawowego nie obejmował wykonania kanalizacji deszczowej. Konieczność jej wykonania wynikła z sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, czyli takiej, której nie można było stwierdzić na etapie przygotowania specyfikacji podstawowego zamówienia przy dochowaniu należytej staranności przez zamawiającego. 3. W dniu 20.05.2010r. sporządzono Protokół Konieczności nr 1/2010 na wykonanie robót dodatkowych, nie objętych dokumentacją projektową, gdzie zapisano m.in.: W trakcie intensywnych opadów atmosferycznych, jakie wystąpiły na terenie Nowego Sącza w dniach 15.05.2010 - 18.05.2010r. stwierdzono zbyt małą przepustowość istniejących rur odprowadzających wody opadowe z rynien, a przez to zalewanie elewacji przez wody deszczowe i zastoiny wody na dziedzińcu szkolnym. Pozostawienie nierozwiązanego problemu kanalizacji opadowej na terenie szkoły spowoduje uszkadzanie i degradację nowo wyremontowanej elewacji oraz fundamentów budynku. Majowe opady deszczu wykazały niedostosowanie istniejącego systemu odprowadzenia wód opadowych do ekstremalnych stanów, z jakimi mieliśmy do czynienia w okresie ostatnich wzmożonych opadów atmosferycznych. W związku z powyższym niezbędnym jest wykonanie nowej kanalizacji opadowej przyjmującej wody opadowe z poziomu dachu oraz placu przyszkolnego celem uniknięcia podmakania fundamentów oraz zalewania ścian zewnętrznych budynku. Konsekwencją prac związanych z remontem kanalizacji opadowej jest odtworzenie nawierzchni placu. 4. Zdarzenie, które wywołuje konieczność udzielenia niniejszego zamówienia miało charakter nieprzewidywalny. Sytuacja nieprzewidywalna to taka, która nie może być spowodowana działaniem lub zaniechaniem zamawiającego . Niemożność przewidzenia określonego zdarzenia zasadniczo ocenia się jako nikłe prawdopodobieństwo wystąpienia konkretnej sytuacji. Do zdarzeń o charakterze nieprzewidywalnym można zaliczyć zjawiska losowe i niezależne od zamawiającego, takie jak klęski żywiołowe (powodzie, lawiny, sezonowe pożary itp.), katastrofy, awarie, niespodziewane wypadki itp. 5. W dniach od 15.05.2010r. do 18.05.2010r oraz od 03.06.2010r. do 05.06.2010r. na terenie Miasta Nowego Sącza miały miejsce katastrofalne w skutkach opady deszczu. Katastrofy naturalnej, związanej z działaniem sił natury nie można było przy zachowaniu odpowiedniej staranności przewidzieć. 6. Po wystąpieniu silnych ulew wody opadowe spowodowały zalanie obiektu wodami powierzchniowymi i gruntowymi w wyniku braku odpowiednich średnic rur kanalizacyjnych oraz degradację wyeksploatowanej kanalizacji opadowej. Takiej sytuacji nie mógł przewidzieć projektant termomodernizacji. Również Zamawiający nie mógł przewidzieć tak intensywnych opadów, które spowodowały konieczność wykonania robót dodatkowych, będących przedmiotem niniejszego postępowania. Sprawy niedostosowania kanalizacji opadowej do ekstremalnych opadów deszczu jakie miały miejsce w maju i czerwcu br. nie dało się przewidzieć. W przeciwnym wypadku należałoby pozbawić uprawnień tysiące projektantów, którzy byli autorami projektów infrastruktury technicznej zniszczonej podczas ostatniej powodzi. 7. Co więcej, nierozwiązanie tego problemu mogłoby w przyszłości skutkować zalewaniem nowo odrestaurowanej elewacji i zniszczenie placu przyszkolnego w przypadku wystąpienia ponadnormatywnych opadów deszczu. 8. Warto również podkreślić, iż intensywna korespondencja prowadzona z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego (Instytucja Zarządzająca Małopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym) oraz podnoszona argumentacja pozwoliła na otrzymanie zgody na pokrycie kosztów związanych z remontem kanalizacji odprowadzającej wody opadowe z połaci dachu oraz placu przyszkolnego wraz z odbudową nawierzchni placu. Po przeprowadzonej analizie IZ MRPO uznała, że wydatki związane z robotami stanowiącymi przedmiot niniejszego zamówienia spełniają przesłanki robót dodatkowych, o których mowa w Podręczniku kwalifikowania wydatków objętych dofinansowaniem w ramach MRPO na lata 2007-2013. Zarząd Województwa Małopolskiego dopuścił bowiem możliwość wprowadzenia do projektów nowych elementów związanych z usuwaniem szkód powodziowych lub mających na celu zapobieżenie tego typu szkodom w przyszłości. Właśnie taki cel mają przedmiotowe roboty budowlane. VIIa Z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. 1. Zdaniem Zamawiającego z ekonomicznego punktu widzenia, oddzielenie zamówień byłoby niecelowe oraz niegospodarne. Istnieje wiele przyczyn natury technicznej i/lub gospodarczej wskazujących na celowość udzielenia zamówienia z wolnej ręki. 2. Wykonawca zamówienia podstawowego jest obecny na budowie i wykonanie dodatkowych robót nie wiąże się z kosztami dojazdu do budowy i przewiezienia koniecznego sprzętu, zajęcia dodatkowego terenu i zorganizowania zaplecza budowy itp. Każdy inny wykonawca musiałby ponieść niewspółmiernie wysokie koszty, które zostałyby ujęte w cenie oferty. Powierzenie robót dodatkowych Wykonawcy NOW-TECH ze względu na zorganizowany plac budowy, (rusztowania, zaplecze) oraz dysponowanie wszelkimi uzgodnieniami (w tym konserwatorskimi) jest w pełni zasadne ze względów ekonomicznych. 3. Wykonawca realizujący roboty podstawowe związane z osuszaniem budynku wykonał niezbędne roboty ziemne. Abstrahując od faktu, że prowadzenie prac kanalizacyjnych i osuszenia obiektu równoległe daje gwarancję efektu zastosowanego systemu osuszenia, stwierdzić należy, że Zamawiający poniósłby dodatkowy koszt związany z koniecznością uwzględnienia w kosztorysie inwestorskim (robót związanych z kanalizacją deszczową) kosztów robót ziemnych, które zostałyby ujęte w cenie oferty. 4. Teren budowy został przekazany wykonawcy zamówienia podstawowego, który odpowiada za wszystkie zdarzenia na tym terenie (pracowników i inne osoby, sprzęt, materiały), posiada stosowne ubezpieczenie z tytułu tej odpowiedzialności. Wprowadzenie na ten sam teren budowy innego wykonawcy rodziłoby trudne do określenia, negatywne konsekwencje. Przede wszystkim zaś wykonawca odpowiedzialny za teren budowy mógłby nie wyrazić zgody na obecność tam innego wykonawcy, a co najmniej mógłby żądać z tego tytułu dodatkowych płatności. 5. Wykonawca NOW-TECH posiada możliwości przerobowe, ze względu na zatrudnienie na obiekcie fachowców branży sanitarnej, gwarantuje wykonanie zamówienia w zakładanym terminie. 6. Każde inne rozwiązanie polegające na ewentualnym wprowadzeniu dodatkowego wykonawcy, w sytuacji gdy na obiekcie w okresie wakacyjnym wystąpiła kumulacja prac, (znajdują się podwykonawcy branży ogólnobudowlanej, elektrycznej, sanitarnej, wykonania robót malarskich, oraz specjalistycznych prac konserwatorskich), wiąże się z poniesieniem niewspółmiernie wysokich kosztów, uciążliwościami z powodu braku prawidłowej organizacji robót na obiekcie, co w efekcie zwiększyłoby stopień zagrożenia bezpieczeństwa pracujących osób. 7. Wreszcie wykonanie jednego obiektu budowlanego przez kilku różnych wykonawców (na podstawie odrębnych umów) mogłoby skutkować niemożnością egzekwowania przez zamawiającego uprawnień z tytuły gwarancji jakości i rękojmi. W przypadku np. rozszczelnienia systemu odwodnienia w obiekcie, każdy z wykonawców starałby się uchylić od odpowiedzialności, a ustalenie winnego mogłoby wymagać poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów (a także czasu) na wykonanie stosownych ekspertyz, analiz itp. Wprowadzenie dodatkowego wykonawcy może spowodować niejasności w przypadku wystąpienia awarii na styku obydwu robót. Jednolita gwarancja pozwoli na skuteczne egzekwowanie przez Zamawiającego ewentualnych napraw gwarancyjnych. VIIb Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. 1. Zgodnie z ugruntowanym poglądem orzecznictwa, zamówienie dodatkowe będzie występowało zawsze wtedy, kiedy bez jego wykonania niemożliwym będzie zrealizowanie zamówienia podstawowego. Sytuacja ta nie powinna być jednak wynikiem zaniedbań lub niestaranności zamawiającego . Przypadek aby wykonanie zamówienia podstawowego było uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego zachodzi, gdy wykonanie zamówienia podstawowego wymaga równoczesnego lub wcześniejszego wykonania zamówienia dodatkowego . Koniecznym jest również, aby zmiana pierwotnie zakładanego zakresu zamówienia podstawowego nie była spowodowana jedynie dążeniem zamawiającego do poprawienia parametrów technicznych budowanych obiektów. 2. W przypadku niniejszego postępowania wykonanie robót dodatkowych warunkuje odbiór przedmiotu zamówienia określonego w umowie podstawowej pomiędzy Wykonawcą i Zamawiającym. Jak już podkreślono w pkt. V niniejszej opinii, wykonanie robót kanalizacyjnych jest nierozerwalnie związane z prowadzonymi robotami osuszenia, odgrzybienia i izolacji ścian i fundamentów budynku szkoły. Prowadzenie prac kanalizacyjnych i osuszenia obiektu równoległe daje gwarancję efektu zastosowanego systemu osuszenia Schomburg. Reasumując powyższe, w związku ze spełnieniem wszystkich przesłanek obligatoryjnych, których potwierdzenie stanowią załączone w aktach sprawy dokumenty można udzielić niniejszego zamówienia w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 23227520100 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2010-08-25 |
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane |
Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.nowysacz.pl |
Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
45232440-8 | Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków | |
45232451-8 | Roboty odwadniające i nawierzchniowe |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Przebudowa, modernizacja i termomodernizacja obiektu Gimnazjum Nr 11 w Nowym Sączu ul. Długosza 2, realizowana w ramach projektu: Przebudowa i modernizacja historycznych placówek oświatowych na Starym Mieście w Nowym Sączu jako spójna oferta edukac | NOW-TECH Sp. z o.o. Nowy Sącz | 2010-09-02 | 199 998,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2010-09-02 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 452324409 452324518 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 199 998,00 zł Minimalna złożona oferta: 199 998,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 199 998,00 zł Maksymalna złożona oferta: 199 998,00 zł |