Wynik przetargu

Adres: ul. Zamkowa 2, Żarów, woj. dolnośląskie
Dane kontaktowe: email: ,
tel: 074 8580-591, 8580-778, 8580-4
fax:
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 8914020160 Data Udzielenia: 2016-04-14
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45212212-5 Roboty budowlane w zakresie basenów pływackich
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Wykonanie dodatkowych robót budowlanych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania basenu dla zadania inwestycyjnego pn. Budowa basenu przyszkolnego w Żarowie Saltex Europa sp. z o.o.
Wrocław
489 854,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2016-04-14
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
452122125
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
489 854,00 zł
Minimalna złożona oferta:
489 854,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
489 854,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
489 854,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Żarów: Wykonanie dodatkowych robót budowlanych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania basenu dla zadania inwestycyjnego pn. Budowa basenu przyszkolnego w Żarowie


Numer ogłoszenia: 89140 - 2016; data zamieszczenia: 14.04.2016

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miejski w Żarowie, ul. Zamkowa 2, 58-130 Żarów, woj. dolnośląskie, tel. 074 8580-591, 8580-778, 8580-4, faks.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie dodatkowych robót budowlanych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania basenu dla zadania inwestycyjnego pn. Budowa basenu przyszkolnego w Żarowie.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Wykonanie dodatkowych robót budowlanych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania basenu dla zadania inwestycyjnego pn. Budowa basenu przyszkolnego w Żarowie wyszczególnionych w protokołach konieczności.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.21.22.12-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
25.03.2016.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Saltex Europa sp. z o.o., ul. Sudecka 106a, 53-129 Wrocław, kraj/woj. dolnośląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 418580,52 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    489854,04


  • Oferta z najniższą ceną:
    489854,04
    / Oferta z najwyższą ceną:
    489854,04


  • Waluta:
    PLN .


ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Budowę basenu rozpoczęto w roku 1996 wraz z budową szkoły i hali sportowej. W roku 2005 budowa basenu została przerwana. W roku 2010 ogłoszono przetarg nieograniczony na projekt i budowę basenu przyszkolnego w Żarowie. W wyniku tego postępowania, wybrano ofertę Wrocławskiego Przedsiębiorstwa Budownictwa Przemysłowego Nr 2 WROBIS S.A. ul. Szewska 3, 50-053 Wrocław. Dnia 7 października 2010 roku zawarto umowę na realizację zadania: Projekt i budowa basenu przyszkolnego w Żarowie - zaprojektuj i wybuduj za wynagrodzenie brutto 9 546 072,00 zł. 26 kwietnia 2011 r. została wydana decyzja pozwolenia na budowę basenu przyszkolnego i budowa basenu została wznowiona na podstawie nowego projektu budowlanego. W roku 2012 zostały wykonane prace budowlane polegające na zaadoptowaniu kilku pomieszczeń w części socjalnej basenu. W związku z powyższym została wydana w roku 2012 zamienna decyzja na budowę. Uzyskano pozwolenie na użytkowania na w/w zakres przed wykonaniem wszystkich robót. Dalsze roboty budowlane wstrzymano. W dniu 01 października 2014r. syndyk masy upadłości - W.P.B.P. Nr 2 WROBIS S.A.- wykonawcy robót, przesłał pismo informujące o odstąpieniu od umowy wraz z postanowieniami Sądu Rejonowego dla Wrocławia: 1. O zmianie prowadzenia postępowania upadłościowego z postępowania z możliwością zawarcia układu na postępowanie obejmujące likwidację majątku dłużnika 2. O zezwoleniu syndykowi na odstąpienie od umowy na roboty budowlane z dnia 07.10.2010 r. nr 276/2010 wraz z aneksami. W dniu 05 grudnia 2014r. Gmina Żarów ogłosiła przetarg nieograniczony na zadanie pn. Budowa basenu przyszkolnego w Żarowie - dokończenie budowy. W wyniku tego postępowania wybrano ofertę SALTEX Europa Sp. z o.o. ul. Sudecka 106 a, 53-129 Wrocław. Dnia 09 lutego 2015r. zawarto umowę na realizację przedmiotowego zdania. W trakcie realizacji robót budowlanych objętych zamówieniem podstawowym nowy Generalny Wykonawca (Firma SALTEX) zgłaszał kolejno szereg wielobranżowych robót budowlanych nie ujętych w dokumentacji projektowej, a koniecznych do prawidłowego funkcjonowania obiektu basenu jako całości. Ze względu na konieczność połączenia nowobudowanego basenu z istniejącym budynkiem szkoły i zapewnieniu zgodnych z przepisami dróg ewakuacyjnych, oraz konieczność zachowania przewidzianych funkcji części basenowej jak i szkolnej, niezbędna jest przebudowa pomieszczenia sali konferencyjnej, i wykonanie adaptacji łącznika pomiędzy budynkiem szkoły, halą sportową a basenem. Zaprojektowane przejście (korytarz) pomiędzy szkołą a halą - przejście powstanie w wyniku pomniejszenia sali konferencyjnej. Proponowane rozwiązanie zapewni bezpieczną komunikację uczniów ze szkoły na basen i salę sportową oraz zapewni drogi ewakuacyjne zgodne z przepisami bezpieczeństwa pożarowego. Ze względu na przepisy pożarowe dotyczące wymogów drogi pożarowej, wystąpiła konieczność utwardzenia części terenu w pasie zieleni (basen + hala sportowa). W związku z powyższym zaproponowano wykorzystanie części terenów zielonych przed budynkiem basenu. W obiektach użyteczności publicznej a w szczególności na basenach przyszkolnych, istnieje konieczność czuwania nad bezpieczeństwem zdrowie i życia osób w nich przebywających. Z uwagi na fakt, iż obiekt w początkowej fazie nie będzie posiadał monitoringu zainstalowanie okien i drzwi umożliwi użytkownikowi kontrolę nad bezpieczeństwem użytkowania basenu. Ze względu na wymagania p.poż. okna i drzwi muszą zostać wykonane w klasie odporności ogniowej EI60. Montaż okablowania dla przyszłej instalacji monitoringu pozwoli w późniejszym czasie na montaż urządzeń do monitoringu bez konieczności skuwania tynków i ponownego malowania ścian. Technologia uzdatniania wody basenowej wymaga zastosowania specjalistycznej chemii (podchloryn sodu), która musi być magazynowana z zapasem w przeznaczonych do tego specjalnych pomieszczeniach w piwnicy. Gabaryty pojemników z w/w chemią basenową przekraczają możliwość obciążenia ściany zaprojektowanej wcześniej ściany oporowej. W związku z potrzebą transportu w pionie ok. 4 m chemii basenowej, projektuje się zwiększenie grubości elementów żelbetowych ściany oporowej zejścia do basenu z uwagi na konieczność montażu na tych elementach bezpiecznego urządzenia do transportu beczek z chemią basenową do podbasenia oraz z uwagi na konieczność wykonania studzienki rozsączającej w dnie stopy ściany oporowej. Ze względu na zmiany przepisów technicznych dotyczących przegród cieplnych zachodzi konieczność wyrównania izolacji zewnętrznej w części już użytkowanej w celu osiągnięcia projektowanych parametrów cieplnych izolacji i wykonania elewacji jak na całym obiekcie. Ze względu na przestarzałą i niedostępną na rynku technologię zastosowaną w pierwotnym projekcie zachodzi konieczność wykonania kanalizacji tłocznej popłuczyn od filtrów wody basenowej do zbiornika popłuczyn w nowej technologii, która zapewni prawidłowe i zgodne z obowiązującymi przepisami funkcjonowanie całego obiektu. Ze względu na zmianę przepisów techniczno - budowlanych dotyczących wentylacji nastąpiła konieczność aktualizacji dokumentacji projektowej, w ślad za czym zaszła konieczność wykonania dodatkowego kanału wentylacyjnego z blachy nierdzewnej wraz z wentylatorem z sauny mokrej. Zmiana przepisów pożarowych wymusiła konieczność zmiany podziału pomieszczeń i dostosowania ich do nowych przepisów. W związku z powyższym zachodzi konieczność usunięcia kolizji w branży sanitarnej oraz elektrycznej. Ze względu na dostosowanie do nowych przepisów i zmiany założeń stref pożarowych polegających na kwalifikacji podbasenia jako pomieszczeń w strefie PM (magazynowej) funkcjonalnie związanych ze strefą ZL (zagrożenie ludzi) wymusiło to podłączenie kratek w pomieszczeniu wentylatorowni oraz pom. technologii basenu. Z powodów zachowania podstawowych zasad bezpieczeństwa i przepisów BHP konieczne jest wykonanie kanalizacji do sauny mokrej, montaż instalacji sanitarnej do natrysków oraz montaż instalacji instalacji wodnej do natrysków ewakuacyjnych oraz zamontowanie tzw. oczomyjek w pomieszczeniach chemii basenowej i przelewów z tzw. nogomyjek oraz także wykonanie dodatkowych odpływów w pomieszczeniach chemii basenowej. Z uwagi na dopasowanie instalacji sanitarnych do nowego operatu pożarowego konieczne było wykonanie przyłączy kanalizacji sanitarnej do zbiorników wody basenowej oraz wykonanie przelewów ze zbiorników wody basenowej. Ze względu na dostosowanie do obowiązujących przepisów konieczne jest podłączenie dodatkowej rozdzielnicy technologicznej TTBASEN2 dla zasilania zjeżdżalni, hamowni , biczy wodnych i wanny SPA oraz podłączenie dodatkowej rozdzielnicy węzła cieplnego - TWC2 związanej z przeprojektowaniem węzła cieplnego. Z powodów zachowania podstawowych zasad bezpieczeństwa konieczne jest oświetlenie antresoli oraz sprawdzenie bilansu mocy i zmiany w WLZ. Modyfikacje w instalacji oświetleniowej i instalacji zasilania urządzeń wentylacyjnych związanych z podziałem magazynu chemii na trzy pomieszczenia wystąpiła z powodu konieczności dostosowania do obowiązujących na nowo dostosowanej technologii. Zmiany w instalacji oświetleniowej i instalacji zasilania urządzeń wentylacyjnych związana jest z przeprojektowaniem pomieszczeń wentylatorni. Zmiany w instalacji oświetleniowej oraz tras kablowych związane z poszerzeniem dróg komunikacyjnych w piwnicach w wyniku wymagań przepisów dla dróg ewakuacyjnych. Zmiany w instalacji oświetleniowej i gniazdowej związane z połączeniem dwóch pomieszczeń -1 .04, -1.05 w jedno pomieszczenie wymusza konieczność dostosowania instalacji do zastosowanych zmian. Z uwagi na fakt konieczności zaprojektowania drogi ewakuacyjnej konieczny był projekt oświetlenia dojścia łączącego gimnazjum z salą sportową; Z powodu niedostępności zaprojektowanych central wentylacyjnych konieczne było zamówienie innych o zbliżonych parametrach technicznych co wymusiło zmiany w instalacji podłączenia central wentylacyjnych związane z usytuowaniem tablic automatyki w gabarytach central; Z powodu potrzeby umożliwienia dostępu do opraw oświetleniowych wystąpiła konieczność na zmianę oświetlenia hali basenu na oświetlenie boczne zachowując prawidłową ilość światła. Zamówienie dodatkowe jest niezbędne dla prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego. Brak ujęcia w/w robót w dokumentacji projektowej spowodowany jest zmianami przepisów techniczno - budowlanych czego konsekwencją są wymuszone zmiany w projektach wielobranżowych. Dodatkowo część wcześniej przewidzianych w dokumentacji projektowej urządzeń wchodzących w skład instalacji technologii basenowej, elektrycznej, sanitarnej nie jest już dostępna w handlu co wymusza zmianę ich na inne o równoważnych parametrach. Wyżej wymienione roboty nie były przewidziane w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz na etapie sporządzania dokumentacji projektowej jednak są one niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego i stanowią one roboty, które nie były przewidziane w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz na etapie sporządzania dokumentacji projektowej. Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego - wykonanie robót objętych niniejszym protokołem jest niezbędne dla uzyskania celu zdefiniowanego w opisie przedmiotu zamówienia, tj. w celu zapewnienia prawidłowego wykonania robót związanych z realizacją przedmiotowej inwestycji. Wprowadzenie robót objętych niniejszym protokołem spełnia przesłanki trybu udzielania zamówień art. 67, ust.1, pkt. 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zamówienie dodatkowe jest niezbędne dla prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego. Celem realizacji zamówienia dodatkowego są roboty, które są związane z zamówieniem podstawowym i wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Są to roboty nieobjęte zamówieniem podstawowym i nie przekraczają łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia podstawowego. Ponadto wykonanie w/w robót podlega realizacji równoczesnej z realizacją robót podstawowych, co oznacza, że stworzenie dla nich odrębnego frontu robót pozostaje w kolizji z frontem robót zamówienia podstawowego. Ponadto technologicznie zakres tych prac zazębia się z technologią robót podstawowych. Również pod względem organizacji placu budowy, roboty te nie podlegają wydzieleniu. W przypadku wymuszonego rozdziału robót dla dwóch wykonawców należałoby ponieść dodatkowe nakłady finansowe oraz znacząco wydłużyć cykl realizacji. Działania takie należy uznać za nieuzasadnione z punktu widzenia racjonalnego gospodarowania środkami publicznymi. Powyższe uwarunkowania prowadzą do jednoznacznego wniosku, że wykonanie robót dodatkowych należy powierzyć dotychczasowemu wykonawcy robót podstawowych. Wykonanie w/w prac stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia i jest niezbędne dla prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego oraz wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Mając powyższe na względzie wskazanym jest udzielenie dodatkowego zlecenia ww. robót temu samemu Wykonawcy. Proponuje się przeprowadzenie negocjacji oraz udzielenie zamówienia w trybie 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy Prawa Zamówień Publicznych.