Zabrze: Wykonanie bieżącej obsługi prawnej Zamawiającego w zakresie przewidzianym w art. 4 ustawy Prawo o adwokaturze z dnia 26 maja 1982 r. (Dz. U. Nr 146, poz. 1188 z późn. zm. )


Numer ogłoszenia: 332399 - 2011; data zamieszczenia: 15.12.2011

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 1 im. Prof. St. Szyszko Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach, ul. 3-go Maja 13-15, 41-800 Zabrze, woj. śląskie, tel. 32 3704207, faks , strona internetowa www.szpital.zabrze.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie bieżącej obsługi prawnej Zamawiającego w zakresie przewidzianym w art. 4 ustawy Prawo o adwokaturze z dnia 26 maja 1982 r. (Dz. U. Nr 146, poz. 1188 z późn. zm. ).


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego obsługi prawnej, obejmuje w szczególności: a)przygotowywanie opinii prawnych w zakresie zastępstwa procesowego, b)wykonywanie zastępstwa procesowego, w tym sporządzanie pozwów, odpowiedzi na pozwy w postępowaniu upominawczym, nakazowym oraz w trybie zwykłym w oparciu o przygotowane przez Zamawiającego kompletów dokumentów, sporządzanie wniosków oraz pism w postępowaniu sądowym oraz egzekucyjnym c)sporządzanie, weryfikowanie, opiniowanie i parafowanie umów zawieranych przez Zamawiającego, d)opiniowanie i opracowywanie projektów dokumentów i aktów prawa wewnętrznego w tym zarządzeń i uchwał wydawanych zgodnie z kompetencjami organów Zamawiającego, e)reprezentowanie Zamawiającego przed organami wymiaru sprawiedliwości, urzędami administracji państwowej i samorządowej w zakresie udzielonych pełnomocnictw, f)doradztwo prawne w przedmiocie wykładni i stosowania przepisów prawnych w szczególności z zakresu prawa pracy, prawa cywilnego, prawa gospodarczego, prawa administracyjnego oraz prawa zamówień publicznych, g)opiniowanie odwołań oraz przygotowanie odpowiedzi na odwołanie w postępowaniach o udzielanie zamówień publicznych..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5, 79.11.00.00-8, 79.11.10.00-5, 79.11.20.00-2.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sadami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego oraz usługi prawnicze, polegające na doradztwie prawnym. Zgodnie z art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 Nr 113 poz. 759 z późn. zm.) w postępowaniach, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek trybu wyboru zamówienia z wolnej ręki. Powyżej przytoczony przepis uzasadnia w pełni tryb niniejszego zamówienia w zakresie zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego. Ponadto zgodnie z treścią przepisów art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1 (zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a ustawy Pzp - zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym - do usług o charakterze niepriorytetowym zalicza się usługi prawnicze - kategoria nr 21), Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 67 ust.1 ustawy, w szczególności (ale nie tylko), jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków lub uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. 2. Tryb wyboru Wykonawcy jest ściśle związany ze szczegółowymi warunkami zamówienia. Specyfika działania Szpitala wymaga wykonania także innej usługi niż tylko przygotowywanie opinii prawnych w zakresie zastępstwa procesowego, czy też wykonywania zastępstwa procesowego. Obsługa prawna Szpitala polegać także będzie na przygotowywaniu opinii i stanowisk w sprawach poza procesowych, a ich liczba nie jest możliwa do przewidzenia. Usługi te są powiązane ze specyfiką działalności Szpitala. Z tych względów niecelowe jest dzielenie zamówienia związanego z obsługą prawną Szpitala tj. na obsługę w zakresie zastępstwa procesowego oraz na obsługę prawną w pozostałym zakresie. Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 Nr 113 poz. 759 z późn. zm.) nie zakazuje łączenia usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego (w tym np. wystawianie opinii, pisanie pism procesowych) z innymi usługami prawniczymi (art. 5 ust.3 ustawy Pzp), jednakże połączenie to musi być uzasadnione celowością takiego działania (racjonalnością). W opisywanym przypadku, ze względu na specyfikę działań Szpitala, niecelowe jest oddzielanie usług prawniczych od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego. 3. Poza powyższymi czynnościami, o których mowa w pkt. 2 odnoszonymi bezpośrednio do zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi specyfika funkcjonowania Szpitala w obrocie prawnym wymaga podejmowania szeregu innych działań i czynności związanych z rozstrzyganiem pojawiających się kwestii prawnych. W związku z toczącymi się postępowaniami zachodzi niejednokrotnie konieczność sporządzania opinii prawnych, zajmowania uzasadnionych prawnie stanowisk, czy też prowadzenia negocjacji. Przy czym rozmiar i zakres spraw i zagadnień nie jest możliwy do ustalenia, ani też do przewidzenia. Należy ponadto uznać, iż profesjonalna obsługa prawna obejmująca swym zasięgiem ponadto sprawy pracownicze i socjalne, czy też związane z roszczeniami pacjentów, opiniowaniem zawieranych umów, jest niezbędna z uwagi na szeroki zakres działalności Szpitala. Podkreślić należy, że dotychczasowy Wykonawca usług prawniczych, ze względu na dotychczas świadczone na rzecz Szpitala usługi prawne, pozyskał niezbędną wiedzę, jest w stanie zapewnić ciągłość usług i kontynuację procesów sądowych. Co więcej zlecenie obsługi prawnej fachowemu prawnikowi w wielu przypadkach może mieć znaczenie prewencyjne w tym sensie, iż pozwoli rozwiązać problemy prawne w ich pierwszym etapie bez potrzeby bezcelowego kontynuowania spraw, których negatywny wynik można przewidzieć. Pozwoli to zaoszczędzić czas, który musiałby zostać przeznaczony na rozwiązania problemów o znacznym ciężarze gatunkowym, a jednocześnie uchroni to środki Szpitala przed ich utratą. Na podstawie doświadczenia z lat ubiegłych jest natomiast bezsporne, że obsługa fachowej kancelarii prawnej jest niezbędna w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania Szpitala i realizacji jego zadań. 4. Dotychczasowy Wykonawca prowadzi obsługę prawną Szpitala od ponad 1,5 roku i doskonale zna specyfikę jego działalności. Pozyskał niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz jest w stanie świadczyć obsługę prawną w sposób ciągły, kontynuując jednocześnie procesy sądowe. W tym miejscu należy zaznaczyć, iż w chwili obecnej toczą się sprawy sądowe przeciwko Szpitalowi, w tym sprawy odszkodowawcze za błąd medyczny (sprawa z powództwa J.R i K.K wps prawie 3 mln PLN, sprawa z powództwa E. M. 200 tys. PLN, R.W.K wps. 437tys.) oraz sprawy pracownicze. Do powyższych postępowań należy dodać również postępowania administracyjne, w których często występują sporne interesy i istnieje potrzeba uzgadniania z profesjonalnym prawnikiem rozwiązań zgodnych z interesem Szpitala. Niejednokrotnie sprawy sądowe są ściśle powiązane z innymi toczącymi się lub prawomocnie zakończonymi postępowaniami. Nie mniej istotne są indywidualne cechy, jakie posiada Wykonawca, takie jak wysoka odporność na stres, komunikatywność, bezkonfliktowość, dyspozycyjność oraz szybkość w podejmowaniu decyzji. Poza wszelkimi wątpliwościami pozostaje okoliczność, iż zawarcie umowy w ramach innego trybu niż zamówienie z wolnej ręki będzie miało przełożenie na wydatkowanie niecelowo poniesionych w tym zakresie wydatków. Dotychczasowa, wzorowo układająca się współpraca, z adw. Katarzyną Franczak-Durczok pozwala na uzasadnione twierdzenie, iż obsługa prawna będąca przedmiotem zamówienia pozwoli uniknąć błędów, mogących skutkować utratą środków publicznych. Zasada celowego i efektywnego dokonywania wydatków potwierdza wybór zamówienia z wolnej ręki i powierzenia dalszej obsługi prawnej dotychczasowej kancelarii prawnej. Inny Wykonawca potrzebowałby ogromnej ilości czasu, aby wdrożyć się w strukturę i zakres spraw Szpitala, co mogłoby uniemożliwić terminową realizację zadań i zachowanie ciągłości podjętych działań. W świetle powyższego, zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki znajduje uzasadnienie faktyczne i prawne.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   

Nazwa:
Wykonanie bieżącej obsługi prawnej Zamawiającego w zakresie przewidzianym w art. 4 ustawy Prawo o adwokaturze z dnia 26 maja 1982 r. (Dz. U. Nr 146, poz. 1188 z późn. zm. )


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Kancelaria Adwokacka Adwokat Katarzyna Franczak-Durczok, ul. Kopernika 12/6, 40-064 Katowice, kraj/woj. śląskie.


Zabrze: Wykonanie bieżącej obsługi prawnej Zamawiającego w zakresie przewidzianym w art. 4 ustawy Prawo o adwokaturze z dnia 26 maja 1982 r. (Dz. U. Nr 146, poz. 1188 z późn. zm.)


Numer ogłoszenia: 18741 - 2012; data zamieszczenia: 20.01.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 332399 - 2011r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 1 im. Prof. St. Szyszko Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach, ul. 3-go Maja 13-15, 41-800 Zabrze, woj. śląskie, tel. 32 3704207, faks.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie bieżącej obsługi prawnej Zamawiającego w zakresie przewidzianym w art. 4 ustawy Prawo o adwokaturze z dnia 26 maja 1982 r. (Dz. U. Nr 146, poz. 1188 z późn. zm.).


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego obsługi prawnej obejmuje w szczególności: a)przygotowywanie opinii prawnych w zakresie zastępstwa procesowego, b)wykonywanie zastępstwa procesowego, w tym sporządzanie pozwów, odpowiedzi na pozwy w postępowaniu upominawczym, nakazowym oraz w trybie zwykłym w oparciu o przygotowane przez Zamawiającego komplety dokumentów, sporządzanie wniosków oraz pism w postępowaniu sądowym oraz egzekucyjnym c)sporządzanie, weryfikowanie, opiniowanie i parafowanie umów zawieranych przez Zamawiającego, d)opiniowanie i opracowywanie projektów dokumentów i aktów prawa wewnętrznego w tym zarządzeń i uchwał wydawanych zgodnie z kompetencjami organów Zamawiającego, e)reprezentowanie Zamawiającego przed organami wymiaru sprawiedliwości, urzędami administracji państwowej i samorządowej w zakresie udzielonych pełnomocnictw, f)doradztwo prawne w przedmiocie wykładni i stosowania przepisów prawnych w szczególności z zakresu prawa pracy, prawa cywilnego, prawa gospodarczego, prawa administracyjnego oraz prawa zamówień publicznych, g)opiniowanie odwołań oraz przygotowanie odpowiedzi na odwołanie w postępowaniach o udzielanie zamówień publicznych.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5, 79.11.00.00-8, 79.11.10.00-5, 79.11.20.00-2.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
11.01.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelaria Adwokacka Adwokat Katarzyna Franczak - Durczok, {Dane ukryte}, 40-064 Katowice, kraj/woj. śląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 384000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    353649,60


  • Oferta z najniższą ceną:
    353649,60
    / Oferta z najwyższą ceną:
    353649,60


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sadami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego oraz usługi prawnicze, polegające na doradztwie prawnym. Zgodnie z art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 Nr 113 poz. 759 z późn. zm.) w postępowaniach, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek trybu wyboru zamówienia z wolnej ręki. Powyżej przytoczony przepis uzasadnia w pełni tryb niniejszego zamówienia w zakresie zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego. Ponadto zgodnie z treścią przepisów art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1 (zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a ustawy Pzp - zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym - do usług o charakterze niepriorytetowym zalicza się usługi prawnicze - kategoria nr 21), Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 67 ust.1 ustawy, w szczególności (ale nie tylko), jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków lub uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. 2. Tryb wyboru Wykonawcy jest ściśle związany ze szczegółowymi warunkami zamówienia. Specyfika działania Szpitala wymaga wykonania także innej usługi niż tylko przygotowywanie opinii prawnych w zakresie zastępstwa procesowego, czy też wykonywania zastępstwa procesowego. Obsługa prawna Szpitala polegać także będzie na przygotowywaniu opinii i stanowisk w sprawach poza procesowych, a ich liczba nie jest możliwa do przewidzenia. Usługi te są powiązane ze specyfiką działalności Szpitala. Z tych względów niecelowe jest dzielenie zamówienia związanego z obsługą prawną Szpitala tj. na obsługę w zakresie zastępstwa procesowego oraz na obsługę prawną w pozostałym zakresie. Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 Nr 113 poz. 759 z późn. zm.) nie zakazuje łączenia usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego (w tym np. wystawianie opinii, pisanie pism procesowych) z innymi usługami prawniczymi (art. 5 ust.3 ustawy Pzp), jednakże połączenie to musi być uzasadnione celowością takiego działania (racjonalnością). W opisywanym przypadku, ze względu na specyfikę działań Szpitala, niecelowe jest oddzielanie usług prawniczych od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego. 3. Poza powyższymi czynnościami, o których mowa w pkt. 2 odnoszonymi bezpośrednio do zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi specyfika funkcjonowania Szpitala w obrocie prawnym wymaga podejmowania szeregu innych działań i czynności związanych z rozstrzyganiem pojawiających się kwestii prawnych. W związku z toczącymi się postępowaniami zachodzi niejednokrotnie konieczność sporządzania opinii prawnych, zajmowania uzasadnionych prawnie stanowisk, czy też prowadzenia negocjacji. Przy czym rozmiar i zakres spraw i zagadnień nie jest możliwy do ustalenia, ani też do przewidzenia. Należy ponadto uznać, iż profesjonalna obsługa prawna obejmująca swym zasięgiem ponadto sprawy pracownicze i socjalne, czy też związane z roszczeniami pacjentów, opiniowaniem zawieranych umów, jest niezbędna z uwagi na szeroki zakres działalności Szpitala. Podkreślić należy, że dotychczasowy Wykonawca usług prawniczych, ze względu na dotychczas świadczone na rzecz Szpitala usługi prawne, pozyskał niezbędną wiedzę, jest w stanie zapewnić ciągłość usług i kontynuację procesów sądowych. Co więcej zlecenie obsługi prawnej fachowemu prawnikowi w wielu przypadkach może mieć znaczenie prewencyjne w tym sensie, iż pozwoli rozwiązać problemy prawne w ich pierwszym etapie bez potrzeby bezcelowego kontynuowania spraw, których negatywny wynik można przewidzieć. Pozwoli to zaoszczędzić czas, który musiałby zostać przeznaczony na rozwiązania problemów o znacznym ciężarze gatunkowym, a jednocześnie uchroni to środki Szpitala przed ich utratą. Na podstawie doświadczenia z lat ubiegłych jest natomiast bezsporne, że obsługa fachowej kancelarii prawnej jest niezbędna w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania Szpitala i realizacji jego zadań. 4. Dotychczasowy Wykonawca prowadzi obsługę prawną Szpitala od ponad 1,5 roku i doskonale zna specyfikę jego działalności. Pozyskał niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz jest w stanie świadczyć obsługę prawną w sposób ciągły, kontynuując jednocześnie procesy sądowe. W tym miejscu należy zaznaczyć, iż w chwili obecnej toczą się sprawy sądowe przeciwko Szpitalowi, w tym sprawy odszkodowawcze za błąd medyczny (sprawa z powództwa J.R i K.K wps prawie 3 mln PLN, sprawa z powództwa E. M. 200 tys. PLN, R.W.K wps. 437tys.) oraz sprawy pracownicze. Do powyższych postępowań należy dodać również postępowania administracyjne, w których często występują sporne interesy i istnieje potrzeba uzgadniania z profesjonalnym prawnikiem rozwiązań zgodnych z interesem Szpitala. Niejednokrotnie sprawy sądowe są ściśle powiązane z innymi toczącymi się lub prawomocnie zakończonymi postępowaniami. Nie mniej istotne są indywidualne cechy, jakie posiada Wykonawca, takie jak wysoka odporność na stres, komunikatywność, bezkonfliktowość, dyspozycyjność oraz szybkość w podejmowaniu decyzji. Poza wszelkimi wątpliwościami pozostaje okoliczność, iż zawarcie umowy w ramach innego trybu niż zamówienie z wolnej ręki będzie miało przełożenie na wydatkowanie niecelowo poniesionych w tym zakresie wydatków. Dotychczasowa, wzorowo układająca się współpraca, z adw. Katarzyną Franczak-Durczok pozwala na uzasadnione twierdzenie, iż obsługa prawna będąca przedmiotem zamówienia pozwoli uniknąć błędów, mogących skutkować utratą środków publicznych. Zasada celowego i efektywnego dokonywania wydatków potwierdza wybór zamówienia z wolnej ręki i powierzenia dalszej obsługi prawnej dotychczasowej kancelarii prawnej. Inny Wykonawca potrzebowałby ogromnej ilości czasu, aby wdrożyć się w strukturę i zakres spraw Szpitala, co mogłoby uniemożliwić terminową realizację zadań i zachowanie ciągłości podjętych działań. W świetle powyższego, zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki znajduje uzasadnienie faktyczne i prawne

Adres: ul. 3-go Maja , 41-800 Zabrze
woj. śląskie
Dane kontaktowe: email: zampubli@sk1.zabrze.pl
tel: 323 704 207
fax:
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 33239920110
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2011-12-14
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.szpital.zabrze.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
79110000-8 Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
79111000-5 Usługi w zakresie doradztwa prawnego
79112000-2 Usługi reprezentacji prawnej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Wykonanie bieżącej obsługi prawnej Zamawiającego w zakresie przewidzianym w art. 4 ustawy Prawo o adwokaturze z dnia 26 maja 1982 r. (Dz. U. Nr 146, poz. 1188 z późn. zm.) Kancelaria Adwokacka Adwokat Katarzyna Franczak - Durczok
Katowice
2012-01-20 353 649,00