Wynik przetargu

Adres: Al. Marcinkowskiego 32, 61-745 Poznań, woj. wielkopolskie
Dane kontaktowe: email: przetargi@poznan-nowemiasto.sr.gov.pl
tel: 616 473 625
fax: 616 473 628
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 500247708-N-2018 Data Udzielenia: 2018-10-14
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Kody CPV
30124000-4 Części i akcesoria do maszyn biurowych
30124300-7 Bębny do maszyn biurowych
30125100-2 Wkłady barwiące
30125110-5 Toner do drukarek laserowych/faksów
30192113-6 Wkłady drukujące
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
DOSTAWA MATERIAŁÓW EKSPLOATACYJNYCH DO DRUKAREK I KSEROKOPIAREK Praxis Łódź Pilecka i Petlak spółka jawna
Łódź
316 165,00
0,17
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2018-10-14
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
30124000
30124300
30125100
30125110
30192113
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
316 165,00 zł
Minimalna złożona oferta:
316 165,00 zł
Ilość złożonych ofert:
5
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
316 165,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
404 173,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 27511 KB
Ogłoszenie nr 500247708-N-2018 z dnia 15-10-2018 r.
Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu: DOSTAWA MATERIAŁÓW EKSPLOATACYJNYCH DO DRUKAREK I KSEROKOPIAREK

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Krajowy numer identyfikacyjny 30070593200000, ul. Al. Marcinkowskiego  32, 61745   Poznań, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 616 473 625, e-mail przetargi@poznan-nowemiasto.sr.gov.pl, faks 616 473 628.
Adres strony internetowej (url): www.poznan-nowemiasto.sr.gov.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Sąd
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

DOSTAWA MATERIAŁÓW EKSPLOATACYJNYCH DO DRUKAREK I KSEROKOPIAREK

Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
57/SR/NM/2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa do siedziby Zamawiającego materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek. 2. Dokładny wykaz materiałów eksploatacyjnych będących przedmiotem zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ (formularz ofertowy). 3. Zasady oraz sposób realizacji przedmiotowego zamówienia zostały określone szczegółowo we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. 4. Zamawiane ilości poszczególnych materiałów eksploatacyjnych zostały podane szacunkowo, co oznacza, że mogą różnić się w stosunku do ilości wskazanych w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do Umowy, z zastrzeżeniem, że kwota, o której mowa w § 3 ust. 1 Umowy nie zostanie przekroczona. 5. Zamawiający dopuszcza możliwość oferowania produktów równoważnych oryginalnym pod warunkiem bezwzględnego zachowania norm, konstrukcji, parametrów i standardów, którymi charakteryzuje się produkt oryginalny. W takim przypadku, jakość druku (kopii), wydajność, pojemność, szybkość schnięcia (utrwalania), nie zamazywanie się druku (kopii) winny odpowiadać wyrobowi producenta urządzenia, w którym materiał będzie zainstalowany, tj. produktowi oryginalnemu lub go przewyższać. 6. Zamawiający wymaga, aby oferowane materiały eksploatacyjne były: a. fabrycznie nowe tzn., że żaden z ich elementów nie był wymieniany, naprawiany bądź napełniany ponownie lub poddany jakimkolwiek innym, w tym przywracającym go do użytku zabiegom technicznym, b. dostarczone w opakowaniach typowych dla danego produktu, c. zaopatrzone w etykiety identyfikujące produkt i producenta produktu, d. kompatybilne pod względem technicznym i funkcjonalnym z urządzeniami, a ich użycie nie naruszy gwarancji producenta urządzeń, w których były instalowane. 7. Zaoferowane materiały eksploatacyjne powinny być oryginalne lub równoważne oryginalnym. 8. W przypadku zaoferowania produktów równoważnych oryginalnym należy: a. przedłożyć ważny certyfikat jednostki oceniającej zgodność, uprawnionej do kontroli jakości poświadczający zgodność zaoferowanych produktów z normami ISO/IEC 19752, ISO/IEC 24711 oraz ISO/IEC 19798, b. przedłożyć do każdego zaoferowanego produktu równoważnego (dotyczy tuszy i tonerów do drukarek) raport z testów wystawiony zgodnie z normą ISO/IEC 19752, ISO/IEC 24711 oraz ISO/IEC 19798 wystawiony przez jednostkę oceniającą zgodność, o której mowa w punkcie III.11 SIWZ. Raport oprócz wyników z przeprowadzonych badań tj.: średniej ilości wydruku, odchylenia standardowego, daty testowania, listy kaset użytych do obliczeń, nazwy i typu testowanej kasety, trybu drukowania, liczby użytych do testu urządzeń, formatu papieru, oprogramowania, określonych warunków testu - temperatury oraz wilgotności itp. winny zawierać również nazwę i podpis upoważnionego pracownika laboratorium, w którym dokonano badań wydajnościowych, c. załączyć ważny Certyfikat ISO 9001 i ISO 14001 producenta tonerów w zakresie projektowania, wytwarzania i dystrybucji. 9. Przez jednostkę oceniającą zgodność rozumie się jednostkę wykonującą działania z zakresu oceny zgodności, w tym kalibrację, testy, certyfikację i kontrolę, akredytowaną zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 765/2008 z dnia 9 lipca 2008 r. ustanawiającym wymagania w zakresie akredytacji i nadzoru rynku odnoszące się do warunków wprowadzania produktów do obrotu i uchylającym rozporządzenie (EWG) nr 339/93 (Dz.Urz. UE L 218 z 13.08.2008, str. 30). 10. Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. 11. Zamawiający akceptuje odpowiednie środki dowodowe, inne niż te, o których mowa w punkcie III.10 SIWZ, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, o których mowa w punkcie III.10 SIWZ, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego dostawy spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:


Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV:
30125110-5


Dodatkowe kody CPV:
30192113-6, 30125100-2, 30124000-4, 30124300-7
SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zapytanie o cenę

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
11/10/2018

IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT
271646.55

Waluta
PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert:  5
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:  5
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:  0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:  0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie

Nazwa wykonawcy: Praxis Łódź Pilecka i Petlak spółka jawna
Email wykonawcy: biuro@praxis.lodz.pl
Adres pocztowy: ul.Wólczańska 66
Kod pocztowy: 90-516
Miejscowość: Łódź
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM


Cena wybranej oferty/wartość umowy
316165.35
Oferta z najniższą ceną/kosztem 316165.35
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 404173.08
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
nie

Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie  zapytania o cenę  na podstawie art. 70  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie faktyczne Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu zobowiązany jest do zapewnienia ciągłości dostaw materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek. Celem udzielenia przedmiotowego zamówienia jest umożliwienie korzystania z urządzeń biurowych niezbędnych do wykonywania pracy przez pracowników tut. Sądu. W związku z powyższym, przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na świadczenie przedmiotowych dostaw jest konieczne i uzasadnione. Uzasadnienie prawne W obecnym stanie prawnym dostawy materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek nie zostały wymienione w Zarządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie organizacji zakupów dostaw i usług w sądownictwie powszechnym oraz wskazania zamawiającego (Dz.Urz.MS.2017.122), w brzmieniu ustalonym zarządzeniem MS z dnia 29 stycznia 2018 r zmieniającym zarządzenie w sprawie organizacji zakupów dostaw i usług w sądownictwie (Dz.Urz.MS.2018.118). Tutejszy Sąd zobowiązany jest zatem do zapewnienia przedmiotowych dostaw samodzielnie. Zgodnie z treścią art. 10 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę w przypadkach przewidzianych w ustawie. Zgodnie a treścią art. 70 powołanej wyżej ustawy Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę, jeżeli spełnione są łącznie przesłanki uzależniające uzasadnione zastosowanie ww. trybu, dotyczące wartości i przedmiotu zamówienia. W przedmiotowym postępowaniu spełnione są łącznie obie te przesłanki albowiem: a) wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w rozporządzeniu wydanym na podstawie delegacji zawartej w art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych tj. kwoty 144 tys. € (§1 ust. 1 pkt a) Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie kwot wartości zamówień oraz konkursów, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej; Dz.U.MRiF.2017.2479); b) przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów powszechnie dostępnych w tym sensie, że istnieje na rynku wiele firm świadczących dostawy tego typu, a materiały będące przedmiotem dostaw mają ustalony standard jakościowy. Na ustalony standard jakościowy wskazuje powtarzalny i typowy charakter rzeczy będących przedmiotem dostaw. Ponadto, Ustawodawca w art. 91 ust. 2a Pzp wskazał, iż: „ Zamawiający, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 i 2, oraz ich związki kryterium ceny mogą zastosować jako jedyne kryterium oceny ofert lub kryterium o wadze przekraczającej 60%, jeżeli określą w opisie przedmiotu zamówienia standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia oraz wykażą w załączniku do protokołu w jaki sposób zostały uwzględnione w opisie przedmiotu zamówienia koszty cyklu życia, z wyjątkiem art. 72 ust. 2 i art. 80 ust. 3”. Realizując powołany wyżej ustawowy obowiązek, w opisie przedmiotu zamówienia określono standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia, którym jest dostawa tonerów. W treści umowy wskazano, że Zamawiający wymaga, aby dostarczone materiały eksploatacyjne były fabrycznie nowe tzn., że żaden z ich elementów nie był wymieniany, naprawiany bądź napełniany ponownie lub poddany jakimkolwiek innym, w tym przywracającym go do użytku zabiegom technicznym, dostarczone w oryginalnych opakowaniach, typowych dla danego produktu, zaopatrzone w etykiety identyfikujące produkt i producenta produktu, kompatybilne pod względem technicznym i funkcjonalnym z urządzeniami, a ich użycie nie naruszało gwarancji producenta urządzeń, w których będą instalowane. Nadto określono, że dostarczone materiały eksploatacyjne powinny być oryginalne lub równoważne oryginalnym, i jednocześnie, że Zamawiający dopuszcza możliwość oferowania produktów równoważnych oryginalnym pod warunkiem bezwzględnego zachowania norm, konstrukcji, parametrów i standardów, którymi charakteryzuje się produkt oryginalny. W takim przypadku, jakość druku (kopii), wydajność, pojemność, szybkość schnięcia (utrwalania), nie zamazywanie się druku (kopii) winny odpowiadać wyrobowi producenta urządzenia, w którym materiał będzie zainstalowany, tj. produktowi oryginalnemu lub go przewyższać. Reasumując, z uwagi na to, że: a) w istotę trybów wskazanych w art. 72 i 80 (odpowiednio: zapytanie o cenę, art. 69- 73 Pzp oraz licytacja elektroniczna, art. 74- 81 Pzp) cena wpisana jest jako jedyne kryterium oceny ofert; b) w opisie przedmiotu zamówienia zostały określone standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia, którym jest dostawa tonerów. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i sposób jego realizacji wskazane zostały we wzorze umowy i szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, które stanowią załączniki do niniejszego wniosku; jak również wobec tego, że c) Zamawiający nie jest obowiązany do opisywania cyklu życia produktu, z uwagi na prowadzenie postępowania w trybie zapytania o cenę (art. 91 ust. 2a w zw. z art. 72 ust. 2 Pzp), dopuszczalne jest zastosowanie w niniejszym postępowaniu kryterium ceny w 100 %. W związku z powyższym, wszystkie przesłanki zastosowania trybu zapytania o cenę (art. 70 ustawy Pzp) oraz nadrzędne przesłanki zastosowania ceny jako jedynego kryterium oceny ofert (art. 91 ust. 2a Ustawy Pzp) wraz z wyjątkiem (art. 72 ust. 2) zostały spełnione. Zatem przeprowadzenie postępowania w trybie zapytania o cenę jest prawnie dopuszczalne.