Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Dostawa żwiru drogowego na potrzeby Gminy Łyse w ilości 7 600 m3 w roku 2018
Zamawiający:
Gmina Łyse
Adres: | ul. Ostrołęcka 2, 07-437 Łyse, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: inwestycje_lyse@wp.pl tel: 297 725 027 fax: 29 7725003 w. 41 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 500196266-N-2018 | Data Udzielenia: | 2018-08-16 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | dostawy | Tryb postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Kody CPV
14212120-7 | Żwir |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Dostawa żwiru drogowego na potrzeby Gminy Łyse w ilości 7 600 m3 w roku 2018 | GRAVEL Sp. z o.o. Miastkowo | 428 138,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-08-16 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 14212120 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 428 138,00 zł Minimalna złożona oferta: 428 138,00 zł Ilość złożonych ofert: 5 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 1 Minimalna złożona oferta: 428 138,00 zł Maksymalna złożona oferta: 560 880,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 25084 KB
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
14212120-7
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Ogłoszenie nr 500196266-N-2018 z dnia 17-08-2018 r.
Gmina Łyse: Dostawa żwiru drogowego na potrzeby Gminy Łyse w ilości 7 600 m3 w roku 2018
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Łyse, Krajowy numer identyfikacyjny 55066817200000, ul. ul. Ostrołęcka 2, 07437 Łyse, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 297 725 027, e-mail inwestycje_lyse@wp.pl, faks 29 7725003 w. 41.
Adres strony internetowej (url): http://www.uglyse.e-bip.eu
Adres strony internetowej (url): http://www.uglyse.e-bip.eu
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa żwiru drogowego na potrzeby Gminy Łyse w ilości 7 600 m3 w roku 2018
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
GZP.271.14.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
2.1 Kod według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV ): 14212120 – 7 2.2 Przedmiotem zamówienia jest: dostawa żwiru drogowego na potrzeby Gminy Łyse w ilości 7 600 m3 w roku 2018. Zamawiający przewiduje jako opcję (zgodnie z art. 34 ust. 5 ustawy Pzp) możliwość zlecenia dostawy żwiru drogowego w ilości większej niż 7 600 m3, lecz w ilości nie większej niż wynikająca z wysokości środków przeznaczonych na sfinansowanie przedmiotu zamówienia i nie większej niż 10 000 m3 łącznie z zamówieniem podstawowym. Prawo Zamawiającego do skorzystania z opcji dostawy żwiru drogowego w roku 2018 ma charakter jednostronny. Wykonawca przystępując do postępowania potwierdza, że nie będzie miał prawa i podstaw do jakichkolwiek roszczeń finansowych w przypadku nie skorzystania przez zamawiającego z opcji dostawy żwiru w roku 2018. Zadaniem wykonawcy będzie dostawa żwiru drogowego wraz z rozplantowaniem na drogi wskazane przez zamawiającego celem utrzymania przejezdności dróg na terenie Gminy Łyse w roku 2018. 1) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: zakup, załadunek, transport, rozładunek i rozplantowanie żwiru umożliwiającego przejezdność dróg na terenie Gminy Łyse wskazanych przez zamawiającego. 2) Dostawy będące przedmiotem zamówienia powinny odbywać się w terminach wskazanych przez zamawiającego. Dostawy powinny odbywać się bezpośrednio na drogi na terenie Gminy Łyse wskazane przez zamawiającego. Dostawy powinny odbywać się w dniach pracy Urzędu Gminy w Łysych, w godzinach od 8.00 do 15.00. Inne terminy dostaw możliwe są tylko i wyłącznie na wyraźne żądanie zamawiającego. 2.3. Inne wymagania oraz warunki związane z realizacją przedmiotu zamówienia: 1) Termin płatności 30 dni od dnia wykonania dostawy, odbioru i otrzymania faktury przez zamawiającego. 2) Dopuszcza się płatności częściowe, które w każdym przypadku wymagać będą zgody zamawiającego. 3) Zgłaszane wady jakościowe wykonawca usunie w ciągu 14 dni od dnia zgłoszenia. Nie usunięcie zgłaszanych wad jakościowych w w/w terminie uprawnia zamawiającego do odstąpienia od umowy bez możliwości odszkodowania dla wykonawcy. 4) Żwir musi odpowiadać normom żwiru drogowego zgodnie z ustalonymi powszechnymi standardami jakościowymi dla tego rodzaju kruszywa. Ciężar udowodnienia spełnienia norm jakościowych w przypadku sytuacji spornych spoczywa na wykonawcy. Badanie jakości kruszywa przeprowadzić może jedynie akredytowane laboratorium, a pobór kruszywa do badania może się odbywać jedynie przy obecności przedstawicieli zamawiającego i inspektora nadzoru. Koszty ewentualnych badań ponosi wykonawca. 5) Materiały do nawierzchni żwirowych. Mieszanka żwirowa powinna mieć optymalne uziarnienie. Kruszywo naturalne użyte do mieszanki żwirowej powinno spełniać wymagania normy PN-EN 13242:2013-08E „Kruszywa do niezwiązanych i związanych hydraulicznie materiałów stosowanych w obiektach budowlanych i budownictwie drogowym” i uzyskać akceptację inspektora nadzoru. 6) Nawiezienie pospółki żwirowej następować będzie w miejsca wskazane przez zamawiającego na terenie Gminy Łyse. 7) Zamawiający przewiduje możliwość częściowego odbioru dostawy i rozplantowania żwiru. 8) W przypadku zniszczenia gminnych dróg dojazdowych (lub dróg stanowiących mienie komunalne gminy) do miejsc dowożenia żwiru wykonawca, na własny koszt niezwłocznie dokona przywrócenia ich do stanu poprzedniego. 9) Każdorazowo wykonawca uzgodni z zamawiającym trasę dowozu żwiru na drogi gminne. 10) Wykonawca musi zapewnić przejezdność drogi maksymalnie w ciągu 5 godzin od dostarczenia żwiru na drogę.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV:
14212120-7
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zapytanie o cenę
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
| |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16/08/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 458300.00 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 5 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 5 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: GRAVEL Sp. z o.o. Email wykonawcy: gravelspzoo@o2.pl Adres pocztowy: Gałkówka 12 Kod pocztowy: 18-413 Miejscowość: Miastkowo Kraj/woj.: podlaskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 428138.40 Oferta z najniższą ceną/kosztem 428138.40 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 560880.00 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art. 69-73 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Ustawa Prawo zamówień publicznych jako przesłankę zastosowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego trybu zapytania o cenę przewiduje w art. 70, iż Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę jeżeli przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi powszechnie dostępne o ustalonych standardach jakościowych a wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp. W związku z tym należy stwierdzić co następuje: Żwir drogowy spełniający wymagania PN-EN 13242:2013-08E „Kruszywa do niezwiązanych i związanych hydraulicznie materiałów stosowanych w obiektach budowlanych i budownictwie drogowym” jest jednym z najprostszych materiałów, które mogą być przedmiotem dostawy. Standardy jakościowe żwiru drogowego są ustalone i powszechne. Dodatkowo parametry te zostały opisane za pomocą przywołanej normy. Wartość zamówienia, a w szczególności wartość wszystkich dostaw żwiru drogowego zaplanowanych na rok 2018 nie przekracza kwoty 221 000 euro – czyli maksymalnej wartości, do której możliwe jest udzielanie trybu zapytania o cenę w przypadku dostaw. W celu zapewnienia konkurencji oraz wyboru najkorzystniejszej oferty zapytanie o cenę należy przesłać do minimum 5 Wykonawców gwarantujących należyte wykonanie przedmiotowej dostawy. Ustalono, że w związku z faktem, iż zastosowanie trybu zapytania o cenę jest w tym przypadku dopuszczone należy zastosować powyższy tryb udzielenia zamówienia również z uwagi na krótszy czas niezbędny do przeprowadzenia wskazanej procedury. Zgodnie ze sprawozdaniem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o funkcjonowaniu systemu zamówień publicznych w 2013 roku średni czas potrzebny na przeprowadzenie postepowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego wynosi 32 dni. Uzasadniając wybór trybu zapytania o cenę można również przywołać opinię Urzędu Zamówień Publicznych przedstawioną w informatorze ze stycznia 2012 r. (str. 21-22): „Przepisy ustawy nie wskazują natomiast, co należy rozumieć pod pojęciem „powszechnej dostępności” oraz „ustalonych standardów jakościowych”. Termin "powszechny" wg Słownika języka polskiego (Wydawnictwo PWN, wersja on-line) oznacza częsty, znajdujący się w wielkiej ilości, zaś "dostępny" to nietrudny do zdobycia, przyjąć należy, iż usługi "powszechnie dostępne" to takie, które są przez rynek często oferowane, a więc duża jest ich podaż, a przez to nietrudne są do zdobycia”. Dostawy i usługi powszechnie dostępne to zatem dobra popularne i łatwo osiągalne, zaspokajające potrzeby wszystkich kategorii odbiorców publicznych i prywatnych, które oferuje się wszędzie, zarówno na rynku lokalnym, jak i krajowym (orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej z dnia 28 czerwca 2010 r., sygn. BDF1/4900//44/50/10/27).” i dalej: „Wobec powyższego należy uznać, że tryb zapytania o cenę może być zastosowany jedynie do typowych i najprostszych zamówień, a zamawiane rzeczy lub usługi powinny być w pełni porównywalne, ponieważ jedynym różnicującym je czynnikiem jest cena, która jednocześnie jest jedynym możliwym w tym trybie kryterium oceny ofert. Przykładowo, jako tego typu usługi wskazuje się usługi w zakresie usługi utrzymania czystości (sprzątania pomieszczeń), usługi transportowe, usługi odśnieżania ulic, usługi introligatorskie, usługi pralnicze, usługi kserograficzne, proste usługi poligraficzne (druk). Na rynku dostaw za dopuszczalne uznaje się zastosowanie tego trybu do zakupu produktów żywnościowych, opału, paliwa, czy też artykułów biurowych.” Na podstawie tej interpretacji uznać należy, że żwir jako bogactwo naturalne zaliczyć można do tej samej kategorii dostaw co opał lub paliwa, co do których uznano że mogą one być zakupione w trybie zapytania o cenę. Dodatkowo za tą tezą świadczy ilość dostawców żwiru na lokalnym rynku, która jest z pewnością większa niż ilość dostawców paliwa na tym samym terenie. Dostawy żwiru są zatem dostawą powszechnie dostępną o ustalonych standardach jakościowych. Wskazać należy, że tryb zapytania o cenę był już wykorzystywany w przypadku analogicznych dostaw żwiru drogowego na potrzeby gminy Łyse w latach 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 i 2017. Uzyskane ceny, sposób realizacji zamówienia, sprawność przeprowadzonej procedury a także rezultaty wykonywanych dostaw pozwalają stwierdzić, że jest to procedura optymalna przy udzielaniu tego typu zamówień publicznych. Reasumując, w opisywanym przypadku łącznie zachodzą ustawowe i faktyczne przesłanki zastosowania trybu zapytania o cenę na „Dostawę żwiru drogowego na potrzeby gminy Łyse w ilości 7 600 m3 w roku 2018”.
Ustawa Prawo zamówień publicznych jako przesłankę zastosowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego trybu zapytania o cenę przewiduje w art. 70, iż Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę jeżeli przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi powszechnie dostępne o ustalonych standardach jakościowych a wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp. W związku z tym należy stwierdzić co następuje: Żwir drogowy spełniający wymagania PN-EN 13242:2013-08E „Kruszywa do niezwiązanych i związanych hydraulicznie materiałów stosowanych w obiektach budowlanych i budownictwie drogowym” jest jednym z najprostszych materiałów, które mogą być przedmiotem dostawy. Standardy jakościowe żwiru drogowego są ustalone i powszechne. Dodatkowo parametry te zostały opisane za pomocą przywołanej normy. Wartość zamówienia, a w szczególności wartość wszystkich dostaw żwiru drogowego zaplanowanych na rok 2018 nie przekracza kwoty 221 000 euro – czyli maksymalnej wartości, do której możliwe jest udzielanie trybu zapytania o cenę w przypadku dostaw. W celu zapewnienia konkurencji oraz wyboru najkorzystniejszej oferty zapytanie o cenę należy przesłać do minimum 5 Wykonawców gwarantujących należyte wykonanie przedmiotowej dostawy. Ustalono, że w związku z faktem, iż zastosowanie trybu zapytania o cenę jest w tym przypadku dopuszczone należy zastosować powyższy tryb udzielenia zamówienia również z uwagi na krótszy czas niezbędny do przeprowadzenia wskazanej procedury. Zgodnie ze sprawozdaniem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o funkcjonowaniu systemu zamówień publicznych w 2013 roku średni czas potrzebny na przeprowadzenie postepowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego wynosi 32 dni. Uzasadniając wybór trybu zapytania o cenę można również przywołać opinię Urzędu Zamówień Publicznych przedstawioną w informatorze ze stycznia 2012 r. (str. 21-22): „Przepisy ustawy nie wskazują natomiast, co należy rozumieć pod pojęciem „powszechnej dostępności” oraz „ustalonych standardów jakościowych”. Termin "powszechny" wg Słownika języka polskiego (Wydawnictwo PWN, wersja on-line) oznacza częsty, znajdujący się w wielkiej ilości, zaś "dostępny" to nietrudny do zdobycia, przyjąć należy, iż usługi "powszechnie dostępne" to takie, które są przez rynek często oferowane, a więc duża jest ich podaż, a przez to nietrudne są do zdobycia”. Dostawy i usługi powszechnie dostępne to zatem dobra popularne i łatwo osiągalne, zaspokajające potrzeby wszystkich kategorii odbiorców publicznych i prywatnych, które oferuje się wszędzie, zarówno na rynku lokalnym, jak i krajowym (orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej z dnia 28 czerwca 2010 r., sygn. BDF1/4900//44/50/10/27).” i dalej: „Wobec powyższego należy uznać, że tryb zapytania o cenę może być zastosowany jedynie do typowych i najprostszych zamówień, a zamawiane rzeczy lub usługi powinny być w pełni porównywalne, ponieważ jedynym różnicującym je czynnikiem jest cena, która jednocześnie jest jedynym możliwym w tym trybie kryterium oceny ofert. Przykładowo, jako tego typu usługi wskazuje się usługi w zakresie usługi utrzymania czystości (sprzątania pomieszczeń), usługi transportowe, usługi odśnieżania ulic, usługi introligatorskie, usługi pralnicze, usługi kserograficzne, proste usługi poligraficzne (druk). Na rynku dostaw za dopuszczalne uznaje się zastosowanie tego trybu do zakupu produktów żywnościowych, opału, paliwa, czy też artykułów biurowych.” Na podstawie tej interpretacji uznać należy, że żwir jako bogactwo naturalne zaliczyć można do tej samej kategorii dostaw co opał lub paliwa, co do których uznano że mogą one być zakupione w trybie zapytania o cenę. Dodatkowo za tą tezą świadczy ilość dostawców żwiru na lokalnym rynku, która jest z pewnością większa niż ilość dostawców paliwa na tym samym terenie. Dostawy żwiru są zatem dostawą powszechnie dostępną o ustalonych standardach jakościowych. Wskazać należy, że tryb zapytania o cenę był już wykorzystywany w przypadku analogicznych dostaw żwiru drogowego na potrzeby gminy Łyse w latach 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 i 2017. Uzyskane ceny, sposób realizacji zamówienia, sprawność przeprowadzonej procedury a także rezultaty wykonywanych dostaw pozwalają stwierdzić, że jest to procedura optymalna przy udzielaniu tego typu zamówień publicznych. Reasumując, w opisywanym przypadku łącznie zachodzą ustawowe i faktyczne przesłanki zastosowania trybu zapytania o cenę na „Dostawę żwiru drogowego na potrzeby gminy Łyse w ilości 7 600 m3 w roku 2018”.