Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
odprowadzanie wód opadowych i roztopowych z powierzchni o trwałej nawierzchni, ujmowanych przez systemy kanalizacji deszczowej służące do odprowadzania opadów atmosferycznych, będących w posiadaniu Przedsiębiorstwa.
Adres: | Warszawska 119, 97-200 Tomaszów Mazowiecki, woj. łódzkie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zdium@tomaszow-maz.pl tel: 447105742 fax: 447106709 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 510160749-N-2019 | Data Udzielenia: | 2019-07-31 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
22473000-6 | Instrukcje techniczne |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
odprowadzanie wód opadowych i roztopowych z powierzchni o trwałej nawierzchni, ujmowanych przez systemy kanalizacji deszczowej służące do odprowadzania opadów atmosferycznych, będących w posiadaniu Przedsiębiorstwa. | Zakład Gospodarki Wodno-Kanalizacyjnej w Tomaszowie Mazowieckim Spółka z o.o. Tomaszów Maz. | 860 000,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2019-07-31 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 22473000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 860 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 860 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 0 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 860 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 860 000,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 32878 KB
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA
Gość Zamawiający | Ogłoszenie nr 510160749-N-2019 z dnia 01-08-2019 r. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta w Tomaszowie Mazowieckim: odprowadzanie wód opadowych i roztopowych z powierzchni o trwałej nawierzchni, ujmowanych przez systemy kanalizacji deszczowej służące do odprowadzania opadów atmosferycznych, będących w posiadaniu Przedsiębiorstwa. OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej nie Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania tak Informacje na temat podmiotu, któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania: Zamawiającym jest: Gmina Miasto Tomaszów Mazowiecki - Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta w Tomaszowie Mazowieckim, ul. Warszawska 119, 97-200 Tomaszów Mazowiecki. Na zasadzie wyrażonej w art. 15 ust. 2 i ust. 4 pkt 3 pzp, zamawiający wskazany powyżej, powierzył Gminie - Miasto Tomaszów Mazowiecki – Urząd Miasta ul. POW 10/16, 97-200 Tomaszów Mazowiecki przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia i przeprowadzenia go, w imieniu i na rzecz zamawiającego. Udzielenie zamówienia publicznego, nastąpi poprzez zawarcie przez zamawiającego umowy z wybranym wykonawcą w przedmiotowym postępowaniu. I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta w Tomaszowie Mazowieckim, Krajowy numer identyfikacyjny 36310379900000, ul. Warszawska 119, 97-200 Tomaszów Mazowiecki, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. 447105742, e-mail zdium@tomaszow-maz.pl, faks 447106709. Adres strony internetowej (url): http://bip.tomaszow.miasta.pl/public/ I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Jednostki organizacyjne administracji samorządowej SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: odprowadzanie wód opadowych i roztopowych z powierzchni o trwałej nawierzchni, ujmowanych przez systemy kanalizacji deszczowej służące do odprowadzania opadów atmosferycznych, będących w posiadaniu Przedsiębiorstwa. Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): WI.271.1.26.2019.ZP II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedsiębiorstwo zobowiązuje się do odprowadzania wód opadowych i roztopowych z terenów położonych w Tomaszowie Mazowieckim. o łącznej powierzchni 463 206,2 m². II.4) Informacja o częściach zamówienia: Zamówienie było podzielone na części: nie II.5) Główny Kod CPV: 22473000-6 SEKCJA III: PROCEDURA III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA Zamówienie z wolnej ręki III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów nie III.3) Informacje dodatkowe: Na terenie miasta Tomaszów Mazowiecki, gdzie zlokalizowane są obiekty Zamawiającego, na rynku występuje tylko jedno Przedsiębiorstwo - monopolista, Zakład zobowiązuje się do zapewnienia zdolności posiadanych urządzeń kanalizacji deszczowej celem odbioru z nieruchomości odbiorcy ścieków w postaci wód opadowych lub roztopowych. Takim naturalnym monopolistą na naszym rynku jest Zakład Gospodarki Wodno - Kanalizacyjnej w Tomaszowie Mazowieckim Spółka z o.o. Z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze nie zachodzi więc możliwość zawarcia umowy o świadczenie usług objętych zamówieniem z innym wykonawcą. Nie występują bowiem inni wykonawcy zdolni do wykonania przedmiotu zamówienia. Ze względu na lokalizację obiektów Zamawiającego na terenie miasta Tomaszów Mazowiecki oraz braku innych wykonawców na miejscowym rynku, udzielenie zamówienia w trybie art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a) ustawy Prawo zamówień publicznych wskazanemu wykonawcy jest więc zgodne z przepisami i w pełni uzasadnione. Warto wskazać, że w doktrynie oraz orzecznictwie przyjęto, że katalog zadań własnych gminy ma charakter otwarty, a tym samym nie ogranicza się jedynie do spraw wskazanych w przepisach wprost jako zadania gminy. Ten pogląd potwierdza orzeczenie Sądu Najwyższego, który wskazał, że katalog zadań własnych gminy, polegających na zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty: jest otwarty i zmienny, uwarunkowany cyklem życia mieszkańców, warunkami zewnętrznymi oraz ogólną sytuacją społeczno-gospodarczą, co wymaga dostosowywania świadczenia usług do tych zmian. Stwierdzenie, czy konkretnie świadczone usługi spełniają omówione przesłanki dokonywane być powinno w okolicznościach konkretnej sprawy, przez odniesienie ich do wyróżnionych cech tych zadań, wskazujących na ich wagę dla społeczności gminnej. Przyjmuje się, że określona działalność może zostać uznana za zadania gminy o charakterze użyteczności publicznej, jeżeli: usługi takie zaspokajają potrzeby o charakterze zbiorowym, wymagające odrębnej organizacji ich zaspokajania, realizacja potrzeb opiera się na majątku publicznym, usługa nie musi być ekwiwalentna, odbiorcy usługi nie muszą ponosić adekwatnych do niej kosztów, celem świadczenia usług jest zaspokojenie potrzeb zbiorowości, nie zaś wypracowanie zysku, działalność ta jest kapitałochłonna, charakter zaspokajanej potrzeby wymusza stały (ciągły) dostęp do nich, obszar działalności usługowej cechuje stosunkowo wolne tempo rozwoju technicznego, odbiorca usług ma bardzo ograniczone możliwości wyboru ich dostawcy, a popyt jest nieelastyczny (monopol naturalny). Zbiorowe odprowadzanie wód opadowych wydaje się odznaczać większością, jeśli nie wszystkimi cechami spośród wymienionych. Jeżeli zatem na danym obszarze nie wykształcił się rynek usług w zakresie zbiorowego odprowadzania wód deszczowych oraz jedynie gmina lub jej spółki komunalne dysponują infrastrukturą umożliwiającą zapewnienie mieszkańcom gminy takich usług, to zbiorowe odprowadzanie wód opadowych powinno zostać uznane za zadanie własne gminy. Niezależnie od możliwości kwalifikacji zbiorowego odprowadzania wód opadowych jako samodzielnego zadania własnego gminy o charakterze zadania użyteczności publicznej, należy wskazać, że ustawowy katalog takich zadań wprost wymienia konieczność zapewnienia porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli, w tym ochrony przeciwpowodziowej (art. 7 ust. 2 pkt 14 ustawy o samorządzie gminnym). Ponadto katalog ten obejmuje też sprawy z zakresu gospodarki wodnej (art. 7 ust. 2 pkt 1 ustawy o samorządzie gminnym) – wody opadowe, nie będąc ściekiem, wydają się mocniej wkraczać w taki obszar, niż miało to miejsce, gdy jeszcze kwalifikowano je w ten sposób. Nie budzi zatem wątpliwości fakt, że intencją ustawodawcy nie było wyłączenie zbiorowego odprowadzania wód opadowych i szerzej – gospodarki wodami opadowymi – z zadań własnych gminy. Choć uchylono literalną podstawę kwalifikacji takiej działalności jako zadania z zakresu użyteczności publicznej, to wydaje się, że w dalszym ciągu rzeczona działalność wchodzi w zakres zadań własnych gminy, takich jak zapewnienie bezpieczeństwa powodziowego i gospodarka wodna. SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ IV.9.1) Podstawa prawna Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a ustawy Pzp. IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami. Na terenie miasta Tomaszów Mazowiecki, gdzie zlokalizowane są obiekty Zamawiającego, na rynku występuje tylko jedno Przedsiębiorstwo - monopolista, Zakład zobowiązuje się do zapewnienia zdolności posiadanych urządzeń kanalizacji deszczowej celem odbioru z nieruchomości odbiorcy ścieków w postaci wód opadowych lub roztopowych. Takim naturalnym monopolistą na naszym rynku jest Zakład Gospodarki Wodno - Kanalizacyjnej w Tomaszowie Mazowieckim Spółka z o.o. Z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze nie zachodzi więc możliwość zawarcia umowy o świadczenie usług objętych zamówieniem z innym wykonawcą. Nie występują bowiem inni wykonawcy zdolni do wykonania przedmiotu zamówienia. Ze względu na lokalizację obiektów Zamawiającego na terenie miasta Tomaszów Mazowiecki oraz braku innych wykonawców na miejscowym rynku, udzielenie zamówienia w trybie art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a) ustawy Prawo zamówień publicznych wskazanemu wykonawcy jest więc zgodne z przepisami i w pełni uzasadnione. Warto wskazać, że w doktrynie oraz orzecznictwie przyjęto, że katalog zadań własnych gminy ma charakter otwarty, a tym samym nie ogranicza się jedynie do spraw wskazanych w przepisach wprost jako zadania gminy. Ten pogląd potwierdza orzeczenie Sądu Najwyższego, który wskazał, że katalog zadań własnych gminy, polegających na zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty: jest otwarty i zmienny, uwarunkowany cyklem życia mieszkańców, warunkami zewnętrznymi oraz ogólną sytuacją społeczno-gospodarczą, co wymaga dostosowywania świadczenia usług do tych zmian. Stwierdzenie, czy konkretnie świadczone usługi spełniają omówione przesłanki dokonywane być powinno w okolicznościach konkretnej sprawy, przez odniesienie ich do wyróżnionych cech tych zadań, wskazujących na ich wagę dla społeczności gminnej. Przyjmuje się, że określona działalność może zostać uznana za zadania gminy o charakterze użyteczności publicznej, jeżeli: usługi takie zaspokajają potrzeby o charakterze zbiorowym, wymagające odrębnej organizacji ich zaspokajania, realizacja potrzeb opiera się na majątku publicznym, usługa nie musi być ekwiwalentna, odbiorcy usługi nie muszą ponosić adekwatnych do niej kosztów, celem świadczenia usług jest zaspokojenie potrzeb zbiorowości, nie zaś wypracowanie zysku, działalność ta jest kapitałochłonna, charakter zaspokajanej potrzeby wymusza stały (ciągły) dostęp do nich, obszar działalności usługowej cechuje stosunkowo wolne tempo rozwoju technicznego, odbiorca usług ma bardzo ograniczone możliwości wyboru ich dostawcy, a popyt jest nieelastyczny (monopol naturalny). Zbiorowe odprowadzanie wód opadowych wydaje się odznaczać większością, jeśli nie wszystkimi cechami spośród wymienionych. Jeżeli zatem na danym obszarze nie wykształcił się rynek usług w zakresie zbiorowego odprowadzania wód deszczowych oraz jedynie gmina lub jej spółki komunalne dysponują infrastrukturą umożliwiającą zapewnienie mieszkańcom gminy takich usług, to zbiorowe odprowadzanie wód opadowych powinno zostać uznane za zadanie własne gminy. Niezależnie od możliwości kwalifikacji zbiorowego odprowadzania wód opadowych jako samodzielnego zadania własnego gminy o charakterze zadania użyteczności publicznej, należy wskazać, że ustawowy katalog takich zadań wprost wymienia konieczność zapewnienia porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli, w tym ochrony przeciwpowodziowej (art. 7 ust. 2 pkt 14 ustawy o samorządzie gminnym). Ponadto katalog ten obejmuje też sprawy z zakresu gospodarki wodnej (art. 7 ust. 2 pkt 1 ustawy o samorządzie gminnym) – wody opadowe, nie będąc ściekiem, wydają się mocniej wkraczać w taki obszar, niż miało to miejsce, gdy jeszcze kwalifikowano je w ten sposób. Nie budzi zatem wątpliwości fakt, że intencją ustawodawcy nie było wyłączenie zbiorowego odprowadzania wód opadowych i szerzej – gospodarki wodami opadowymi – z zadań własnych gminy. Choć uchylono literalną podstawę kwalifikacji takiej działalności jako zadania z zakresu użyteczności publicznej, to wydaje się, że w dalszym ciągu rzeczona działalność wchodzi w zakres zadań własnych gminy, takich jak zapewnienie bezpieczeństwa powodziowego i gospodarka wodna. | ||||
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych |