Wynik przetargu

Adres: Warszawska 119, 97-200 Tomaszów Mazowiecki, woj. łódzkie
Dane kontaktowe: email: zdium@tomaszow-maz.pl
tel: 447105742
fax: 447106709
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 510160749-N-2019 Data Udzielenia: 2019-07-31
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
22473000-6 Instrukcje techniczne
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
odprowadzanie wód opadowych i roztopowych z powierzchni o trwałej nawierzchni, ujmowanych przez systemy kanalizacji deszczowej służące do odprowadzania opadów atmosferycznych, będących w posiadaniu Przedsiębiorstwa. Zakład Gospodarki Wodno-Kanalizacyjnej w Tomaszowie Mazowieckim Spółka z o.o.
Tomaszów Maz.
860 000,00
0,83
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2019-07-31
Dotyczy cześci nr:
0
Kody CPV:
22473000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
860 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
860 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
0
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
860 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
860 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 32878 KB
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA
Gość
Zamawiający
Ogłoszenie nr 510160749-N-2019 z dnia 01-08-2019 r.
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta w Tomaszowie Mazowieckim: odprowadzanie wód opadowych i roztopowych z powierzchni o trwałej nawierzchni, ujmowanych przez systemy kanalizacji deszczowej służące do odprowadzania opadów atmosferycznych, będących w posiadaniu Przedsiębiorstwa.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
tak

Informacje na temat podmiotu, któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:

Zamawiającym jest: Gmina Miasto Tomaszów Mazowiecki - Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta w Tomaszowie Mazowieckim, ul. Warszawska 119, 97-200 Tomaszów Mazowiecki. Na zasadzie wyrażonej w art. 15 ust. 2 i ust. 4 pkt 3 pzp, zamawiający wskazany powyżej, powierzył Gminie - Miasto Tomaszów Mazowiecki – Urząd Miasta ul. POW 10/16, 97-200 Tomaszów Mazowiecki przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia i przeprowadzenia go, w imieniu i na rzecz zamawiającego. Udzielenie zamówienia publicznego, nastąpi poprzez zawarcie przez zamawiającego umowy z wybranym wykonawcą w przedmiotowym postępowaniu.


I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta w Tomaszowie Mazowieckim, Krajowy numer identyfikacyjny 36310379900000, ul. Warszawska   119, 97-200  Tomaszów Mazowiecki, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. 447105742, e-mail zdium@tomaszow-maz.pl, faks 447106709.
Adres strony internetowej (url): http://bip.tomaszow.miasta.pl/public/

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Jednostki organizacyjne administracji samorządowej
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

odprowadzanie wód opadowych i roztopowych z powierzchni o trwałej nawierzchni, ujmowanych przez systemy kanalizacji deszczowej służące do odprowadzania opadów atmosferycznych, będących w posiadaniu Przedsiębiorstwa.

Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
WI.271.1.26.2019.ZP

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedsiębiorstwo zobowiązuje się do odprowadzania wód opadowych i roztopowych z terenów położonych w Tomaszowie Mazowieckim. o łącznej powierzchni 463 206,2 m².

II.4) Informacja o częściach zamówienia:


Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV:
22473000-6

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

Na terenie miasta Tomaszów Mazowiecki, gdzie zlokalizowane są obiekty Zamawiającego, na rynku występuje tylko jedno Przedsiębiorstwo - monopolista, Zakład zobowiązuje się do zapewnienia zdolności posiadanych urządzeń kanalizacji deszczowej celem odbioru z nieruchomości odbiorcy ścieków w postaci wód opadowych lub roztopowych. Takim naturalnym monopolistą na naszym rynku jest Zakład Gospodarki Wodno - Kanalizacyjnej w Tomaszowie Mazowieckim Spółka z o.o. Z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze nie zachodzi więc możliwość zawarcia umowy o świadczenie usług objętych zamówieniem z innym wykonawcą. Nie występują bowiem inni wykonawcy zdolni do wykonania przedmiotu zamówienia. Ze względu na lokalizację obiektów Zamawiającego na terenie miasta Tomaszów Mazowiecki oraz braku innych wykonawców na miejscowym rynku, udzielenie zamówienia w trybie art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a) ustawy Prawo zamówień publicznych wskazanemu wykonawcy jest więc zgodne z przepisami i w pełni uzasadnione. Warto wskazać, że w doktrynie oraz orzecznictwie przyjęto, że katalog zadań własnych gminy ma charakter otwarty, a tym samym nie ogranicza się jedynie do spraw wskazanych w przepisach wprost jako zadania gminy. Ten pogląd potwierdza orzeczenie Sądu Najwyższego, który wskazał, że katalog zadań własnych gminy, polegających na zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty: jest otwarty i zmienny, uwarunkowany cyklem życia mieszkańców, warunkami zewnętrznymi oraz ogólną sytuacją społeczno-gospodarczą, co wymaga dostosowywania świadczenia usług do tych zmian. Stwierdzenie, czy konkretnie świadczone usługi spełniają omówione przesłanki dokonywane być powinno w okolicznościach konkretnej sprawy, przez odniesienie ich do wyróżnionych cech tych zadań, wskazujących na ich wagę dla społeczności gminnej. Przyjmuje się, że określona działalność może zostać uznana za zadania gminy o charakterze użyteczności publicznej, jeżeli: usługi takie zaspokajają potrzeby o charakterze zbiorowym, wymagające odrębnej organizacji ich zaspokajania, realizacja potrzeb opiera się na majątku publicznym, usługa nie musi być ekwiwalentna, odbiorcy usługi nie muszą ponosić adekwatnych do niej kosztów, celem świadczenia usług jest zaspokojenie potrzeb zbiorowości, nie zaś wypracowanie zysku, działalność ta jest kapitałochłonna, charakter zaspokajanej potrzeby wymusza stały (ciągły) dostęp do nich, obszar działalności usługowej cechuje stosunkowo wolne tempo rozwoju technicznego, odbiorca usług ma bardzo ograniczone możliwości wyboru ich dostawcy, a popyt jest nieelastyczny (monopol naturalny). Zbiorowe odprowadzanie wód opadowych wydaje się odznaczać większością, jeśli nie wszystkimi cechami spośród wymienionych. Jeżeli zatem na danym obszarze nie wykształcił się rynek usług w zakresie zbiorowego odprowadzania wód deszczowych oraz jedynie gmina lub jej spółki komunalne dysponują infrastrukturą umożliwiającą zapewnienie mieszkańcom gminy takich usług, to zbiorowe odprowadzanie wód opadowych powinno zostać uznane za zadanie własne gminy. Niezależnie od możliwości kwalifikacji zbiorowego odprowadzania wód opadowych jako samodzielnego zadania własnego gminy o charakterze zadania użyteczności publicznej, należy wskazać, że ustawowy katalog takich zadań wprost wymienia konieczność zapewnienia porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli, w tym ochrony przeciwpowodziowej (art. 7 ust. 2 pkt 14 ustawy o samorządzie gminnym). Ponadto katalog ten obejmuje też sprawy z zakresu gospodarki wodnej (art. 7 ust. 2 pkt 1 ustawy o samorządzie gminnym) – wody opadowe, nie będąc ściekiem, wydają się mocniej wkraczać w taki obszar, niż miało to miejsce, gdy jeszcze kwalifikowano je w ten sposób. Nie budzi zatem wątpliwości fakt, że intencją ustawodawcy nie było wyłączenie zbiorowego odprowadzania wód opadowych i szerzej – gospodarki wodami opadowymi – z zadań własnych gminy. Choć uchylono literalną podstawę kwalifikacji takiej działalności jako zadania z zakresu użyteczności publicznej, to wydaje się, że w dalszym ciągu rzeczona działalność wchodzi w zakres zadań własnych gminy, takich jak zapewnienie bezpieczeństwa powodziowego i gospodarka wodna.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
01/08/2019

IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT
789766.50

Waluta
pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert:  0
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:  0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:  0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie

Nazwa wykonawcy: Zakład Gospodarki Wodno-Kanalizacyjnej w Tomaszowie Mazowieckim Spółka z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Kępa 19
Kod pocztowy: 97-200
Miejscowość: Tomaszów Maz.
Kraj/woj.: łódzkie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM


Cena wybranej oferty/wartość umowy
860000
Oferta z najniższą ceną/kosztem 860000
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 860000
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
nie

Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie  z wolnej ręki  na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Na terenie miasta Tomaszów Mazowiecki, gdzie zlokalizowane są obiekty Zamawiającego, na rynku występuje tylko jedno Przedsiębiorstwo - monopolista, Zakład zobowiązuje się do zapewnienia zdolności posiadanych urządzeń kanalizacji deszczowej celem odbioru z nieruchomości odbiorcy ścieków w postaci wód opadowych lub roztopowych. Takim naturalnym monopolistą na naszym rynku jest Zakład Gospodarki Wodno - Kanalizacyjnej w Tomaszowie Mazowieckim Spółka z o.o. Z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze nie zachodzi więc możliwość zawarcia umowy o świadczenie usług objętych zamówieniem z innym wykonawcą. Nie występują bowiem inni wykonawcy zdolni do wykonania przedmiotu zamówienia. Ze względu na lokalizację obiektów Zamawiającego na terenie miasta Tomaszów Mazowiecki oraz braku innych wykonawców na miejscowym rynku, udzielenie zamówienia w trybie art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a) ustawy Prawo zamówień publicznych wskazanemu wykonawcy jest więc zgodne z przepisami i w pełni uzasadnione. Warto wskazać, że w doktrynie oraz orzecznictwie przyjęto, że katalog zadań własnych gminy ma charakter otwarty, a tym samym nie ogranicza się jedynie do spraw wskazanych w przepisach wprost jako zadania gminy. Ten pogląd potwierdza orzeczenie Sądu Najwyższego, który wskazał, że katalog zadań własnych gminy, polegających na zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty: jest otwarty i zmienny, uwarunkowany cyklem życia mieszkańców, warunkami zewnętrznymi oraz ogólną sytuacją społeczno-gospodarczą, co wymaga dostosowywania świadczenia usług do tych zmian. Stwierdzenie, czy konkretnie świadczone usługi spełniają omówione przesłanki dokonywane być powinno w okolicznościach konkretnej sprawy, przez odniesienie ich do wyróżnionych cech tych zadań, wskazujących na ich wagę dla społeczności gminnej. Przyjmuje się, że określona działalność może zostać uznana za zadania gminy o charakterze użyteczności publicznej, jeżeli: usługi takie zaspokajają potrzeby o charakterze zbiorowym, wymagające odrębnej organizacji ich zaspokajania, realizacja potrzeb opiera się na majątku publicznym, usługa nie musi być ekwiwalentna, odbiorcy usługi nie muszą ponosić adekwatnych do niej kosztów, celem świadczenia usług jest zaspokojenie potrzeb zbiorowości, nie zaś wypracowanie zysku, działalność ta jest kapitałochłonna, charakter zaspokajanej potrzeby wymusza stały (ciągły) dostęp do nich, obszar działalności usługowej cechuje stosunkowo wolne tempo rozwoju technicznego, odbiorca usług ma bardzo ograniczone możliwości wyboru ich dostawcy, a popyt jest nieelastyczny (monopol naturalny). Zbiorowe odprowadzanie wód opadowych wydaje się odznaczać większością, jeśli nie wszystkimi cechami spośród wymienionych. Jeżeli zatem na danym obszarze nie wykształcił się rynek usług w zakresie zbiorowego odprowadzania wód deszczowych oraz jedynie gmina lub jej spółki komunalne dysponują infrastrukturą umożliwiającą zapewnienie mieszkańcom gminy takich usług, to zbiorowe odprowadzanie wód opadowych powinno zostać uznane za zadanie własne gminy. Niezależnie od możliwości kwalifikacji zbiorowego odprowadzania wód opadowych jako samodzielnego zadania własnego gminy o charakterze zadania użyteczności publicznej, należy wskazać, że ustawowy katalog takich zadań wprost wymienia konieczność zapewnienia porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli, w tym ochrony przeciwpowodziowej (art. 7 ust. 2 pkt 14 ustawy o samorządzie gminnym). Ponadto katalog ten obejmuje też sprawy z zakresu gospodarki wodnej (art. 7 ust. 2 pkt 1 ustawy o samorządzie gminnym) – wody opadowe, nie będąc ściekiem, wydają się mocniej wkraczać w taki obszar, niż miało to miejsce, gdy jeszcze kwalifikowano je w ten sposób. Nie budzi zatem wątpliwości fakt, że intencją ustawodawcy nie było wyłączenie zbiorowego odprowadzania wód opadowych i szerzej – gospodarki wodami opadowymi – z zadań własnych gminy. Choć uchylono literalną podstawę kwalifikacji takiej działalności jako zadania z zakresu użyteczności publicznej, to wydaje się, że w dalszym ciągu rzeczona działalność wchodzi w zakres zadań własnych gminy, takich jak zapewnienie bezpieczeństwa powodziowego i gospodarka wodna.
 
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych