Białystok: AZP/261/U/22/AGU/ZP/5/2010 - Usługa polegająca na przyjmowaniu przesyłek listowych i za opłatą skredytowaną oraz naliczanie opłat za zwroty rejestrowanych przesyłek listowych nadchodzących na adres Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.


Numer ogłoszenia: 404958 - 2010; data zamieszczenia: 10.12.2010

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, ul. Jana Kilińskiego 1, 15-089 Białystok, woj. podlaskie, tel. 085 7485400, faks 085 7485627 , strona internetowa www.umwb.edu.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
AZP/261/U/22/AGU/ZP/5/2010 - Usługa polegająca na przyjmowaniu przesyłek listowych i za opłatą skredytowaną oraz naliczanie opłat za zwroty rejestrowanych przesyłek listowych nadchodzących na adres Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Usługa polegająca na przyjmowaniu przesyłek listowych i za opłatą skredytowaną oraz naliczanie opłat za zwroty rejestrowanych przesyłek listowych nadchodzących na adres UMB. Termin realizacji zamówienia: od 03.01.2011 r. do 31.12.2011 r..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Uzasadnienie wyboru trybu z wolnej ręki dla zamówienia publicznego dotyczącego realizacji usług pocztowych przez Wykonawcę Poczta Polska S. A., Centrum Poczty Region Handlowy w Białymstoku z siedzibą przy ul. Warszawskiej 10, 15-001 Białystok, na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. 1)Kompleksowość usług. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamówienie może być zrealizowane tylko przez jednego Wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Poczta Polska jako jedyny operator pocztowy jest w stanie zagwarantować Zamawiającemu kompleksową obsługę stanowiącą przedmiot zamówienia. Wielkość uczelni (kilkadziesiąt jednostek organizacyjnych) nie pozwala ze względów organizacyjnych na realizację tej usługi przez kilku operatorów pocztowych. Z przyczyn natury technicznej i organizacyjnej prawidłowe funkcjonowanie Zamawiającego, w tym wykonywanie czynności związanych z podstawową działalnością uczelni, wymaga zapewnienia świadczenia usług pocztowych w ramach umowy z jednym wykonawcą, co uzasadnia zastosowanie przez Zamawiającego trybu z wolnej ręki dla udzielenia przedmiotowego zamówienia. 2)Wyłączność Poczty Polskiej na odbieranie i dostarczanie przesyłek o wadze do 50 g. Zastrzeżone usługi pocztowe świadczone są w ramach wyłączności ustanowionej w art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. - Prawo Pocztowe (t. j. Dz. U. z 2008, Nr 189, poz. 1159 ze zm.) na rzecz Poczty Polskiej. Zgodnie z brzmieniem art. 47 ust. 1 powołanej ustawy, operatorowi publicznemu przysługuje wyłączność na świadczenie usług pocztowych, zwanych usługami zastrzeżonymi. Górna granica wagowa usług zastrzeżonych wynosi 50 g. Inni wykonawcy świadczący usługi pocztowe, nie są uprawnieni do świadczenia zastrzeżonych usług pocztowych, chyba że za opłatą nie niższą niż dwu i półkrotność opłaty za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłki listowej stanowiącej przesyłkę najniższego przedziału wagowego najszybszej kategorii określonej w cenniku powszechnych usług pocztowych operatora publicznego (art. 47 ust. 2 w/w ustawy). Zastrzeżenie to powoduje, iż Poczta Polska posiada faktyczny monopol na świad-czenie zastrzeżonych usług pocztowych. Uzasadnienie dla dokonywania zamówień na usługi zastrzeżone w trybie z wolnej ręki znalazło się również w wyroku z dnia 18 grudnia 2007 r. Europej-skiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C-220/06. Stwierdzono w nim, iż art. 7 dyrektywy 97/67 pozwala państwom członkowskim zastrzec niektóre rodzaje usług pocztowych dla operatora świadczącego usługi powszechne w zakresie koniecznym do utrzymywania usług powszechnych. W związku z tym, jeżeli usługi pocztowe są, zgodnie z dyrektywą, zastrzeżone dla jednego operatora świadczącego usługi, to usługi takie muszą być wyłączone z konkurencji. W zakresie realizacji usługi przesyłek do 50 g, zachodzi przesłanka z art. 67 ust.1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), gdyż na mocy art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. - Prawo Pocztowe (t.j. Dz. U. z 2008, Nr 189, poz. 1159 ze zm.), tzw. usługi zastrzeżone może świadczyć jedynie operator publiczny - Poczta Polska. W zakresie tychże usług na rynku istnieje ustawowy monopol - wyłączność operatora publicznego. Ponadto zgodnie z umową nr DG/DG/66/07 z dnia 29 czerwca 2007 r. oraz aneksem nr 1 do niniejszej umowy zawartej pomiędzy Ministerstwem Finansów a Pocztą Polską S.A. zostały okre-ślone warunki udzielania przez jednostki Poczty opustów od opłat pocztowych za przesyłki nada-wane przez Nadawcę i jednostki Nadawcy oraz zasady opłacania i rozliczania przesyłek. W zakresie świadczenia usług pocztowych dla przesyłek o wadze ponad 50 g ustawa Prawo pocztowe dopuszcza wprawdzie możliwość świadczenia usług przez innych niż Poczta Polska operato-rów pocztowych, jednakże wartość szacunkowa tego rodzaju przesyłek u Zamawiającego nie prze-kracza wartości progowej 14 tys. euro. Tego rodzaju przesyłek nie łączy się z przesyłkami do 50 g zgodnie z podziałem dokonanym przez ustawodawcę i wynikającym z ustawy Prawo pocztowe. W związku z powyższym oraz zgodnie z brzmieniem art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicz-nych do zamówień, których wartość szacunkowa nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro nie stosuje się przepisów ustawy. A zatem, udzielenie zamówienia operatorowi publicznemu Poczcie Polskiej na świadczenie usług pocztowych zastrzeżonych jak i powszechnych, tj. o wadze przewyższającej 50 g jest dopuszczalne i nie stanowi naruszenia w/w ustawy. Jednocześnie wskazać należy, że zawarcie dwóch oddzielnych umów z różnymi Wy-konawcami - jednej dotyczącej przesyłek o wadze do 50 g, a drugiej przesyłek o wadze powyżej 50 g, spowodowałoby dwukrotne zwiększenie czasu pracy pracowników kancelarii uczelni oraz pracowników merytorycznych przygotowujących pocztę do wysyłki. 3)Dostarczanie jedynie przez Pocztę Polską przesyłek do każdego miejsca w kraju i za granicą. Z rozpoznania rynku dokonanego przez Zamawiającego wynika, że jedynie Poczta Polska dostarcza przesyłki do wszystkich miejsc w kraju i za granicą. Pozostali, niezależni operatorzy pocztowi dostarczają przesyłki do wybranych miejscowości w kraju. Z uwagi na konieczność wysyłania przez Uniwersytet Medyczny w Białymstoku dokumentów rekrutacyjnych za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, musi być spełniony warunek dostarczania przesyłek do wszystkich miejscowości, ponieważ kandydaci na studia pochodzą z różnych obszarów Polski (nawet z bardzo małych miejscowości) i świata. 4) Potwierdzenie doręczenia przesyłki jako dowód w postępowaniu administracyjnym. Zgodnie z przepisami kodeksu postępowania administracyjnego, jedynie zwrotne potwierdzenie odbioru wystawione przez operatora publicznego ma moc dowodową w postępowaniu administracyjnym. Operator publiczny jest również obowiązany do świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły, umożliwiający m. in. traktowanie przesyłki listowej, jako przesyłki poleconej, uzyskanie potwierdzenia odbioru przesyłki rejestrowanej (art. 46 ust. 1 pkt. 1 i 3 prawa pocztowego). W praktyce tylko przedsiębiorstwo Poczta Polska, dysponując odpowied-nim zapleczem technicznym i kadrą pracowniczą, umożliwia zachowanie procedur określających sposób doręczenia pism urzędowych, o których mowa w przepisach ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. 5)Filia Oddziału Poczty Polskiej mieści się w budynku, w którym swoją siedzibę ma Uniwer-sytet Medyczny w Białymstoku. Dzięki takiej lokalizacji bardzo łatwo i szybko można wyjaśnić wszelkie wątpliwości dotyczące zwrotów, zwrotnych potwierdzeń odbioru, itp., jak również dostarczyć korespondencję, która późno wpłynęła do Kancelarii Ogólnej, ale musi być koniecznie wysłana w tym samym dniu. 6) Powyższa lokalizacja Filii Oddziału Poczty Polskiej powoduje, że brak jest ryzyka (np. z przyczyn losowych) nie odebrania w terminie przez operatora pocztowego przygotowanej codziennie korespondencji. 7) Istniejący na rynku i dopiero rozwijający się niezależni operatorzy pocztowi wymagają pakowania przesyłek w opakowania firmowe, co byłoby wielkim utrudnieniem, gdyż w przypadku uczelni każda jednostka organizacyjna indywidualnie przygotowuje przesyłki. Wiązałoby się to z ponoszeniem dodatkowych kosztów na opakowania firmowe, jak również z olbrzymimi trudnościami organizacyjnymi polegającymi na konieczności wymuszenia na kilkudziesięciu jed-nostkach organizacyjnych uczelni pakowania przesyłek w opakowania firmowe oraz prawidłowego ich adresowania, ponieważ stan zatrudnienia w Kancelarii Ogólnej nie pozwala na obciążenie pracujących tam osób obowiązkiem adresowania czy też przepakowywania przesyłek. Ustalona wie-loletnia praktyka w tym zakresie sprawdza się w codziennym funkcjonowaniu uczelni. Zmiana tej praktyki byłaby bardzo trudna, jak również pozbawiona merytorycznych i ekonomicznych podstaw. 8) Trudności lokalowe Kancelarii UMB (niewielki metraż uniemożliwiający sortowanie kore-spondencji w celu jej przekazania niezależnym operatorom pocztowym). Obecnie wszystkie czynności dotyczące sortowania przygotowanej do wysłania korespondencji są dokonywane w Filii Oddziału Poczty Polskiej. Jest to bardzo ważne, ponieważ nie zakłóca normalnego funkcjonowania Kancelarii Ogólnej). Biorąc powyższe argumenty pod uwagę, przedmiot zamówienia jest usługą szczególnego rodzaju, która z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze (wyżej wymienionym) może świadczyć jeden Wykonawca, tj. Poczta Polska S. A., Centrum Poczty Region Handlowy w Białymstoku z siedzibą przy ul. Warszawskiej 10, 15-001 Białystok.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Poczta Polska S.A. Centrum Poczty Region Handlowy w Białymstoku, ul. Warszawska 10, 15-001 Białystok, kraj/woj. podlaskie.


Białystok: AZP/261/U/22/AGU/ZP/5/2010 - Usługa polegająca na przyjmowaniu przesyłek listowych i za opłatą skredytowaną oraz naliczanie opłat za zwroty rejestrowanych przesyłek listowych nadchodzących na adres Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.


Numer ogłoszenia: 2161 - 2011; data zamieszczenia: 03.01.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 404958 - 2010r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, ul. Jana Kilińskiego 1, 15-089 Białystok, woj. podlaskie, tel. 085 7485400, faks 085 7485627.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
AZP/261/U/22/AGU/ZP/5/2010 - Usługa polegająca na przyjmowaniu przesyłek listowych i za opłatą skredytowaną oraz naliczanie opłat za zwroty rejestrowanych przesyłek listowych nadchodzących na adres Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Usługa polegająca na przyjmowaniu przesyłek listowych i za opłatą skredytowaną oraz naliczanie opłat za zwroty rejestrowanych przesyłek listowych nadchodzących na adres UMB. Termin realizacji zamówienia: od 03.01.2011 r. do 31.12.2011 r..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
23.12.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Poczta Polska Spółka Akcyjna, ul. Rakowiecka 26, 00-940 Warszawa Centrum Poczty Region Handlowy w Białymstoku, {Dane ukryte}, 15-001 Białystok, kraj/woj. podlaskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 120000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    120000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    120000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    120000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie wyboru trybu z wolnej ręki dla zamówienia publicznego dotyczącego realizacji usług pocztowych przez Wykonawcę Poczta Polska S. A., Centrum Poczty Region Handlowy w Białymstoku z siedzibą przy ul. Warszawskiej 10, 15-001 Białystok, na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. 1)Kompleksowość usług. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamówienie może być zrealizowane tylko przez jednego Wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Poczta Polska jako jedyny operator pocztowy jest w stanie zagwarantować Zamawiającemu kompleksową obsługę stanowiącą przedmiot zamówienia. Wielkość uczelni (kilkadziesiąt jednostek organizacyjnych) nie pozwala ze względów organizacyjnych na realizację tej usługi przez kilku operatorów pocztowych. Z przyczyn natury technicznej i organizacyjnej prawidłowe funkcjonowanie Zamawiającego, w tym wykonywanie czynności związanych z podstawową działalnością uczelni, wymaga zapewnienia świadczenia usług pocztowych w ramach umowy z jednym wykonawcą, co uzasadnia zastosowanie przez Zamawiającego trybu z wolnej ręki dla udzielenia przedmiotowego zamówienia. 2)Wyłączność Poczty Polskiej na odbieranie i dostarczanie przesyłek o wadze do 50 g. Zastrzeżone usługi pocztowe świadczone są w ramach wyłączności ustanowionej w art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. - Prawo Pocztowe (t. j. Dz. U. z 2008, Nr 189, poz. 1159 ze zm.) na rzecz Poczty Polskiej. Zgodnie z brzmieniem art. 47 ust. 1 powołanej ustawy, operatorowi publicznemu przysługuje wyłączność na świadczenie usług pocztowych, zwanych usługami zastrzeżonymi. Górna granica wagowa usług zastrzeżonych wynosi 50 g. Inni wykonawcy świadczący usługi pocztowe, nie są uprawnieni do świadczenia zastrzeżonych usług pocztowych, chyba że za opłatą nie niższą niż dwu i półkrotność opłaty za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłki listowej stanowiącej przesyłkę najniższego przedziału wagowego najszybszej kategorii określonej w cenniku powszechnych usług pocztowych operatora publicznego (art. 47 ust. 2 w/w ustawy). Zastrzeżenie to powoduje, iż Poczta Polska posiada faktyczny monopol na świad-czenie zastrzeżonych usług pocztowych. Uzasadnienie dla dokonywania zamówień na usługi zastrzeżone w trybie z wolnej ręki znalazło się również w wyroku z dnia 18 grudnia 2007 r. Europej-skiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C-220/06. Stwierdzono w nim, iż art. 7 dyrektywy 97/67 pozwala państwom członkowskim zastrzec niektóre rodzaje usług pocztowych dla operatora świadczącego usługi powszechne w zakresie koniecznym do utrzymywania usług powszechnych. W związku z tym, jeżeli usługi pocztowe są, zgodnie z dyrektywą, zastrzeżone dla jednego operatora świadczącego usługi, to usługi takie muszą być wyłączone z konkurencji. W zakresie realizacji usługi przesyłek do 50 g, zachodzi przesłanka z art. 67 ust.1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), gdyż na mocy art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. - Prawo Pocztowe (t.j. Dz. U. z 2008, Nr 189, poz. 1159 ze zm.), tzw. usługi zastrzeżone może świadczyć jedynie operator publiczny - Poczta Polska. W zakresie tychże usług na rynku istnieje ustawowy monopol - wyłączność operatora publicznego. Ponadto zgodnie z umową nr DG/DG/66/07 z dnia 29 czerwca 2007 r. oraz aneksem nr 1 do niniejszej umowy zawartej pomiędzy Ministerstwem Finansów a Pocztą Polską S.A. zostały okre-ślone warunki udzielania przez jednostki Poczty opustów od opłat pocztowych za przesyłki nada-wane przez Nadawcę i jednostki Nadawcy oraz zasady opłacania i rozliczania przesyłek. W zakresie świadczenia usług pocztowych dla przesyłek o wadze ponad 50 g ustawa Prawo pocztowe dopuszcza wprawdzie możliwość świadczenia usług przez innych niż Poczta Polska operato-rów pocztowych, jednakże wartość szacunkowa tego rodzaju przesyłek u Zamawiającego nie prze-kracza wartości progowej 14 tys. euro. Tego rodzaju przesyłek nie łączy się z przesyłkami do 50 g zgodnie z podziałem dokonanym przez ustawodawcę i wynikającym z ustawy Prawo pocztowe. W związku z powyższym oraz zgodnie z brzmieniem art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicz-nych do zamówień, których wartość szacunkowa nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro nie stosuje się przepisów ustawy. A zatem, udzielenie zamówienia operatorowi publicznemu Poczcie Polskiej na świadczenie usług pocztowych zastrzeżonych jak i powszechnych, tj. o wadze przewyższającej 50 g jest dopuszczalne i nie stanowi naruszenia w/w ustawy. Jednocześnie wskazać należy, że zawarcie dwóch oddzielnych umów z różnymi Wy-konawcami - jednej dotyczącej przesyłek o wadze do 50 g, a drugiej przesyłek o wadze powyżej 50 g, spowodowałoby dwukrotne zwiększenie czasu pracy pracowników kancelarii uczelni oraz pracowników merytorycznych przygotowujących pocztę do wysyłki. 3)Dostarczanie jedynie przez Pocztę Polską przesyłek do każdego miejsca w kraju i za granicą. Z rozpoznania rynku dokonanego przez Zamawiającego wynika, że jedynie Poczta Polska dostarcza przesyłki do wszystkich miejsc w kraju i za granicą. Pozostali, niezależni operatorzy pocztowi dostarczają przesyłki do wybranych miejscowości w kraju. Z uwagi na konieczność wysyłania przez Uniwersytet Medyczny w Białymstoku dokumentów rekrutacyjnych za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, musi być spełniony warunek dostarczania przesyłek do wszystkich miejscowości, ponieważ kandydaci na studia pochodzą z różnych obszarów Polski (nawet z bardzo małych miejscowości) i świata. 4) Potwierdzenie doręczenia przesyłki jako dowód w postępowaniu administracyjnym. Zgodnie z przepisami kodeksu postępowania administracyjnego, jedynie zwrotne potwierdzenie odbioru wystawione przez operatora publicznego ma moc dowodową w postępowaniu administracyjnym. Operator publiczny jest również obowiązany do świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły, umożliwiający m. in. traktowanie przesyłki listowej, jako przesyłki poleconej, uzyskanie potwierdzenia odbioru przesyłki rejestrowanej (art. 46 ust. 1 pkt. 1 i 3 prawa pocztowego). W praktyce tylko przedsiębiorstwo Poczta Polska, dysponując odpowied-nim zapleczem technicznym i kadrą pracowniczą, umożliwia zachowanie procedur określających sposób doręczenia pism urzędowych, o których mowa w przepisach ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. 5)Filia Oddziału Poczty Polskiej mieści się w budynku, w którym swoją siedzibę ma Uniwer-sytet Medyczny w Białymstoku. Dzięki takiej lokalizacji bardzo łatwo i szybko można wyjaśnić wszelkie wątpliwości dotyczące zwrotów, zwrotnych potwierdzeń odbioru, itp., jak również dostarczyć korespondencję, która późno wpłynęła do Kancelarii Ogólnej, ale musi być koniecznie wysłana w tym samym dniu. 6) Powyższa lokalizacja Filii Oddziału Poczty Polskiej powoduje, że brak jest ryzyka (np. z przyczyn losowych) nie odebrania w terminie przez operatora pocztowego przygotowanej codziennie korespondencji. 7) Istniejący na rynku i dopiero rozwijający się niezależni operatorzy pocztowi wymagają pakowania przesyłek w opakowania firmowe, co byłoby wielkim utrudnieniem, gdyż w przypadku uczelni każda jednostka organizacyjna indywidualnie przygotowuje przesyłki. Wiązałoby się to z ponoszeniem dodatkowych kosztów na opakowania firmowe, jak również z olbrzymimi trudnościami organizacyjnymi polegającymi na konieczności wymuszenia na kilkudziesięciu jed-nostkach organizacyjnych uczelni pakowania przesyłek w opakowania firmowe oraz prawidłowego ich adresowania, ponieważ stan zatrudnienia w Kancelarii Ogólnej nie pozwala na obciążenie pracujących tam osób obowiązkiem adresowania czy też przepakowywania przesyłek. Ustalona wie-loletnia praktyka w tym zakresie sprawdza się w codziennym funkcjonowaniu uczelni. Zmiana tej praktyki byłaby bardzo trudna, jak również pozbawiona merytorycznych i ekonomicznych podstaw. 8) Trudności lokalowe Kancelarii UMB (niewielki metraż uniemożliwiający sortowanie kore-spondencji w celu jej przekazania niezależnym operatorom pocztowym). Obecnie wszystkie czynności dotyczące sortowania przygotowanej do wysłania korespondencji są dokonywane w Filii Oddziału Poczty Polskiej. Jest to bardzo ważne, ponieważ nie zakłóca normalnego funkcjonowania Kancelarii Ogólnej). Biorąc powyższe argumenty pod uwagę, przedmiot zamówienia jest usługą szczególnego rodzaju, która z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze (wyżej wymienionym) może świadczyć jeden Wykonawca, tj. Poczta Polska S. A., Centrum Poczty Region Handlowy w Białymstoku z siedzibą przy ul. Warszawskiej 10, 15-001 Białystok.

Adres: ul. Jana Kilińskiego 1, 15-089 Białystok
woj. podlaskie
Dane kontaktowe: email: zampubl@umwb.edu.pl
tel: 857 485 400
fax: 857 485 627
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 40495820100
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2010-12-09
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.umwb.edu.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
64110000-0 Usługi pocztowe
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
AZP/261/U/22/AGU/ZP/5/2010 - Usługa polegająca na przyjmowaniu przesyłek listowych i za opłatą skredytowaną oraz naliczanie opłat za zwroty rejestrowanych przesyłek listowych nadchodzących na adres Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku. Poczta Polska Spółka Akcyjna, ul. Rakowiecka 26, 00-940 Warszawa Centrum Poczty Region Handlowy w Białymstoku
Białystok
2011-01-03 120 000,00