Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w celu dostosowania budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych
Opis przedmiotu przetargu: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w celu dostosowania budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych

Lublin: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w celu dostosowania budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych
Numer ogłoszenia: 225693 - 2014; data zamieszczenia: 24.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Al. Racławickie 14, 20-950 Lublin, woj. lubelskie, tel. (81) 445 41 59, faks (81) 445 41 63 , strona internetowa http://bip.kul.lublin.pl/zamowienia-publiczne,16027.html
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Kościelna szkoła wyższa o pełnych prawach publicznych szkół wyższych.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w celu dostosowania budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w celu dostosowania budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7, 71.22.10.00-3, 71.32.00.00-7.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuZamówienie z wolnej ręki zostało zastosowane na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a) i b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity z Dz. U. 2013 r., poz. 907 z późn. zm.). Na podstawie wyżej wspomnianego artykułu ustawy PZP Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli a. z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b. wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w celu dostosowania budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych, związanych z realizacją zamówienia podstawowego. W 2013 r. Zamawiający przeprowadził postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie robót budowlanych w celu dokończenia budowy budynku naukowo-badawczego Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych KUL w Lublinie w ramach realizacji projektu Budowa i wyposażenie Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych KUL. W dniu 6 listopada 2013 r. Zamawiający zawarł umowę o udzielenie zamówienia publicznego z firmą WARBUD S.A., gdzie termin realizacji robót budowlanych przypada na dzień 31 stycznia 2015 r. W trakcie realizacji robót Wykonawca zgłosiła Zamawiającemu konieczność wykonania robót dodatkowych, szczegółowy zakres został przedstawiony w protokole konieczności stanowiącym załącznik do dokumentacji. Zamówienie dodatkowe było niemożliwe do przewidzenia na etapie zlecenia zamówienia podstawowego. Zamówienie to pozostaje w ścisłym związku z wykonaniem zamówienia podstawowego, wyrażając się tym że wykonanie zamówienia dodatkowego jest warunkiem koniecznym prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego i ma istotny wpływ na zakończenie zamówienia podstawowego w ustalonym w umowie z Wykonawcą zamówienia podstawowego zakresie. Konieczności realizacji zamówienia dodatkowego nie można było przewidzieć na etapie przygotowania SIWZ zamówienia podstawowego. Jednocześnie nieprzewidywalność sytuacji, z której zaistnieniem związana jest konieczność wykonania zamówienia dodatkowego ma charakter obiektywny i jednoznaczny. Bowiem zakres udzielanego zamówienia dodatkowego wyniknął z analizy projektu przeprowadzonej przez rzeczoznawcę pożarowego wynajętego przez Wykonawcę zamówienia podstawowego. Konieczność wykonania tychże robót nie była możliwa do przewidzenia wcześniej, gdyż Zamawiający sporządzając dokumentację projektową również konsultował ją z rzeczoznawcą pożarowym, a więc dochował należytej staranności w celu prawidłowego przygotowania przedmiotu zamówienia. Mając na uwadze w.w. fakt nie doszło w tej sytuacji do zaniedbania ze strony Zamawiającego, a sytuacja ta była niemożliwa wcześniej do przewidzenia i ma ona charakter obiektywny. Zgodnie z orzecznictwem KIO - Nieprzewidywalna sytuacja, z której zaistnieniem związana jest konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, powinna mieć charakter obiektywny i bezwzględny oraz wynikać z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od Zamawiającego. Powyższe ma miejsce w przypadku, gdy Zamawiający, przy dochowaniu należytej staranności, na etapie przygotowania specyfikacji zamówienia podstawowego nie mógł przewidzieć konieczności wykonania pewnych robót budowlanych czy usług. Nie chodzi zatem o roboty nieprzewidziane na etapie zamówienia podstawowego, ale roboty niemożliwe do przewidzenia, pomimo zachowania należytej staranności - uchwała KIO z dnia 14 kwietnia 2010 r., KIOKD 2810. W tym przypadku zachodzą wszystkie przesłanki pozwalające na zastosowanie przepisów dotyczących zlecania zamówień dodatkowych. Zamówieniem dodatkowym jest zatem tylko takie zamówienie, bez którego wykonania przed zakończeniem realizacji zamówienia podstawowego lub równolegle z nim zamówienie podstawowe nie może być wykonane - zob. uchwała KIO z dnia 6 lipca 2011 r., KIOKD 5111. Udzielenie zamówienia dodatkowego musi być bezpośrednio związane z prawidłowym wykonaniem zamówienia podstawowego. Oznacza to, że wskutek niewykonania zamówienia dodatkowego niemożliwe będzie wykonanie zamówienia podstawowego zgodnie z warunkami zamówienia określonymi dla zamówienia podstawowego, zwłaszcza w zakresie opisu przedmiotu zamówienia podstawowego. Ponadto udzielenie zamówień dodatkowych będzie możliwe tylko wówczas, gdy z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zamówienia dodatkowe mogą być wykonywane tylko wówczas, gdy jest wykonywane zamówienie podstawowe, a zamówienia dodatkowe muszą być wykonane przed wykonaniem zamówienia podstawowego. Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, iż zakres udzielanego zamówienia dodatkowego wynika z obiektywnej decyzji Zamawiającego związanej z wykonaniem robót w pierwotnie ustalonym zakresie, gdyż zamówienie to wynika z kwestii technicznych i zmian przepisów prawa. W związku z faktem, iż zgodnie z przywołaną ustawą bezsprzecznie należy dokonać zlecenia zamówienia dodatkowego Wykonawcy zamówienia podstawowego tj. firmie WARBUD S.A., trybem właściwym i zgodnym z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych w ww. przypadku jest tryb zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a i b. Powyższe przemawia za tym, że zastosowanie wyżej wymienionego trybu zamówienia jest jak najbardziej trafne i właściwe. Przedstawiona powyżej argumentacja znajduje potwierdzenie w świetle faktycznych i prawnych przesłanek zastosowania powyższego trybu
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
WARBUD S.A., Al. Jerozolimskie 162A, 02-342 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
Lublin: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w celu dostosowania budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych
Numer ogłoszenia: 227335 - 2014; data zamieszczenia: 28.10.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 225693 - 2014r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Al. Racławickie 14, 20-950 Lublin, woj. lubelskie, tel. (81) 445 41 59, faks (81) 445 41 63.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Kościelna szkoła wyższa o pełnych prawach publicznych szkół wyższych.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w celu dostosowania budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w celu dostosowania budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7, 71.22.10.00-3, 71.32.00.00-7.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27.10.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- WARBUD S.A., {Dane ukryte}, 02-342 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 294197,39 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
356700,00
Oferta z najniższą ceną:
356700,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
356700,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zamówienie z wolnej ręki zostało zastosowane na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a) i b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity z Dz. U. 2013 r., poz. 907 z późn. zm.). Na podstawie wyżej wspomnianego artykułu ustawy PZP Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli a. z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b. wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w celu dostosowania budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych, związanych z realizacją zamówienia podstawowego. W 2013 r. Zamawiający przeprowadził postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie robót budowlanych w celu dokończenia budowy budynku naukowo-badawczego Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych KUL w Lublinie w ramach realizacji projektu Budowa i wyposażenie Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych KUL. W dniu 6 listopada 2013 r. Zamawiający zawarł umowę o udzielenie zamówienia publicznego z firmą WARBUD S.A., gdzie termin realizacji robót budowlanych przypada na dzień 31 stycznia 2015 r. W trakcie realizacji robót Wykonawca zgłosiła Zamawiającemu konieczność wykonania robót dodatkowych, szczegółowy zakres został przedstawiony w protokole konieczności stanowiącym załącznik do dokumentacji. Zamówienie dodatkowe było niemożliwe do przewidzenia na etapie zlecenia zamówienia podstawowego. Zamówienie to pozostaje w ścisłym związku z wykonaniem zamówienia podstawowego, wyrażając się tym że wykonanie zamówienia dodatkowego jest warunkiem koniecznym prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego i ma istotny wpływ na zakończenie zamówienia podstawowego w ustalonym w umowie z Wykonawcą zamówienia podstawowego zakresie. Konieczności realizacji zamówienia dodatkowego nie można było przewidzieć na etapie przygotowania SIWZ zamówienia podstawowego. Jednocześnie nieprzewidywalność sytuacji, z której zaistnieniem związana jest konieczność wykonania zamówienia dodatkowego ma charakter obiektywny i jednoznaczny. Bowiem zakres udzielanego zamówienia dodatkowego wyniknął z analizy projektu przeprowadzonej przez rzeczoznawcę pożarowego wynajętego przez Wykonawcę zamówienia podstawowego. Konieczność wykonania tychże robót nie była możliwa do przewidzenia wcześniej, gdyż Zamawiający sporządzając dokumentację projektową również konsultował ją z rzeczoznawcą pożarowym, a więc dochował należytej staranności w celu prawidłowego przygotowania przedmiotu zamówienia. Mając na uwadze w.w. fakt nie doszło w tej sytuacji do zaniedbania ze strony Zamawiającego, a sytuacja ta była niemożliwa wcześniej do przewidzenia i ma ona charakter obiektywny. Zgodnie z orzecznictwem KIO - Nieprzewidywalna sytuacja, z której zaistnieniem związana jest konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, powinna mieć charakter obiektywny i bezwzględny oraz wynikać z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od Zamawiającego. Powyższe ma miejsce w przypadku, gdy Zamawiający, przy dochowaniu należytej staranności, na etapie przygotowania specyfikacji zamówienia podstawowego nie mógł przewidzieć konieczności wykonania pewnych robót budowlanych czy usług. Nie chodzi zatem o roboty nieprzewidziane na etapie zamówienia podstawowego, ale roboty niemożliwe do przewidzenia, pomimo zachowania należytej staranności - uchwała KIO z dnia 14 kwietnia 2010 r., KIOKD 2810. W tym przypadku zachodzą wszystkie przesłanki pozwalające na zastosowanie przepisów dotyczących zlecania zamówień dodatkowych. Zamówieniem dodatkowym jest zatem tylko takie zamówienie, bez którego wykonania przed zakończeniem realizacji zamówienia podstawowego lub równolegle z nim zamówienie podstawowe nie może być wykonane - zob. uchwała KIO z dnia 6 lipca 2011 r., KIOKD 5111. Udzielenie zamówienia dodatkowego musi być bezpośrednio związane z prawidłowym wykonaniem zamówienia podstawowego. Oznacza to, że wskutek niewykonania zamówienia dodatkowego niemożliwe będzie wykonanie zamówienia podstawowego zgodnie z warunkami zamówienia określonymi dla zamówienia podstawowego, zwłaszcza w zakresie opisu przedmiotu zamówienia podstawowego. Ponadto udzielenie zamówień dodatkowych będzie możliwe tylko wówczas, gdy z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zamówienia dodatkowe mogą być wykonywane tylko wówczas, gdy jest wykonywane zamówienie podstawowe, a zamówienia dodatkowe muszą być wykonane przed wykonaniem zamówienia podstawowego. Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, iż zakres udzielanego zamówienia dodatkowego wynika z obiektywnej decyzji Zamawiającego związanej z wykonaniem robót w pierwotnie ustalonym zakresie, gdyż zamówienie to wynika z kwestii technicznych i zmian przepisów prawa. W związku z faktem, iż zgodnie z przywołaną ustawą bezsprzecznie należy dokonać zlecenia zamówienia dodatkowego Wykonawcy zamówienia podstawowego tj. firmie WARBUD S.A., trybem właściwym i zgodnym z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych w ww. przypadku jest tryb zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a i b. Powyższe przemawia za tym, że zastosowanie wyżej wymienionego trybu zamówienia jest jak najbardziej trafne i właściwe. Przedstawiona powyżej argumentacja znajduje potwierdzenie w świetle faktycznych i prawnych przesłanek zastosowania powyższego trybu
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 22569320140 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2014-10-23 |
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane |
Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | http://bip.kul.lublin.pl/zamowienia-publiczne,16027.html |
Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
45000000-7 | Roboty budowlane | |
71221000-3 | Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych | |
71320000-7 | Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w celu dostosowania budynku Interdyscyplinarnego Centrum Badań Naukowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych | WARBUD S.A. Warszawa | 2014-10-28 | 356 700,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2014-10-28 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 450000007 712210003 713200007 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 356 700,00 zł Minimalna złożona oferta: 356 700,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 356 700,00 zł Maksymalna złożona oferta: 356 700,00 zł |