Usługa produkcji smaru Lubrail G na zlecenie Instytutu Nafty i Gazu w Krakowie
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest usługa produkcji, zgodnie z kartą technologiczną, warunkami technicznymi oraz kartą charakterystyki opracowanymi w INiG, smaru LUBRAIL G na zlecenie Instytutu Nafty i Gazu w Krakowie
Kraków: Usługa produkcji smaru Lubrail G na zlecenie Instytutu Nafty i Gazu w Krakowie
Numer ogłoszenia: 201254 - 2012; data zamieszczenia: 14.06.2012
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Instytut Nafty i Gazu, ul. Lubicz 25A, 31-503 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 4210033 w. 246, faks 012 4210050 , strona internetowa http://www.inig.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Instytut badawczy.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa produkcji smaru Lubrail G na zlecenie Instytutu Nafty i Gazu w Krakowie.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest usługa produkcji, zgodnie z kartą technologiczną, warunkami technicznymi oraz kartą charakterystyki opracowanymi w INiG, smaru LUBRAIL G na zlecenie Instytutu Nafty i Gazu w Krakowie.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.99.00.00-0, 79.90.00.00-3.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuUzasadnienie prawne: Na podstawie art. 5 ust. 1 oraz ust. 1a ustawy Pzp: 1. Do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub terminów składania ofert, obowiązku żądania wadium, obowiązku żądania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, zakazu ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy oraz przesłanek wyboru trybu negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego oraz licytacji elektronicznej. 1a. W przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej reki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. oraz z zastosowaniem art. 67 ust. 1 pkt. 1a i 1b ustawy Pzp: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. Uzasadnienie faktyczne: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na produkcji smaru Lubrail G na instalacji Wykonawcy z zastosowaniem surowców przez niego produkowanych. Przedmiotowa usługa została zakwalifikowana do następujących kodów CPV: 79 99 00 00-0: Różne usługi dla przedsiębiorstw, 79 90 00 00-3: Różne usługi branżowe i podobne. Wskazane kody CPV nie są wymienione w żadnej z kategorii wskazanej w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 28.01.2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i nieprorytetowym, wydanym na podstawie art. 2a ustawy Pzp: Art. 2a. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, wykaz usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym, z uwzględnieniem postanowień dyrektywy2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi oraz dyrektywy 2004/17/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. koordynującej procedury udzielania zamówień przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych. Wskazana usługa, będąca przedmiotem zamówienia, zawarta jest w kategorii 27 - Inne usługi zgodnie z w/w rozporządzeniem. Zamawiający, zgodnie z art. 5 ust. 1 oraz ust. 1a ustawy Pzp, przedmiotowe postępowanie przeprowadzi w trybie zamówienia z wolnej ręki. Zamawiający jest autorem składu smaru oraz właścicielem patentu (zgłoszenie P 389.175 w Urzędzie Patentowym). Do opracowania składu smaru oraz technologii jego wytwarzania Zamawiający używał grupę komponentów, które w większości produkowane są przez Lotos Oil. Zauważyć należy, iż jeden z kluczowych komponentów niezbędny do wyprodukowania smaru (stanowi 30% niezbędnych komponentów) jest produkowany jedynie przez Lotos Oil. Podczas prowadzenia 3-letnich prac badawczych (badań eksploatacyjnych w kolejnictwie) doświadczalne partie smarów wytwarzane były przy udziale surowców produkowanych przez Lotos Oil oraz wykonywane były na jego instalacji zlokalizowanej w jednym z oddziałów. Podczas wskazanych prac Wykonawca zdobył doświadczenie technologiczne wymagane przy wytwarzaniu wyspecjalizowanego produktu oraz dostosował instalację produkcyjna do potrzeb produkcji opatentowanego smaru. Zamawiający posiadał do chwili obecnej umowę z Lotos Oil na produkcję w/w smaru na instalacji Wykonawcy oraz dostarczał do niego jeden z surowców pod nazwą Komponent INiG. Wskazany komponent produkowany był w jednym z Zakładów Zamawiającego i dostarczany do Wykonawcy. Wysokie koszty wytwarzania oraz względy logistyczne (zakup surowców do produkcji, problemy z wolnymi terminami produkcji, problemy transportowe) zdecydowały o całkowitym przekazaniu produkcji smaru do wytypowanego Wykonawcy. Wytypowanie do produkcji smaru instalacji zlokalizowanej w Oddziale Lotos Oil ma również uzasadnienie logistyczne i marketingowe - Zamawiający w przypadku problemów z produkcją może w sposób łatwy i szybki reagować na powstały problem. Wobec powyższych argumentów Zamawiający wyczerpał przesłanki udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 1a i 1b ustawy Pzp oraz spełnił przesłanki wskazane w art. 5 ust. 1a ustawy Pzp.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
LOTOS OIL S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, kraj/woj. pomorskie.
Kraków: Usługa produkcji smaru Lubrail G na zlecenie Instytutu Nafty i Gazu w Krakowie
Numer ogłoszenia: 225811 - 2012; data zamieszczenia: 24.10.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 201254 - 2012r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Instytut Nafty i Gazu, ul. Lubicz 25A, 31-503 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 4210033 w. 246, faks 012 4210050.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Instytut badawczy.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa produkcji smaru Lubrail G na zlecenie Instytutu Nafty i Gazu w Krakowie.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest usługa produkcji, zgodnie z kartą technologiczną, warunkami technicznymi oraz kartą charakterystyki opracowanymi w INiG, smaru LUBRAIL G na zlecenie Instytutu Nafty i Gazu w Krakowie.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.99.00.00-0, 79.90.00.00-3.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
23.08.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- LOTOS OIL S.A., {Dane ukryte}, 80-718 Gdańsk, kraj/woj. pomorskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 170250,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
243009,00
Oferta z najniższą ceną:
243009,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
243009,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie prawne: Na podstawie art. 5 ust. 1 oraz ust. 1a ustawy Pzp: 1. Do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub terminów składania ofert, obowiązku żądania wadium, obowiązku żądania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, zakazu ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy oraz przesłanek wyboru trybu negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego oraz licytacji elektronicznej. 1a. W przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej reki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. oraz z zastosowaniem art. 67 ust. 1 pkt. 1a i 1b ustawy Pzp: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. Uzasadnienie faktyczne: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na produkcji smaru Lubrail G na instalacji Wykonawcy z zastosowaniem surowców przez niego produkowanych. Przedmiotowa usługa została zakwalifikowana do następujących kodów CPV: 79 99 00 00-0: Różne usługi dla przedsiębiorstw, 79 90 00 00-3: Różne usługi branżowe i podobne. Wskazane kody CPV nie są wymienione w żadnej z kategorii wskazanej w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 28.01.2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i nieprorytetowym, wydanym na podstawie art. 2a ustawy Pzp. Art. 2a. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, wykaz usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym, z uwzględnieniem postanowień dyrektywy2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi oraz dyrektywy 2004/17/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. koordynującej procedury udzielania zamówień przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych. Wskazana usługa, będąca przedmiotem zamówienia, zawarta jest w kategorii 27 - Inne usługi zgodnie z w/w rozporządzeniem. Zamawiający, zgodnie z art. 5 ust. 1 oraz ust. 1a ustawy Pzp, przedmiotowe postępowanie przeprowadzi w trybie zamówienia z wolnej ręki. Zamawiający jest autorem składu smaru oraz właścicielem patentu (zgłoszenie P 389.175 w Urzędzie Patentowym). Do opracowania składu smaru oraz technologii jego wytwarzania Zamawiający używał grupę komponentów, które w większości produkowane są przez Lotos Oil. Zauważyć należy, iż jeden z kluczowych komponentów niezbędny do wyprodukowania smaru (stanowi 30% niezbędnych komponentów) jest produkowany jedynie przez Lotos Oil. Podczas prowadzenia 3-letnich prac badawczych (badań eksploatacyjnych w kolejnictwie) doświadczalne partie smarów wytwarzane były przy udziale surowców produkowanych przez Lotos Oil oraz wykonywane były na jego instalacji zlokalizowanej w jednym z oddziałów. Podczas wskazanych prac Wykonawca zdobył doświadczenie technologiczne wymagane przy wytwarzaniu wyspecjalizowanego produktu oraz dostosował instalację produkcyjna do potrzeb produkcji opatentowanego smaru. Zamawiający posiadał do chwili obecnej umowę z Lotos Oil na produkcję w/w smaru na instalacji Wykonawcy oraz dostarczał do niego jeden z surowców pod nazwą Komponent INiG. Wskazany komponent produkowany był w jednym z Zakładów Zamawiającego i dostarczany do Wykonawcy. Wysokie koszty wytwarzania oraz względy logistyczne (zakup surowców do produkcji, problemy z wolnymi terminami produkcji, problemy transportowe) zdecydowały o całkowitym przekazaniu produkcji smaru do wytypowanego Wykonawcy. Wytypowanie do produkcji smaru instalacji zlokalizowanej w Oddziale Lotos Oil ma również uzasadnienie logistyczne i marketingowe - Zamawiający w przypadku problemów z produkcją może w sposób łatwy i szybki reagować na powstały problem. Wobec powyższych argumentów Zamawiający wyczerpał przesłanki udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 1a i 1b ustawy Pzp oraz spełnił przesłanki wskazane w art. 5 ust. 1a ustawy Pzp.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 20125420120 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2012-06-13 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | http://www.inig.pl/ |
Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
79900000-3 | Różne usługi branżowe i podobne | |
79990000-0 | Różne usługi dla przedsiębiorstw |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Usługa produkcji smaru Lubrail G na zlecenie Instytutu Nafty i Gazu w Krakowie | LOTOS OIL S.A. Gdańsk | 2012-10-24 | 243 009,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2012-10-24 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 799900000 799000003 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 243 009,00 zł Minimalna złożona oferta: 243 009,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 243 009,00 zł Maksymalna złożona oferta: 243 009,00 zł |