Wynik przetargu

Zamawiający:
Gmina Stare Babice
Adres: Rynek 32, 05-082 Stare Babice, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: zamowienia.publiczne@stare-babice.waw.pl
tel: 0-22 722 95 36
fax: 0-22 722 95 36
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 510050708-N-2019 Data Udzielenia: 2019-03-14
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
90910000-9 Usługi sprzątania
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Utrzymanie czystości i porządku oraz konserwacja urządzeń technicznych i instalacji w obiekcie Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Zielonkach Parceli Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne Eko-Babice Sp. z o.o.
Warszawa
325 243,00
0,83
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2019-03-14
Dotyczy cześci nr:
0
Kody CPV:
90910000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
325 244,00 zł
Minimalna złożona oferta:
325 244,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
325 244,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
325 244,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 35346 KB
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA
Gość
Zamawiający
Ogłoszenie nr 510050708-N-2019 z dnia 15-03-2019 r.
Gmina Stare Babice: Utrzymanie czystości i porządku oraz konserwacja urządzeń technicznych i instalacji w obiekcie Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Zielonkach Parceli

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Stare Babice, Krajowy numer identyfikacyjny 13271855000000, ul. Rynek  32, 05-082  Stare Babice, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 0-22 722 95 36, e-mail zamowienia.publiczne@stare-babice.waw.pl, faks 0-22 722 95 36.
Adres strony internetowej (url): www.bip.stare-babice.waw.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Utrzymanie czystości i porządku oraz konserwacja urządzeń technicznych i instalacji w obiekcie Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Zielonkach Parceli

Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
RZP.271.5.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1.Przedmiotem umowy jest utrzymanie czystości i porządku oraz konserwacja urządzeń technicznych i instalacji w obiekcie Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji (zwanym dalej GOSiR) w Zielonkach Parceli przy ul. Południowej 2b. 2.Zakres przedmiotu umowy stanowi: 1)Zadanie nr 1 – sprzątanie pomieszczeń GOSiR-u oraz inne prace konserwacyjne; 2)Zadanie nr 2 – konserwacja instalacji w budynku GOSiR-u oraz prowadzenie książek obiektów, wykonywanie przeglądów okresowych i prowadzenie badań wymaganych odrębnymi przepisami.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:


Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV:
90910000-9


Dodatkowe kody CPV:
50700000-2, 71356100-9
SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
15/03/2019

IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT
330442.05

Waluta
PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert:  1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:  1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:  0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:  0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie

Nazwa wykonawcy: Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne Eko-Babice Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Gen. Kutrzeby 36
Kod pocztowy: 05-082
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM


Cena wybranej oferty/wartość umowy
325243.72
Oferta z najniższą ceną/kosztem 325243.72
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 325243.72
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
tak

Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: 15%

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie  z wolnej ręki  na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Podstawa prawna: art. 67 ust. 1 pkt. 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.) Uzasadnienie: Zgodnie z przepisem art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.) Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: Zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki: a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób, b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a, c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego; Zamawiający – Gmina Stare Babice jest jednostką samorządu terytorialnego i zgodnie z art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 poz. 2077 z późn. zm.) stanowi podmiot (jednostkę) sektora finansów publicznych. Zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych podmiotami objętymi ustawą są jednostki sektora finansów publicznych. Zamówienie ma być udzielone Gminnemu Przedsiębiorstwu Komunalnemu EKO-BABICE Sp. z o.o. które jest osobą prawną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U. 2017 poz. 1577 z późn. zm.). Sprawdzając spełnienie warunku określonego w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych należy przytoczyć fragment wyroku KIO 158/17, tj.: „…Odnośnie przesłanki określonej w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a ustawy należy zauważyć, że zawarta tam regulacja literalnie ujmując, dotyczy kontroli, odpowiadającej kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającej na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej. Jak stwierdził odwołujący, przenosząc powyższe na grunt funkcjonowania spółek samorządowych, należy podkreślić, że formy (struktury) prawne takich spółek - określone bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa - wyłączają pełną kontrolę wspólników lub rady nadzorczej nad działalnością zarządu spółki, a zarząd, a nie wspólnicy, ponosi odpowiedzialność za zobowiązania spółki na zasadzie art. 299 Kodeksu spółek handlowych. Skład orzekający Izby zauważa, że aparat pojęciowy analizowanego przepisu ZamPublU nie w pełni odpowiada regulacjom prawa handlowego. Jak wyżej wskazano ZamPublU przewiduje kontrolę polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne i istotne decyzje dotyczące zarządzania. W tym świetle należy ocenić charakter relacji pomiędzy gminą jako jednostką samorządu terytorialnego a spółką, która przez gminę została utworzona. Zarówno gmina, jak i spółka są wyposażone w osobowość prawną, a ta druga powołana została stosownie do przepisów ustawy o gospodarce komunalnej w celu wykonywania zadań w zakresie gospodarki komunalnej sprecyzowanych w umowie spółki jako przedmiot przedsiębiorstwa spółki. Jako spółka kapitałowa podlega oczywiście regulacjom Kodeksu spółek handlowych, jednocześnie jednak niezbędne jest rozpatrywanie jej funkcjonowania w kontekście sposobu jej powstania, jej finansowania, kontroli jej działalności przez jednostkę samorządu terytorialnego, zasad powierzania spółce poszczególnych zadań, a także odpowiedzialności prawnej za skutki jej funkcjonowania; takie okoliczności decydują o specyfice spółki będącej komunalną osobą prawną. W istocie rzeczy status prawny spółki gminnej jest pochodną statusu prawnego jej wspólnika i założyciela zarazem, czyli jednostki samorządu terytorialnego. Jakkolwiek tego rodzaju relacja i zależność pomiędzy spółką i jej założycielem zawsze występuje, to w przypadku spółek komunalnych jest ona przez ustawodawcę szczególnie silnie eksponowana, a wynika to z ustawy o samorządzie gminnym oraz ustawy o gospodarce komunalnej. Wynika to z faktu, że spółka wykonuje zadania należące do gminy, w zakresie spółce powierzonym, a jej działanie nie jest nastawione przede wszystkim na zysk, lecz ma zaspokajać zbiorowe potrzeby wspólnoty samorządowej. Powołane przepisy wskazują, że gospodarka komunalna jest to działalność jednostek samorządu terytorialnego polegająca na wykonywaniu nałożonych na nie ustawowo zadań określonego rodzaju, natomiast spółka prawa handlowego, podobnie jak i zakład budżetowy, to tylko formy wykonywania przez jednostki samorządu terytorialnego tychże zadań. Z tego stwierdzenia nasuwa się wniosek, że spółka komunalna oraz zakład budżetowy są jedynie swoistymi instrumentami w rękach gminy, która decydują o ich utworzeniu, przedmiocie ich działalności, a także o ich likwidacji. Przenosząc powyższe rozważania na grunt rozpatrywanej sprawy skład orzekający stoi na stanowisku, że zamawiający - Gmina P., reprezentowany przez Wójta, sprawuje kontrolę polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne i istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami spółki przystępującego. W szczególności, niezależnie od wyżej wskazanych uwarunkowań wynikających z ustaw samorządowych, wskazują na to sformułowane w umowie spółki kompetencje organu gminy w § 24 umowy, z których wynika także możliwość rozstrzygania wszelkich wniosków przedkładanych przez zarząd i radę nadzorczą, ustalanie zadań przez nadanie kształtu aktowi założycielskiemu, które to decyzje są tożsame z ustawowym określeniem wpływu na cele strategiczne i istotne decyzje. Ponadto funkcjonowanie spółki komunalnej nie musi oznaczać całkowitego pozbawienia rady gminy i jej organu, jakim jest komisja rewizyjna, prawa kontroli nad danym wycinkiem gospodarki komunalnej, co stanowi odrębną, nieprzewidzianą przepisami ksh metodę kontroli „odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami. W takim stanie rzeczy Izba uznaje, że w analizowanym stanie faktycznym wykazana została przesłanka przewidziana w art. 67 ust. 1 pkt 12a ZamPublU i nie jest to, wbrew twierdzeniom odwołującego, stanowisko wywiedzione z nieuzasadnionej wykładni rozszerzającej przepisu….” Przenosząc to na grunt przedmiotowego zamówienia należy zauważyć, że zgodnie z art. 12 ust. 4 ustawy z 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz. U. 2017 poz. 827 z późn. zm.) w jednoosobowych spółkach jednostek samorządu terytorialnego funkcję zgromadzenia wspólników (walnego zgromadzenia) pełnią organy wykonawcze tych jednostek samorządu terytorialnego. Idąc dalej – zgodnie zapisami Aktu założycielskiego Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (Akt notarialny z dnia 28 grudnia 2018 r. Repertorium A 5876/2018) w szczególności z § 14.1 do kompetencji Zgromadzenia Wspólników należy podejmowanie uchwał w sprawach wymienionych w kodeksie spółek handlowych i innych postanowieniach niniejszego aktu, a także w sprawach: a) zatwierdzania rocznych i wieloletnich planów działalności, planów finansowych i programów rozwoju Spółki, b) podział zysku, wyłączenia zysku z podziału lub innego rozporządzenia zyskiem, a także pokrycie strat, c) zmiana umowy Spółki, d) podwyższenia lub obniżenia kapitału zakładowego Spółki, e) przystąpienia Spółki do innej spółki, f) zbycia i obciążenia nieruchomości lub przedsiębiorstwa Spółki, g) likwidacji Spółki, h) umorzenia udziałów, i) emisji obligacji, j) tworzenia i likwidacji funduszy Spółki, k) uchwalania regulaminu określającego sposób funkcjonowania Przedsiębiorstwa Spółki, l) wysokości i terminu wnoszenia dopłat przez wspólników, m) przyjęcia regulaminu organizacji i sposobu wykonywania czynności przez Radę Nadzorczą. Uwzględniając również art. 212 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U. 2017 poz. 1577 z późn. zm.) należy stwierdzić, że Wójt Gminy Stare Babice posiada kompetencje dominującego oddziaływania na wszystkie strategiczne i istotne dla działania Spółki decyzje. Mając na uwadze powyższe Gmina Stare Babice sprawuje nad tą przedmiotową osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej – warunek określony w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych. Spełnienie warunku określonego w 67 ust. 1 pkt 12 lit. b ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający potwierdził na podstawie dostarczonych przez Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne EKO-BABICE Sp. z o.o. dokumentów (arkusz kalkulacyjny przedstawiający wyliczenie wskaźnika, zestawienia obrotów i sald dla wybranych kont za lata 2016 – 2018 r., zestawienia faktur na wybranych kontach za lata 2016 – 2018 r.) przed wszczęciem postępowania. Wszystkie dostarczone dokumenty zostały podpisane przez Główną Księgową. Dokumenty sprawdzono pod względem zgodności z kwotami określonymi w sprawozdaniach finansowych za rok 2016 i 2017 złożonych przez Spółkę Zamawiającemu – sprawozdanie za 2018 r. nie zostało jeszcze złożone ze względu na fakt, że nie upłynął wymagany termin na jego złożenie. Analizując wydatki za lata 2016 – 2018 wskazane w dostarczonych przez Spółkę dokumentach jako „brane do in house” należy stwierdzić, że zaliczają się do zadań powierzanych przez Zamawiającego i są zgodne z przedmiotem działania Spółki (§ 3 Uchwały Nr XXX/268/98 Rady Gminy Stare Babice z dnia 19 czerwca 1998 r. oraz § 6.1 umowy spółki Akt notarialny z dnia 28 grudnia 2018 r. Repertorium A 5876/2018). Pod uwagę brano następujące konta 701-1 sprzedaż wody, 701-2 odbiór ścieków, 701-4 sprzedaż usług wod-kan (w części zadań powierzonych przez Zamawiającego), 701-7 sprzedaż usług pozostałych (w części zadań powierzonych przez Zamawiającego), 701-8 sprzedaż – opłaty stałe oraz 702 sprzedaż wyrobów działalności podstawowej. Odnosząc wartość zadań powierzonych Spółce przez Zamawiającego do średniego przychodu osiągniętego przez Spółkę za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia wskaźnik ten wynosi 90,94 % – czyli spełniony jest warunek określony w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. b ustawy Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z wydrukiem z Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego (stan na dzień 15.02.2019 r. KRS nr 127401) rubryka 7 – Dane Wspólników – jedynym wspólnikiem przedmiotowej Spółki jest Zamawiający, czyli Gmina Stare co potwierdza brak w kontrolowanej osobie prawnej bezpośredniego kapitału prywatnego – warunek określony w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. c ustawy Prawo zamówień publicznych. Mając na uwadze powyższe spełnione są warunki do udzielenia zamówienia w trybie art. 67 ust. 1 pkt. 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.) Gminnemu Przedsiębiorstwu Komunalnemu EKO-BABICE Sp. z o.o. z siedzibą w Starych Babicach (05-082) przy ul. Kutrzeby 36.
 
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych