Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Remonty cząstkowe dróg będących w zarządzie Prezydenta Miasta Świętochłowice
Adres: | ul. Katowicka 54, 41-600 Świętochłowice, woj. śląskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zp@swietochlowice.pl tel: 323 491 800 fax: 32 349 18 12 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 500000448-N-2018 | Data Udzielenia: | 2018-01-01 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | dostawy | Tryb postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Kody CPV
45233140-2 | Roboty drogowe | |
45233142-6 | Roboty w zakresie naprawy dróg |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Remonty cząstkowe dróg będących w zarządzie Prezydenta Miasta Świętochłowice | Miejskie przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Świętochłowicach Sp. z o.o. Świętochłowice | 1 804 949,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-01-01 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 45233140 45233142 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 1 804 950,00 zł Minimalna złożona oferta: 1 804 950,00 zł Ilość złożonych ofert: 0 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 1 804 950,00 zł Maksymalna złożona oferta: 1 804 950,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 37809 KB
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA
Gość Zamawiający | Ogłoszenie nr 500000448-N-2018 z dnia 02-01-2018 r. Gmina Świętochłowice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Świętochłowice: Remonty cząstkowe dróg będących w zarządzie Prezydenta Miasta Świętochłowice OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej nie Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Świętochłowice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Świętochłowice, Krajowy numer identyfikacyjny 51589100000, ul. ul. Katowicka 54, 41600 Świętochłowice, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 323 491 800, e-mail zp@swietochlowice.pl, faks 32 349 18 12. Adres strony internetowej (url): www.bip.swietochlowice.pl I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remonty cząstkowe dróg będących w zarządzie Prezydenta Miasta Świętochłowice Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): ZPU.271.44.2017 II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiot zamówienia obejmuje: 1.Wykonywanie remontów cząstkowych nawierzchni dróg powiatowych, gminnych, wojewódzkich oraz dróg wewnętrznych na terenie Gminy Świętochłowice zgodnie z przedmiarem robót oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, które to stanowią załączniki nr 2 i 3 do zaproszenia. 2.Zabezpieczanie i oznakowanie uszkodzonej nawierzchni przed przystąpieniem do realizacji prac remontowych. 3.Posiadanie odpowiednich znaków drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, stosowanych przy robotach prowadzonych w pasie drogowym, niezbędnych do oznakowania i zabezpieczenia rejonu prowadzonych prac oraz ich umieszczanie w razie zaistnienia takiej konieczności, na zasadach określonych obowiązującymi przepisami prawa. 4.Wykonywanie dokumentacji zdjęciowej z prowadzonych remontów. 5.Prowadzenie robót w systemie pracy wielozmianowej oraz w dni wolne od pracy, w przypadku remontów odcinków dróg o dużym natężeniu ruchu lub mających strategiczne znaczenie dla układu komunikacyjnego miasta (tj. ul. Chorzowska, Bytomska, DW 902, Żołnierska, Katowicka, Śląska, Wojska Polskiego, Metalowców, Wiśniowa,) 6.Organizację i utrzymywanie całodobowego pogotowia technicznego w dni robocze oraz dni wolne od pracy i święta. II.4) Informacja o częściach zamówienia: Zamówienie było podzielone na części: nie II.5) Główny Kod CPV: 45233140-2 Dodatkowe kody CPV: 45233142-6 SEKCJA III: PROCEDURA III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA Zamówienie z wolnej ręki III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów nie III.3) Informacje dodatkowe: SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ IV.9.1) Podstawa prawna Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp. IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami. Podstawowymi trybami udzielania zamówień publicznych są przetarg nieograniczony oraz przetarg ograniczony . Jednakże Zamawiający może udzielić zamówienia w innym ustawowym trybie, o ile spełnione są przesłanki do zastosowania danego trybu. Zamówienie z wolnej ręki to tryb udzielenia zamówienia w którym zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) zamówienie z wolnej ręki typu „in house” może być udzielone przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące przesłanki : a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzenia sprawami tej osoby prawnej warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób, b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a) c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Ad. przesłanki podmiotowej Gmina Świętochłowice jako jednostka samorządu terytorialnego posiada status zamawiającego, który może udzielić zamówienia z wolnej ręki typu „in house”, ponieważ zalicza się do jednostek sektora finansów publicznych ( art. 9 pkt 2 ustawy o finansach publicznych ). Natomiast Wykonawca - Miejskie Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Świętochłowicach Sp. z o.o. z siedzibą w Świętochłowicach, któremu Zamawiający zamierza udzielić zamówienia będąc kapitałową spółką prawa handlowego ( art. 12 k.s.h. ) posiada status osoby prawnej. Ad. przesłanki - art. 67 ust.1 pkt 12 lit. a) Miejskie Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Świętochłowicach Sp. z o.o. z siedzibą w Świętochłowicach dalej w skrócie „MPUK” , któremu Zamawiający zamierza udzielić zamówienia z wolnej ręki zostało utworzone umową spółki z dnia 26 października 2017 r. (repertorium A nr 8002/2017) i wpisane do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000704237. Zgodę na utworzenie Spółki wyraziła uprzednio Rada Miejska w Świętochłowicach w uchwale Nr XLI/337/17 z dnia 27 września 2017 r. podjętej w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i objęcia w niej udziałów. Udziałowcami w MPUK są Gmina Świętochłowice oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Świętochłowicach Sp. z o.o. dalej w skrócie jako „MPGK” Zamawiający - Gmina Świętochłowice posiada 100% udziałów w MPGK. MPGK posiada z kolei w MPUK ze 100 równych udziałów - 99 udziałów. Pozostały jeden (1) udział w MPUK posiada Zamawiający - Gmina Świętochłowice. Powyższa struktura udziałowa ulegnie zmianie z chwilą wniesienia przez MPGK aportu w postaci zorganizowanych części przedsiębiorstwa do MPUK w zamian za nowe udziały w podwyższonym kapitale zakładowym co w żaden sposób nie wpłynie na niespełnienie przesłanki określonej w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a) ustawy P.z.p.. Funkcję Zgromadzenia Wspólników w MPGK pełni organ wykonawczy Gminy tj. Prezydent Miasta Świętochłowice. Jako jedyny Wspólnik, Prezydent Miasta Świętochłowice ma prawo powoływania i odwoływania pełnego składu rady nadzorczej odpowiedzialnej m.in. za powoływanie i odwoływanie zarządu MPGK, który w spółce zależnej MPUK jest umocowany do wykonywania praw i obowiązków wspólnika. Ponadto w § 20 ust. 1 umowy spółki MPUK, wymieniono szereg kluczowych spraw, w odniesieniu do których, decyzja należy do wyłącznej kompetencji Zgromadzenia Wspólników MPUK. Jest to m.in. rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdania finansowego oraz sprawozdania Zarządu z działalności spółki za ubiegły rok obrotowy; podejmowanie decyzji co do podziału zysku lub pokrycia strat; udzielenie członkom Zarządu absolutorium z wykonania przez nich obowiązków; określenie liczby członków Zarządu; wyrażenie zgody na zbycie lub wydzierżawienie przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części; wyrażenie zgody na zbycie nieruchomości, użytkowania wieczystego lub udziału w nieruchomości, wszelkie postanowienia dotyczące roszczeń o naprawienie szkody wyrządzonej przy zawiązaniu spółki lub sprawowaniu zarządu lub nadzoru, określenie sposobu wykonywania prawa głosu na zgromadzeniu wspólników spółek w których spółka ma akcje lub udziały. Oprócz wskazanej kontroli pośredniej, do umowy MPUK, wprowadzono postanowienia szczególne, które zapewniają Zamawiającemu - Gminie Świętochłowice sprawowanie nad spółką bezpośredniej kontroli. Zgodnie z § 15 ust. 5 umowy MPUK, uprzedniego podjęcia uchwały Zgromadzenia Wspólników Wspólnika MPGK wymaga : a) określenie sposobu wykonywania prawa głosu przez tego Wspólnika na Zgromadzeniu Wspólników MPUK, b) określenie rekomendacji co do wskazania Prezesa Zarządu lub członków zarządu MPUK. Natomiast zgodnie z § 15 ust. 6 umowy spółki MPUK, Wspólnikowi – Gminie Świętochłowice, przysługują szczególne uprawniania do powoływania większości składu rady nadzorczej tj. a) 2 członków w przypadku gdy rada nadzorcza będzie liczyła 3 członków, b) 3 członków w przypadku gdy rada nadzorcza będzie liczyła 4 członków, c) 3 członków w przypadku gdy rada nadzorcza będzie liczyła 5 członków. Dodatkowo, przewodniczącym rady nadzorczej MPUK może zostać wyłącznie osoba wskazana przez Wspólnika Gminę Świętochłowice (vide ; § 25 ust. 4 umowy ). W celu wzmocnienia bezpośredniej kontroli Zamawiającego - Gminy Świętochłowice nad MPUK, dokonano również odpowiedniej zmiany umowy MPGK (Uchwała Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników nr 1/NZW/2017 z dnia 26 października 2017 r. w sprawie zmian Aktu Założycielskiego - dodanie § 21 ust. 1 pkt ł). Zgromadzenie Wspólników MPGK (Prezydent Miasta Świętochłowice) otrzymało wyłączne uprawnienie do określania sposobu wykonywania prawa głosu na Zgromadzeniu Wspólników spółek zależnych, w których MPGK posiada akcje lub udziały. Prezydent Miasta Świętochłowice ma więc bezpośredni wpływ na kluczowe decyzje podejmowane przez Zgromadzenie Wspólników MPUK. Analogicznie jak MPGK, działalność MPUK podlega przepisom ustawy o gospodarce komunalnej, która określa zasady powoływania i odwoływania rady nadzorczej i zarządu spółki. Należy również wskazać inne bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, które mają zastosowanie do MPUK, a które wprowadzają określone mechanizmy nadzoru Zamawiającego - Gminy Świętochłowice nad spółką w kluczowych sprawach. Zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1875 ), do wyłącznej właściwości rady gminy należy podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących: tworzenia i przystępowania do spółek i występowania z nich; określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez prezydenta; tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów i innych gminnych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek (art. 18 ust. 2 pkt 9 f-h). Ustawa z dnia 9 czerwca 2016 r. o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami (Dz. U. poz. 1202 z późn. zm.), nakłada natomiast na podmiot uprawniony do wykonywania praw udziałowych (a więc de facto Prezydenta Miasta Świętochłowice) obowiązek podejmowania działań mających na celu ukształtowanie i stosowanie w MPUK zasad wynagradzania członków zarządu i rady nadzorczej. Reasumując, wskazany powyżej układ zależności pomiędzy Zamawiającym - Gminą Świętochłowice, MPGK oraz MPUK, pozwala przyjąć, iż Zamawiający - Gmina Świętochłowice posiada pełną kontrolę nad MPUK, w tym w szczególności posiada dominujący wpływ na cele strategiczne i istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami spółki. Tym samym spełniona jest przesłanka określona w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a) ustawy P.z.p. Ad. przesłanki art. 67 ust.1 pkt 12 lit. b) MPUK zostało utworzone umową spółki z dnia 26 października 2017 r. (repertorium A nr 8002/2017), co z uwagi na datę utworzenia oznacza, że do wykazania spełnienia przesłanki określonej w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. b) ustawy P.z.p. znajdzie zastosowanie kryterium ustalania procentu działalności kontrolowanej wskazane w przepisie art. 67 ust. 9 ustawy P.z.p. tj. za pomocą wiarygodnej prognozy handlowej. Podstawowym celem utworzenia MPUK jest prowadzenie działalności użyteczności publicznej poprzez wykonywanie powierzonych w tym zakresie zadań przez Gminę Świętochłowice ( Zamawiającego ). Głównie będzie to działalność związana ze świadczeniem usług z zakresu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych oraz utrzymania porządku i czystości w mieście. W drodze aportu z MPGK do MPUK przechodzą zorganizowane części przedsiębiorstwa tj. Zakład Oczyszczania Miasta oraz Zakład Ulic i Transportu wraz z całym zapleczem administracyjno-biurowym oraz zatrudnioną załogą. MPUK przejmie także do realizacji zawarte z Zamawiającym w dniu 26 października 2017r. z MPGK na okres 36 miesięcy tj. do dnia 31 grudzień 2020 r. umowy („ przychody wewnętrzne ”) dotyczące : 1. odbioru i zagospodarowania odpadów zmieszanych odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych, 2. odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych i zielonych odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych Dalej Zamawiający - Gmina Świętochłowice zamierza udzielić MPUK zamówień w trybie zamówienia z wolnej ręki na realizację w 2018 r. następujących zadań ( „przychody wewnętrzne ”): 1. odbiór i zagospodarowanie zmieszanych odpadów komunalnych oraz odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych i zielonych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, 2. remontów cząstkowych drogi wojewódzkiej (DW 902), dróg powiatowych, gminnych i wewnętrznych na terenie Gminy Świętochłowice, 3. utrzymanie czystości, przejezdności i przechodu dróg w granicach administracyjnych Gminy Świętochłowice oraz opróżnianie koszy ulicznych z odpadów wraz z ich transportem i przekazaniem do miejsc przetwarzania tj. odzysku lub unieszkodliwiania. 4. utrzymanie zieleni w pasie drogowym; 5. utrzymanie i konserwację będącego własnością Gminy Świętochłowice oświetlenia ulic, placów, skwerów i parków, zieleńców, chodników i przejść dla pieszych, a także zlecić poza trybem pozostałe drobne usługi takie jak przykładowo : likwidacja dzikich wysypisk, odbiór odpadów w kontenerach, oczyszczeniem terenów na obszarze miasta Świętochłowice po imprezach masowych, dekorowanie świąteczne, flagowanie, ustawianie i obsługa koksowników. W oparciu o powyższej przedstawione zamówienia, które zostaną przyjęte do realizacji w ramach zawartych dwóch umów oraz te, które zostaną zlecone przez Zamawiającego, a które będzie realizowało MPUK w 2018 roku przychody z tego tytułu planowane są na poziomie 14.021.260zł netto. MPUK w ramach prowadzonej działalności zamierza również wykonywać zadania wynikające z umów zawartych wcześniej przez MPGK z podmiotami innymi aniżeli Gmina Świętochłowice („przychody zewnętrzne”). Z uwagi na fakt, iż zakres tych zadań będzie taki sam lub co najmniej bardzo podobny (kontynuacja umów zawartych z podmiotami zewnętrznymi w roku 2017 i wcześniej), dla prognozy przychodu wiarygodny będzie przychód osiągnięty z tych zleceń w 2017 r. z wynajmu miejsc parkingowych oraz sprzedaży paliw. Planowane w 2018r. przychody zewnętrzne z tego tytułu będą wynosić 171.000zł netto. Odnosząc wartość planowanych przychodów zewnętrznych do planowanego przychodu wewnętrznego osiągniętego z umów zawartych z Zamawiającym - Gminą Świętochłowice, należy stwierdzić, iż 98,8 % działalności MPUK będą stanowiły wyłącznie zlecenia wewnętrzne udzielanie przez Zamawiającego. Procentową strukturę planowanej sprzedaży MPUK na 2018 r. przedstawia poniższa tabela: Przychody wewnętrzne 14 021 260 zł 98,8% Przychody zewnętrzne 171 000 zł 1,2% suma 14 192 260 zł 100% Biorąc pod uwagę powyższe spełniona jest przesłanka określona w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. b) w zw. z art. 67 ust. 9 ustawy P.z.p. Ad. przesłanki art. 67 ust.1 pkt 12 lit. c) W MPUK ( kontrolowanej osobie prawnej ) nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Jedynymi udziałowcami spółki są MPGK oraz Gmina Świętochłowice ( Zamawiający ). | ||||
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych |