Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Kompleksowa usługa oświetlenia na terenie Gminy Biały Bór.
Zamawiający:
Gmina Biały Bór
Adres: | Słupska 10, 78-425 Biały Bór, woj. zachodniopomorskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: inwestycje@bialybor.com.pl tel: 943 739 002 fax: 943 739 745 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 500106207-N-2018 | Data Udzielenia: | 2018-05-14 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | dostawy | Tryb postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Kody CPV
50232100-1 | Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego | |
65300000-6 | Przesył energii elektrycznej i podobne usługi |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Kompleksowa usługa oświetlenia na terenie Gminy Biały Bór. | Energa Oświetlenie Sp. z o.o. Sopot | 766 560,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-05-14 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 50232100 65300000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 766 560,00 zł Minimalna złożona oferta: 766 560,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 766 560,00 zł Maksymalna złożona oferta: 766 560,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 21693 KB
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
50232100-1
Dodatkowe kody CPV:
65300000-6
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Ogłoszenie nr 500106207-N-2018 z dnia 15-05-2018 r.
Gmina Biały Bór: Kompleksowa usługa oświetlenia na terenie Gminy Biały Bór.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 500096026-N-2018
Numer ogłoszenia: 500096026-N-2018
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Biały Bór, Krajowy numer identyfikacyjny 33092060100000, ul. Słupska 10, 78-425 Biały Bór, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 943 739 002, e-mail inwestycje@bialybor.com.pl, faks 943 739 745.
Adres strony internetowej (url): www.bialybor.com.pl
Adres strony internetowej (url): www.bialybor.com.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Kompleksowa usługa oświetlenia na terenie Gminy Biały Bór.
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
RIZP.271.6.2018.JA
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa usługa oświetlenia miejsc publicznych, świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej wraz z usługą konserwacji na potrzeby oświetlenia drogowego Gminy Biały Bór, będącego własnością Energa Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie. Łączna ilość punktów świetlnych przewidzianych do konserwacji i eksploatacji wynosi 673 szt. Szacuje się zużycie energii elektrycznej na poziomie roku na 307.000 kWh. Określenie przewidywanego poboru energii stanowi element służący tylko do określenia wartości zamówienia. Ewentualna zmiana szacowanego zużycia nie będzie skutkowała dodatkowymi kosztami dla Zamawiającego, poza rozliczeniem za faktycznie zużytą ilość energii wg wynegocjowanej jednostkowej ceny zł/kWh.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV:
50232100-1
Dodatkowe kody CPV:
65300000-6
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
| |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 30/04/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 815756.76 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 1 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: Energa Oświetlenie Sp. z o.o. Email wykonawcy: kancelaria.oswietlenie@energa.pl Adres pocztowy: ul. Rzemieślnicza 17/19 Kod pocztowy: 81-855 Miejscowość: Sopot Kraj/woj.: pomorskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 766560.30 Oferta z najniższą ceną/kosztem 766560.30 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 766560.30 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie WR na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 18 ust. 1 pkt 3 ustawy z 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (Dz.U.2018.755 t.j. z dnia 2018.04.20 ze zm.) do zadań własnych gminy z zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe należy: finansowanie oświetlenia znajdujących się na terenie gminy: ulic, placów, dróg gminnych, dróg powiatowych i dróg wojewódzkich, dróg krajowych, innych niż autostrady i drogi ekspresowe w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, przebiegających w granicach terenu zabudowy, części dróg krajowych, innych niż autostrady i drogi ekspresowe w rozumieniu ustawy z dnia 27 października 1994 r. o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym, wymagających odrębnego oświetlenia: – przeznaczonych do ruchu pieszych lub rowerów, – stanowiących dodatkowe jezdnie obsługujące ruch z terenów przyległych do pasa drogowego drogi krajowej;. Przez finansowanie oświetlenia zgodnie z art. 3 pkt 22 przywołanej wyżej ustawy należy rozumieć finansowanie oświetlenia – kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz koszty ich budowy i utrzymania. Wykonywanie usługi związanej z oświetleniem ulic i dróg oraz innych otwartych terenów publicznych na terenie gminy Biały Bór – stanowiącej przedmiot zamówienia mieści się zatem w wyżej wymienionym katalogu. Gmina Biały Bór posiada 25 % własnej sieci oświetleniowej ze 168 punktami świetlnymi, na obsługę których ma zawartą osobną umowę z wykonawcą wyłonionym w trybie konkurencyjnym. Właścicielem infrastruktury oświetleniowej objętej niniejszym postępowaniem, jest podmiot Energa Oświetlenie Sp. z o.o. z siedzibą w Sopocie. Aby realizować usługi w zakresie oświetlenia ulic, dróg i placów znajdujących się w obrębie granic Gminy Biały Bór, wystąpiono do właściciela sieci oświetleniowej – Energa Oświetlenie Sp. z o.o. z siedzibą w Sopocie o wyrażenie zgody na dokonanie wyboru firmy świadczącej usługi konserwacji oświetlenia ulicznego w drodze postępowania konkurencyjnego, zgodnie z ustawą – Prawo zamówień publicznych. W odpowiedzi, pismo z dnia 23.04.2018 roku – otrzymaliśmy szeroko uzasadnioną odpowiedź negatywną stwierdzającą, że Energa Oświetlenie Sp. z o.o. z siedzibą w Sopocie nie wyraża zgody na prowadzenie przez podmioty trzecie prac związanych z utrzymaniem instalacji oświetlenia ulicznego, które należy do Energa Oświetlenie Sp. z o.o. Zgodnie z obowiązującym prawem własności oraz zgodnie z art. 222 §2 Kodeksu Cywilnego (Dz.U.2017.459 t.j. z dnia 2017.03.02 z późn. zm.) przeciwko osobie , która narusza własność w inny sposób aniżeli przez pozbawienie właściciela faktycznego władztwa nad rzeczą, przysługuje właścicielowi roszczenie o przywróceniu stanu zgodnego z prawem i o zaniechanie naruszeń. Zgodnie z ww. przepisami na terenie Gminy Biały Bór jedynym podmiotem , który może świadczyć usługę kompleksową oświetlenia miejsc publicznych na własnym mieniu jest firma Energa Oświetlenie Sp. z o.o. z siedzibą w Sopocie. Działalność tej spółki obejmuje szeroko rozumianą usługę oświetleniową, polegającą na zapewnieniu dopływu energii i utrzymaniu w należytym stanie technicznym infrastruktury oświetleniowej. Z uwagi na fakt, iż Gmina Biały Bór jest zobowiązana w ramach zadania własnego do pokrywania kosztów związanych z oświetleniem ulic, placów i dróg publicznych oraz kosztów utrzymania, konserwacji i obsługi punktów świetlnych położonych na terenie Gminy Biały Bór, nawet nie będących jej własnością, brak jest możliwości przeprowadzenia postępowania w trybach konkurencyjnych przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych. Zamawiający uznał, iż wybór procedury do udzielenia zamówienia publicznego na realizację kompleksowej usługi oświetlenia ulicznego będącego własnością Energa Oświetlenie Sp. z o.o. i zlokalizowanego na terenie Gminy Biały Bór w oparciu o art. 67 ust. 1 pkt. 1a Prawa zamówień publicznych jest uzasadniony ze względu na to, iż usługi te mogą być świadczone z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze przez jednego Wykonawcę.
Zgodnie z art. 18 ust. 1 pkt 3 ustawy z 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (Dz.U.2018.755 t.j. z dnia 2018.04.20 ze zm.) do zadań własnych gminy z zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe należy: finansowanie oświetlenia znajdujących się na terenie gminy: ulic, placów, dróg gminnych, dróg powiatowych i dróg wojewódzkich, dróg krajowych, innych niż autostrady i drogi ekspresowe w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, przebiegających w granicach terenu zabudowy, części dróg krajowych, innych niż autostrady i drogi ekspresowe w rozumieniu ustawy z dnia 27 października 1994 r. o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym, wymagających odrębnego oświetlenia: – przeznaczonych do ruchu pieszych lub rowerów, – stanowiących dodatkowe jezdnie obsługujące ruch z terenów przyległych do pasa drogowego drogi krajowej;. Przez finansowanie oświetlenia zgodnie z art. 3 pkt 22 przywołanej wyżej ustawy należy rozumieć finansowanie oświetlenia – kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz koszty ich budowy i utrzymania. Wykonywanie usługi związanej z oświetleniem ulic i dróg oraz innych otwartych terenów publicznych na terenie gminy Biały Bór – stanowiącej przedmiot zamówienia mieści się zatem w wyżej wymienionym katalogu. Gmina Biały Bór posiada 25 % własnej sieci oświetleniowej ze 168 punktami świetlnymi, na obsługę których ma zawartą osobną umowę z wykonawcą wyłonionym w trybie konkurencyjnym. Właścicielem infrastruktury oświetleniowej objętej niniejszym postępowaniem, jest podmiot Energa Oświetlenie Sp. z o.o. z siedzibą w Sopocie. Aby realizować usługi w zakresie oświetlenia ulic, dróg i placów znajdujących się w obrębie granic Gminy Biały Bór, wystąpiono do właściciela sieci oświetleniowej – Energa Oświetlenie Sp. z o.o. z siedzibą w Sopocie o wyrażenie zgody na dokonanie wyboru firmy świadczącej usługi konserwacji oświetlenia ulicznego w drodze postępowania konkurencyjnego, zgodnie z ustawą – Prawo zamówień publicznych. W odpowiedzi, pismo z dnia 23.04.2018 roku – otrzymaliśmy szeroko uzasadnioną odpowiedź negatywną stwierdzającą, że Energa Oświetlenie Sp. z o.o. z siedzibą w Sopocie nie wyraża zgody na prowadzenie przez podmioty trzecie prac związanych z utrzymaniem instalacji oświetlenia ulicznego, które należy do Energa Oświetlenie Sp. z o.o. Zgodnie z obowiązującym prawem własności oraz zgodnie z art. 222 §2 Kodeksu Cywilnego (Dz.U.2017.459 t.j. z dnia 2017.03.02 z późn. zm.) przeciwko osobie , która narusza własność w inny sposób aniżeli przez pozbawienie właściciela faktycznego władztwa nad rzeczą, przysługuje właścicielowi roszczenie o przywróceniu stanu zgodnego z prawem i o zaniechanie naruszeń. Zgodnie z ww. przepisami na terenie Gminy Biały Bór jedynym podmiotem , który może świadczyć usługę kompleksową oświetlenia miejsc publicznych na własnym mieniu jest firma Energa Oświetlenie Sp. z o.o. z siedzibą w Sopocie. Działalność tej spółki obejmuje szeroko rozumianą usługę oświetleniową, polegającą na zapewnieniu dopływu energii i utrzymaniu w należytym stanie technicznym infrastruktury oświetleniowej. Z uwagi na fakt, iż Gmina Biały Bór jest zobowiązana w ramach zadania własnego do pokrywania kosztów związanych z oświetleniem ulic, placów i dróg publicznych oraz kosztów utrzymania, konserwacji i obsługi punktów świetlnych położonych na terenie Gminy Biały Bór, nawet nie będących jej własnością, brak jest możliwości przeprowadzenia postępowania w trybach konkurencyjnych przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych. Zamawiający uznał, iż wybór procedury do udzielenia zamówienia publicznego na realizację kompleksowej usługi oświetlenia ulicznego będącego własnością Energa Oświetlenie Sp. z o.o. i zlokalizowanego na terenie Gminy Biały Bór w oparciu o art. 67 ust. 1 pkt. 1a Prawa zamówień publicznych jest uzasadniony ze względu na to, iż usługi te mogą być świadczone z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze przez jednego Wykonawcę.