Zamawiający: POWIAT MRĄGOWSKI Nazwa zadana zamówieniu: Ocena sytuacji ekonomiczno-organizacyjnej oraz opracowanie strategii działań restrukturyzacyjnych w Szpitalu Powiatowym im. Michała Kajki w Mrągowie
Opis przedmiotu przetargu: 1. Przedmiotem zamówienia jest ocena sytuacji ekonomiczno-organizacyjnej oraz opracowanie strategii działań restrukturyzacyjnych w Szpitalu Powiatowym im. Michała Kajki w Mrągowie ( zwanym dalej w skrócie: SP Mwo) 2. Zamawiający informuje, że : Zakres usługi Wykonawcy obejmuje II części: I. Analizy ekonomiczno-organizacyjnej za okres 1.01.2009 - 31.12.2011r. , obejmujące: a) opis sytuacji (w tym uwarunkowania geograficzne i gospodarcze, demografia wraz z prognozą na lata 2012 - 2020, szpitalnictwo i epidemiologia na terenie województwa, analiza otoczenia i konkurencji, prognoza popytu na świadczenia zdrowotne w SP Mwo na lata 2012 - 2020, rozwój rynku ochrony zdrowia w Polsce.) b) analizę działalności medycznej (w szczególności rentowności oferowanych usług, ocena kontraktu z NFZ, wskaźników medycznych, rentowności komórek medycznych i pomocniczych, pracowni diagnostycznych analizę zadłużenia SP Mwo) c) analizę działalności operacyjnej (struktura organizacyjna, zarządzanie jednostką, polityka kadrowa,informacje ogólne, zasady wynagradzania, organizacja pracy, struktura zatrudnienia, zgodność z wymogami przepisów prawa jakim pod względem fachowym i sanitarnym powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia szpitala oraz zgodność z wymogami NFZ, infrastruktura techniczna (nieruchomości, aparatura medyczna, analiza rozwiązań organizacyjnych - żywienie pacjentów, transport medyczny, pranie bielizny szpitalnej, wywóz odpadów komunalnych, unieszkodliwianie odpadów medycznych, utrzymywanie czystości, gazy medyczne, sterylizacja, infrastruktura informatyczna i teleinformatyczna a optymalizacja kosztów, analiza efektywności gospodarowania materiałami medycznymi, szczegółowa analiza działalności apteki oraz rozchodu i zużycia materiałów medycznych). II. Rekomendacje i wnioski do działań restrukturyzacyjnych: 1) rekomendacje w zakresie: a) optymalnego stanu zatrudnienia i metod jego redukcji, b) optymalnej struktury organizacyjnej (łączenie oddziałów, likwidacja bądź powstanie nowych komórek szpitala, inne zmiany w strukturze zakładu) c) oceny outsourcingu (likwidacji outsourcingu bądź przekazania nowych obszarów firmom zewnętrznym), , d) kierunków rozwoju usług medycznych, e) wyboru świadczeń zdrowotnych stanowiących ofertę szpitala w oparciu o ich rentowność, f) optymalizacji wykorzystania istniejącego majątku trwałego, g) wskazania możliwych źródeł pozyskania przez szpital dodatkowych środków finansowych (np. z usług odpłatnych medycznych i niemedycznych w świetle obowiązującego prawa), h/ oszacowanie zakupu nowego sprzętu i aparatury medycznej oraz niezbędnych inwestycji i modernizacji dla osiągnięcia wytyczonych kierunków rozwoju usług medycznych 2) wskazanie prognoz finansowych z uwzględnieniem wskazanych ruchów restrukturyzacyjnych 3) oszacowanie efektów rekomendowanych działań w taki sposób, aby mogły stać się podstawą do oceny sytuacji ekonomicznej szpitala po ich wdrożeniu, 4) przedstawienie najefektywniejszej formy prawnej szpitala w powiązaniu z oceną możliwości Powiatu w zakresie spłaty zobowiązań szpitala, w tym każdy model winien uwzględniać : - opracowany zbiór dokumentów/niezbęnych uchwał, pozwoleń, wycen, itp. Wynikających z przyjętej ścieżki przekształcenia wraz z harmonogramem pracz uwzględnieniem zadań dla podmiotów uczestniczących w procesie przekształcenia, kosztów realizacji i przybliżonego terminu realizacji dla każdej przedstawionej formy prawnej (m-c), - zadań i obowiązków Powiatu w tym finansowych dla każdej przedstawionej formy prawnej po okresie przekształcenia, - korzyści prawne i finansowe Powiatu z każdej przedstawionej formy prawnej po okresie przekształcenia, 5) ustalenie rzeczywistej wartości usług oferowanych przez szpital, (rzeczywista wartość punktu, porady, osobodnia przed i po restrukturyzacji, itp.) z uwzględnieniem rozwiązań prawnych, których wyrazem jest uchwalona przez Sejm w dniu 18 marca 2011 r. ustawa o działalności leczniczej.
Mrągowo: Zamawiający: POWIAT MRĄGOWSKI Nazwa zadana zamówieniu: Ocena sytuacji ekonomiczno-organizacyjnej oraz opracowanie strategii działań restrukturyzacyjnych w Szpitalu Powiatowym im. Michała Kajki w Mrągowie
Numer ogłoszenia: 58238 - 2012; data zamieszczenia: 27.02.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
nieobowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Starostwo Powiatowe , ul. Królewiecka 60a, 11-700 Mrągowo, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 7410150, faks 089 7417275.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.powiat.mragowo.pl
Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
http://bip.warmia.mazury.pl/powiat_mragowski/zamowienia_publiczne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zamawiający: POWIAT MRĄGOWSKI Nazwa zadana zamówieniu: Ocena sytuacji ekonomiczno-organizacyjnej oraz opracowanie strategii działań restrukturyzacyjnych w Szpitalu Powiatowym im. Michała Kajki w Mrągowie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest ocena sytuacji ekonomiczno-organizacyjnej oraz opracowanie strategii działań restrukturyzacyjnych w Szpitalu Powiatowym im. Michała Kajki w Mrągowie ( zwanym dalej w skrócie: SP Mwo) 2. Zamawiający informuje, że : Zakres usługi Wykonawcy obejmuje II części: I. Analizy ekonomiczno-organizacyjnej za okres 1.01.2009 - 31.12.2011r. , obejmujące: a) opis sytuacji (w tym uwarunkowania geograficzne i gospodarcze, demografia wraz z prognozą na lata 2012 - 2020, szpitalnictwo i epidemiologia na terenie województwa, analiza otoczenia i konkurencji, prognoza popytu na świadczenia zdrowotne w SP Mwo na lata 2012 - 2020, rozwój rynku ochrony zdrowia w Polsce.) b) analizę działalności medycznej (w szczególności rentowności oferowanych usług, ocena kontraktu z NFZ, wskaźników medycznych, rentowności komórek medycznych i pomocniczych, pracowni diagnostycznych analizę zadłużenia SP Mwo) c) analizę działalności operacyjnej (struktura organizacyjna, zarządzanie jednostką, polityka kadrowa,informacje ogólne, zasady wynagradzania, organizacja pracy, struktura zatrudnienia, zgodność z wymogami przepisów prawa jakim pod względem fachowym i sanitarnym powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia szpitala oraz zgodność z wymogami NFZ, infrastruktura techniczna (nieruchomości, aparatura medyczna, analiza rozwiązań organizacyjnych - żywienie pacjentów, transport medyczny, pranie bielizny szpitalnej, wywóz odpadów komunalnych, unieszkodliwianie odpadów medycznych, utrzymywanie czystości, gazy medyczne, sterylizacja, infrastruktura informatyczna i teleinformatyczna a optymalizacja kosztów, analiza efektywności gospodarowania materiałami medycznymi, szczegółowa analiza działalności apteki oraz rozchodu i zużycia materiałów medycznych). II. Rekomendacje i wnioski do działań restrukturyzacyjnych: 1) rekomendacje w zakresie: a) optymalnego stanu zatrudnienia i metod jego redukcji, b) optymalnej struktury organizacyjnej (łączenie oddziałów, likwidacja bądź powstanie nowych komórek szpitala, inne zmiany w strukturze zakładu) c) oceny outsourcingu (likwidacji outsourcingu bądź przekazania nowych obszarów firmom zewnętrznym), , d) kierunków rozwoju usług medycznych, e) wyboru świadczeń zdrowotnych stanowiących ofertę szpitala w oparciu o ich rentowność, f) optymalizacji wykorzystania istniejącego majątku trwałego, g) wskazania możliwych źródeł pozyskania przez szpital dodatkowych środków finansowych (np. z usług odpłatnych medycznych i niemedycznych w świetle obowiązującego prawa), h/ oszacowanie zakupu nowego sprzętu i aparatury medycznej oraz niezbędnych inwestycji i modernizacji dla osiągnięcia wytyczonych kierunków rozwoju usług medycznych 2) wskazanie prognoz finansowych z uwzględnieniem wskazanych ruchów restrukturyzacyjnych 3) oszacowanie efektów rekomendowanych działań w taki sposób, aby mogły stać się podstawą do oceny sytuacji ekonomicznej szpitala po ich wdrożeniu, 4) przedstawienie najefektywniejszej formy prawnej szpitala w powiązaniu z oceną możliwości Powiatu w zakresie spłaty zobowiązań szpitala, w tym każdy model winien uwzględniać : - opracowany zbiór dokumentów/niezbęnych uchwał, pozwoleń, wycen, itp. Wynikających z przyjętej ścieżki przekształcenia wraz z harmonogramem pracz uwzględnieniem zadań dla podmiotów uczestniczących w procesie przekształcenia, kosztów realizacji i przybliżonego terminu realizacji dla każdej przedstawionej formy prawnej (m-c), - zadań i obowiązków Powiatu w tym finansowych dla każdej przedstawionej formy prawnej po okresie przekształcenia, - korzyści prawne i finansowe Powiatu z każdej przedstawionej formy prawnej po okresie przekształcenia, 5) ustalenie rzeczywistej wartości usług oferowanych przez szpital, (rzeczywista wartość punktu, porady, osobodnia przed i po restrukturyzacji, itp.) z uwzględnieniem rozwiązań prawnych, których wyrazem jest uchwalona przez Sejm w dniu 18 marca 2011 r. ustawa o działalności leczniczej..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.00.00.00-4.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w dniach: 90.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuW okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, Wykonawca wykaże realizację minimum dwóch wykonanych projektów zgodnych z przedmiotem i zakresem niniejszego postępowania przetargowego dotyczących samorządowych jednostek organizacyjnych służby zdrowia. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń, wymienionych w rozdziale V pkt.1 ppkt. 1.2 SIWZ. Nie wykazanie potwierdzenia spełniania tego warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania na mocy art. 24 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych, po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów. Ofertę Wykonawcy wykluczonego zgodnie treścią art. 24 ust. 4 ustawy prawo zamówień publicznych Zamawiający uzna również za odrzuconą. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów, o których mowa w rozdziale V SIWZ, na zasadzie spełnia - nie spełnia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów, o których mowa w rozdziale V, na zasadzie spełnia - nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuWykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia spełniającymi następujące wymogi: a) mające pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystają z pełni praw publicznych; b) nie były karane za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe ; c) spełniają wymóg bezstronności i niezależności od SP Mwo ; d) posiadają następujące kwalifikacje zawodowe do przeprowadzania audytu: - ukończone wyższe studia o kierunku ekonomicznym, zarządzania w ochronie zdrowia lub pokrewne ; - minimum 2 letni staż w firmie konsultingowej ; - udział w realizacjach podobnych zamówień dotyczących samorządowych jednostek organizacyjnych służby zdrowia ; - certyfikaty z obszarów objętych zamówieniem Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń, wymienionych w rozdziale V pkt.1 ppkt. 1.3 SIWZ. Nie wykazanie potwierdzenia spełniania tego warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania na mocy art. 24 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych, po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów. Ofertę Wykonawcy wykluczonego zgodnie treścią art. 24 ust. 4 ustawy prawo zamówień publicznych Zamawiający uzna również za odrzuconą. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów, o których mowa w rozdziale V, na zasadzie spełnia - nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów, o których mowa w rozdziale V, na zasadzie spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.Pełnomocnictwo do podpisywania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, jeżeli osobą podpisującą nie jest osoba upoważniona na podstawie dokumentu rejestrowego - w oryginale lub poświadczone notarialnie lub opatrzone adnotacją za zgodność z oryginałem pieczęcią Wykonawcy, imienną pieczątką osoby upoważniającej na podstawie dokumentu rejestrowego oraz jej podpisem. 2.Sporządzony przez Wykonawcę, według wzoru stanowiącego załącznik A - Formularz ofertowy. 3.Oświadczenie, że osoby będące uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia spełniają wymóg bezstronności i niezależności, według załącznika nr 5 do SIWZ.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://bip.warmia.mazury.pl/powiat_mragowski/zamowienia_publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Starostwo Powiatowe w Mrągowie; ul.Królewiecka 60A; 11-700 Mrągowo.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
19.03.2012 godzina 12:00, miejsce: Sekretariat Starostwa Powiatowego w Mrągowie ; ul.Królewiecka 60A; 11-700 Mrągowo.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Mrągowo: Ocena sytuacji ekonomiczno-organizacyjnej oraz opracowanie strategii działań restrukturyzacyjnych w Szpitalu Powiatowym im. Michała Kajki w Mrągowie
Numer ogłoszenia: 118896 - 2012; data zamieszczenia: 16.04.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
nieobowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 58238 - 2012r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Starostwo Powiatowe, ul. Królewiecka 60a, 11-700 Mrągowo, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 7410150, faks 089 7417275.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Ocena sytuacji ekonomiczno-organizacyjnej oraz opracowanie strategii działań restrukturyzacyjnych w Szpitalu Powiatowym im. Michała Kajki w Mrągowie.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający : Powiat Mrągowski ; 11-700 Mragowo ; ul. Królewiecka 60A 1. Przedmiotem zamówienia jest ocena sytuacji ekonomiczno-organizacyjnej oraz opracowanie strategii działań restrukturyzacyjnych w Szpitalu Powiatowym im. Michała Kajki w Mrągowie ( zwanym dalej w skrócie: SP Mwo) 2. Zamawiający informuje, że : Zakres usługi Wykonawcy obejmuje II części: I. Analizy ekonomiczno-organizacyjnej za okres 1.01.2009 - 31.12.2011r. , obejmujące: a) opis sytuacji (w tym uwarunkowania geograficzne i gospodarcze, demografia wraz z prognozą na lata 2012 - 2020, szpitalnictwo i epidemiologia na terenie województwa, analiza otoczenia i konkurencji, prognoza popytu na świadczenia zdrowotne w SP Mwo na lata 2012 - 2020, rozwój rynku ochrony zdrowia w Polsce.) b) analizę działalności medycznej (w szczególności rentowności oferowanych usług, ocena kontraktu z NFZ, wskaźników medycznych, rentowności komórek medycznych i pomocniczych, pracowni diagnostycznych analizę zadłużenia SP Mwo) c) analizę działalności operacyjnej (struktura organizacyjna, zarządzanie jednostką, polityka kadrowa,informacje ogólne, zasady wynagradzania, organizacja pracy, struktura zatrudnienia, zgodność z wymogami przepisów prawa jakim pod względem fachowym i sanitarnym powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia szpitala oraz zgodność z wymogami NFZ, infrastruktura techniczna (nieruchomości, aparatura medyczna, analiza rozwiązań organizacyjnych - żywienie pacjentów, transport medyczny, pranie bielizny szpitalnej, wywóz odpadów komunalnych, unieszkodliwianie odpadów medycznych, utrzymywanie czystości, gazy medyczne, sterylizacja, infrastruktura informatyczna i teleinformatyczna a optymalizacja kosztów, analiza efektywności gospodarowania materiałami medycznymi, szczegółowa analiza działalności apteki oraz rozchodu i zużycia materiałów medycznych). II. Rekomendacje i wnioski do działań restrukturyzacyjnych: 1) rekomendacje w zakresie: a) optymalnego stanu zatrudnienia i metod jego redukcji, b) optymalnej struktury organizacyjnej (łączenie oddziałów, likwidacja bądź powstanie nowych komórek szpitala, inne zmiany w strukturze zakładu) c) oceny outsourcingu (likwidacji outsourcingu bądź przekazania nowych obszarów firmom zewnętrznym), , d) kierunków rozwoju usług medycznych, e) wyboru świadczeń zdrowotnych stanowiących ofertę szpitala w oparciu o ich rentowność, f) optymalizacji wykorzystania istniejącego majątku trwałego, g) wskazania możliwych źródeł pozyskania przez szpital dodatkowych środków finansowych (np. z usług odpłatnych medycznych i niemedycznych w świetle obowiązującego prawa), h/ oszacowanie zakupu nowego sprzętu i aparatury medycznej oraz niezbędnych inwestycji i modernizacji dla osiągnięcia wytyczonych kierunków rozwoju usług medycznych 2) wskazanie prognoz finansowych z uwzględnieniem wskazanych ruchów restrukturyzacyjnych 3) oszacowanie efektów rekomendowanych działań w taki sposób, aby mogły stać się podstawą do oceny sytuacji ekonomicznej szpitala po ich wdrożeniu, 4) przedstawienie najefektywniejszej formy prawnej szpitala w powiązaniu z oceną możliwości Powiatu w zakresie spłaty zobowiązań szpitala, w tym każdy model winien uwzględniać : - opracowany zbiór dokumentów/niezbędnych uchwał, pozwoleń, wycen, itp. Wynikających z przyjętej ścieżki przekształcenia wraz z harmonogramem pracz uwzględnieniem zadań dla podmiotów uczestniczących w procesie przekształcenia, kosztów realizacji i przybliżonego terminu realizacji dla każdej przedstawionej formy prawnej (m-c), - zadań i obowiązków Powiatu w tym finansowych dla każdej przedstawionej formy prawnej po okresie przekształcenia, - korzyści prawne i finansowe Powiatu z każdej przedstawionej formy prawnej po okresie przekształcenia, 5) ustalenie rzeczywistej wartości usług oferowanych przez szpital, (rzeczywista wartość punktu, porady, osobodnia przed i po restrukturyzacji, itp.) z uwzględnieniem rozwiązań prawnych, których wyrazem jest uchwalona przez Sejm w dniu 18 marca 2011 r. ustawa o działalności leczniczej..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.00.00.00-4.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
16.04.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
6.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Master Consulting Sp. z o.o., {Dane ukryte}, 00-521 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 24756,10 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
30450,00
Oferta z najniższą ceną:
30450,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
123000,00
Waluta:
PLN.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 5823820120 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2012-02-26 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 90 dni |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.powiat.mragowo.pl |
Informacja dostępna pod: | Starostwo Powiatowe w Mrągowie; ul.Królewiecka 60A; 11-700 Mrągowo |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
79000000-4 | Usługi biznesowe: prawnicze, marketingowe, konsultingowe, rekrutacji, drukowania i zabezpieczania |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Ocena sytuacji ekonomiczno-organizacyjnej oraz opracowanie strategii działań restrukturyzacyjnych w Szpitalu Powiatowym im. Michała Kajki w Mrągowie | Master Consulting Sp. z o.o. Warszawa | 2012-04-16 | 30 450,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2012-04-16 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 790000004 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 30 450,00 zł Minimalna złożona oferta: 30 450,00 zł Ilość złożonych ofert: 6 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 1 Minimalna złożona oferta: 30 450,00 zł Maksymalna złożona oferta: 123 000,00 zł |