Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przebudowa 7 łazienek w budynku Okręgowego Inspektoratu Pracy w Szczecinie
Adres: | ul. Pszczelna 7, 71-663 Szczecin, woj. zachodniopomorskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: kzak@szczecin.oip.pl tel: 0-91 4311930, 4311956 fax: 0-91 4311932 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 500244171-N-2018 | Data Udzielenia: | 2018-10-10 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Kody CPV
45316000-5 | Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych | |
45332000-3 | Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne | |
45453000-7 | Roboty remontowe i renowacyjne |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Przebudowa 7 łazienek w budynku Okręgowego Inspektoratu Pracy w Szczecinie | Przedsiębiorstwo Wielobranżowe "SONCAS" Jerzy Chodubski Połczyn Zdrój | 152 900,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-10-10 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 45002000 45316000 45332000 45453000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 152 900,00 zł Minimalna złożona oferta: 152 900,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 152 900,00 zł Maksymalna złożona oferta: 152 900,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 33199 KB
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
45453000-7
Dodatkowe kody CPV:
45002000-2, 45316000-5, 45332000-3
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Ogłoszenie nr 500244171-N-2018 z dnia 11-10-2018 r.
Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Szczecinie: Przebudowa 7 łazienek w budynku Okręgowego Inspektoratu Pracy w Szczecinie
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Szczecinie, Krajowy numer identyfikacyjny 87046800000, ul. Pszczelna 7, 71-663 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 91 431 19 30, e-mail kancelaria@szczecin.pip.gov.pl, faks 91 431 19 32.
Adres strony internetowej (url): https://szczecin.pip.gov.pl
Adres strony internetowej (url): https://szczecin.pip.gov.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Nadzór nad warunkami pracy
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa 7 łazienek w budynku Okręgowego Inspektoratu Pracy w Szczecinie
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
Sz-2211-2/2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Zadanie dotyczy przebudowy siedmiu łazienek, które znajdują się w budynku siedziby Zamawiającego. Budynek jest czterokondygnacyjny bez windy. Sanitariaty przeznaczone do remontu, objęte przedmiotem zamówienia znajdują się na parterze, pierwszym i drugim piętrze. 1.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w poniższych dokumentach. Zamawiający wymaga by przebudowa była wykonana zgodnie z dokumentacją projektową, tj.: -Projekt wykonawczy - Załącznik nr 6 do Zaproszenia, -Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót-Załącznik nr 7 do Zaproszenia. -Przedmiarem robót - Załącznik nr 8 do Zaproszenia Uwaga przedmiar robót służy Wykonawcom pomocniczo do ustalenia ryczałtowego wynagrodzenia za wykonanie robót budowlanych objętych zamówieniem, nie jest zaś składany wraz z ofertą. Do kalkulacji ceny należy przyjąć dane wskazane w projekcie wykonawczym (dokumentacji technicznej). 2.Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych, które nie zostały wyszczególnione w przedmiarze robót, a są konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z projektem wykonawczym. 3.Wykonanie robót budowlanych, o których mowa w pkt. 2. nie wymaga zawarcia odrębnej umowy oraz nie podlega dodatkowemu wynagrodzeniu. 4.Zakres prac będzie obejmował między innymi: -przestawienie części ścianki działowej pomiędzy łazienkami; -rozbiórka istniejących posadzek wraz ze skuciem warstwy wyrównującej; -rozbiórka okładzin ściennych i podłogowych; -wykonanie izolacji podpłytkowych; -wykonanie nowych okładzin ściennych i podłogowych; -wykonanie sufitów podwieszanych rastrowych; -wymiana drzwi wewnętrznych do łazienek; -wymiana wyposażenia w łazienkach (m. in. ceramiki sanitarnej, dozowników); -instalacja kanalizacji sanitarnej (z rur PCV) -włączenie projektowanej instalacji wody zimnej i ciepłej do istniejącej instalacji; -demontaż i montaż instalacji elektrycznej; -zakres wymieniony w projekcie wykonawczym oraz STWiOR. I. POZOSTAŁE INFORMACJE DOTYCZĄCE WYKONANIA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1.Zamawiający wymaga, by Wykonawca, przedłożył Zamawiającemu co najmniej na trzy dni przed podpisaniem umowy wypełniony kosztorys i harmonogram wykonywania prac dla przedmiotu zamówienia, które będą stanowiły integralną część umowy o zamówienie publiczne. 2.Wykonawca bezzwłocznie powiadomi Zamawiającego o szczególnych, prawdopodobnych, przyszłych wydarzeniach lub okolicznościach, które mogą niesprzyjająco wpłynąć na realizację umowy lub ją opóźnić. W tym wypadku lub jeśli Zamawiający da Wykonawcy powiadomienie, że harmonogram wykonania prac nie zgadza się (w podanym zakresie) z umową lub nie jest spójny z faktycznym postępem prac i podanymi zamierzeniami Wykonawcy, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu uaktualniony harmonogram wykonania prac. 3.Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z projektem wykonawczym, zapisami w niniejszej SIWZ, dokumentem STWiOR, zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi normami, przepisami i normatywami oraz warunkami umowy. 4.Zamawiający ma prawo zapoznania się z przebiegiem i postępem prac na każdym etapie realizacji zamówienia. 5. Wykonawca oświadcza, że posiada wiedzę i narzędzia do wykonywania przedmiotu zamówienia oraz zapewnia osoby posiadające stosowne uprawnienia w danej specjalizacji. 6.Wykonawca nie może, bez zgody Zamawiającego, przekazać praw i obowiązków, wynikających z umowy w całości na osoby trzecie. Wykonawca odpowiada bez ograniczeń za prace wykonane przez Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców, niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia. 7.Przekazanie terenu wykonywania robót budowlanych nastąpi niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie do 3 dni roboczych od dnia podpisania umowy. 8. Roboty budowlane remontowe i montażowe muszą być prowadzone bez wstrzymania ruchu zakładu pracy lub jego części w miejscach przebywania pracowników zatrudnionych przy innych pracach. Działania maszyn i innych urządzeń technicznych należy organizować w sposób nie narażający zdrowia i życia pracowników z powodu niebezpieczeństwa i uciążliwości wynikającego z prowadzonych robót, z jednoczesnym zastosowaniem szczególnych środków ostrożności. Przed rozpoczęciem robót Zamawiający poinformuje pracowników przebywających lub mogących przebywać na terenie prowadzenia robót albo w jego sąsiedztwie o prowadzonych robotach oraz o niezbędnych środkach bezpieczeństwa, jakie należy stosować w czasie trwania prac. 9. Teren prowadzenia robót Wykonawca zobowiązany jest wyraźnie oznakować. W miejscach niebezpiecznych należy umieścić znaki informujące o rodzaju zagrożenia oraz stosować inne środki zabezpieczające przed skutkami zagrożeń. 10. Prace przewidziane przedmiotem zamówienia będą wykonywane w godzinach pracy urzędu, tj. 7.15 – 15.15 w dni robocze. Przez dni robocze Zamawiający rozumie dni od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych, wskazanych w ustawie z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy z dnia 19 grudnia 2014 r. (Dz. U. z 2015 r., poz. 90) lub Zarządzeniu wewnętrznym. 11. Prace szczególnie uciążliwe należy wykonać w godzinach, kiedy urząd jest nieczynny po wcześniejszym ustaleniu pisemnym z Zamawiającym godzin wykonywania robót. 12. Na czas realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający udostępni Wykonawcy dostęp do poboru energii elektrycznej oraz wody umożliwiający prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia. 13. Na czas realizacji umowy, Zamawiający udostępni nieodpłatnie pomieszczenie do składowania sprzętu, urządzeń, materiałów niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy. 14. W czasie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie pozostawić do używania co najmniej jedną toaletę damską i co najmniej jedną toaletę męską w budynku, w którym będzie wykonywany przedmiot zamówienia. Zamawiający nie wyraża zgody na wyłączenie z używalności wszystkich toalet w tym samym czasie. 15. Przy realizacji umowy Wykonawca zobowiązuje się stosować materiały i wyroby dopuszczone do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r.- Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 ze zm.) wraz z dokumentami potwierdzającymi ich jakość. Wykonawca przed zastosowaniem jakichkolwiek materiałów przedstawi osobie, wyznaczonej przez Zamawiającego do kontaktów w sprawie realizacji przedmiotu zamówienia, atesty lub aprobaty techniczne, certyfikaty, deklaracje zgodności lub świadectwa badań laboratoryjnych lub świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie. Każdy rodzaj robót budowlanych, w których znajdują się użyte materiały nie odpowiadające normom i nie zaakceptowane przez Zamawiającego, należy wymienić na odpowiadające normom i zaakceptowane przez Zamawiającego na koszt wykonawcy. 16. Wykonawca we własnym zakresie i na swój koszt usunie powstałe w wyniku realizacji przedmiotu zamówienia odpady poremontowe. Zamawiający nie wyraża zgody na składowanie odpadów luzem na terenie posesji Zamawiającego. Zamawiający wyraża zgodę na postawienie, przez Wykonawcę na własny koszt, na terenie należącym do Zamawiającego kontenera w celu gromadzenia odpadów powstałych w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany będzie do opróżniania pełnego kontenera na bieżąco oraz usunięcia z posesji Zamawiającego ww. kontenera w ciągu 5 dni roboczych od dnia zgłoszenia gotowości do odbioru robót. 17. Zamówienie obejmuje wszystkie roboty ujęte w projekcie wykonawczym. 18. Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane. Minimalny okres gwarancji jakości na przedmiot umowy wynosi 12 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego bez uwag. Niezależnie od udzielonej gwarancji Zamawiającemu przysługują uprawnienia z tytułu rękojmi. 19. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Jeśli w projekcie budowlano-wykonawczym znajdują się nazwy własne są one przykładowe. Dopuszcza się materiały i urządzenia równoważne w stosunku do przywołanych w projekcie. Materiały i urządzenia równoważne zgodnie ze swoją definicją, muszą posiadać parametry nie gorsze niż wskazane przykładowo w dokumentacji projektowej. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne". 20. Zamawiający informuje, że ilekroć w dokumentacji projektowej użyte są znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę - Zamawiający dopuszcza składanie ofert z rozwiązaniami równoważnymi, o ile zapewniają one zgodność realizacji przedmiotu zamówienia z dokumentacją. Wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania, posiadający parametry nie gorsze od parametrów produktu wskazanego w opisie przedmiotu zamówienia. W przypadku wątpliwości parametry produktu wskazanego w opisie przedmiotu zamówienia uznaje się za minimalne. Podane w projekcie wykonawczym wymiary dotyczące armatury należy traktować jako orientacyjne, każde zmiany w wymiarach armatury sanitarnej należy uzgodnić z Zamawiającym. 21. Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej miejsc, gdzie będą prowadzone roboty budowlane objęte niniejszym zamówieniem, celem sprawdzenia warunków terenu wykonywania robót budowlanych oraz warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem zamówienia oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV:
45453000-7
Dodatkowe kody CPV:
45002000-2, 45316000-5, 45332000-3
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
| |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 13/09/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 124308.94 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 1 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe "SONCAS" Jerzy Chodubski Email wykonawcy: Adres pocztowy: ul. Rzemieślnicza 1 Kod pocztowy: 78-320 Miejscowość: Połczyn Zdrój Kraj/woj.: zachodniopomorskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 152900.00 Oferta z najniższą ceną/kosztem 152900.00 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 152900.00 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt4 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz 1579 ze zm), Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie przetargu nieograniczonego albo przetargu ograniczonego nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, i nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia lub wszyscy wykonawcy zostali wykluczeni z postępowania, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione Tym samym, art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp umożliwia udzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, gdy zaistnieją łącznie następujące okoliczności: a) uprzednie postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego albo przetargu ograniczonego; b) w postępowaniu tym nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia; c) pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione. Pierwsza przesłanka została spełniona przez zamawiającego – uprzednie postępowanie zostało przeprowadzone w trybie przetargu nieograniczonego. Drugą przesłanką zastosowania przez zamawiającego trybu z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp jest bezskuteczność uprzednio prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – została spełniona przez Zamawiającego. W postępowaniu prowadzonym uprzednio do terminu składania ofert nie wpłynęła żadna oferta oraz nie było zapytań ze strony potencjalnych wykonawców odnośnie ogłoszonego zamówienia. W związku z powyższym Zamawiający na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, unieważnił przedmiotowe postępowanie. Trzecia z przesłanek, która musi wystąpić łącznie z pierwszą i drugą, aby zamawiający mógł udzielić zamówienia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp jest niedokonywanie w pierwotnych warunkach zamówienia istotnych zmian. Za istotną zmianę należy więc uznać modyfikacje pierwotnych warunków zamówienia, polegającą na wprowadzeniu zmian, które - gdyby zostały ujęte w ramach pierwotnej procedury udzielania zamówienia - umożliwiłyby dopuszczenie innych wykonawców niż ci, którzy zostali pierwotnie dopuszczeni lub umożliwiłyby dopuszczenie innej oferty. Za istotną zmianę należy uznać taką zmianę, która może wpływać na krąg potencjalnie zainteresowanych oferentów, stanowiąc naruszenie zasady równego traktowania wykonawców. Oznacza to, że nie można zmienić m.in. przedmiotu zamówienia czy jego istotnych cech, których zmiana będzie miała wpływ na kształt zamówienia. Zakazane są także istotne zmiany dotyczące warunków udziału w postępowaniu oraz kryteriów oceny ofert. Przesłanka została spełniona – zamawiający nie dokonał istotnych zmian w przedmiocie zamówienia, nie zmienił warunków udziału oraz kryteriów oceny ofert. Zgodnie z planem budżetowym zadanie dotyczące remontu sanitariatów winno być zrealizowane do końca 2018 r. Przeprowadzenie kolejnej procedury w trybie konkurencyjnym (przetargu nieograniczonego) wymagałoby określonego czasu. W szczególności należy podkreślić, że w przypadku postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na roboty budowlane termin składania ofert nie może być krótszy niż 14 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych (art. 43 ust. 1 ustawy pzp) co znacznie ograniczyłoby w czasie wykonanie przedmiotu zamówienia i pośrednio ma wpływ na jakość wykonania przedmiotu zamówienia. Mimo zastosowania trybu konkurencyjnego, zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Urzędu Zamówień Publicznych, na stronie internetowej Zamawiającego oraz w jego siedzibie, w przeprowadzonym uprzednio postępowaniu nie została złożona żadna oferta. W związku z tym zastosowanie po raz koleiny trybu konkurencyjnego uniemożliwiłoby wykonanie robót remontowo - budowlanych w pożądanym przez Zamawiającego terminie, tj. w roku budżetowym 2018. Rozeznanie telefoniczne na lokalnym rynku, którego dokonał Zamawiający wskazuje na brak zainteresowania ze strony Wykonawców udziałem w realizacji zadania z uwagi na wielkość zadania oraz zabezpieczony dla siebie front robót. W wyniku przeprowadzonego rozeznania jeden podmiot, wyraził zainteresowanie wykonaniem przedmiotu zamówienia i ten podmiot został zaproszony do negocjacji. Inni wykonawcy do których zostało skierowane zapytanie w formie telefonicznej wskazywali, iż są zaangażowani w dużo większe przedsięwzięcia co zapewnia im bardziej stabilną sytuację finansową, poza tym wskazywali też na niedobór pracowników co uniemożliwia im przyjęcie zobowiązania wywiązania się z zadania w terminie. Uwzględniając powyższe, w ocenie Zamawiającego, przedstawiony stan faktyczny uzasadnia udzielenie przedmiotowego zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz 1579 ze zm), Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie przetargu nieograniczonego albo przetargu ograniczonego nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, i nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia lub wszyscy wykonawcy zostali wykluczeni z postępowania, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione Tym samym, art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp umożliwia udzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, gdy zaistnieją łącznie następujące okoliczności: a) uprzednie postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego albo przetargu ograniczonego; b) w postępowaniu tym nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia; c) pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione. Pierwsza przesłanka została spełniona przez zamawiającego – uprzednie postępowanie zostało przeprowadzone w trybie przetargu nieograniczonego. Drugą przesłanką zastosowania przez zamawiającego trybu z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp jest bezskuteczność uprzednio prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – została spełniona przez Zamawiającego. W postępowaniu prowadzonym uprzednio do terminu składania ofert nie wpłynęła żadna oferta oraz nie było zapytań ze strony potencjalnych wykonawców odnośnie ogłoszonego zamówienia. W związku z powyższym Zamawiający na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, unieważnił przedmiotowe postępowanie. Trzecia z przesłanek, która musi wystąpić łącznie z pierwszą i drugą, aby zamawiający mógł udzielić zamówienia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp jest niedokonywanie w pierwotnych warunkach zamówienia istotnych zmian. Za istotną zmianę należy więc uznać modyfikacje pierwotnych warunków zamówienia, polegającą na wprowadzeniu zmian, które - gdyby zostały ujęte w ramach pierwotnej procedury udzielania zamówienia - umożliwiłyby dopuszczenie innych wykonawców niż ci, którzy zostali pierwotnie dopuszczeni lub umożliwiłyby dopuszczenie innej oferty. Za istotną zmianę należy uznać taką zmianę, która może wpływać na krąg potencjalnie zainteresowanych oferentów, stanowiąc naruszenie zasady równego traktowania wykonawców. Oznacza to, że nie można zmienić m.in. przedmiotu zamówienia czy jego istotnych cech, których zmiana będzie miała wpływ na kształt zamówienia. Zakazane są także istotne zmiany dotyczące warunków udziału w postępowaniu oraz kryteriów oceny ofert. Przesłanka została spełniona – zamawiający nie dokonał istotnych zmian w przedmiocie zamówienia, nie zmienił warunków udziału oraz kryteriów oceny ofert. Zgodnie z planem budżetowym zadanie dotyczące remontu sanitariatów winno być zrealizowane do końca 2018 r. Przeprowadzenie kolejnej procedury w trybie konkurencyjnym (przetargu nieograniczonego) wymagałoby określonego czasu. W szczególności należy podkreślić, że w przypadku postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na roboty budowlane termin składania ofert nie może być krótszy niż 14 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych (art. 43 ust. 1 ustawy pzp) co znacznie ograniczyłoby w czasie wykonanie przedmiotu zamówienia i pośrednio ma wpływ na jakość wykonania przedmiotu zamówienia. Mimo zastosowania trybu konkurencyjnego, zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Urzędu Zamówień Publicznych, na stronie internetowej Zamawiającego oraz w jego siedzibie, w przeprowadzonym uprzednio postępowaniu nie została złożona żadna oferta. W związku z tym zastosowanie po raz koleiny trybu konkurencyjnego uniemożliwiłoby wykonanie robót remontowo - budowlanych w pożądanym przez Zamawiającego terminie, tj. w roku budżetowym 2018. Rozeznanie telefoniczne na lokalnym rynku, którego dokonał Zamawiający wskazuje na brak zainteresowania ze strony Wykonawców udziałem w realizacji zadania z uwagi na wielkość zadania oraz zabezpieczony dla siebie front robót. W wyniku przeprowadzonego rozeznania jeden podmiot, wyraził zainteresowanie wykonaniem przedmiotu zamówienia i ten podmiot został zaproszony do negocjacji. Inni wykonawcy do których zostało skierowane zapytanie w formie telefonicznej wskazywali, iż są zaangażowani w dużo większe przedsięwzięcia co zapewnia im bardziej stabilną sytuację finansową, poza tym wskazywali też na niedobór pracowników co uniemożliwia im przyjęcie zobowiązania wywiązania się z zadania w terminie. Uwzględniając powyższe, w ocenie Zamawiającego, przedstawiony stan faktyczny uzasadnia udzielenie przedmiotowego zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.