Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Usługa oświetleniowa (konserwacja i eksploatacja oświetlenia ulicznego) na terenie Gminy Szczekociny
Zamawiający:
Urząd Miasta i Gminy w Szczekocinach
Adres: | ul. Senatorska 2, 42-445 Szczekociny, woj. śląskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: inwestycje@szczekociny.pl tel: 343 557 050 fax: 343 557 165 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 500023717-N-2018 | Data Udzielenia: | 2018-01-31 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Kody CPV
50232100-1 | Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Usługa oświetleniowa (konserwacja i eksploatacja oświetlenia ulicznego) na terenie Gminy Szczekociny | TAURON Dystrybucja S.A. Oddział w Częstochowie Czestochowa | 452 032,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-01-31 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 50232100 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 452 032,00 zł Minimalna złożona oferta: 452 032,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 452 032,00 zł Maksymalna złożona oferta: 452 032,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 22998 KB
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
50232100-1
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Ogłoszenie nr 500023717-N-2018 z dnia 01-02-2018 r.
Urząd Miasta i Gminy w Szczekocinach: Usługa oświetleniowa (konserwacja i eksploatacja oświetlenia ulicznego) na terenie Gminy Szczekociny
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 500015729-N-2018
Numer ogłoszenia: 500015729-N-2018
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miasta i Gminy w Szczekocinach, Krajowy numer identyfikacyjny 15139873500000, ul. ul. Senatorska 2, 42445 Szczekociny, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 343 557 050, e-mail gpik@szczekociny.pl, faks 343 557 165.
Adres strony internetowej (url): www.szczekociny.pl
Adres strony internetowej (url): www.szczekociny.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa oświetleniowa (konserwacja i eksploatacja oświetlenia ulicznego) na terenie Gminy Szczekociny
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
PPiR.271.1.2.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa oświetleniowa (konserwacja i eksploatacja oświetlenia ulicznego) w obszarze administrowanym przez Gminę Szczekociny, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zakres czynności, będących przedmiotem umowy na terenie Gminy Szczekociny w szczególności obejmuje: a. oględziny infrastruktury oświetleniowej b. Wykonywanie wymaganych pomiarów infrastruktury oświetleniowej c. Wymiana niesprawnych źródeł światła d. Utylizacja zużytych źródeł światła pochodzących z wymiany e. Lokalizacja i naprawa uszkodzeń linii kablowej i napowietrznej, wymiana uszkodzonych odcinków linii f. Utrzymywanie tabliczek zaciskowo – bezpiecznikowych słupów oświetleniowych w sprawności technicznej z uniemożliwieniem dostępu do wnęk słupowych osobom postronnym oraz wymiana uszkodzonych zamknięć wnęk słupowych g. Utrzymywanie sprawności technicznej opraw oświetleniowych sodowych przez wymianę ich poszczególnych elementów (dławików, układów zapłonowych, kondensatorów, itp.) h. Wymiana uszkodzonych przewodów zasilających w slupach i wysięgnikach i. Wymiana uszkodzonych elementów zabezpieczających oprawy oświetleniowe oraz dostosowanie zabezpieczeń do poboru mocy j. Bieżąca kontrola i utrzymywanie rozdzielnic oświetleniowych w dobrej sprawności technicznej poprzez ich konserwację i wymianę uszkodzonych elementów sterowniczych i zabezpieczających k. Kontrola prawidłowości czasów załączania i wyłączania oświetlenia oraz wymiana uszkodzonych elementów urządzeń sterowania l. Odnawianie i uzupełnianie brakujących napisów informacyjnych na słupach, latarniach i szafkach sterowniczo – zabezpieczających m. Prowadzenie dokumentacji techniczno – ruchowej z aktualizowaniem oznakowania informacyjnego, o którym mowa powyżej n. Utrzymywanie opraw sodowych w należytej czystości o. Wycinka gałęzi zacieniających oprawę oświetleniową p. Programowanie urządzeń sterujących oświetleniem według indywidualnych ustaleń ze Zleceniodawcą nie częściej niż 2 razy w roku q. Dowieszenie 10 pkt świetlnych w okresie obowiązywania umowy według wskazań Zamawiającego r. Zawiadamianie o niesprawności punktu świetlnego faksem, telefonicznie, drogą elektroniczną s. Dokończenie wymiany słupów oświetleniowych na ul. Jana Pawła II w Szczekocinach według ustalonego wzoru. Kody wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 50.23.21.00-1 – Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV:
50232100-1
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
| |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 31/01/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 367506.00 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 1 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: TAURON Dystrybucja S.A. Oddział w Częstochowie Email wykonawcy: Adres pocztowy: Al. Armii Krajowej 5 Kod pocztowy: 42-202 Miejscowość: Czestochowa Kraj/woj.: śląskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 452032.38 Oferta z najniższą ceną/kosztem 452032.38 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 452032.38 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) i lit. b) ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Ustawa prawo zamówień publicznych w art. 67 ust. 1 stanowi, że Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego Wykonawcę z przyczyn: a) technicznych o obiektywnym charakterze, b) związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów – jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. W analizowanej sytuacji występuje następujący stan faktyczny i prawny: obowiązkiem gminy jest finansowanie zadań własnych w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gminy zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Na terenie Gminy Szczekociny istnieje 1193 szt. punktów świetlnych, z czego 96,81% tj. 1155 szt. stanowi własność TAURON Dystrybucja S.A., a pozostałych 38 szt. jest własnością Gminy Szczekociny. Przeważająca liczba punktów świetlnych jak i urządzeń sterowniczych stanowi majątek TAURON Dystrybucja S.A. i nie jest instalacją wyodrębnioną w zakresie dostępności do układów sterowania. Większość szaf sterowniczych usytuowanych jest w rozdzielniach stacji transformatorowych. Sytuacja ta powoduje konieczność dokonywania przez służby TAURON Dystrybucja S.A. stosownych dopuszczeni do pracy, polegających na wyłączeniu napięcia, przygotowanie miejsca pracy wraz z ponownym załączeniem urządzeń do sieci, celem jej bezpiecznego wykonania. Zgodnie z treścią prawa własności, określoną w art. 140 kodeksu cywilnego, gmina nie będąca właścicielem infrastruktury oświetleniowej, nie może bez zgody właściciela urządzeń organizować przetargów w trybach konkurencyjnych m.in. na konserwację infrastruktury. Właściciel TAURON Dystrybucja S.A. nie wyraził zgody na podejmowanie przez Gminę Szczekociny działań zmierzających do zlecenia innemu podmiotowi, wybranemu w przetargu, konserwacji i eksploatacji urządzeń oświetlenia ulicznego. Z przepisów kodeksu cywilnego oraz prawa energetycznego wynika prawo zakładu będącego właścicielem urządzeń do podejmowania decyzji odnośnie podmiotu, który będzie prowadził prace związane z utrzymaniem (konserwacją) punktów świetlnych w należytym stanie technicznym. Prawo podmiotowe jest prawem bezwzględnym i jego naruszenie rodzi po stronie właściciela roszczenia określone w kodeksie cywilnym. Dodatkowo zgodnie z decyzją Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 14.07.2006 r. (sygn. akt RKT-411-25/06/MF), odmowa wyrażenia zgody udzielona przez Górnośląski Zakład Elektroenergetyczny S.A. (poprzednik TAURON Dystrybucja S.A.) na wybór innych podmiotów na wykonanie przedmiotowej usługi nie stanowi praktyki ograniczającej konkurencję w myśl ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Zasada wolnej konkurencji jest dobrem, które podlega ochronie. W stanie faktycznym w imię ochrony konkurencji, nie można naruszać prawa własności i zmusić TAURON Dystrybucja S.A. do udostępnienia urządzeń oświetlenia drogowego innym przedsiębiorcom działającym na rynku. Brak konkurencji nie jest zatem wynikiem celowego zawężania parametrów zamówienia, lecz wynika z obowiązujących przepisów prawa. Wskazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a – przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze i lit. b – przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów tj. prawem własności – Prawa zamówień publicznych dla udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego w celu zapewnienia realizacji zadania własnego gminy.
Ustawa prawo zamówień publicznych w art. 67 ust. 1 stanowi, że Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego Wykonawcę z przyczyn: a) technicznych o obiektywnym charakterze, b) związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów – jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. W analizowanej sytuacji występuje następujący stan faktyczny i prawny: obowiązkiem gminy jest finansowanie zadań własnych w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gminy zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Na terenie Gminy Szczekociny istnieje 1193 szt. punktów świetlnych, z czego 96,81% tj. 1155 szt. stanowi własność TAURON Dystrybucja S.A., a pozostałych 38 szt. jest własnością Gminy Szczekociny. Przeważająca liczba punktów świetlnych jak i urządzeń sterowniczych stanowi majątek TAURON Dystrybucja S.A. i nie jest instalacją wyodrębnioną w zakresie dostępności do układów sterowania. Większość szaf sterowniczych usytuowanych jest w rozdzielniach stacji transformatorowych. Sytuacja ta powoduje konieczność dokonywania przez służby TAURON Dystrybucja S.A. stosownych dopuszczeni do pracy, polegających na wyłączeniu napięcia, przygotowanie miejsca pracy wraz z ponownym załączeniem urządzeń do sieci, celem jej bezpiecznego wykonania. Zgodnie z treścią prawa własności, określoną w art. 140 kodeksu cywilnego, gmina nie będąca właścicielem infrastruktury oświetleniowej, nie może bez zgody właściciela urządzeń organizować przetargów w trybach konkurencyjnych m.in. na konserwację infrastruktury. Właściciel TAURON Dystrybucja S.A. nie wyraził zgody na podejmowanie przez Gminę Szczekociny działań zmierzających do zlecenia innemu podmiotowi, wybranemu w przetargu, konserwacji i eksploatacji urządzeń oświetlenia ulicznego. Z przepisów kodeksu cywilnego oraz prawa energetycznego wynika prawo zakładu będącego właścicielem urządzeń do podejmowania decyzji odnośnie podmiotu, który będzie prowadził prace związane z utrzymaniem (konserwacją) punktów świetlnych w należytym stanie technicznym. Prawo podmiotowe jest prawem bezwzględnym i jego naruszenie rodzi po stronie właściciela roszczenia określone w kodeksie cywilnym. Dodatkowo zgodnie z decyzją Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 14.07.2006 r. (sygn. akt RKT-411-25/06/MF), odmowa wyrażenia zgody udzielona przez Górnośląski Zakład Elektroenergetyczny S.A. (poprzednik TAURON Dystrybucja S.A.) na wybór innych podmiotów na wykonanie przedmiotowej usługi nie stanowi praktyki ograniczającej konkurencję w myśl ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Zasada wolnej konkurencji jest dobrem, które podlega ochronie. W stanie faktycznym w imię ochrony konkurencji, nie można naruszać prawa własności i zmusić TAURON Dystrybucja S.A. do udostępnienia urządzeń oświetlenia drogowego innym przedsiębiorcom działającym na rynku. Brak konkurencji nie jest zatem wynikiem celowego zawężania parametrów zamówienia, lecz wynika z obowiązujących przepisów prawa. Wskazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a – przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze i lit. b – przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów tj. prawem własności – Prawa zamówień publicznych dla udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego w celu zapewnienia realizacji zadania własnego gminy.