Wynik przetargu

Adres: ul. Mikołaja Kopernika 5, 51-622 Wrocław, woj. dolnośląskie
Dane kontaktowe: email: tbukala@ospip.pl
tel: 071 3710409
fax: 071 3710402
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 2407920100 Data Udzielenia: 2010-02-03
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Wybór wykonawcy usług ochrony na potrezby Ośrodka Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy we Wrocławiu WIK Sp. z o.o.
Wrocław
220 975,00
0,33
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2010-02-03
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
746100000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
220 975,00 zł
Minimalna złożona oferta:
220 975,00 zł
Ilość złożonych ofert:
2
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
220 975,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
223 326,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Wrocław: Wybór wykonawcy usług ochrony na potrezby Ośrodka Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy we Wrocławiu


Numer ogłoszenia: 24079 - 2010; data zamieszczenia: 03.02.2010

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Ośrodek Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy, ul. Mikołaja Kopernika 5, 51-622 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3710409, faks 071 3710402.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wybór wykonawcy usług ochrony na potrezby Ośrodka Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy we Wrocławiu.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie w wyznaczonym czasie usług mających na celu sprawowanie dozoru ochronnego nad nieruchomością należącą do Skarbu Państwa a będącą w zarządzie Zamawiającego tzn. budynek szkoły, budynek hotelu OSPIP, parking hotelowy, przyległy teren..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
74.61.00.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27.01.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • WIK Sp. z o.o., Kunickiego 59, 54-616 Wrocław, kraj/woj. dolnośląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 232023,96 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    220975,20


  • Oferta z najniższą ceną:
    220975,20
    / Oferta z najwyższą ceną:
    223326,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. art 5, ust 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Postępowanie zostało przeprowadzone i zakończone przed wejściem w życie ostatniej nowelizacji Ustawy PZP (29 stycznia 2010 rok):

    Zgodnie z obowiązującym jeszcze stanem prawnym - ilekroć w ustawie jest mowa o: usługach - należy przez to rozumieć wszelkie świadczenia, których przedmiotem nie są roboty budowlane lub dostawy, a są usługami wymienionymi w załączniku II do dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi lub w załącznikach XVII A i XVII B do dyrektywy 2004/17 /WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. koordynującej procedury udzielania zamówień przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych.Definicja usług w znowelizowanej ustawie została rozbudowana o bezpośrednie odwołanie do prawa Wspólnot Europejskich, tj. odpowiednich załączników do dyrektyw klasycznej i sektorowej. Załącznik II do dyrektywy klasycznej dzieli się na załączniki II A oraz II B. Dyrektywa sektorowa nie przewiduje natomiast formalnie załącznika XVII, wprowadzając od razu podział na załączniki XVII A i XVII B. Obecnie obowiązujące brzmienie tychże załączników zostało ustalone rozporządzeniem Komisji (WE) nr 213/2008 z dnia 28 listopada 2007 r. zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 2195/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) oraz dyrektyw 2004/17/WE i 2004/18/ WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotvczącvch procedur udzielania zamówień publicznych w zakresie zmiany CPV, zwanym dalej rozporządzeniem 213/2008.Zgodnie z art. 2 oraz art. 3 rozporządzenia 213/2008 tabelę przedstawioną w załączniku XVII A do dyrektywy sektorowej i w załączniku II A do dyrektywy klasycznej zastąpiono tekstem załącznika VI do rozporządzenia 213/2008, natomiast tabelę przedstawioną w załączniku XVII B do dyrektywy sektorowej i w załączniku II B do dyrektywy klasycznej zastąpiono tekstem załącznika VII do rozporządzenia 213/2008. Zmiany te znalazły zastosowanie, począwszy od 15 września 2008 r. Od tego czasu należy posługiwać się wyłącznie brzmieniem nadanym powyższym załącznikom do dyrektyw klasycznej i sektorowej przez rozporządzenie 213/2008.

    USŁUGI PRIORYTETOWE I NIEPRIORYTETOWE

    Załączniki II A i XVII A oraz odpowiednio II B i XVII B wprowadzają podział na tak zwane usługi priorytetowe i niepriorytetowe.

    Usługi priorytetowe (w załącznikach II A i XVII A) zawierają się w kategoriach od 1 do 16. Do usług priorytetowych znajdują zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych w pełnym zakresie.

    Usługi niepriorytetowe (załączniki II B i XVII B) przedstawione są w kategoriach od 17 do 27:

    Kategoria 17: Usługi hotelarskie i restauracyjne;

    Kategoria 18: Usługi transportu kolejowego;

    Kategoria 19: Usługi transportu wodnego;

    Kategoria 20: Dodatkowe i pomocnicze usługi transportowe;

    Kategoria 21: Usługi prawnicze;

    Kategoria 22: Usługi rekrutacji i pozyskiwania personelu, z wyjątkiem umów o pracę;

    Kategoria 23: Usługi detektywistyczne i bezpieczeństwa, z wyjątkiem usług samochodów opancerzonych;

    Kategoria 24: Usługi edukacyjne i szkoleniowe;

    Kategoria 25: Usługi społeczne i zdrowotne;

    Kategoria 26: Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe, z wyjątkiem umów kupna, rozbudowy, produkcji lub współprodukcji programów przez nadawcę oraz umów, których przedmiotem jest czas antenowy;

    Kategoria 27: Inne usługi. W postępowaniach o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi wymienione w załączniku II B do dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rody z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych no roboty budowlane, dostawy i usługi lub w załączniku XVII B do dyrektywy 2004/17/WE Parlamentu Europejskiego i Rody z dnia 31 marca 2004 r. koordynującej procedury udzielania zamówień przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych, zamawiający może nie stosować przepisów ustawy dotyczących terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub terminów składania ofert, wadium, obowiązku żądania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, zakazu ustalania kryteriów oceny ofert no podstawie właściwości wykonawcy oraz innych niż dotyczące wartości zamówienia przesłonek wyboru trybu negocjacji z ogłoszeniem, negocjacji bez ogłoszenia, zapytania o cenę, licytacji elektronicznej, a także przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki oraz obowiązku informowania w tych przypadkach Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, zwanego dolej Prezesem Urzędu.

    Przed 24 października 2008 r. art. 5 ust. 1 pkt 1) i 11) ustawy Pzp wymieniał usługi w zakresie ochrony osób i mienia, z wyjątkiem związanych z konwojowaniem pieniędzy i kosztowności, oraz usługi detektywistyczne. Teraz te same usługi korzystają nadal z przywileju ułatwionego sposobu udzielania zamówień. Kategoria 23 usług wymieniona w załącznikach II B i XVII B określa Usługi detektywistyczne i bezpieczeństwa, z wyjątkiem usług samochodów opancerzonych. Usługi te zawierają się we Wspólnym Słowniku Zamówień w numerach od 79700000-1 do 79723000-8 (grupa 797 - Usługi detektywistyczne i ochroniarskie; klasy: 7971 - Usługi ochroniarskie, 7972 - Usługi detektywistyczne.) Dotychczasowe usługi socjalne i zdrowotne wymienione wcześniej wart. 5 ust. 1 pkt 2) i 9) to obecnie kategoria 25 - Usługi społeczne i zdrowotne. W podobny sposób, przez porównanie brzmienia nazw innych usług z art. 5 ust. 1 uPzp obowiązującego przed 24 października 2008 r. do aktualnej treści kategorii 17-26 załącznika II B i XVII B, można stosować uproszczony sposób udzielania zamówień z art. 5 ustawy Pzp po uprzednim upewnieniu się, czy konkretny numer CPV odpowiada udzielanemu zamówieniu.