Wynik przetargu
Wybór wykonawcy usług ochrony na potrezby Ośrodka Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy we Wrocławiu
Zamawiający:
Ośrodek Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy
Adres: | ul. Mikołaja Kopernika 5, 51-622 Wrocław, woj. dolnośląskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: tbukala@ospip.pl tel: 071 3710409 fax: 071 3710402 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 2407920100 | Data Udzielenia: | 2010-02-03 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Wybór wykonawcy usług ochrony na potrezby Ośrodka Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy we Wrocławiu | WIK Sp. z o.o. Wrocław | 220 975,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2010-02-03 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 746100000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 220 975,00 zł Minimalna złożona oferta: 220 975,00 zł Ilość złożonych ofert: 2 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 220 975,00 zł Maksymalna złożona oferta: 223 326,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Wrocław: Wybór wykonawcy usług ochrony na potrezby Ośrodka Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy we Wrocławiu
Numer ogłoszenia: 24079 - 2010; data zamieszczenia: 03.02.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Ośrodek Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy, ul. Mikołaja Kopernika 5, 51-622 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3710409, faks 071 3710402.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wybór wykonawcy usług ochrony na potrezby Ośrodka Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy we Wrocławiu.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie w wyznaczonym czasie usług mających na celu sprawowanie dozoru ochronnego nad nieruchomością należącą do Skarbu Państwa a będącą w zarządzie Zamawiającego tzn. budynek szkoły, budynek hotelu OSPIP, parking hotelowy, przyległy teren..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
74.61.00.00-0.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27.01.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- WIK Sp. z o.o., Kunickiego 59, 54-616 Wrocław, kraj/woj. dolnośląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 232023,96 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
220975,20
Oferta z najniższą ceną:
220975,20
/ Oferta z najwyższą ceną:
223326,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. art 5, ust 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Postępowanie zostało przeprowadzone i zakończone przed wejściem w życie ostatniej nowelizacji Ustawy PZP (29 stycznia 2010 rok):
Zgodnie z obowiązującym jeszcze stanem prawnym - ilekroć w ustawie jest mowa o: usługach - należy przez to rozumieć wszelkie świadczenia, których przedmiotem nie są roboty budowlane lub dostawy, a są usługami wymienionymi w załączniku II do dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi lub w załącznikach XVII A i XVII B do dyrektywy 2004/17 /WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. koordynującej procedury udzielania zamówień przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych.Definicja usług w znowelizowanej ustawie została rozbudowana o bezpośrednie odwołanie do prawa Wspólnot Europejskich, tj. odpowiednich załączników do dyrektyw klasycznej i sektorowej. Załącznik II do dyrektywy klasycznej dzieli się na załączniki II A oraz II B. Dyrektywa sektorowa nie przewiduje natomiast formalnie załącznika XVII, wprowadzając od razu podział na załączniki XVII A i XVII B. Obecnie obowiązujące brzmienie tychże załączników zostało ustalone rozporządzeniem Komisji (WE) nr 213/2008 z dnia 28 listopada 2007 r. zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 2195/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) oraz dyrektyw 2004/17/WE i 2004/18/ WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotvczącvch procedur udzielania zamówień publicznych w zakresie zmiany CPV, zwanym dalej rozporządzeniem 213/2008.Zgodnie z art. 2 oraz art. 3 rozporządzenia 213/2008 tabelę przedstawioną w załączniku XVII A do dyrektywy sektorowej i w załączniku II A do dyrektywy klasycznej zastąpiono tekstem załącznika VI do rozporządzenia 213/2008, natomiast tabelę przedstawioną w załączniku XVII B do dyrektywy sektorowej i w załączniku II B do dyrektywy klasycznej zastąpiono tekstem załącznika VII do rozporządzenia 213/2008. Zmiany te znalazły zastosowanie, począwszy od 15 września 2008 r. Od tego czasu należy posługiwać się wyłącznie brzmieniem nadanym powyższym załącznikom do dyrektyw klasycznej i sektorowej przez rozporządzenie 213/2008.
USŁUGI PRIORYTETOWE I NIEPRIORYTETOWE
Załączniki II A i XVII A oraz odpowiednio II B i XVII B wprowadzają podział na tak zwane usługi priorytetowe i niepriorytetowe.
Usługi priorytetowe (w załącznikach II A i XVII A) zawierają się w kategoriach od 1 do 16. Do usług priorytetowych znajdują zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych w pełnym zakresie.
Usługi niepriorytetowe (załączniki II B i XVII B) przedstawione są w kategoriach od 17 do 27:
Kategoria 17: Usługi hotelarskie i restauracyjne;
Kategoria 18: Usługi transportu kolejowego;
Kategoria 19: Usługi transportu wodnego;
Kategoria 20: Dodatkowe i pomocnicze usługi transportowe;
Kategoria 21: Usługi prawnicze;
Kategoria 22: Usługi rekrutacji i pozyskiwania personelu, z wyjątkiem umów o pracę;
Kategoria 23: Usługi detektywistyczne i bezpieczeństwa, z wyjątkiem usług samochodów opancerzonych;
Kategoria 24: Usługi edukacyjne i szkoleniowe;
Kategoria 25: Usługi społeczne i zdrowotne;
Kategoria 26: Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe, z wyjątkiem umów kupna, rozbudowy, produkcji lub współprodukcji programów przez nadawcę oraz umów, których przedmiotem jest czas antenowy;
Kategoria 27: Inne usługi. W postępowaniach o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi wymienione w załączniku II B do dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rody z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych no roboty budowlane, dostawy i usługi lub w załączniku XVII B do dyrektywy 2004/17/WE Parlamentu Europejskiego i Rody z dnia 31 marca 2004 r. koordynującej procedury udzielania zamówień przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych, zamawiający może nie stosować przepisów ustawy dotyczących terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub terminów składania ofert, wadium, obowiązku żądania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, zakazu ustalania kryteriów oceny ofert no podstawie właściwości wykonawcy oraz innych niż dotyczące wartości zamówienia przesłonek wyboru trybu negocjacji z ogłoszeniem, negocjacji bez ogłoszenia, zapytania o cenę, licytacji elektronicznej, a także przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki oraz obowiązku informowania w tych przypadkach Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, zwanego dolej Prezesem Urzędu.
Przed 24 października 2008 r. art. 5 ust. 1 pkt 1) i 11) ustawy Pzp wymieniał usługi w zakresie ochrony osób i mienia, z wyjątkiem związanych z konwojowaniem pieniędzy i kosztowności, oraz usługi detektywistyczne. Teraz te same usługi korzystają nadal z przywileju ułatwionego sposobu udzielania zamówień. Kategoria 23 usług wymieniona w załącznikach II B i XVII B określa Usługi detektywistyczne i bezpieczeństwa, z wyjątkiem usług samochodów opancerzonych. Usługi te zawierają się we Wspólnym Słowniku Zamówień w numerach od 79700000-1 do 79723000-8 (grupa 797 - Usługi detektywistyczne i ochroniarskie; klasy: 7971 - Usługi ochroniarskie, 7972 - Usługi detektywistyczne.) Dotychczasowe usługi socjalne i zdrowotne wymienione wcześniej wart. 5 ust. 1 pkt 2) i 9) to obecnie kategoria 25 - Usługi społeczne i zdrowotne. W podobny sposób, przez porównanie brzmienia nazw innych usług z art. 5 ust. 1 uPzp obowiązującego przed 24 października 2008 r. do aktualnej treści kategorii 17-26 załącznika II B i XVII B, można stosować uproszczony sposób udzielania zamówień z art. 5 ustawy Pzp po uprzednim upewnieniu się, czy konkretny numer CPV odpowiada udzielanemu zamówieniu.