Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Adres: | ul. Wyspiańskiego 10, 32-602 Oświęcim, woj. małopolskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: szp@powiat.oswiecim.pl tel: (033) 8449600 fax: (033) 8449619 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 510235859-N-2019 | Data Udzielenia: | 2019-10-30 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
45233120-6 | Roboty w zakresie budowy dróg |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych INŻBUD Barbara Wysogląd Poręba-Wielka | 559 628,00 | |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2019-10-30 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 45233120 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 559 629,00 zł Minimalna złożona oferta: 559 629,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 559 629,00 zł Maksymalna złożona oferta: 559 629,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 37598 KB
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA
Gość Zamawiający | Ogłoszenie nr 510235859-N-2019 z dnia 04-11-2019 r. Powiat Oświęcimski - Starostwo Powiatowe w Oświęcimiu: Roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa chodnika wzdłuż ul. Suskiego we Włosienicy – odc. 1”. OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej nie Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Oświęcimski - Starostwo Powiatowe w Oświęcimiu, Krajowy numer identyfikacyjny 72181652031130, ul. ul. Wyspiańskiego 10, 32-602 Oświęcim, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. (033) 8449600, e-mail szp@powiat.oswiecim.pl, faks (033) 8449619. Adres strony internetowej (url): www.bip.powiat.oswiecim.pl I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa chodnika wzdłuż ul. Suskiego we Włosienicy – odc. 1”. Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): SZP.272.40.2019 II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa chodnika wzdłuż ul. Suskiego we Włosienicy – odc. 1”, tj. od istniejącego chodnika przy ul. 1 Maja do skrzyżowania z ul. Dębową. Zadanie obejmuje dokończenie robót budowlanych polegających na budowie chodnika i sieci kanalizacji deszczowej, przebudowie jezdni (poszerzenie) i zjazdów, zabezpieczeniu istniejącej sieci teletechnicznej, wykonaniu trawników i oznakowania drogowego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają odpowiednio załączniki do Zaproszenia, tj.: 1) dokumentacja projektowa, 2) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, 3) przedmiar robót. Warunki realizacji robót określają odpowiednio: wzór umowy, dokumentacja projektowa oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, stanowiące załączniki do Zaproszenia. Roboty budowlane należy prowadzić zgodnie ze zgłoszeniem robót z dn. 08.05.2018 r. UWAGI: 1) Zadanie polega na dokończeniu rozpoczętych przez dotychczasowego Wykonawcę robót budowlanych wykonanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa chodnika wzdłuż ul. Suskiego we Włosienicy – odc. 1”. Przedmiar robót załączony do niniejszego postępowania został skorygowany obmiarowo po przeprowadzonej w dniu 09.10.2019 r. inwentaryzacji robót w toku po wypowiedzeniu umowy z dotychczasowym Wykonawcą i przedstawia zakres robót do wykonania (przedmiot niniejszego zamówienia). 2) Wykonawca wykonana roboty wynikające z projektu organizacji ruchu na czas budowy wraz z bieżącym utrzymaniem wykonanego oznakowania i jego likwidacją po zakończeniu robót. W trakcie prowadzenia robót należy zapewnić dojazd i dojście do istniejących posesji. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, należy przewidzieć objazdy i dojazdy tymczasowe. 3) Wykonawca ma obowiązek spełnić wszystkie warunki techniczne określone przez poszczególnych właścicieli uzbrojenia terenu w otrzymanych od zamawiającego uzgodnieniach branżowych, w tym obowiązek ich powiadamiania w określonym terminie przed rozpoczęciem robót w pobliżu uzbrojenia terenu. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, Zamawiający wymaga, aby wykonawca lub podwykonawca(y) zatrudniali (podczas realizacji zamówienia) na podstawie umowy o pracę wszystkie osoby, które będą wykonywać czynności o charakterze robót fizycznych – zgodnie z dokumentacją projektową, tj.: roboty w zakresie budowy dróg, roboty rozbiórkowe, roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne, roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych, roboty budowlane w zakresie dróg pieszych, wykonanie trawników i oznakowania drogowego. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań - zawarto we wzorze umowy (załącznik nr 3 do Zaproszenia). Jeżeli dokumentacja projektowa (techniczna), przedmiary robót lub specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót wskazywałaby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 Pzp, dopuszcza składanie „produktów” równoważnych. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych, zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia decyzji o akceptacji „równoważników” lub odrzuceniu oferty z powodu ich „nierównoważności”. II.4) Informacja o częściach zamówienia: Zamówienie było podzielone na części: nie II.5) Główny Kod CPV: 45233120-6 Dodatkowe kody CPV: 45233120-6, 45111300-1, 45111200-0, 45232400-6, 45233260-9, 77314100-5, 34922100-7 SEKCJA III: PROCEDURA III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA Zamówienie z wolnej ręki III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów nie III.3) Informacje dodatkowe: SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ IV.9.1) Podstawa prawna Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust 1 pkt 3) i art 68 ustawy Pzp. IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami. Zgodnie z wynikiem przeprowadzonego na podstawie § 39 PZP przetargu nieograniczonego zawarto w dniu 15.07.2019 r. umowę nr SZP.273.38.2019 na wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa chodnika wzdłuż ul. Suskiego we Włosienicy – odc. 1” z dotychczasowym Wykonawcą, tj. Panem Michałem Kowalskim prowadzącym działalność gospodarczą pn. Przedsiębiorstwo Budowlano-Inżynieryjne „PROTE” Michał Kowalski z siedzibą: ul. Konwaliowa 32, 34-116 Spytkowice. Pismem z dnia 01.10.2019 r. ww. umowa została wypowiedziana z winy dotychczasowego Wykonawcy, gdyż do dnia 01.10.2019 r. nie wznowił on przerwanych robót, pomimo wcześniejszego pisemnego wezwania go do natychmiastowego podjęcia robót budowlanych (pismo znak: SIR.7013.7.8.2019 z dnia 18.09.2019 r., data doręczenia: 19.09.2019 r.). Z informacji uzyskanych przez Zamawiającego wynika, że właściciel firmy jest poszukiwany przez Policję a jego zaginięcie jest najprawdopodobniej bezpośrednio powiązane z zadłużeniem dotychczasowego Wykonawcy. Zgodnie z art. 67 ust 1 pkt 3 PZP Zamawiający może udzielić zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki, gdy „ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on wcześniej przewidzieć wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.” Nie ulega wątpliwości, że okoliczności skutkujące rozwiązaniem umowy nie leżą po stronie Zamawiającego. Za wyjątkowością okoliczności w niniejszej sprawie przemawia z kolei fakt, że Wykonawca z wieloletnim doświadczeniem, wyłoniony w postępowaniu konkurencyjnym, nie wywiązuje się z realizacji przedmiotu umowy nagle przerywając rozpoczęte prace bez wyraźnego powodu, a właściciel firmy po pewnym czasie zostaje uznany za zaginionego. Na marginesie należy podkreślić, że umowny termin realizacji zadania określony został na 120 dni kalendarzowych, licząc od daty przekazania placu budowy, był czasem znacznie dłuższym niż potrzebny do wykonania robót. Istniały więc faktyczne przesłanki do uznania wyłonionego Wykonawcy jako zdolnego do wykonania przedmiotu umowy należycie, zgodnie ze sztuką budowlaną i w terminie. Pomimo dobrej woli po stronie Zamawiającego do doprowadzenia robót do końca przy udziale dotychczasowego Wykonawcy, po zaginięciu wykonawcy o czym zamawiający dowiedział się 27 września 2019 r. z informacji o zaginięciu opublikowanej na stronie internetowej Komendy Powiatowej Policji w Wadowicach stało się jasne, że realizacja zadania przez niego jest niemożliwa, a przedłużanie obecnego stanu rzeczy zakończyłoby się poniesieniem niewspółmiernych do zaistniałej sytuacji strat przez Zamawiającego i niemożnością zakończenia realizacji robót przed sezonem zimowym. Wobec powyższego Zamawiający pismem z dnia 1 października 2019 r. wypowiedział umowę z winy Wykonawcy, a za przyczynę wskazał wystąpienie nieuzasadnionej przerwy w wykonywaniu robót budowlanych dłuższej niż 3 dni (§ 9 ust. 3 pkt 4 umowy nr SZP.273.38.2019 z dnia 15.07.2019 r.). Na podstawie przeprowadzonej inwentaryzacji w dniu 09.10.2019 r. określono faktyczny poziom zaawansowania prac. Szczegółowy wykaz wykonanych przez dotychczasowego Wykonawcę robót budowlanych przedstawia kosztorys powykonawczy nr 1 obejmujący okres od 22.07.2019 r. do 11.09.2019 r. Dotychczasowy Wykonawca ze 120 dni kalendarzowych na realizację umowy wykorzystał 51, zaś 28 dni upłynęło od czasu przerwania robót do dnia inwentaryzacji, oznacza to, że nowemu Wykonawcy na dokończenie robót pozostawałoby 41 dni kalendarzowych. Powyższy termin wykonania pozostałych robót jest możliwy, co potwierdził Inspektor nadzoru inwestorskiego w piśmie z dnia 16.10.2019 r. (data wpływu do tut. urzędu: 16.10.2019 r.). Zawarcie umowy z nowym Wykonawcą na dokończenie realizacja zadania oznaczałoby jednak, że termin wykonania robót upłynąłby pod koniec grudnia 2019 r. W tej sytuacji zastosowanie jakiegokolwiek innego trybu przetargowego niż tryb z wolnej ręki uniemożliwiałoby realizację zadania przed sezonem zimowym. Przerwanie prac na okres zimowy wiązałoby się z kolei z szeregiem niebezpieczeństw, zdiagnozowanych przez Inspektora nadzoru budowlanego. Wpływ niedokończonych robót budowlanych, w kontekście zbliżającego się sezonu zimowego będzie miał na: - bezpieczeństwo ruchu drogowego, - już wbudowane elementy, - tereny sąsiadujące z drogą objętą inwestycją. 2.2.1 Zapewnienie bezpieczeństwa ruchu drogowego Za podjęciem natychmiastowych robót budowlanych przemawiają względy bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego, na które negatywny wpływ mają: - ograniczenia w ruchu ze względu na wprowadzoną tymczasową organizację ruchu, - częściowo wykonane roboty budowlane, w tym: rozebranie istniejących zjazdów i przepustów pod zjazdami, powstanie wykopu pod kanalizację deszczową, wykonanie tylko fragmentu kanalizacji deszczowej a do tego bez całkowitego zakrycia, brak włazów przy wbudowanych studniach rewizyjnych, - nie rozpoczętą budowę chodnika, przy jednoczesnym zawężeniu pasa drogowego w rezultacie wykonanych już prac, w wyniku czego piesi są zmuszeni do korzystania z jezdni w celu przemieszczania się po placu budowy, - nie dokończoną przebudowę zjazdów – etap realizacji zjazdów zakończył się na wykonaniu podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, w miejscach wykonanej kanalizacji deszczowej. Do chwili obecnej zostały wykonane prace związane z budową pierwszego 90-metrowego odcinka kanalizacji deszczowej. W tym celu zlikwidowany został rów przydrożny. Obsypka wykonanej kanalizacji deszczowej nie została jednak wykonana do poziomu jezdni. Powoduje to zaleganie wody bezpośrednio przy jezdni, co z kolei powoduje nawadnianie konstrukcji drogi. Jest to szczególnie niebezpieczne w okresie zimowym. Ponadto większe opady deszczu mogą spowodować wylewanie wody bezpośrednio na jednię, co w czasie mrozów może doprowadzić do realnego zagrożenia bezpieczeństwa dla wszystkich użytkowników drogi. Poza tym podczas zabudowy wpustów wykonane zostały wcięcia w nawierzchni asfaltowej. Tym samym zlikwidowane zostało pobocze oraz zawężono pas ruchu. Biorąc pod uwagę m.in. dzieci uczęszczające tą drogą do szkoły czy kościoła, stanowi to bardzo duże niebezpieczeństwo, gdyż zamiast poruszać się poboczem będą musiały wejść na jezdnię. Dodatkowe zawężenie pasa ruchu stanowią również pachołki ustawione wzdłuż krawędzi jezdni. Utrudnia to wymijanie się samochodów. Utrudnienie to będzie narastać w czasie opadów śniegu, gdyż pas ruchu będzie dodatkowo zawężony przez zalegający śnieg. Dodatkowo brak dokończenia robót przed sezonem zimowym, będzie powodować utrudnienia w odśnieżaniu pasa drogowego. 2.2.2 Zapobieżenie szkodom majątkowym Stwierdzono, że konieczne jest podjęcie natychmiastowych działań w kierunku zapobieżenia realnym szkodom majątkowym wynikającym ze stanu zaawansowania robót budowlanych. Określono, że tylko zastosowanie docelowych rozwiązań, tj. dokończenia realizacji budowy chodnika wraz z budową kanalizacji deszczowej, jest najlepszym rozwiązaniem pod względem sztuki budowlanej. 2.2.3 Zapobieżenie zmianom stosunków wodnych Zwrócono uwagę, że pozostawienie robót w obecnym stanie (częściowo wykonana kanalizacja deszczowa) bez wątpienia przyczyni się do zmiany stosunków wodnych, co negatywnie wpłynie na grunty sąsiadujące z drogą objętą inwestycją. Ochronę gruntów sąsiednich przed konsekwencjami zmiany stosunków wodnych wprowadza art. 29 ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne, zakazujący zmiany stanu wody na gruncie, a zwłaszcza kierunku odpływu znajdującej się na jego gruncie wody opadowej oraz kierunku odpływu ze źródeł ze szkodą dla gruntów sąsiednich oraz zakazujący odprowadzania wody oraz ścieków na grunty sąsiednie. Poza tym ustawa ta nakłada na właściciela obowiązek usunięcia przeszkód oraz zmian w odpływie wody, powstałych na jego gruncie wskutek przypadku lub działania osób trzecich, ze szkodą dla gruntów sąsiednich. Z powyższych względów zastosowanie tylko trybu z wolnej ręki daje możliwość dokończenia realizacja zadania przed rozpoczęciem sezonu zimowego, w którym prowadzenie robót budowlanych byłoby sprzeczne ze sztuką budowlaną. Zastosowanie każdego innego trybu przetargowego oznaczałoby konieczność przerwania rozpoczętych robót, co wpływałoby negatywnie nie tylko na już wykonane prace, ale także na bezpieczeństwo w ruchu drogowym i możliwość wystąpienia szkód majątkowych osób trzecich powstałych w wyniku braku odpowiedniej kanalizacji i zmiany stosunków wodnych na gruncie. | ||||
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych |