Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Odprowadzanie przez Gminę ścieków w postaci wód opadowych do urządzeń kanalizacji deszczowej eksploatowanych i utrzymywanych przez PGK Partner wraz z bieżącym utrzymaniem i konserwacją kanalizacji deszczowej
Zamawiający:
Urząd Miasta Lędziny
Adres: | ul. Lędzińska 55, 43-143 Lędziny, woj. śląskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: um@ledziny.pl tel: 32 2166511 fax: 32 2166508 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 510003915-N-2019 | Data Udzielenia: | 2018-12-27 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
90000000-7 | Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Odprowadzanie przez Gminę ścieków w postaci wód opadowych do urządzeń kanalizacji deszczowej eksploatowanych i utrzymywanych przez PGK Partner wraz z bieżącym utrzymaniem i konserwacją kanalizacji deszczowej | PGK Partner sp. z o. o. Lędziny | 410 000,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-12-27 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 90000000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 410 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 410 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 0 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 410 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 410 000,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 29694 KB
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA
Gość Zamawiający | Ogłoszenie nr 510003915-N-2019 z dnia 08-01-2019 r. Urząd Miasta Lędziny: Odprowadzanie przez Gminę ścieków w postaci wód opadowych do urządzeń kanalizacji deszczowej eksploatowanych i utrzymywanych przez PGK Partner wraz z bieżącym utrzymaniem i konserwacją kanalizacji deszczowej OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej nie Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta Lędziny, Krajowy numer identyfikacyjny 270529122, ul. ul. Lędzińska 55, 43-143 Lędziny, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 32 2166511, e-mail um@ledziny.pl, faks 32 2166508. Adres strony internetowej (url): www.ledziny.pl I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odprowadzanie przez Gminę ścieków w postaci wód opadowych do urządzeń kanalizacji deszczowej eksploatowanych i utrzymywanych przez PGK Partner wraz z bieżącym utrzymaniem i konserwacją kanalizacji deszczowej Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): BZP.271.28.2018 II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Spółka Partner w ramach prowadzonej inwestycji pod nazwą: „Uporządkowanie gospodarki ściekowej w Gminie Lędziny” zrealizowała zadania inwestycyjne w zakresie budowy sieci kanalizacji ściekowej wykonując ok. 44 km kanalizacji deszczowej zarówno na drogach powiatowych jak i gminnych Gminy Lędziny. Wykonana kanalizacja deszczowa stanowi system z istniejącą już wcześniej kanalizacją. Integralną część kanalizacji deszczowej stanowią separatory substancji ropopochodnych. Wykonana w ramach Projektu kanalizacja stanowi uzupełnienie kanalizacji wykonanej w latach poprzednich. Łączna długość kanalizacji deszczowej to około 65 km wykonanej z rur. Wybudowana w ramach projektu sieć kanalizacyjna deszczowa została wykona z rur PVC. Zakres średnic od 200 mm do 1200 mm. Stara sieć to głównie rury betonowe i kamionkowe, rzadziej stalowe, Wipro czy PCV. Zakres średnic waha się od 200 do 600 mm. Większość sieci została wybudowana w latach 50 i 90 ubiegłego wieku. Opisana powyżej kanalizacja jest niezbędna do odprowadzania wód opadowych. Spółka Partner ponosi koszty związane z utrzymaniem, eksploatacją, modernizacją oraz usuwaniem ewentualnych awarii kanalizacji deszczowej niezbędnej w celu odprowadzenia wód opadowych do urządzeń kanalizacyjnych. Bieżąca konserwacja sieci kanalizacji deszczowej na terenie miasta Lędziny polegająca na wykonaniu m.in. czyszczeniu studni rewizyjnych, czyszczeniu wpustów z przykanalikami, czyszczeniu kolektorów kanalizacji deszczowej, czyszczeniu kratek na wpuście, czyszczeniu ścieków korytkowych, wywiezieniu i utylizacji odpadów powstających z czyszczenia wpustów z przykanalikami, kolektorów kanalizacji deszczowej, kratek na wpuście, ścieków korytkowych, uzupełnieniu brakujących żeliwnych pokryw na włazach studni oraz rusztów na wpustach deszczowych oraz wykonywaniu monitoringu (inspekcji TV) odcinka kanalizacji deszczowej wraz z nagraniem na nośniku elektronicznym przez Spółka Partner jest zasadne w związku ze zleceniem spółce zadania związanego z odprowadzaniem ścieków w postaci wód opadowych. Gmina będzie korzystać z urządzeń kanalizacji deszczowej posiadanych przez Spółkę, celem odprowadzania wód opadowych do kanalizacji deszczowej z terenów stanowiących własność Gminy, natomiast uzyskanie przez Spółkę Partner przychodu z tego tytułu pozwoli na zachowanie jakości oraz sprawności urządzeń kanalizacyjnych (kanalizacji deszczowej) jak również umożliwi ponoszenie kosztów związanych z bieżącym utrzymaniem kanalizacji deszczowej. II.4) Informacja o częściach zamówienia: Zamówienie było podzielone na części: nie II.5) Główny Kod CPV: 90000000-7 Dodatkowe kody CPV: 90470000-2 SEKCJA III: PROCEDURA III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA Zamówienie z wolnej ręki III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów nie III.3) Informacje dodatkowe: SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ IV.9.1) Podstawa prawna Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67, ust. 1, pkt 12) ustawy Pzp. IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami. Na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2018 r. poz. 1986), zwanej dalej Pzp, Gmina Lędziny może udzielić zamówienia z wolnej ręki, polegającego na realizacji usług wymienionych w punkcie 2 powyżej stanowiących zadania własne gminy, Spółce pod firmą PGK Partner sp. z o. o. z siedzibą w Lędzinach. Warunki udzielenia zamówienia ,,in-house" zostały określone w art. 67 ust. 1 pkt 12 Pzp i zostały one spełnione w przedmiotowym przypadku: 1. Posiadanie przez zamawiającego nad wykonawcą kontroli analogicznej do kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami (w szczególności poprzez dominujący wpływ na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania), przy czym warunek jest uznawany za spełniony także w przypadku wykazania odpowiedniego poziomu kontroli na kolejnych szczeblach zależności kapitałowej (czyli np. zamawiający -> ,,spółka-córka" -wykonawca/,,spółka-wnuczka"); 2. Wykonywanie przez wykonawcę zadań powierzonych jej przez zamawiającego lub inną spółkę, nad którą ten zamawiający sprawuje odpowiedni poziom kontroli – w zakresie co najmniej 90% działalności (w dyrektywie progiem jest 80%). Do obliczenia progu 90% działalności przyjmuje się średni przychód osiągnięty przez wykonawcę w okresie ostatnich trzech lat przed udzieleniem zamówienia. Jeśli jednak dane takie są niedostępne (np. wykonawca istnieje krócej niż trzy lata) lub są nieodpowiednie (np. wykonawca przechodził w tym okresie reorganizację) do ustalenia spełnienia wymienionego wyżej progu mogą służyć wiarygodne prognozy handlowe. Niezbędnym są zatem w takim razie prognozy finansowe oparte na wiarygodnych (odpowiednio udokumentowanych) założeniach (art. 67, ust. 8 i 9 Pzp); 3. Brak bezpośredniego udziału kapitału prywatnego w kapitale wykonawcy. Wyjątkami są przypadki, gdy wykonawca jest spółką z udziałem partnera prywatnego, wyłonionego w postępowaniu o partnerstwo publiczno-prywatne zgodnie z odpowiednimi przepisami, a także spółki w których do 15% kapitału zakładowego oraz do 15% głosów na zgromadzeniu wspólników lub walnym zgromadzeniu należy do pracowników (art. 67, ust.10 Pzp). W przypadku powierzenia przez gminę zadań własnej spółce prawa handlowego mającej status komunalnej osoby prawnej, w której gmina posiada cały kapitał zakładowy (100%), jest spełniony warunek posiadania kontroli przez instytucję zamawiającego. W takim przypadku gmina zachowuje wyłączną możliwość decydowania o sprawach spółki (pełna kontrola nad spółką). Zadaniami użyteczności publicznej, w rozumieniu ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 994) dalej zwaną u.s.g. są zadania własne gminy określone w art. 7 ust. 1 u.s.g., których celem jest bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych potrzeb ludności w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych. Wskazany art. 7, ust. 1 u.s.g. zawiera przykładowy katalog zadań użyteczności publicznej stanowiących zadania własne gminy. Jeżeli przedmiotem działalności spółki określonym w umowie spółki są usługi, które gmina chce powierzyć to dopuszczalne jest zastosowanie art. 67, ust. 1 pkt 12 Pzp. Powierzenie przez jednostkę samorządu terytorialnego zadań własnych komunalnej spółce prawa handlowego powołanej w celu wykonywania tych zadań nie stanowi zatem udzielenie zamówienia publicznego w rozumieniu art. 2, pkt 13 Pzp i nie wymaga stosowania procedur udzielania zamówień publicznych. Takie też stanowisko zajął Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 11 sierpnia 2005 r. (sygn. akt II GSK 105/05). W wyroku tym NSA stwierdził, że „wykonywanie przez gminę zadań komunalnych we własnym zakresie przez utworzoną w tym celu jednostkę organizacyjną siłą rzeczy zawarcia umowa nie wymaga. Podstawą powierzenia wykonywania tych zadań jest bowiem sam akt organu gminy powołujący do życia tę jednostkę i określający przedmiot jej działania. (…) W stosunkach zachodzących między gminą i utworzoną przez nią jednostką organizacyjną jest również miejsce na zawarcie umowy o realizację zamówienia publicznego na rzecz gminy. Jednakże pod warunkiem, że mamy do czynienia ze zleceniem zamówienia niemieszczącego się w zakresie zadań, dla których gmina powołała tę jednostkę”. | ||||
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych |