Żary: Pełnienie funkcji Menedżera Kontraktu dla zadania pn. Wspólna marka Geopark Łuk Mużakowa drogą do UNESCO


Numer ogłoszenia: 34189 - 2012; data zamieszczenia: 10.02.2012

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Nadleśnictwo Lipinki , ul. Budowlanych 21, 68-200 Żary, woj. lubuskie, tel. 0-68 3626258, faks 0-68 3626254.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.lipinki.zielonagora.lasy.gov.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Jednostka organizacyjna Skarbu Państwa nieposiadająca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Pełnienie funkcji Menedżera Kontraktu dla zadania pn. Wspólna marka Geopark Łuk Mużakowa drogą do UNESCO.


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
I. Charakterystyka Projektu (inwestycji) dla przeprowadzenia której wybierany jest Menedżer kontraktu: Szczegółowy opis Projektu dla przeprowadzenia, którego wybierany jest Menadżer kontraktu zawiera Opis techniczny (stwiorb), stanowiący załącznik nr 1.1. do siwz. II. Podstawowy zakres rzeczowy zamówienia 1. Sporządzenie specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla przetargu nieograniczonego na wybór wykonawcy robot budowlanych. 2. Sprawowanie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego, w zakresie następujących branż: 1) drogowej, 2) konstrukcyjno - budowlanej zgodnie z aktualnymi przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r., nr 243, poz.1623, z późn. zm.). 3. Przeprowadzenie procedury sprawozdawczości i rozliczenia projektu, równolegle w języku polskim i niemieckim III. Obowiązki ogólne: 1. Realizacja inwestycji musi być przeprowadzona zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa polskiego. 2. W czasie realizacji swoich zadań Menedżer Kontraktu będzie cały czas ściśle współpracował z wyznaczonym przez Zamawiającego (z jego personelu) Koordynatorem Projektu. 3. Menedżer Kontraktu na wszystkich etapach realizacji inwestycji (Projektu) reprezentuje Inwestora w kontaktach z odpowiednimi instytucjami oraz służbami (na podstawie odrębnych pełnomocnictw udzielonych mu przez Zamawiającego), a także spełnia funkcję Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w rozumieniu przepisów Prawa Budowlanego. 4. Menedżer Kontraktu nadzoruje właściwe wykonanie umów zawartych pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami robót budowlanych. 5. Menedżer Kontraktu zobowiązany jest do realizacji inwestycji (Projektu) zgodnie z Umowami o przyznanie dofinansowania na realizację Projektu. oraz z zatwierdzonymi wnioskami aplikacyjnymi do EWT (programu Europejskiej Współpracy Terytorialnej) i jego wszystkimi załącznikami. 6. Menedżer Kontraktu jest zobowiązany do przestrzegania terminów realizacji Projektu zawartych w Umowach dofinansowania. 7. Menedżer zapewni stałą wymianę informacji z Zamawiającym oraz koordynację swojej działalności z wymaganiami Zamawiającego. 8. Przez cały okres realizacji zamówienia Menedżer zobowiązany będzie prowadzić bieżącą analizę sytuacji związanej z realizacją Projektu, identyfikować wszelkie problemy, ryzyka i zagrożenia dla pomyślnego (w ramach założonych terminów i budżetów) przebiegu realizacji Projektu. Wykrycie problemów, ryzyk czy zagrożeń skutkować powinno podjęciem przez Menedżer Kontraktu zarządczych działań naprawczych w zakresie jego kompetencji lub sformułowaniem konkretnych zaleceń/sugestii dla Zamawiającego za pośrednictwem Koordynatorów Projektu w celu podjęcia określonych działań. W szczególności, gdyby postęp robót nie był zadawalający do obowiązków Menedżer należało będzie poinformowanie Zamawiającego za pośrednictwem Koordynatora Projektów o wszelkich środkach, które należy podjąć w celu zaradzenia zaistniałej sytuacji oraz wypełnienia zobowiązań wynikających z umowy o roboty budowlane. 9. Wszelkie wnioski i rekomendacje formułowane przez Menedżer dla Zamawiającego powinny zawierać wyczerpujące uzasadnienie oraz konkretne i jednoznaczne rekomendacje. 10. Menedżer Kontraktu jest zobowiązany na wniosek Koordynatora Projektu do niezwłocznego usunięcia nieprawidłowości w realizacji inwestycji, stwierdzonych przez Instytucję Pośredniczącą lub inną instytucję do tego uprawnioną lub Zamawiającego na każdym etapie jej realizacji. Menedżer umożliwi przedstawicielom Zamawiającego oraz upoważnionych instytucji wstęp na teren realizacji zadań. 11. Menedżer kontraktu zobowiązany jest na każde żądanie Koordynatora Projektu udostępnić wszystkie dokumenty i przygotowywać uzasadnienia i wyjaśnienia dla Instytucji Kontrolującej. 12. Dokumentacja sprawozdawcza i rozliczeniowa prowadzona będzie równolegle w dwóch językach: polskim i niemieckim zgodnie z wymaganiami Sekretariatu Technicznego EWT (programu Europejskiej Współpracy Terytorialnej). IV. Na etapie organizacji inwestycji. 1. W zakresie dokumentacji technicznej: zlecenie i odbiór dokumentacji uzupełniającej, jeżeli taka okaże się konieczna (np. na skutek okoliczności lub wymogów nieznanych Inwestorowi i projektantom w czasie opracowywania dokumentacji podstawowej). 2. Weryfikacja i zatwierdzenie harmonogramu rzeczowo - finansowego robót. 3. Zgłoszenie rozpoczęcia robót, protokolarne przekazanie Wykonawcy robót budowlanych (kierownikowi budowy) dokumentacji, placu budowy i dziennika budowy. 4. Przyjęcie od Wykonawcy robót budowlanych i zatwierdzenie Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia, instrukcji i zabezpieczeń ppoż., ewentualnego projektu zajęcia pasa drogowego. V. Na etapie realizacji robót budowlanych. 1. Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego zgodnie z ustawą Prawo Budowlane w następujących branżach: a) drogowej, b) konstrukcyjno-budowlanej zgodnie z projektami, zapisami SIWZ i ewentualnymi dodatkowymi opracowaniami powstałymi w trakcie realizacji. 2. Monitorowanie postępu robót poprzez sprawdzanie rzeczywistego zaawansowania i zgodności z obowiązującym przy realizacji Projektu harmonogramem robót i zdefiniowanymi wskaźnikami. 3. Kontrola przestrzegania przez Wykonawców robót zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy. 4. Udzielanie Wykonawcom robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących Projektu. 5. Kontrola zgodności oznakowania robót z zatwierdzonym projektem tymczasowej organizacji ruchu. 6. Podejmowanie decyzji o wstrzymaniu całości lub części robót w sytuacjach określonych w umowach o roboty budowlane. 7. Wyrażanie zgody na wykonywanie robót poza normalnymi godzinami pracy. 8. Wnioskowanie o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę robót, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna. 9. Organizowanie oraz przewodniczenie comiesięcznym naradom dotyczącym postępu robót (Rada Budowy), w których udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację Projektu stron (Koordynatorzy Projektu, inspektorzy nadzoru i jego pracownicy, Wykonawca robót i jego pracownicy, Projektant oraz przedstawiciele innych firm zaangażowanych w realizację Projektu) oraz sporządzanie protokołów z tych narad i przekazywanie ich Zamawiającemu i Wykonawcy robót w terminie 7 dni od dnia narady. 10. Organizowanie cotygodniowych narad technicznych oraz sporządzanie protokołów z tych narad i przekazywanie ich Zamawiającemu i Wykonawcy robót w terminie 7 dni od dnia narady. 11. Ścisłej współpracy z Projektantem w zakresie sprawowanego przez niego nadzoru autorskiego i uzyskiwanie od Projektanta zgody na zmiany w zakresie projektu budowlanego. 12. Czuwanie nad realizacją elementów robót związanych z ochroną środowiska. 13. Nadzorowanie wykonania robót dodatkowych. 14. Kontrola sposobu składowania i przechowywania materiałów. 15. Nadzorowania badań materiałów i robót wykonywanych przez Wykonawcę robót. 16. Zlecania Wykonawcy robót wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwości, co do ich jakości. 17. Sprawdzania i formułowania zaleceń dotyczących poprawności i autentyczności wszelkich certyfikatów, polis ubezpieczeniowych, ubezpieczeń od odpowiedzialności cywilnej itp. 18. Zalecanie sporządzania wszelkich koniecznych zmian w dokumentacji projektowej, które mogą okazać się konieczne w trakcie budowy. 19. Weryfikowanie rysunków powykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę robót. 20. Dokonywanie odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu. 21. Dokonywanie odbiorów częściowych wykonywanych robót i odbioru końcowego. 22. Przygotowywanie do odbiorów częściowych i do odbioru końcowego, sprawdzanie kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót dokumentów wymaganych do konkretnych odbiorów oraz uczestnictwo w tych odbiorach. 23. Bieżąca kontrola jakości stosowanych materiałów i wyrobów budowlanych. 24. Bieżące sprawdzanie obmiarów wykonywanych robót. 25. Sprawdzanie miesięcznych zestawień ilości i wartości wykonanych robót i wystawianie częściowych świadectw płatności. 26. Sprawdzanie wykonanych robót i powiadamianie Wykonawcy robót o wykrytych wadach oraz określanie zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych. 27. Odbiór i poświadczanie dokonanego przez Wykonawcę robot usunięcia wad. 28. Terminowe dokonywanie zakupów inwestorskich. 29. Poświadczanie terminów wykonywania robót. 30. Akceptowanie propozycji Wykonawcy Robót odnośnie zmian kierownika budowy lub robót na inną osobę niż wskazana w umowach o roboty budowlane. 31. Bieżące uzgadnianie z Projektantami oraz wnioskowanie do Inwestora ewentualnych rozwiązań i materiałów zamiennych. 32. Prowadzenie regularnych inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robot oraz wbudowanych materiałów zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych, dokumentacji projektowej oraz praktyką inżynierską. 33. Menedżer Kontraktu może zgłaszać ewentualne zmiany dotyczące realizacji inwestycji w całym okresie jej realizacji, ale nie później niż 3 miesiące przed planowanym zakończeniem realizacji inwestycji do zatwierdzenia przez Inwestora. Po tym terminie nie mogą nastąpić żadne zmiany w realizacji inwestycji. 34. Zapewnienie pełnej współpracy z Koordynatorem Projektu ze strony Zamawiającego w celu wykonania sprawnego monitoringu rzeczowego i finansowego inwestycji przez ww. Koordynatora w tym: a) terminowe przekazywanie Koordynatorowi wszelkich dokumentów oraz rzetelnych informacji niezbędnych do złożenia wniosków o refundację kosztów w ramach programu Europejskiej Współpracy Terytorialnej (EWT). b) terminowe oraz na żądanie przekazywanie Koordynatorowi wszelkich dokumentów oraz rzetelnych informacji niezbędnych do złożenia okresowych, rocznych i końcowych sprawozdań monitoringowych z realizacji inwestycji w terminach zgodnych z harmonogramem raportowania w ramach EWT. 35. Identyfikowanie wszędzie tam gdzie to możliwe ryzyk powstania potencjalnych roszczeń ze strony Wykonawców robót i stron trzecich oraz informowania o tym, Zamawiającego wraz z propozycjami sposobów zapobiegania tym roszczeniom. 36. Powiadamianie Zamawiającego o wszelkich rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego a stanem faktycznym na terenie budowy. 37. Wystawianie wszelkich niezbędnych dokumentów związanych z realizacją Projektu wymaganych przez zamawiającego. 38. Bieżąca kontrola i archiwizacja dokumentacji budowy, VI. Obsługa i kontrola finansowa realizacji inwestycji w tym: 1. Prowadzenie bieżącej kontroli Projektu i aktualizowanie jego końcowej szacunkowej wartości; kontrola wielkości wydatków, ich struktury oraz wielkości zmian w kategorii wydatków zgodnie z harmonogramem finansowym. 2. Bieżące sprawdzanie, zatwierdzanie pod względem merytorycznym i przekazywanie Inwestorowi faktur i innych równoważnych dokumentów finansowych do zapłaty ze środków własnych inwestora, środków unijnych i innych. 3. Sporządzanie i przekazywanie Koordynatorowi Projektu ze strony Zamawiającego do 10-go dnia każdego miesiąca comiesięcznych zestawień, faktur i innych równoważnych dokumentów finansowych (wynikających z harmonogramu finansowego) dotyczących miesiąca poprzedniego wraz z protokołami odbioru wykonania robót, przyjęcia materiałów i urządzeń na magazyn (wraz z podaniem miejsca składowania). 4. Informowanie Koordynatora Projektu ze strony Zamawiającego o wielkości przesunięć dotyczących kategorii wydatków. 5. Cykliczna ocena i akceptacja finansowego zaawansowania robót zgodnie z harmonogramem finansowym. 6. Sprawdzanie pod względem przerobu i zgodności z umowami o roboty budowlane faktur częściowych wystawianych przez Wykonawcę robót oraz kierowanie ich do realizacji. 7. Sprawdzenia i akceptowanie ostatecznej kwoty należnej Wykonawcy robót, która wynika z jego faktury. 8. Sporządzanie protokołów konieczności wykonania i finansowania zaakceptowanych przez Inwestora robót dodatkowych zgodnie z procedurami ustawy Prawo zamówień publicznych. 9. Prowadzenie dokumentacji finansowej inwestycji zgodnie z obiegiem dokumentacji finansowej. 10. Rozliczenia umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia. VII. Na etapie przekazywania obiektu do użytkowania i rozliczenia inwestycji. 1. Nadzorowanie przeprowadzenia wymaganych prób i rozruchów technologicznych, inwentaryzacji powykonawczej i in. 2. Dokonanie protokolarnego odbioru końcowego. 3. Sprawdzenie, skompletowanie i przekazanie Inwestorowi dokumentacji powykonawczej, w skład której wchodzą: 1) dokumentacja budowy wraz z projektem powykonawczym, 2) komplet atestów, certyfikatów użytych materiałów i wyrobów budowlanych w języku polskim, 3) protokóły z prób i sprawdzeń, 4) dokumenty odbiorowe, 5) decyzje, pozwolenia, 6) instrukcja przeciwpożarowa, 7) instrukcja użytkowania obiektu, 8) komplet instrukcji obsługi, dokumentacji techniczno-ruchowych i gwarancji urządzeń i materiałów w języku polskim, 4. Sprawdzanie i zatwierdzanie do realizacji faktur końcowych. 5. Pełne rozliczenie inwestycji wraz z końcowym raportem finansowym i przekazanie kompletu dokumentacji finansowej Inwestorowi. 6. W okresie rękojmi Menedżer Kontraktu zobowiązany jest uczestniczyć we wszystkich działaniach związanych z gwarancją i rękojmią na wykonanie robót budowlanych, których wykonanie nadzoruje, w tym m. in.: 1) Uczestniczyć w wykonywanych przeglądach gwarancyjnych. 2) Nadzorować i odbierać prace związane z usuwaniem stwierdzonych usterek. 7. W latach 2013 - 2015 Menedżer Kontraktu, w ramach uzyskanego z kontraktu wynagrodzenia, dokona rozliczenia kwot kosztów kwalifikowanych zgodnie z ustalonym harmonogramem rzeczowo-finansowym..


II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
tak.


  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1, pkt 6 ustawy Pzp, w wysokości do 50% wartości zamówienia podstawowego, polegajacych na powtórzeniu tego samego rodzaju prac.


II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.54.10.00-2, 71.24.70.00-1.


II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 31.10.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 3 500,00 PLN (słownie: trzy tysiące pięćset złotych 00/100). 2. Wadium można wnieść w jednej z niżej wymienionych form: a) w pieniądzu, b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity - Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz. 275, z p. zm.). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO BP SA Żary 43 1020 5460 0000 5102 0042 1834 z dopiskiem: Wadium. Menedżer kontraktu. Wadium musi znaleźć się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna należy w oryginale dołączyć do oferty. W treści dokumentu musi się znajdować nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wypłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium w przypadkach określonych ustawą Prawo zamówień publicznych. 5. Oferta nie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie odrzucona. 6. Wadium wniesione w formie pieniężnej zostanie zwrócone zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. 8. Na mocy art. 46 ust. 4a ustawy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że Wykonawca udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie sytuacji opisanej w pkt. 7, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeśli Zamawiający żąda takiego zabezpieczenia), c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.


III.2) ZALICZKI


  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
    nie


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać się udokumentowanym doświadczeniem - do przetargu mogą przystępować Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie) : 1) Pełnili funkcje menedżera kontraktu (inżyniera kontraktu) dla minimum 2 inwestycji budowlanych, w tym jednego kontraktu współfinansowanego z funduszy zagranicznych. Każda z inwestycji musi mieć wartość brutto nie mniejszą niż 2 000 000,00 (dwa miliony złotych). Fakt ten należy udokumentować wykazem (na załączniku nr 7 do SIWZ) i dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie wymienionych prac. 2) Skutecznie przeprowadzili rozliczenie minimum 1 inwestycji budowlanej finansowanej częściowo lub całkowicie z funduszy zagranicznych - zgodnie z zasadami obowiązującymi dla tych funduszy, a wartość jednej rozliczonej inwestycji musi wynosić minimum 2 000 000,00 zł. brutto (słownie zł.: dwa miliony ). Fakt ten należy udokumentować wykazem (na załączniku nr 7.1 do SIWZ) i dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie wymienionych prac. Pod pojęciem wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert rozumie się zakończenie prac w tym okresie (protokół odbioru datowany nie wcześniej niż 3 lata licząc od upływu terminu składania ofert). Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach załączonych do oferty. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił warunek udziału w postępowaniu.


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi dysponować wykwalifikowanym personelem do obsadzenia stanowisk: a) Koordynatora Projektu, który: - posiada wykształcenie wyższe, - posiada doświadczenie zawodowe polegające na koordynowaniu prac związanych z realizacją projektów finansowanych lub współfinansowanych ze środków zagranicznych - koordynował realizację min. 1 projektu o wartości min. 2 000 000,00 zł. brutto (słownie zł.: dwa miliony). Pełnił te obowiązki od rozpoczęcia do zakończenia inwestycji. b) Specjalisty ds. rozliczeń, który: - posiada wykształcenie wyższe ekonomiczne, - posiada doświadczenie polegające na rozliczeniu min. 1 projektu finansowanego lub współfinansowanego z funduszy zagranicznych, którego wartość wynosi min. 2 000 000,00 zł. brutto (słownie zł.: dwa miliony ). Pełnił te obowiązki od rozpoczęcia do zakończenia inwestycji. c) Tłumacza polsko-niemieckiego i niemiecko-polskiego, który: - posiada wykształcenie wyższe, - posiada uprawnienia tłumacza przysięgłego, - posiada doświadczenie zawodowe polegające na pełnieniu funkcji tłumacza polsko-niemieckiego i niemiecko-polskiego w min. 1 procedurze obejmującej pozyskiwanie i rozliczanie projektów w ramach Europejskiej Współpracy Terytorialnej. Pełnił te obowiązki od rozpoczęcia do zakończenia inwestycji. d) Inspektora nadzoru robót w branży - konstrukcyjno - budowlanej, posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, - drogowej, posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń, * Inspektor nadzoru musi być członkiem właściwej izby samorządu zawodowego i posiadać wymagane prawem budowlanym uprawnienia (ustawa z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane - tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r., nr 243, poz. 1623 z późn. zm.). * Inspektor nadzoru musi posiadać doświadczenie zawodowe polegające na pełnieniu obowiązków kierownika budowy, kierownika robót lub inspektora nadzoru podczas realizacji min. 1 inwestycji budowlanej, której wartość wynosi min. 2 000 000,00 zł. brutto (słownie zł.: dwa miliony). Pełnili te obowiązki od rozpoczęcia do zakończenia inwestycji. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach załączonych do oferty. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił warunek udziału w postępowaniu.


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi posiadać opłaconą polisę lub inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 100 000 zł. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach załączonych do oferty. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnił warunek udziału w postępowaniu.


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Oświadczenie o spełnianiu przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 4 do SIWZ 2) Wypełnione formularze Potencjał kadrowy wykonawcy - załączniki nr 8 , nr 8.1 i nr 8.2 do SIWZ. 3) Wypełniony formularz Informacja o Koordynatorze Projektu - załącznik nr 9 do SIWZ. 4) Wypełniony formularz Informacja o Specjaliście ds. Rozliczeń - załącznik nr 10 do SIWZ. 5) Wypełniony formularz Informacja o Tłumaczu - załącznik nr 11do SIWZ. 6) Wypełnione formularze Informacja o inspektorze nadzoru - załączniki nr 12 do SIWZ. Dla każdego z inspektorów nadzoru wskazanych w formularzach Potencjał kadrowy Wykonawcy należy wypełnić taki załącznik. 7) wypełniony Formularz OFERTA - załącznik nr 2 do SIWZ. 8) o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą należy dołączyć do oferty stosowne pełnomocnictwo.


III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.


IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.


IV.3) ZMIANA UMOWY


Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiany niniejszej umowy wymagają zgody obu stron wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 2. Wprowadzenie jakichkolwiek zmian do niniejszej umowy możliwe jest tylko w granicach określonych w art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. W przypadku przekształceń podmiotowych po stronie Wykonawcy skutkujących następstwem prawnym, a także w przypadku zmiany adresu, nazwy Wykonawcy lub Zamawiającego, dopuszcza się zmiany w tym zakresie; stare dane zostaną zastąpione nowymi. 4. Dopuszcza się zmiany wskazanych (w druku oferty) lub wprowadzenie nowych części zamówienia, które będą realizowane przy udziale podwykonawców, jeżeli będzie to niezbędne dla prawidłowej realizacji zamówienia. Nowi podwykonawcy muszą spełniać wszystkie warunki w zakresie nie mniejszym niż podwykonawcy wskazani na etapie postępowania, lub spełniać wszystkie warunki wymagane w toku postępowania o udzielenie zamówienia w stosunku do realizacji powierzanych podwykonawcom części zamówienia. W takim wypadku zapisy umowy dotyczące podwykonawców stosuje się odpowiednio. 5. Dopuszcza się zmianę terminu realizacji niniejszej umowy. Określone w umowie terminy realizacji przedmiotu umowy mogą ulec przesunięciu: 1) w przypadku działania siły wyższej (np. klęski żywiołowej) mającej bezpośredni wpływ na termin wykonania zamówienia - termin realizacji będzie przesunięty o czas działania siły wyższej oraz czas niezbędny na usunięcie skutków działania tej siły, 2) jeżeli opóźnieniu ulegnie wykonanie prac niezbędnych do realizacji zamówienia, do których wykonania zobowiązany jest Zamawiający - termin realizacji będzie przesunięty o czas niezbędny do wykonania przedmiotowych prac, 3) jeśli w robotach budowlanych, które objęte są niniejszą umową, po odkryciu okaże się, że konieczne do wykonania są roboty i czynności uzupełniające lub dodatkowe, od których wykonania uzależnione jest wykonanie robót podstawowych - termin realizacji może zostać przesunięty o czas niezbędny do wykonania robót i czynności dodatkowych, 4) Jeśli konieczne okaże się wprowadzenie zmian w dokumentacji - termin realizacji może zostać przesunięty o czas niezbędny do wprowadzenia i później zrealizowania tych zmian. 5) Jeżeli konieczność zmiany terminów wykonania prac będzie wynikać z zaleceń lub uwag Wspólnego Sekretariatu Technicznego Europejskiej Współpracy Terytorialnej (EWT). Termin realizacji ulega przedłużeniu na wniosek Menedżera kontraktu i musi być zaakceptowany przez Zamawiającego. W razie przedłużenia terminu realizacji niniejszej umowy Menedżer kontraktu będzie realizował umowę do czasu całkowitego rozliczenia projektu bez zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Menedżerowi kontraktu, z wyłączeniem sytuacji kiedy termin realizacji niniejszej umowy ulegnie wydłużeniu z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego. W przypadku gdy termin realizacji niniejszej umowy ulegnie wydłużeniu z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego Wykonawcy będzie przysługiwało wynagrodzenie dodatkowe w wysokości proporcjonalnej do wydłużenia okresu pracy - w oparciu o raty miesięczne określone w § 3 ust. 6 pkt 1. 6. Dopuszcza się zmiany w osobach mających pełnić określone funkcje w realizacji zamówienia, jeśli wcześniej podane osoby nie będą mogły pełnić swoich funkcji ze względów losowych, służbowych, z powodu niewłaściwego wykonywania pracy lub niewłaściwego zachowania. Zmiany są dopuszczalne tylko za zgodą lub na wniosek Zamawiającego i po spełnieniu następujących warunków: nowe osoby wskazane do pełnienia danych funkcji (zarówno na stałe jak i na określony czas) muszą spełniać wszystkie warunki określone dla tych funkcji w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia obowiązującej w postępowaniu przetargowym, w wyniku którego zawarto niniejszą umowę. Wykonawca musi uzyskać zgodę Zamawiającego na powierzenie obowiązków nowej osobie. W przypadku zmiany osób po stronie Zamawiającego Zamawiający powiadomi Wykonawcę o takim fakcie. 7. Cena określona w umowie może ulec zmianom, jeśli zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego, np. Wykonawca wprowadzi specjalny rabat - w takich przypadkach wartość umowy ulegnie odpowiedniemu zmniejszeniu. 8. Zmiany dokonane z naruszeniem zapisów niniejszego paragrafu są nieważne na mocy przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.lasy.gov.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Nadleśnictwo Lipinki, ul. Budowlanych 21, 68-200 Żary.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
21.02.2012 godzina 11:00, miejsce: Nadleśnictwo Lipinki, ul. Budowlanych 21, 68-200 Żary, sekretariat (pok. nr 16).


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Zadanie będzie współfinasowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Polska-Saksonia 2007-2013.


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie


Żary: Pełnienie funkcji menedżera kontraktu dla zadania pn. Wspólna marka Geopark Łuk Mużakowa drogą do Unesco.


Numer ogłoszenia: 61299 - 2012; data zamieszczenia: 16.03.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 34189 - 2012r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Nadleśnictwo Lipinki, ul. Budowlanych 21, 68-200 Żary, woj. lubuskie, tel. 0-68 3626258, faks 0-68 3626254.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Jednostka organizacyjna Skarbu Państwa nieposiadająca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Pełnienie funkcji menedżera kontraktu dla zadania pn. Wspólna marka Geopark Łuk Mużakowa drogą do Unesco..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
I. Charakterystyka Projektu (inwestycji) dla przeprowadzenia której wybierany jest Menedżer kontraktu: Szczegółowy opis Projektu dla przeprowadzenia, którego wybierany jest Menadżer kontraktu zawiera Opis techniczny (stwiorb), stanowiący załącznik nr 1.1. do siwz. II. Podstawowy zakres rzeczowy zamówienia 1. Sporządzenie specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla przetargu nieograniczonego na wybór wykonawcy robot budowlanych. 2. Sprawowanie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego, w zakresie następujących branż: 1) drogowej, 2) konstrukcyjno - budowlanej zgodnie z aktualnymi przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r., nr 243, poz.1623, z późn. zm.). 3. Przeprowadzenie procedury sprawozdawczości i rozliczenia projektu, równolegle w języku polskim i niemieckim III. Obowiązki ogólne: 1. Realizacja inwestycji musi być przeprowadzona zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa polskiego. 2. W czasie realizacji swoich zadań Menedżer Kontraktu będzie cały czas ściśle współpracował z wyznaczonym przez Zamawiającego (z jego personelu) Koordynatorem Projektu. 3. Menedżer Kontraktu na wszystkich etapach realizacji inwestycji (Projektu) reprezentuje Inwestora w kontaktach z odpowiednimi instytucjami oraz służbami (na podstawie odrębnych pełnomocnictw udzielonych mu przez Zamawiającego), a także spełnia funkcję Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w rozumieniu przepisów Prawa Budowlanego. 4. Menedżer Kontraktu nadzoruje właściwe wykonanie umów zawartych pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami robót budowlanych. 5. Menedżer Kontraktu zobowiązany jest do realizacji inwestycji (Projektu) zgodnie z Umowami o przyznanie dofinansowania na realizację Projektu. oraz z zatwierdzonymi wnioskami aplikacyjnymi do EWT (programu Europejskiej Współpracy Terytorialnej) i jego wszystkimi załącznikami. 6. Menedżer Kontraktu jest zobowiązany do przestrzegania terminów realizacji Projektu zawartych w Umowach dofinansowania. 7. Menedżer zapewni stałą wymianę informacji z Zamawiającym oraz koordynację swojej działalności z wymaganiami Zamawiającego. 8. Przez cały okres realizacji zamówienia Menedżer zobowiązany będzie prowadzić bieżącą analizę sytuacji związanej z realizacją Projektu, identyfikować wszelkie problemy, ryzyka i zagrożenia dla pomyślnego (w ramach założonych terminów i budżetów) przebiegu realizacji Projektu. Wykrycie problemów, ryzyk czy zagrożeń skutkować powinno podjęciem przez Menedżer Kontraktu zarządczych działań naprawczych w zakresie jego kompetencji lub sformułowaniem konkretnych zaleceń, sugestii dla Zamawiającego za pośrednictwem Koordynatorów Projektu w celu podjęcia określonych działań. W szczególności, gdyby postęp robót nie był zadawalający do obowiązków Menedżer należało będzie poinformowanie Zamawiającego za pośrednictwem Koordynatora Projektów o wszelkich środkach, które należy podjąć w celu zaradzenia zaistniałej sytuacji oraz wypełnienia zobowiązań wynikających z umowy o roboty budowlane. 9. Wszelkie wnioski i rekomendacje formułowane przez Menedżer dla Zamawiającego powinny zawierać wyczerpujące uzasadnienie oraz konkretne i jednoznaczne rekomendacje. 10. Menedżer Kontraktu jest zobowiązany na wniosek Koordynatora Projektu do niezwłocznego usunięcia nieprawidłowości w realizacji inwestycji, stwierdzonych przez Instytucję Pośredniczącą lub inną instytucję do tego uprawnioną lub Zamawiającego na każdym etapie jej realizacji. Menedżer umożliwi przedstawicielom Zamawiającego oraz upoważnionych instytucji wstęp na teren realizacji zadań. 11. Menedżer kontraktu zobowiązany jest na każde żądanie Koordynatora Projektu udostępnić wszystkie dokumenty i przygotowywać uzasadnienia i wyjaśnienia dla Instytucji Kontrolującej. 12. Dokumentacja sprawozdawcza i rozliczeniowa prowadzona będzie równolegle w dwóch językach: polskim i niemieckim zgodnie z wymaganiami Sekretariatu Technicznego EWT (programu Europejskiej Współpracy Terytorialnej). IV. Na etapie organizacji inwestycji. 1. W zakresie dokumentacji technicznej: zlecenie i odbiór dokumentacji uzupełniającej, jeżeli taka okaże się konieczna (np. na skutek okoliczności lub wymogów nieznanych Inwestorowi i projektantom w czasie opracowywania dokumentacji podstawowej). 2. Weryfikacja i zatwierdzenie harmonogramu rzeczowo - finansowego robót. 3. Zgłoszenie rozpoczęcia robót, protokolarne przekazanie Wykonawcy robót budowlanych (kierownikowi budowy) dokumentacji, placu budowy i dziennika budowy. 4. Przyjęcie od Wykonawcy robót budowlanych i zatwierdzenie Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia, instrukcji i zabezpieczeń ppoż., ewentualnego projektu zajęcia pasa drogowego. V. Na etapie realizacji robót budowlanych. 1. Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego zgodnie z ustawą Prawo Budowlane w następujących branżach: a) drogowej, b) konstrukcyjno-budowlanej zgodnie z projektami, zapisami SIWZ i ewentualnymi dodatkowymi opracowaniami powstałymi w trakcie realizacji. 2. Monitorowanie postępu robót poprzez sprawdzanie rzeczywistego zaawansowania i zgodności z obowiązującym przy realizacji Projektu harmonogramem robót i zdefiniowanymi wskaźnikami. 3. Kontrola przestrzegania przez Wykonawców robót zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy. 4. Udzielanie Wykonawcom robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących Projektu. 5. Kontrola zgodności oznakowania robót z zatwierdzonym projektem tymczasowej organizacji ruchu. 6. Podejmowanie decyzji o wstrzymaniu całości lub części robót w sytuacjach określonych w umowach o roboty budowlane. 7. Wyrażanie zgody na wykonywanie robót poza normalnymi godzinami pracy. 8. Wnioskowanie o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę robót, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna. 9. Organizowanie oraz przewodniczenie comiesięcznym naradom dotyczącym postępu robót (Rada Budowy), w których udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację Projektu stron (Koordynatorzy Projektu, inspektorzy nadzoru i jego pracownicy, Wykonawca robót i jego pracownicy, Projektant oraz przedstawiciele innych firm zaangażowanych w realizację Projektu) oraz sporządzanie protokołów z tych narad i przekazywanie ich Zamawiającemu i Wykonawcy robót w terminie 7 dni od dnia narady. 10. Organizowanie cotygodniowych narad technicznych oraz sporządzanie protokołów z tych narad i przekazywanie ich Zamawiającemu i Wykonawcy robót w terminie 7 dni od dnia narady. 11. Ścisłej współpracy z Projektantem w zakresie sprawowanego przez niego nadzoru autorskiego i uzyskiwanie od Projektanta zgody na zmiany w zakresie projektu budowlanego. 12. Czuwanie nad realizacją elementów robót związanych z ochroną środowiska. 13. Nadzorowanie wykonania robót dodatkowych. 14. Kontrola sposobu składowania i przechowywania materiałów. 15. Nadzorowania badań materiałów i robót wykonywanych przez Wykonawcę robót. 16. Zlecania Wykonawcy robót wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwości, co do ich jakości. 17. Sprawdzania i formułowania zaleceń dotyczących poprawności i autentyczności wszelkich certyfikatów, polis ubezpieczeniowych, ubezpieczeń od odpowiedzialności cywilnej itp. 18. Zalecanie sporządzania wszelkich koniecznych zmian w dokumentacji projektowej, które mogą okazać się konieczne w trakcie budowy. 19. Weryfikowanie rysunków powykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę robót. 20. Dokonywanie odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu. 21. Dokonywanie odbiorów częściowych wykonywanych robót i odbioru końcowego. 22. Przygotowywanie do odbiorów częściowych i do odbioru końcowego, sprawdzanie kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót dokumentów wymaganych do konkretnych odbiorów oraz uczestnictwo w tych odbiorach. 23. Bieżąca kontrola jakości stosowanych materiałów i wyrobów budowlanych. 24. Bieżące sprawdzanie obmiarów wykonywanych robót. 25. Sprawdzanie miesięcznych zestawień ilości i wartości wykonanych robót i wystawianie częściowych świadectw płatności. 26. Sprawdzanie wykonanych robót i powiadamianie Wykonawcy robót o wykrytych wadach oraz określanie zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych. 27. Odbiór i poświadczanie dokonanego przez Wykonawcę robot usunięcia wad. 28. Terminowe dokonywanie zakupów inwestorskich. 29. Poświadczanie terminów wykonywania robót. 30. Akceptowanie propozycji Wykonawcy Robót odnośnie zmian kierownika budowy lub robót na inną osobę niż wskazana w umowach o roboty budowlane. 31. Bieżące uzgadnianie z Projektantami oraz wnioskowanie do Inwestora ewentualnych rozwiązań i materiałów zamiennych. 32. Prowadzenie regularnych inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robot oraz wbudowanych materiałów zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych, dokumentacji projektowej oraz praktyką inżynierską. 33. Menedżer Kontraktu może zgłaszać ewentualne zmiany dotyczące realizacji inwestycji w całym okresie jej realizacji, ale nie później niż 3 miesiące przed planowanym zakończeniem realizacji inwestycji do zatwierdzenia przez Inwestora. Po tym terminie nie mogą nastąpić żadne zmiany w realizacji inwestycji. 34. Zapewnienie pełnej współpracy z Koordynatorem Projektu ze strony Zamawiającego w celu wykonania sprawnego monitoringu rzeczowego i finansowego inwestycji przez ww. Koordynatora w tym: a) terminowe przekazywanie Koordynatorowi wszelkich dokumentów oraz rzetelnych informacji niezbędnych do złożenia wniosków o refundację kosztów w ramach programu Europejskiej Współpracy Terytorialnej (EWT). b) terminowe oraz na żądanie przekazywanie Koordynatorowi wszelkich dokumentów oraz rzetelnych informacji niezbędnych do złożenia okresowych, rocznych i końcowych sprawozdań monitoringowych z realizacji inwestycji w terminach zgodnych z harmonogramem raportowania w ramach EWT. 35. Identyfikowanie wszędzie tam gdzie to możliwe ryzyk powstania potencjalnych roszczeń ze strony Wykonawców robót i stron trzecich oraz informowania o tym, Zamawiającego wraz z propozycjami sposobów zapobiegania tym roszczeniom. 36. Powiadamianie Zamawiającego o wszelkich rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego a stanem faktycznym na terenie budowy. 37. Wystawianie wszelkich niezbędnych dokumentów związanych z realizacją Projektu wymaganych przez zamawiającego. 38. Bieżąca kontrola i archiwizacja dokumentacji budowy, VI. Obsługa i kontrola finansowa realizacji inwestycji w tym: 1. Prowadzenie bieżącej kontroli Projektu i aktualizowanie jego końcowej szacunkowej wartości; kontrola wielkości wydatków, ich struktury oraz wielkości zmian w kategorii wydatków zgodnie z harmonogramem finansowym. 2. Bieżące sprawdzanie, zatwierdzanie pod względem merytorycznym i przekazywanie Inwestorowi faktur i innych równoważnych dokumentów finansowych do zapłaty ze środków własnych inwestora, środków unijnych i innych. 3. Sporządzanie i przekazywanie Koordynatorowi Projektu ze strony Zamawiającego do 10-go dnia każdego miesiąca comiesięcznych zestawień, faktur i innych równoważnych dokumentów finansowych (wynikających z harmonogramu finansowego) dotyczących miesiąca poprzedniego wraz z protokołami odbioru wykonania robót, przyjęcia materiałów i urządzeń na magazyn (wraz z podaniem miejsca składowania). 4. Informowanie Koordynatora Projektu ze strony Zamawiającego o wielkości przesunięć dotyczących kategorii wydatków. 5. Cykliczna ocena i akceptacja finansowego zaawansowania robót zgodnie z harmonogramem finansowym. 6. Sprawdzanie pod względem przerobu i zgodności z umowami o roboty budowlane faktur częściowych wystawianych przez Wykonawcę robót oraz kierowanie ich do realizacji. 7. Sprawdzenia i akceptowanie ostatecznej kwoty należnej Wykonawcy robót, która wynika z jego faktury. 8. Sporządzanie protokołów konieczności wykonania i finansowania zaakceptowanych przez Inwestora robót dodatkowych zgodnie z procedurami ustawy Prawo zamówień publicznych. 9. Prowadzenie dokumentacji finansowej inwestycji zgodnie z obiegiem dokumentacji finansowej. 10. Rozliczenia umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia. VII. Na etapie przekazywania obiektu do użytkowania i rozliczenia inwestycji. 1. Nadzorowanie przeprowadzenia wymaganych prób i rozruchów technologicznych, inwentaryzacji powykonawczej i in. 2. Dokonanie protokolarnego odbioru końcowego. 3. Sprawdzenie, skompletowanie i przekazanie Inwestorowi dokumentacji powykonawczej, w skład której wchodzą: 1) dokumentacja budowy wraz z projektem powykonawczym, 2) komplet atestów, certyfikatów użytych materiałów i wyrobów budowlanych w języku polskim, 3) protokóły z prób i sprawdzeń, 4) dokumenty odbiorowe, 5) decyzje, pozwolenia, 6) instrukcja przeciwpożarowa, 7) instrukcja użytkowania obiektu, 8) komplet instrukcji obsługi, dokumentacji techniczno-ruchowych i gwarancji urządzeń i materiałów w języku polskim, 4. Sprawdzanie i zatwierdzanie do realizacji faktur końcowych. 5. Pełne rozliczenie inwestycji wraz z końcowym raportem finansowym i przekazanie kompletu dokumentacji finansowej Inwestorowi. 6. W okresie rękojmi Menedżer Kontraktu zobowiązany jest uczestniczyć we wszystkich działaniach związanych z gwarancją i rękojmią na wykonanie robót budowlanych, których wykonanie nadzoruje, w tym m. in.: 1) Uczestniczyć w wykonywanych przeglądach gwarancyjnych. 2) Nadzorować i odbierać prace związane z usuwaniem stwierdzonych usterek. 7. W latach 2013 - 2015 Menedżer Kontraktu, w ramach uzyskanego z kontraktu wynagrodzenia, dokona rozliczenia kwot kosztów kwalifikowanych zgodnie z ustalonym harmonogramem rzeczowo-finansowym..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.54.10.00-2, 71.24.70.00-1.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Zadanie będzie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Opreacyjnego Współpracy Transgranicznej Polska-Saksonia 2007-2013..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
15.03.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
5.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych Piotr Owsiński, {Dane ukryte}, 65-722 Zielona Góra, kraj/woj. lubuskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 128209,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    93480,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    72471,60
    / Oferta z najwyższą ceną:
    177120,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: ul. Budowlanych 21, 68-200 Żary
woj. lubuskie
Dane kontaktowe: email: lipinki@zielonagora.lasy.gov.pl
tel: 0-68 3626258
fax: 0-68 3626254
Termin składania wniosków lub ofert:
2012-02-20
Dane postępowania

ID postępowania BZP/TED: 3418920120
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2012-02-09
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 253 dni
Wadium: 1 ZŁ
Szacowana wartość* 33 PLN  -  50 PLN
Oferty uzupełniające: TAK
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.lipinki.zielonagora.lasy.gov.pl
Informacja dostępna pod: Nadleśnictwo Lipinki, ul. Budowlanych 21, 68-200 Żary
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
71247000-1 Nadzór nad robotami budowlanymi
71541000-2 Usługi zarządzania projektem budowlanym
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Pełnienie funkcji menedżera kontraktu dla zadania pn. Wspólna marka Geopark Łuk Mużakowa drogą do Unesco. Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych Piotr Owsiński
Zielona Góra
2012-03-16 93 480,00