Katowice: Wykonanie robót dodatkowych do zamówienia podstawowego pn.: Przebudowa układu drogowego, placów publicznych, torowiska tramwajowego oraz infrastruktury technicznej w strefie Rondo-Rynek - Etap II dla zadania inwestycyjnego Przebudowa Strefy Śródmiejskiej Miasta Katowice- Etap II-Strefa Rondo-Rynek


Numer ogłoszenia: 175806 - 2014; data zamieszczenia: 23.05.2014

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Katowice, ul. Młyńska 4, 40-098 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 2593302, faks 32 2593303 , strona internetowa www.katowice.eu


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie robót dodatkowych do zamówienia podstawowego pn.: Przebudowa układu drogowego, placów publicznych, torowiska tramwajowego oraz infrastruktury technicznej w strefie Rondo-Rynek - Etap II dla zadania inwestycyjnego Przebudowa Strefy Śródmiejskiej Miasta Katowice- Etap II-Strefa Rondo-Rynek.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Wykonanie robót dodatkowych do zamówienia podstawowego pn.: Przebudowa układu drogowego, placów publicznych, torowiska tramwajowego oraz infrastruktury technicznej w strefie Rondo-Rynek - Etap II dla zadania inwestycyjnego Przebudowa Strefy Śródmiejskiej Miasta Katowice- Etap II-Strefa Rondo-Rynek w zakresie: 1. Połączenia kanalizacji kablowych własności TP SA i Urzędu Miasta Katowice trzema rurami RHDPE 110/6,3 pomiędzy dwoma studniami teletechnicznymi, 2. Przebudowy schodów do budynku Teatru Śląskiego oraz przebudowa znajdującej się pod schodami Teatru Śląskiego infrastruktury teletechnicznej..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.11.12.00-0, 45.23.16.00-1.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zamówienia należy udzielić zgodnie z art.67 ust.1 pkt. 5a) Ustawy PZP cyt.: ... z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów 1. Przebudowa schodów do budynku Teatru Śląskiego oraz przebudowa znajdującej się pod schodami Teatru Śląskiego infrastruktury teletechnicznej W chwili obecnej w rejonie schodów do budynku Teatru Śląskiego prowadzone są roboty budowlane przez wykonawcę wyłonionego w drodze przetargu nieograniczonego (Konsorcjum NDI -Balzola). Dokumentacja projektowa, na podstawie której został ogłoszony przetarg nie obejmowała prac związanych z przebudową schodów do budynku Teatru Śląskiego w Katowicach, tak więc prace te nie są objęte decyzją ZRiD. Inżynier Kontraktu informuje, iż wykonanie prac związanych z przebudową schodów przed Teatrem Śląskim jest konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. W dniu 04.02.2014 r. Dyrektor Teatru Śląskiego zwrócił się do Zamawiającego z wnioskiem aby zawrzeć porozumienie, w którym Miasto Katowice w celu poprawy warunków funkcjonowania placówek kulturalnych, w tym prowadzenia działalności kulturalnej zadeklaruje zrealizowanie w ramach zamówienia opisanego wyżej również Zagospodarowanie terenu przed Teatrem Śląskim - schody przed głównym wejściem. Dyrektor Teatru wskazał na to, że plac przed teatrem jest doskonałym miejscem spełniającym wymagania lokalizacyjne i techniczne, a Teatr jest w stanie zapewnić pełne zaplecze, niezbędne do obsługi imprez plenerowych tj. m.in. pomieszczenia, wyposażenie i zasilanie. W dniu 19 lutego 2014 r. między Miastem Katowice a Teatrem Śląskim został podpisany list intencyjny, w którym wskazano, że przebudowane schody będą spełniały rolę plenerowej sceny, natomiast hol kasowy i pomieszczenia teatru - zaplecze techniczne. Teatr Śląski w liście intencyjnym oświadczył, że podejmie wszelkie czynności faktyczne i prawne celem realizacji tego przedsięwzięcia. Realizacja ww. zakresu robót przez wykonawcę robót podstawowych jest uzasadniona z uwagi na to, że zlecenie prac dotychczasowemu wykonawcy zapewni krótszy czas wykonania prac, mniejsze koszty ich wykonania oraz pozwoli uniknąć Zamawiającemu poniesienia dodatkowych kosztów, które pojawiłby się w przypadku wyboru innego wykonawcy. Przebudowę schodów do głównego wejścia Teatru Śląskiego należy wykonać przed zabudową nowoprojektowanych nawierzchni placu przed Teatrem Śląskim oraz przed wykonaniem nawierzchni i chodników w ulicy Teatralnej. W przeciwnym wypadku, gdyby wykonawca robót podstawowych kontynuował prace do istniejących schodów (do granicy decyzji ZRID), to po wyborze nowego wykonawcy koniecznym stałoby się rozebranie dopiero co położonych nowych nawierzchni zarówno na placu wokół Teatru jak i na ulicy Teatralnej stanowiącej jedyną drogę technologiczną umożliwiającą dojazd do przebudowywanych schodów oraz Placu przed Teatrem, a której nawierzchnia również jest przebudowywana w ramach zamówienia podstawowego. Gdyby Zamawiający zdecydował na wyłonienie wykonawcy schodów w trybie konkurencyjnym po zakończeniu robót podstawowych (to jest już po wykonaniu chodnika i terenu Placu przed Teatrem z płyt granitowych Impala i nawierzchni ulicy Teatralnej z kostki granitowej), nowo położona nawierzchnia wokół schodów musiałaby zostać rozebrana w celu wykonania prac, natomiast nawierzchnia w ulicy Teatralnej (wraz z chodnikami) uległaby uszkodzeniu na skutek użycia ciężkiego sprzętu. Wskazać należy, że powierzchnia, która musiałaby być ponownie wykonywana to: około 700,00 m2,- powierzchnia ulicy Teatralnej wraz z placem manewrowym, około 200.00 m2 - powierzchnia chodnika w ul. Teatralnej około 600,00 m2,- powierzchnia placu przed Teatrem Dodać należy, że płyty Impala dostępne są wyłącznie na zamówienie (czas oczekiwania to min. 2 miesiące) co dodatkowo wydłużyłoby czas oddania do użytkowania ulicy Teatralnej, a ich koszt to ok. 824 zł na m2. Nie jest także możliwe wstrzymanie wykonywania prac i wybór wykonawcy schodów przed zakończeniem robót podstawowych, tak aby prace na schodami oraz roboty podstawowe kontynuowane były jednocześnie. Wykonanie prac związanych z przebudową schodów w jak najkrótszym terminie jest konieczne z uwagi na to, że dotychczasowy wykonawca nie może kontynuować prac nawierzchniowych (wynikających z umowy podstawowej) wokół Teatru Śląskiego i udostępnić całej przestrzeni mieszkańcom oraz osobom korzystających z Teatru Śląskiego w Katowicach. Podjęcie decyzji o wyborze nowego wykonawcy skutkowałoby koniecznością wstrzymania prac na niżej wymienionych powierzchniach chodnika i jezdni: około 700,00 m2,- powierzchnia ulicy Teatralnej wraz z placem manewrowym, około 200.00 m2 - powierzchnia chodnika w ul. Teatralnej około 600,00 m2,- powierzchnia placu przed Teatrem (wokół schodów) Przewidziany do przebudowy fragment ul. Teatralnej jest aktualnie pozbawiony poprzedniej nawierzchni i zabudowany niepełną warstwą podbudowy kamiennej, co powoduje, że znacznie utrudnione jest prowadzenie ruchu zarówno pieszego jak i samochodowego, co powoduje kolejne przestoje, które z kolei skutkują kolejnymi opóźnieniami w realizacji robót. Należy również wskazać, że przedłużające się roboty związane z przebudową strefy śródmiejskiej powodują, że dojścia i wejścia do Teatru są częściowo zablokowane, co powoduje utrudnienia w bieżącej pracy Teatru Śląskiego, utrudniony jest dostęp do materiałów reklamowych i informacyjnych Teatru, a brak równej nawierzchni powoduje, że osoby niepełnosprawne praktycznie nie są w stanie korzystać z działalności Teatru. Poza tym przebudowa schodów pociąga za sobą konieczność przebudowy znajdującej się pod schodami Teatru Śląskiego infrastruktury teletechnicznej. Nowe schody do głównego wejścia Teatru Śląskiego będą dłuższe, szersze, a ich fundamenty będą głębsze, w konsekwencji tego dotychczasowa infrastruktura teletechniczna znajdująca się pod dotychczasowymi schodami musi zostać przeniesiona do innej lokalizacji. W związku z tym, dopiero po przeniesieniu infrastruktury teletechnicznej będzie możliwe przeprowadzenie w nowej konstrukcji schodów, nowej sieci zasilania energetycznego, niezbędnego do wykonania oświetlenia LED w schodach, jak i połączenia jej z siecią zasilającą oświetlenie wokół Teatru. Uzasadnione jest więc, żeby roboty te wykonywał wykonawca, który wykonuje całość infrastruktury technicznej i zagwarantuje prawidłową kolejność wykonywanych robót, a więc najpierw przebudowę uzbrojenia podziemnego, potem budowę nawierzchni. Natomiast wykonawca- konsorcjum NDI -Balzola wykonuje w rejonie schodów teatru w ramach dotychczasowej umowy tylko roboty nawierzchniowe bez instalacji teletechnicznej. Zakres przebudowy instalacji teletechnicznej obejmuje: 1. Budowa kanalizacji kablowej z rur RHDPE 110/6,3 o 16 otworach w ciągu o dł. 59m. 2. Budowa i budowa studni kablowych SKMP3 - szt. 5. 3. Przebudowa kabli: kabel XzTKMXpw 10x4x0,5; XzTKMXpw 15x4x0,5; kabel XzTKMXpw 25x4x0,5; XzTKMXpw 50x4x0,5; XzTKMXpw 300x4x0,5; XzTKMXpw 300x4x0,5; XzTKMXpw 400x4x0,5; XzTKMXpw 500x4x0,5 o łącznej długości 1980 m. 4. Osłona istniejących kalki światłowodowych rurą dwudzielną o długości 182 m. W chwili obecnej Konsorcjum NDI-Balzola prowadzi w ramach umowy podstawowej roboty budowlane różnych branż i dysponuje odpowiednim zapleczem technicznym, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania każdego rodzaju robót, które występują przy przebudowie schodów (tj. robót konstrukcyjnych, sieciowych, elektrycznych oraz robót związanych z wykonaniem okładzin kamiennych). Zlecenie robót obecnemu Wykonawcy pozwoli uniknąć sporów kompetencyjnych związanych z organizacją robót na placu budowy, rozwiązywać na bieżąco problemy wynikające z ewentualnego braku spójności dokumentacji projektowej konstrukcyjnej i drogowej a także znacznie przyspieszy proces decyzyjny związany z bieżącą realizacją robót. Przedmiotowych prac nie można było przewidzieć na etapie projektowania. Celem kontynuacji robót podstawowych koniecznym pozostaje wykonanie robót dodatkowych w zakresie likwidacji wyżej opisanych kolizji. 2.Powiązania kanalizacji kablowej TP SA i UM Katowice w rejonie ulicy Mickiewicza w Katowicach W trakcie prowadzenia prac budowlanych realizowanych w ramach umowy podstawowej IN/8/13 Wydział Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miasta Katowice (po rozpoczęciu robót budowlanych w trakcie trwania realizacji zadania) zwrócił się z wnioskiem o wybudowanie na terenie prowadzonej inwestycji nowej kanalizacji kablowej teletechnicznej z uwagi na przewidywany w niedalekiej przyszłości rozwój monitoringu wizyjnego miasta. Budowa ww. kanalizacji miałaby na celu dostosowanie infrastruktury teletechnicznej dla rozbudowy sieci monitoringu oraz Wi-Fi w centrum Katowic. W dniu 25.03.2014 r. Zamawiający - Pełnomocnik Prezydenta ds. Projektu Przebudowy Strefy Rondo-Rynek, po ostatecznej konsultacji z Wydziałem Informatyki Urzędu Miasta potwierdził zasadność wykonania wskazanego zakresu robót. Nadzór autorski opracował projekt, w którym zaproponował rozwiązanie polegające na połączeniu kanalizacji kablowych będących własnością TP SA oraz Urzędu Miasta Katowice trzema rurami RHDPE 110/6,3 pomiędzy dwoma studniami teletechnicznymi na odcinku o długości 25 metrów. W związku z tym, iż w obecnej chwili trwają prace związane z budową kanalizacji kablowych TP SA oraz Urzędu Miasta Katowice, zlecenie wykonania ww. prac dotychczasowemu Wykonawcy robót w rozumieniu art. 67 ust.1 pkt 5a) ustawy Prawo zamówień publicznych pozwoli ograniczyć konieczność poniesienia dodatkowych kosztów przez Zamawiającego. Dodatkowe koszty, jakie poniósłby Zamawiający w przypadku zakończenia prac nawierzchniowych przez Wykonawcę związane byłyby w głównej mierze z rozbiórką nowo wybudowanej nawierzchni wraz z konstrukcją oraz jej odtworzenie. W chwili obecnej roboty będące w trakcie realizacji pozwalają na wykonanie przedmiotowych prac bez ingerencji w już wybudowane nowe nawierzchnie. Wprowadzenie nowego wykonawcy wpłynęłoby na poniesienie dodatkowych kosztów związanych z mobilizacją sprzętu i zaangażowaniu kadry pracowniczej. Wykonawca prowadzący roboty podstawowe jest obecny na budowie i na czas jej trwania ma zaangażowane moce przerobowe oraz odpowiedni sprzęt, którym dysponuje bezpośrednio na placu budowy. Należy brać także pod uwagę fakt, iż wykonanie robót związanych z odtworzeniem niewielkiego fragmentu nawierzchni (roboty cząstkowe) zwykle generują większe koszty. Nie ma także gwarancji, że rozebrany materiał nawierzchniowy w całości będzie odzyskany i możliwy do ponownego wbudowania. W związku z powyższym aby zminimalizować poniesienie dodatkowych kosztów, zamówienia należy udzielić Wykonawcy wykonującemu roboty podstawowe, który zapewni ciągłość i prawidłowe jej wykonanie zgodnie ze sztuką budowlaną oraz udzieli w całości gwarancji na wykonane roboty.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Lider Konsorcjum NDI S.A., ul. Powstańców Warszawy 19, 81-718 Sopot, kraj/woj. pomorskie.


Katowice: Wykonanie robót dodatkowych do zamówienia podstawowego pn.: Przebudowa układu drogowego, placów publicznych, torowiska tramwajowego oraz infrastruktury technicznej w strefie Rondo-Rynek - Etap II dla zadania inwestycyjnego Przebudowa Strefy Śródmiejskiej Miasta Katowice - Etap II-Strefa Rondo-Rynek


Numer ogłoszenia: 130547 - 2014; data zamieszczenia: 17.06.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 175806 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Katowice, ul. Młyńska 4, 40-098 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 2593302, faks 32 2593303.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie robót dodatkowych do zamówienia podstawowego pn.: Przebudowa układu drogowego, placów publicznych, torowiska tramwajowego oraz infrastruktury technicznej w strefie Rondo-Rynek - Etap II dla zadania inwestycyjnego Przebudowa Strefy Śródmiejskiej Miasta Katowice - Etap II-Strefa Rondo-Rynek.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Wykonanie robót dodatkowych do zamówienia podstawowego pn.: Przebudowa układu drogowego, placów publicznych, torowiska tramwajowego oraz infrastruktury technicznej w strefie Rondo-Rynek - Etap II dla zadania inwestycyjnego Przebudowa Strefy Śródmiejskiej Miasta Katowice - Etap II-Strefa Rondo-Rynek w zakresie: 1. Połączenia kanalizacji kablowych własności TP SA i Urzędu Miasta Katowice trzema rurami RHDPE 110/6,3 pomiędzy dwoma studniami teletechnicznymi, 2. Przebudowy schodów do budynku Teatru Śląskiego oraz przebudowa znajdującej się pod schodami Teatru Śląskiego infrastruktury teletechnicznej..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.23.16.00-1, 45.11.12.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
11.06.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Lider Konsorcjum NDI S.A., {Dane ukryte}, 81-718 Sopot, kraj/woj. pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1701421,85 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    1115644,34


  • Oferta z najniższą ceną:
    1115644,34
    / Oferta z najwyższą ceną:
    1115644,34


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamówienia należy udzielić zgodnie z art.67 ust.1 pkt. 5a) Ustawy PZP cyt.: ... z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów 1. Przebudowa schodów do budynku Teatru Śląskiego oraz przebudowa znajdującej się pod schodami Teatru Śląskiego infrastruktury teletechnicznej W chwili obecnej w rejonie schodów do budynku Teatru Śląskiego prowadzone są roboty budowlane przez wykonawcę wyłonionego w drodze przetargu nieograniczonego (Konsorcjum NDI -Balzola). Dokumentacja projektowa, na podstawie której został ogłoszony przetarg nie obejmowała prac związanych z przebudową schodów do budynku Teatru Śląskiego w Katowicach, tak więc prace te nie są objęte decyzją ZRiD. Inżynier Kontraktu informuje, iż wykonanie prac związanych z przebudową schodów przed Teatrem Śląskim jest konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. W dniu 04.02.2014 r. Dyrektor Teatru Śląskiego zwrócił się do Zamawiającego z wnioskiem aby zawrzeć porozumienie, w którym Miasto Katowice w celu poprawy warunków funkcjonowania placówek kulturalnych, w tym prowadzenia działalności kulturalnej zadeklaruje zrealizowanie w ramach zamówienia opisanego wyżej również Zagospodarowanie terenu przed Teatrem Śląskim - schody przed głównym wejściem. Dyrektor Teatru wskazał na to, że plac przed teatrem jest doskonałym miejscem spełniającym wymagania lokalizacyjne i techniczne, a Teatr jest w stanie zapewnić pełne zaplecze, niezbędne do obsługi imprez plenerowych tj. m.in. pomieszczenia, wyposażenie i zasilanie. W dniu 19 lutego 2014 r. między Miastem Katowice a Teatrem Śląskim został podpisany list intencyjny, w którym wskazano, że przebudowane schody będą spełniały rolę plenerowej sceny, natomiast hol kasowy i pomieszczenia teatru - zaplecze techniczne. Teatr Śląski w liście intencyjnym oświadczył, że podejmie wszelkie czynności faktyczne i prawne celem realizacji tego przedsięwzięcia. Realizacja ww. zakresu robót przez wykonawcę robót podstawowych jest uzasadniona z uwagi na to, że zlecenie prac dotychczasowemu wykonawcy zapewni krótszy czas wykonania prac, mniejsze koszty ich wykonania oraz pozwoli uniknąć Zamawiającemu poniesienia dodatkowych kosztów, które pojawiłby się w przypadku wyboru innego wykonawcy. Przebudowę schodów do głównego wejścia Teatru Śląskiego należy wykonać przed zabudową nowoprojektowanych nawierzchni placu przed Teatrem Śląskim oraz przed wykonaniem nawierzchni i chodników w ulicy Teatralnej. W przeciwnym wypadku, gdyby wykonawca robót podstawowych kontynuował prace do istniejących schodów (do granicy decyzji ZRID), to po wyborze nowego wykonawcy koniecznym stałoby się rozebranie dopiero co położonych nowych nawierzchni zarówno na placu wokół Teatru jak i na ulicy Teatralnej stanowiącej jedyną drogę technologiczną umożliwiającą dojazd do przebudowywanych schodów oraz Placu przed Teatrem, a której nawierzchnia również jest przebudowywana w ramach zamówienia podstawowego. Gdyby Zamawiający zdecydował na wyłonienie wykonawcy schodów w trybie konkurencyjnym po zakończeniu robót podstawowych (to jest już po wykonaniu chodnika i terenu Placu przed Teatrem z płyt granitowych Impala i nawierzchni ulicy Teatralnej z kostki granitowej), nowo położona nawierzchnia wokół schodów musiałaby zostać rozebrana w celu wykonania prac, natomiast nawierzchnia w ulicy Teatralnej (wraz z chodnikami) uległaby uszkodzeniu na skutek użycia ciężkiego sprzętu. Wskazać należy, że powierzchnia, która musiałaby być ponownie wykonywana to: około 700,00 m2,- powierzchnia ulicy Teatralnej wraz z placem manewrowym, około 200.00 m2 - powierzchnia chodnika w ul. Teatralnej około 600,00 m2,- powierzchnia placu przed Teatrem Dodać należy, że płyty Impala dostępne są wyłącznie na zamówienie (czas oczekiwania to min. 2 miesiące) co dodatkowo wydłużyłoby czas oddania do użytkowania ulicy Teatralnej, a ich koszt to ok. 824 zł na m2. Nie jest także możliwe wstrzymanie wykonywania prac i wybór wykonawcy schodów przed zakończeniem robót podstawowych, tak aby prace na schodami oraz roboty podstawowe kontynuowane były jednocześnie. Wykonanie prac związanych z przebudową schodów w jak najkrótszym terminie jest konieczne z uwagi na to, że dotychczasowy wykonawca nie może kontynuować prac nawierzchniowych (wynikających z umowy podstawowej) wokół Teatru Śląskiego i udostępnić całej przestrzeni mieszkańcom oraz osobom korzystających z Teatru Śląskiego w Katowicach. Podjęcie decyzji o wyborze nowego wykonawcy skutkowałoby koniecznością wstrzymania prac na niżej wymienionych powierzchniach chodnika i jezdni: około 700,00 m2,- powierzchnia ulicy Teatralnej wraz z placem manewrowym, około 200.00 m2 - powierzchnia chodnika w ul. Teatralnej około 600,00 m2,- powierzchnia placu przed Teatrem (wokół schodów) Przewidziany do przebudowy fragment ul. Teatralnej jest aktualnie pozbawiony poprzedniej nawierzchni i zabudowany niepełną warstwą podbudowy kamiennej, co powoduje, że znacznie utrudnione jest prowadzenie ruchu zarówno pieszego jak i samochodowego, co powoduje kolejne przestoje, które z kolei skutkują kolejnymi opóźnieniami w realizacji robót. Należy również wskazać, że przedłużające się roboty związane z przebudową strefy śródmiejskiej powodują, że dojścia i wejścia do Teatru są częściowo zablokowane, co powoduje utrudnienia w bieżącej pracy Teatru Śląskiego, utrudniony jest dostęp do materiałów reklamowych i informacyjnych Teatru, a brak równej nawierzchni powoduje, że osoby niepełnosprawne praktycznie nie są w stanie korzystać z działalności Teatru. Poza tym przebudowa schodów pociąga za sobą konieczność przebudowy znajdującej się pod schodami Teatru Śląskiego infrastruktury teletechnicznej. Nowe schody do głównego wejścia Teatru Śląskiego będą dłuższe, szersze, a ich fundamenty będą głębsze, w konsekwencji tego dotychczasowa infrastruktura teletechniczna znajdująca się pod dotychczasowymi schodami musi zostać przeniesiona do innej lokalizacji. W związku z tym, dopiero po przeniesieniu infrastruktury teletechnicznej będzie możliwe przeprowadzenie w nowej konstrukcji schodów, nowej sieci zasilania energetycznego, niezbędnego do wykonania oświetlenia LED w schodach, jak i połączenia jej z siecią zasilającą oświetlenie wokół Teatru. Uzasadnione jest więc, żeby roboty te wykonywał wykonawca, który wykonuje całość infrastruktury technicznej i zagwarantuje prawidłową kolejność wykonywanych robót, a więc najpierw przebudowę uzbrojenia podziemnego, potem budowę nawierzchni. Natomiast wykonawca- konsorcjum NDI -Balzola wykonuje w rejonie schodów teatru w ramach dotychczasowej umowy tylko roboty nawierzchniowe bez instalacji teletechnicznej. Zakres przebudowy instalacji teletechnicznej obejmuje: Budowa kanalizacji kablowej z rur RHDPE 110/6,3 o 16 otworach w ciągu o dł. 59m. Budowa i budowa studni kablowych SKMP3 - szt. 5. Przebudowa kabli: kabel XzTKMXpw 10x4x0,5; XzTKMXpw 15x4x0,5; kabel XzTKMXpw 25x4x0,5; XzTKMXpw 50x4x0,5; XzTKMXpw 300x4x0,5; XzTKMXpw 300x4x0,5; XzTKMXpw 400x4x0,5; XzTKMXpw 500x4x0,5 o łącznej długości 1980 m. Osłona istniejących kalki światłowodowych rurą dwudzielną o długości 182 m. W chwili obecnej Konsorcjum NDI-Balzola prowadzi w ramach umowy podstawowej roboty budowlane różnych branż i dysponuje odpowiednim zapleczem technicznym, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania każdego rodzaju robót, które występują przy przebudowie schodów (tj. robót konstrukcyjnych, sieciowych, elektrycznych oraz robót związanych z wykonaniem okładzin kamiennych). Zlecenie robót obecnemu Wykonawcy pozwoli uniknąć sporów kompetencyjnych związanych z organizacją robót na placu budowy, rozwiązywać na bieżąco problemy wynikające z ewentualnego braku spójności dokumentacji projektowej konstrukcyjnej i drogowej a także znacznie przyspieszy proces decyzyjny związany z bieżącą realizacją robót. Przedmiotowych prac nie można było przewidzieć na etapie projektowania. Celem kontynuacji robót podstawowych koniecznym pozostaje wykonanie robót dodatkowych w zakresie likwidacji wyżej opisanych kolizji. 2.Powiązania kanalizacji kablowej TP SA i UM Katowice w rejonie ulicy Mickiewicza w Katowicach W trakcie prowadzenia prac budowlanych realizowanych w ramach umowy podstawowej IN/8/13 Wydział Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miasta Katowice (po rozpoczęciu robót budowlanych w trakcie trwania realizacji zadania) zwrócił się z wnioskiem o wybudowanie na terenie prowadzonej inwestycji nowej kanalizacji kablowej teletechnicznej z uwagi na przewidywany w niedalekiej przyszłości rozwój monitoringu wizyjnego miasta. Budowa ww. kanalizacji miałaby na celu dostosowanie infrastruktury teletechnicznej dla rozbudowy sieci monitoringu oraz Wi-Fi w centrum Katowic. W dniu 25.03.2014 r. Zamawiający - Pełnomocnik Prezydenta ds. Projektu Przebudowy Strefy Rondo-Rynek, po ostatecznej konsultacji z Wydziałem Informatyki Urzędu Miasta potwierdził zasadność wykonania wskazanego zakresu robót. Nadzór autorski opracował projekt, w którym zaproponował rozwiązanie polegające na połączeniu kanalizacji kablowych będących własnością TP SA oraz Urzędu Miasta Katowice trzema rurami RHDPE 110/6,3 pomiędzy dwoma studniami teletechnicznymi na odcinku o długości 25 metrów. W związku z tym, iż w obecnej chwili trwają prace związane z budową kanalizacji kablowych TP SA oraz Urzędu Miasta Katowice, zlecenie wykonania ww. prac dotychczasowemu Wykonawcy robót w rozumieniu art. 67 ust.1 pkt 5a) ustawy Prawo zamówień publicznych pozwoli ograniczyć konieczność poniesienia dodatkowych kosztów przez Zamawiającego. Dodatkowe koszty, jakie poniósłby Zamawiający w przypadku zakończenia prac nawierzchniowych przez Wykonawcę związane byłyby w głównej mierze z rozbiórką nowo wybudowanej nawierzchni wraz z konstrukcją oraz jej odtworzenie. W chwili obecnej roboty będące w trakcie realizacji pozwalają na wykonanie przedmiotowych prac bez ingerencji w już wybudowane nowe nawierzchnie. Wprowadzenie nowego wykonawcy wpłynęłoby na poniesienie dodatkowych kosztów związanych z mobilizacją sprzętu i zaangażowaniu kadry pracowniczej. Wykonawca prowadzący roboty podstawowe jest obecny na budowie i na czas jej trwania ma zaangażowane moce przerobowe oraz odpowiedni sprzęt, którym dysponuje bezpośrednio na placu budowy. Należy brać także pod uwagę fakt, iż wykonanie robót związanych z odtworzeniem niewielkiego fragmentu nawierzchni (roboty cząstkowe) zwykle generują większe koszty. Nie ma także gwarancji, że rozebrany materiał nawierzchniowy w całości będzie odzyskany i możliwy do ponownego wbudowania. W związku z powyższym aby zminimalizować poniesienie dodatkowych kosztów, zamówienia należy udzielić Wykonawcy wykonującemu roboty podstawowe, który zapewni ciągłość i prawidłowe jej wykonanie zgodnie ze sztuką budowlaną oraz udzieli w całości gwarancji na wykonane roboty

Adres: ul. Młyńska 4, 40098 Katowice
woj. śląskie
Dane kontaktowe: email: bzp@um.katowice.pl
tel: +48 32 2593302
fax: 48 327 054 949
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 17580620140
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2014-05-22
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.katowice.eu
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45231600-1 Roboty budowlane w zakresie budowy linii komunikacyjnych
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Wykonanie robót dodatkowych do zamówienia podstawowego pn.: Przebudowa układu drogowego, placów publicznych, torowiska tramwajowego oraz infrastruktury technicznej w strefie Rondo-Rynek - Etap II dla zadania inwestycyjnego Przebudowa Strefy Śródmiej Lider Konsorcjum NDI S.A.
Sopot
2014-06-17 1 115 644,00