Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Kompleksowa usługa sprzątania pomieszczeń w budynku, oraz sprzątanie i utrzymanie czystości powierzchni zewnętrznych Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie
Zamawiający:
Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego
Adres: | ul. Jazdów 1, 00-467 Warszawa, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: it@instytut-teatralny.pl tel: 22 5017020, 8258258 fax: 22 5017026, 8255302 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 510242150-N-2019 | Data Udzielenia: | 2019-10-30 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [ZC]: | - nierozpoznany - |
Kody CPV
90910000-9 | Usługi sprzątania |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Kompleksowa usługa sprzątania pomieszczeń w budynku, oraz sprzątanie i utrzymanie czystości powierzchni zewnętrznych Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie | IMPEL SYSTEM sp. z o.o. Wrocław | 271 320,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2019-10-30 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 90910000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 271 320,00 zł Minimalna złożona oferta: 257 670,00 zł Ilość złożonych ofert: 4 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 257 670,00 zł Maksymalna złożona oferta: 290 953,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 30473 KB
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA
Gość Zamawiający | Ogłoszenie nr 510242150-N-2019 z dnia 12-11-2019 r. Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego: Kompleksowa usługa sprzątania pomieszczeń w budynku, oraz sprzątanie i utrzymanie czystości powierzchni zewnętrznych Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej nie Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Krajowy numer identyfikacyjny 15508468000000, ul. ul. Jazdów 1, 00-467 Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 22 5017020, 8258258, e-mail it@instytut-teatralny.pl, faks 22 5017026, 8255302. Adres strony internetowej (url): http://www.instytut-teatralny.4bip.pl I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Instytucja Kultury SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kompleksowa usługa sprzątania pomieszczeń w budynku, oraz sprzątanie i utrzymanie czystości powierzchni zewnętrznych Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): T/2/2019 II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa usługa sprzątania pomieszczeń w budynku, oraz sprzątanie i utrzymanie czystości powierzchni zewnętrznych Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do SIWZ. II.4) Informacja o częściach zamówienia: Zamówienie było podzielone na części: nie II.5) Główny Kod CPV: 90910000-9 Dodatkowe kody CPV: 90911200-8, 90620000-9, 90610000-6, 77314100-5 SEKCJA III: PROCEDURA III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA Zapytanie o cenę III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów nie III.3) Informacje dodatkowe: SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ IV.9.1) Podstawa prawna Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytania o cenę na podstawie art. 70 ustawy Pzp. IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami. Podstawa prawna – art. 70 ustawy Prawo zamówień publicznych. Przedmiot zamówienia stanowi nie specjalistyczna usługa sprzątanie siedziby Zamawiającego, usługa powszechnie dostępna o ustalonych standardach jakościowych, a wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych. Art. 70 ustawy określa w sposób szczegółowy przesłanki umożliwiające zastosowanie trybu zapytania o cenę wskazując, że zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę, jeżeli przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi powszechnie dostępne o ustalonych standardach jakościowych, a wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8. Oznacza to, iż tryb ten może być stosowany w odniesieniu do dostaw (nabywania rzeczy) oraz świadczenia usług, które charakteryzują się powszechną dostępnością i jednocześnie posiadają ustalone standardy jakościowe. Jednocześnie przepis ten wskazuje, iż szacunkowa wartość zamówienia ustalona przez zamawiającego zgodnie z zasadami określonymi w art. 32, 34 i 35 ustawy nie powinna przekraczać kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8. Tym samym należy uznać, iż przedmiotem zamówienia powinny być typowe rzeczy powszechnego użytku (np. środki czystości, przybory higieniczne, materiały papiernicze, artykuły spożywcze, paliwa napędowe do pojazdów silnikowych, opał itp) lub standardowe usługi (np. usługi sprzątania, usługi krawieckie, usługi szklarskie, usługi pralnicze, usługi introligatorskie i poligraficzne, usługi kserograficzne itp.), które są oferowane na rynku przez znaczną liczbę podmiotów oraz jednocześnie wykazują się typowymi i standardowymi cechami jakościowymi, zaś wartość szacunkowa zamówienia jest stosunkowo nieznaczna. Tego rodzaju dostawy i usługi powinny być pod względem przedmiotowym w pełni porównywalne, zaś jedynym elementem, który może je od siebie odróżniać może być ich cena. Z powyższego przepisu wynika również, iż przesłanki te muszą zostać spełnione łącznie (kumulatywnie). Znaczenie zwrotu „dostawy lub usługi powszechnie dostępne o ustalonych standardach jakościowych” nie zostało doprecyzowane przez ustawodawcę. Jednakże analiza powyższego zwrotu była przedmiotem licznych interpretacji Departamentu Prawnego Urzędu Zamówień Publicznych w sprawach indywidualnych rozstrzyganych w formie opinii prawnych. W powyższym zakresie Departament Prawny UZP wskazał, że: „Odnosząc się do możliwości udzielenia zamówienia na usługę polegającą na usuwaniu azbestu z zastosowaniem procedury opartej na trybie zapytania o cenę, należy wskazać, iż ustawa Pzp nie określa bliżej co należy rozumieć przez "usługi powszechnie dostępne o ustalonych standardach jakościowych". Kierując się wykładnią językową, ustawowe pojęcie "powszechnie dostępny" należałoby rozumieć jako "dotyczący wszystkich, wszystkiego", pospolity, masowy, seryjny, popularny. Podobnie pod pojęciem "ustalone standardy jakościowe" należy rozumieć typy lub gatunki (dostaw/usług) dokładnie określone, znormalizowane, odpowiadające przeciętnym, standardowym, a nie specyficznym wymaganiom (normom), niewymagające indywidualnego podejścia. Przez powszechną dostępność dostaw lub usług należy rozumieć zatem oferowanie dóbr o pożądanej charakterystyce przez liczne podmioty na rynku, co umożliwia łatwy dostęp do tych dóbr praktycznie nieograniczonej grupie konsumentów, co z kolei łączy się wprost z powszechną konsumpcją takich dóbr czy usług. Oznacza to, że tryb zapytania o cenę nie może być wykorzystywany do nabywania towarów lub usług specjalistycznych, przeznaczonych dla wąskiego kręgu odbiorców, o dostępności ograniczonej do nielicznych, specjalistycznych wykonawców. Nie można go więc stosować do zamówień na wszelkie nietypowe usługi, wymagające szczególnych kwalifikacji bądź usługi wyjątkowego zastosowania. Przesłankę art. 70 Pzp należałoby zatem rozumieć jako możliwość realizacji typowych w danej branży zamówień, przez większość podmiotów tej branży. Ponadto przez "ustalone standardy jakościowe" pojmowane jako "przeciętne typy, wzorce, rodzaje (gatunki), wyroby odpowiadające przeciętnym wymaganiom" należy rozumieć zarówno standardy wynikające z przyjętych dla tych produktów norm określonych przepisami prawa przedmiotu świadczenia, jak i wymagań przyjętych jako normy w powszechnym odbiorze konsumenckim. Istotną cechą produktów lub usług zamawianych w trybie zapytania o cenę powinna być więc ich typowość, gwarantująca zamawiającemu porównanie cen takiego samego rodzaju produktów czy usług, oferowanych przez różnych dostawców lub wykonawców, poprzez podanie nazwy produktu lub usługi i określenie podstawowych ich parametrów czy zakresu. W konsekwencji tryb zapytania o cenę może być stosowany tylko w odniesieniu do takich dostaw lub usług, których standardy jakościowe nie są ustalane indywidualnie przez zamawiającego na jego konkretne potrzeby, ale zamawiający zaspakaja swoje potrzeby poprzez nabywanie towarów lub usług ogólnie dostępnych, powszechnie oferowanych, takich jakie są de facto oferowane wszystkim, ewentualnie zainteresowanym ich zakupem. O tym, czy dany przedmiot zamówienia zakwalifikować można jako powszechnie dostępny o ustalonych standardach jakościowych, decyduje zamawiający mając na uwadze całość zamówienia. Jak zostało już wyżej wskazane - rzeczy i usługi powszechnie dostępne to takie, które jako dobra popularne są wszędzie na rynku oferowane i wykonywane przez wszystkich wykonawców działających w określonej branży. Można je nabywać bez względu na miejscowość i czas. Natomiast przyjęcie, że określone usługi są standardowe oznacza, iż niezależnie od faktu, kto będzie ich wykonawcą (o ile jest przynajmniej pięciu wykonawców świadczących usługi określonego rodzaju), jedyną różnicą będą zaoferowane ceny (tzn. sam przedmiot będzie zestandaryzowany - identyczny, niezależnie od tego, który z wykonawców go wykona). Na rynku dostaw, w trybie zapytania o cenę mogą zostać zakupione np. artykuły biurowe, produkty spożywcze różnego asortymentu, opał, paliwo, standardowy sprzęt komputerowy. Natomiast rynek usług to m. in. zakup prostych usług poligraficznych, usług utrzymania czystości lub usługi pralnicze”. Mają na uwadze powyższą opinię UZP, jak również szereg wystąpień pokontrolnych, w których ta właśnie opinia była przywoływana (np. KN/115/09), należy wskazać, że jeżeli przedmiotem zamówienia jest typowa usługa utrzymania czystości, o wartości nie przekraczającej kwoty określonej na podstawie art. 11 ust 8 ustawy, przeprowadzenie postępowania w trybie zapytania o cenę, jest jak najbardziej uzasadnione. | ||||
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych |