Wynik przetargu

Adres: Światowida 56, 03-144 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: j.zawislinska@bos.waw.pl
tel: 22 676-50-72 wew. 102
fax: 0-22 6768215
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 510002568-N-2019 Data Udzielenia: 2018-12-19
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
09310000-5 Elektryczność
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Dystrybucja energii elektrycznej innogy Stoen Operator Sp. z o.o.
Warszawa
165 000,00
0,83
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2018-12-19
Dotyczy cześci nr:
0
Kody CPV:
09310000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
165 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
165 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
165 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
165 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 27907 KB
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA
Gość
Zamawiający
Ogłoszenie nr 510002568-N-2019 z dnia 07-01-2019 r.
Białołęcki Ośrodek Sportu: Dystrybucja energii elektrycznej

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Białołęcki Ośrodek Sportu, Krajowy numer identyfikacyjny 013160067, ul. Światowida  56, 03-144   Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 0-22 676-50-72, e-mail k.szymanska@bos.waw.pl, faks 0-22 6768215.
Adres strony internetowej (url): https://www.bos.waw.pl/

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Jednostki organizacyjne administracji samorządowej
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Dystrybucja energii elektrycznej

Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
BOS/PG/WR/4/2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest dystrybucja energii elektrycznej do obiektów Białołęckiego Ośrodka Sportu. Dostawa energii elektrycznej będzie świadczona przez firmę wyłonioną w postępowaniu przetargowym prowadzonym przez Warszawską Grupę Zakupową.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:


Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV:
09310000-5


Dodatkowe kody CPV:
65310000-9
SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
20/12/2018

IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT
165000.00

Waluta
PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert:  1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:  0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:  0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie

Nazwa wykonawcy: innogy Stoen Operator Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Piękna 46
Kod pocztowy: 00-672
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM


Cena wybranej oferty/wartość umowy
165000.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 165000.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 165000.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
nie

Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie  art. 66  na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeŜeli usługi mogą być świadczone przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej. Po uwolnieniu rynku energii elektrycznej umożliwiono odbiorcy energii elektrycznej dokonanie swobodnego wyboru sprzedawcy. Realizacja tego uprawienia koresponduje z obowiązkiem przedsiębiorstwa energetycznego do zapewnienia wszystkim odbiorcom oraz przedsiębiorstwom zajmującym się sprzedaŜą energii, na zasadzie równoprawnego traktowania, świadczenie usług przesyłania lub dystrybucji energii, na zasadach i w zakresie określonym w ustawie zgodnie z przepisem art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne. Świadczenie usług dystrybucji odbywa się na podstawie stosownej umowy. Przedsiębiorstwo zajmujące się świadczeniem usług dystrybucji energii elektrycznej zwane dalej OSD jest właścicielem sieci. Zgodnie z art. 4. ust. 1 ustawy Prawo energetyczne ma ono obowiązek utrzymywania zdolności urządzeń, instalacji i sieci do realizacji zaopatrzenia w energię w sposób ciągły i niezawodny, przy zachowaniu obowiązujących wymagań jakościowych. Dostawa energii elektrycznej odbywa się poprzez uprzednie przyłączenie do sieci. W myśl art. 7 ust. 1 Prawo energetyczne przedsiębiorstwo energetyczne zajmujące się przesyłaniem lub dystrybucją energii jest obowiązane do zawarcia umowy o przyłączenie do sieci z podmiotami ubiegającymi się o przyłączenie do sieci, na zasadzie równoprawnego traktowania, jeżeli istnieją techniczne i ekonomiczne warunki przyłączenia do sieci i dostarczania energii, a Ŝądający zawarcia umowy spełnia warunki przyłączenia do sieci i odbioru. W przypadku odmowy zawarcia umowy o przyłączenie do sieci przedsiębiorstwo energetyczne jest obowiązane niezwłocznie pisemnie powiadomić Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki i zainteresowany podmiot, podając przyczyny odmowy. Celem ustawodawcy, nakładając na OSD obowiązek udostępnienia swoich sieci kaŜdemu podmiotowi dostarczającemu energię elektryczną na równych zasadach pozbawionych dyskryminacji, było złagodzenie istnienia monopolu naturalnego na rynku usług dystrybucyjnych energii elektrycznej. Monopol naturalny przejawia się w istnieniu odpowiedniej infrastruktury i posiadania tzw. urządzeń i instalacji kluczowych, tj.: elementów infrastruktury, których konkurenci nie mogą w sposób dowolny powielić, duplikacja ich wiąże się z niewspółmiernie wysokimi kosztami, długim okresem zwrotu, wręcz brakiem rentowności. Świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej w warunkach monopolu naturalnego zostało równieŜ potwierdzone we wspólnym stanowisku Prezesa URE i Prezesa UZP z 24 kwietnia 2008 r. w sprawie stosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych w zakresie dostaw energii elektrycznej, zgodnie z którym wskazać również należy, że o ile istnieje możliwość wyboru sprzedawcy energii, brak jest możliwości wyboru przedsiębiorstwa energetycznego zajmującego się świadczeniem usług dystrybucji bądź przesyłania energii elektrycznej. Przedsiębiorstwa te działają w obszarze monopolu naturalnego. Monopol ten ma charakter trwały i nieprzezwyciężalny wynikający z uprawnień właścicielskich przedsiębiorstwa dystrybucyjnego, pomimo wprowadzenia jego pewnych ograniczeń w myśl realizacji zasady TPA (dostęp stron trzecich), w celu zagwarantowania odbiorcy końcowemu swobodnego wyboru sprzedawcy energii elektrycznej jak i jego zmiany. Monopol dotyczy posiadania niezbędnej infrastruktury przesyłowej (urządzeń i sieci), wobec czego ma wybitnie techniczny charakter. W związku z powyższym zaistniały przesłanki opisane w przepisie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp dopuszczające udzielenie zamówienia Wykonawcy w trybie zamówienia z wolnej ręki. Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający nie ma możliwości wyboru przedsiębiorstwa energetycznego zajmującego się świadczeniem usług dystrybucji, w konkurencyjnym trybie zamówień publicznych, ponieważ świadczenie ww. usługi do obiektu zamawiającego moŜliwe jest do zrealizowania przez jednego wykonawcę będącego właścicielem lokalnej sieci energetycznej do której przyłączona jest nieruchomość Zamawiającego, działającym w warunkach monopolu naturalnego którym jest RWE Stoen Operator Sp. z o.o. ul. Piękna 46, 00-672 Warszawa. (wyznaczonego przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na okres od 1 lipca 2007 r. do 31 grudnia 2025 r.) Obszar działania Operatora Systemu Dystrybucyjnego wynika z udzielonej danemu przedsiębiorcy koncesji na dystrybucję energii. Monopol naturalny przejawia się w istnieniu odpowiedniej infrastruktury i posiadania tzw. urządzeń i instalacji kluczowych, tj.: elementów infrastruktury, których konkurenci nie mogą w sposób dowolny powielić, a duplikacja ich wiąże się z niewspółmiernie wysokimi kosztami, długim okresem zwrotu, wręcz brakiem rentowności. Monopol ten ma charakter trwały i nieprzezwyciężalny wynikający z uprawnień właścicielskich przedsiębiorstwa dystrybucyjnego. Spełnione zostały przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a ustawy Pzp. i w żadnej mierze, zastosowanie tego trybu, nie narusza zasad udzielania zamówień publicznych.
 
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych