Ocena obowiązujących przepisów ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów oraz ustaw z nią związanych, ich zgodności z przepisami UE, identyfikacja głównych problemów wraz z propozycją zmian w ustawie o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów
Opis przedmiotu przetargu: Cel Podstawowym celem przedsięwzięcia jest uzyskanie pełnej informacji n/t stosowania przepisów ustawy z dnia 29 czerwca 2007 r. o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów (Dz. U. 2007 r. Nr 124, poz. 859 z późn zm.) oraz propozycji zmian w ww. ustawie, które posłużą do opracowania przez Zamawiającego projektu założeń zmiany ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów. Ustawa ta określa procedury w zakresie międzynarodowego przemieszczania odpadów oraz organy odpowiedzialne za wykonanie rozporządzenia WE nr 1013/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie przemieszczania odpadów (Dz. Urz. UE L 190 z 12.07.2006), a także kary pieniężne za naruszenie obowiązków w zakresie międzynarodowego przemieszczania odpadów. Zakres W ramach realizacji niniejszego zamówienia zostaną wykonane opracowania służące analizie i ocenie obowiązujących przepisów ustawy z dnia 29 czerwca 2007 r. o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów, oraz ustaw z nią związanych i ich zgodności z przepisami UE. Wykonawca opracuje nowe zasady współpracy służb w zakresie transgranicznego przemieszczania odpadów oraz propozycję zmian w ustawie o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów, oraz ewentualnie w innych ustawach, która posłuży do opracowania projektu założeń ustawy o zmianie ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów, przy uwzględnieniu zmian wynikających z nowej dyrektywy odpadowej. Opracowania zostaną wykonane w 2 etapach. W I etapie Wykonawca wykona 1 opracowanie, obejmujące Analizę bieżących problemów prawnych i kompetencyjnych w stosowaniu prawa w zakresie transgranicznego przemieszczania odpadów z ekspertyzą dotyczącą wpływu wejścia w życie dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/98/WE z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie odpadów oraz uchylającej niektóre dyrektywy na system transgranicznego przemieszczania odpadów, wraz z opracowaniem nowej propozycji podziału kompetencji w zakresie transgranicznego przemieszczania odpadów, oraz ewentualnie propozycji zmian istniejących regulacji prawnych w tym zakresie, w tym m.in. określi: które przepisy są zbędne lub należy je uprościć, które przepisy należy doprecyzować, jakie przepisy należy dodatkowo wprowadzić do ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów, w tym delegacje do wydawania określonych aktów wykonawczych, jednoznaczny podział kompetencji w zakresie nadzoru i kontroli transgranicznego przemieszczania odpadów pomiędzy organami administracji publicznej w szczególności w zakresie kompetencji w przypadku nielegalnego transgranicznego przemieszczania odpadów w aspekcie zatrzymywania transportów odpadów, ich zabezpieczania i zwalniania, czy przepisy dotyczące postępowania organów w przypadkach podejrzenia nielegalnego przemieszczania odpadów są spójne z przepisami rozporządzenia WE nr 1013/2006 i zapewniają sprawne prowadzenie postępowań administracyjnych, określi przepisy rozporządzenia i ustawy ze stosowaniem przepisów kpa w prowadzonych procedurach administracyjnych wynikających z rozporządzenia WE nr 1013/2006 i ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów, czy przepisy karne są odpowiednie do występujących nieprawidłowości i czy niektóre nie powodują podwójnego karania (kary administracyjne i postępowania prokuratorskie), wraz z analizą orzecznictwa w tym zakresie. W II etapie Wykonawca: a) wykona 1 opracowanie, obejmujące Wytyczne do opracowania założeń projektu ustawy o zmianie ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów, oraz ewentualnie innych ustaw, wraz z oszacowaniem kosztów jej wejścia w życie dla wszystkich organów i służb, biorących udział w nadzorze nad transgranicznym przemieszczaniem odpadów, b) dołączy do opracowania, o którym mowa w pkt. a) wykonaną przez niezależnego eksperta(*), uzgodnionego z Zamawiającym, opinię dotyczącą oceny przyjętych rozwiązań organizacyjnych i prawnych wykonanych przez Wykonawcę opracowań. Wykonawca realizując powyższe prace przeprowadzi konsultacje z zainteresowanymi służbami, biorącymi udział w nadzorze nad transgranicznym przemieszczaniem odpadów. (*) Przez niezależnego eksperta rozumie się osobę, która nie będzie brała udziału w wykonywaniu opracowań, o których mowa w opisie przedmiotu zamówienia i niebędącą pracownikiem Wykonawcy. Niezależny ekspert będzie posiadał co najmniej następujące wykształcenie i doświadczenie: dr nauk prawa lub nauk technicznych, minimum 3- letnie doświadczenie w zakresie analizy przepisów prawa dotyczących ochrony środowiska. Wartość zamówienia szacowana jest do wysokości kwoty brutto 200 000 zł, w tym żaden z etapów zamówienia nie może przekroczyć 100 000 zł brutto.
Warszawa: Ocena obowiązujących przepisów ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów oraz ustaw z nią związanych, ich zgodności z przepisami UE, identyfikacja głównych problemów wraz z propozycją zmian w ustawie o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów
Numer ogłoszenia: 424748 - 2010; data zamieszczenia: 30.12.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Główny Inspektorat Ochrony Środowiska , ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 8256376, 8258457, faks 022 8256376, 8254129.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.gios.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Ocena obowiązujących przepisów ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów oraz ustaw z nią związanych, ich zgodności z przepisami UE, identyfikacja głównych problemów wraz z propozycją zmian w ustawie o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Cel Podstawowym celem przedsięwzięcia jest uzyskanie pełnej informacji n/t stosowania przepisów ustawy z dnia 29 czerwca 2007 r. o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów (Dz. U. 2007 r. Nr 124, poz. 859 z późn zm.) oraz propozycji zmian w ww. ustawie, które posłużą do opracowania przez Zamawiającego projektu założeń zmiany ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów. Ustawa ta określa procedury w zakresie międzynarodowego przemieszczania odpadów oraz organy odpowiedzialne za wykonanie rozporządzenia WE nr 1013/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie przemieszczania odpadów (Dz. Urz. UE L 190 z 12.07.2006), a także kary pieniężne za naruszenie obowiązków w zakresie międzynarodowego przemieszczania odpadów. Zakres W ramach realizacji niniejszego zamówienia zostaną wykonane opracowania służące analizie i ocenie obowiązujących przepisów ustawy z dnia 29 czerwca 2007 r. o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów, oraz ustaw z nią związanych i ich zgodności z przepisami UE. Wykonawca opracuje nowe zasady współpracy służb w zakresie transgranicznego przemieszczania odpadów oraz propozycję zmian w ustawie o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów, oraz ewentualnie w innych ustawach, która posłuży do opracowania projektu założeń ustawy o zmianie ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów, przy uwzględnieniu zmian wynikających z nowej dyrektywy odpadowej. Opracowania zostaną wykonane w 2 etapach. W I etapie Wykonawca wykona 1 opracowanie, obejmujące Analizę bieżących problemów prawnych i kompetencyjnych w stosowaniu prawa w zakresie transgranicznego przemieszczania odpadów z ekspertyzą dotyczącą wpływu wejścia w życie dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/98/WE z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie odpadów oraz uchylającej niektóre dyrektywy na system transgranicznego przemieszczania odpadów, wraz z opracowaniem nowej propozycji podziału kompetencji w zakresie transgranicznego przemieszczania odpadów, oraz ewentualnie propozycji zmian istniejących regulacji prawnych w tym zakresie, w tym m.in. określi: które przepisy są zbędne lub należy je uprościć, które przepisy należy doprecyzować, jakie przepisy należy dodatkowo wprowadzić do ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów, w tym delegacje do wydawania określonych aktów wykonawczych, jednoznaczny podział kompetencji w zakresie nadzoru i kontroli transgranicznego przemieszczania odpadów pomiędzy organami administracji publicznej w szczególności w zakresie kompetencji w przypadku nielegalnego transgranicznego przemieszczania odpadów w aspekcie zatrzymywania transportów odpadów, ich zabezpieczania i zwalniania, czy przepisy dotyczące postępowania organów w przypadkach podejrzenia nielegalnego przemieszczania odpadów są spójne z przepisami rozporządzenia WE nr 1013/2006 i zapewniają sprawne prowadzenie postępowań administracyjnych, określi przepisy rozporządzenia i ustawy ze stosowaniem przepisów kpa w prowadzonych procedurach administracyjnych wynikających z rozporządzenia WE nr 1013/2006 i ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów, czy przepisy karne są odpowiednie do występujących nieprawidłowości i czy niektóre nie powodują podwójnego karania (kary administracyjne i postępowania prokuratorskie), wraz z analizą orzecznictwa w tym zakresie. W II etapie Wykonawca: a) wykona 1 opracowanie, obejmujące Wytyczne do opracowania założeń projektu ustawy o zmianie ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów, oraz ewentualnie innych ustaw, wraz z oszacowaniem kosztów jej wejścia w życie dla wszystkich organów i służb, biorących udział w nadzorze nad transgranicznym przemieszczaniem odpadów, b) dołączy do opracowania, o którym mowa w pkt. a) wykonaną przez niezależnego eksperta(*), uzgodnionego z Zamawiającym, opinię dotyczącą oceny przyjętych rozwiązań organizacyjnych i prawnych wykonanych przez Wykonawcę opracowań. Wykonawca realizując powyższe prace przeprowadzi konsultacje z zainteresowanymi służbami, biorącymi udział w nadzorze nad transgranicznym przemieszczaniem odpadów. (*) Przez niezależnego eksperta rozumie się osobę, która nie będzie brała udziału w wykonywaniu opracowań, o których mowa w opisie przedmiotu zamówienia i niebędącą pracownikiem Wykonawcy. Niezależny ekspert będzie posiadał co najmniej następujące wykształcenie i doświadczenie: dr nauk prawa lub nauk technicznych, minimum 3- letnie doświadczenie w zakresie analizy przepisów prawa dotyczących ochrony środowiska. Wartość zamówienia szacowana jest do wysokości kwoty brutto 200 000 zł, w tym żaden z etapów zamówienia nie może przekroczyć 100 000 zł brutto..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 31.05.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) przed upływem terminu składania ofert określonego w SIWZ.
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuOcena zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuOcena zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ oraz na podstawie wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert - a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum 3 usług, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, sporządzonego według wzoru, który stanowi załącznik nr 4 do SIWZ, oraz załączonego dokumentu potwierdzającego, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Wykonawcy powinni posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie potrzebne do wykonania zamówienia, tj. wykonali należycie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują należycie, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: co najmniej 3 usługi odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. 1 usługę polegającą na analizie i ocenie krajowych aktów prawnych dot. problematyki ochrony środowiska i ich zgodności z przepisami UE, 1 usługę polegającą na opracowaniu propozycji projektów aktów prawnych lub propozycji zmian istniejących regulacji prawnych, oraz 1 usługę w zakresie wspomagania administracji publicznej we wdrażaniu lub stosowaniu przepisów Unii Europejskiej, o łącznej wartości co najmniej 150 000 zł brutto
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuOcena zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuOcena zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ oraz na podstawie wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności w zamówieniu wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi osobami, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Wykonawca powinien dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: dysponować lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia co najmniej 3 - osobowego zespołu realizującego niniejsze zamówienie, o co najmniej następującym wykształceniu i doświadczeniu, wymienionym w pkt. 6.1.3. SIWZ
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuWykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 Ustawy może polegać na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji Zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. W przypadku korzystania z usług osób fizycznych niebędących pracownikami Wykonawcy należy przedstawić pisemne zobowiązanie tych osób do wzięcia udziału w wykonaniu Zamówienia. Ocena spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana metodą spełnia, nie spełnia na podstawie informacji przedstawionych w dokumentach, o których mowa w pkt. 6.3. SIWZ. Nie spełnienie któregokolwiek z w/w warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia; 2) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowie pomiędzy Zamawiającym a Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, będącym instytucją finansującą realizację zadania, w ramach którego realizowane jest zamówienie; 3) wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.gios.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Główny Inspektorat Ochrony Środowiska ul. Wawelska 52/54 00-922 Warszawa.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
10.01.2011 godzina 11:00, miejsce: W siedzibie Zamawiającego w sekretariacie Departamentu Kontroli Rynku, IV piętro, pokój 464, Główny Inspektorat Ochrony Środowiska, ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa pn. - pt. 08.15 - 16.15.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Warszawa: Ocena obowiązujących przepisów ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów oraz ustaw z nią związanych, ich zgodności z przepisami UE, identyfikacja głównych problemów wraz z propozycją zmian w ustawie o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów
Numer ogłoszenia: 114489 - 2011; data zamieszczenia: 13.04.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 424748 - 2010r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Główny Inspektorat Ochrony Środowiska, ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 8256376, 8258457, faks 022 8256376, 8254129.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Ocena obowiązujących przepisów ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów oraz ustaw z nią związanych, ich zgodności z przepisami UE, identyfikacja głównych problemów wraz z propozycją zmian w ustawie o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Cel Podstawowym celem przedsięwzięcia jest uzyskanie pełnej informacji n/t stosowania przepisów ustawy z dnia 29 czerwca 2007 r. o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów (Dz. U. 2007 r. Nr 124, poz. 859 z późn zm.) oraz propozycji zmian w ww. ustawie, które posłużą do opracowania przez Zamawiającego projektu założeń zmiany ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów. Ustawa ta określa procedury w zakresie międzynarodowego przemieszczania odpadów oraz organy odpowiedzialne za wykonanie rozporządzenia WE nr 1013/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie przemieszczania odpadów (Dz. Urz. UE L 190 z 12.07.2006), a także kary pieniężne za naruszenie obowiązków w zakresie międzynarodowego przemieszczania odpadów. Zakres W ramach realizacji niniejszego zamówienia zostaną wykonane opracowania służące analizie i ocenie obowiązujących przepisów ustawy z dnia 29 czerwca 2007 r. o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów, oraz ustaw z nią związanych i ich zgodności z przepisami UE. Wykonawca opracuje nowe zasady współpracy służb w zakresie transgranicznego przemieszczania odpadów oraz propozycję zmian w ustawie o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów, oraz ewentualnie w innych ustawach, która posłuży do opracowania projektu założeń ustawy o zmianie ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów, przy uwzględnieniu zmian wynikających z nowej dyrektywy odpadowej. Opracowania zostaną wykonane w 2 etapach. W I etapie Wykonawca wykona 1 opracowanie, obejmujące Analizę bieżących problemów prawnych i kompetencyjnych w stosowaniu prawa w zakresie transgranicznego przemieszczania odpadów z ekspertyzą dotyczącą wpływu wejścia w życie dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/98/WE z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie odpadów oraz uchylającej niektóre dyrektywy na system transgranicznego przemieszczania odpadów, wraz z opracowaniem nowej propozycji podziału kompetencji w zakresie transgranicznego przemieszczania odpadów, oraz ewentualnie propozycji zmian istniejących regulacji prawnych w tym zakresie, w tym m.in. określi: - które przepisy są zbędne lub należy je uprościć, - które przepisy należy doprecyzować, - jakie przepisy należy dodatkowo wprowadzić do ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów, w tym delegacje do wydawania określonych aktów wykonawczych, - jednoznaczny podział kompetencji w zakresie nadzoru i kontroli transgranicznego przemieszczania odpadów pomiędzy organami administracji publicznej w szczególności w zakresie kompetencji w przypadku nielegalnego transgranicznego przemieszczania odpadów w aspekcie zatrzymywania transportów odpadów, ich zabezpieczania i zwalniania, - czy przepisy dotyczące postępowania organów w przypadkach podejrzenia nielegalnego przemieszczania odpadów są spójne z przepisami rozporządzenia WE nr 1013/2006 i zapewniają sprawne prowadzenie postępowań administracyjnych, - określi przepisy rozporządzenia i ustawy ze stosowaniem przepisów kpa w prowadzonych procedurach administracyjnych wynikających z rozporządzenia WE nr 1013/2006 i ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów, - czy przepisy karne są odpowiednie do występujących nieprawidłowości i czy niektóre nie powodują podwójnego karania (kary administracyjne i postępowania prokuratorskie), wraz z analizą orzecznictwa w tym zakresie. W II etapie Wykonawca: a) wykona 1 opracowanie, obejmujące Wytyczne do opracowania założeń projektu ustawy o zmianie ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów, oraz ewentualnie innych ustaw, wraz z oszacowaniem kosztów jej wejścia w życie dla wszystkich organów i służb, biorących udział w nadzorze nad transgranicznym przemieszczaniem odpadów, b) dołączy do opracowania, o którym mowa w pkt. a) wykonaną przez niezależnego eksperta(*), uzgodnionego z Zamawiającym, opinię dotyczącą oceny przyjętych rozwiązań organizacyjnych i prawnych wykonanych przez Wykonawcę opracowań. Wykonawca realizując powyższe prace przeprowadzi konsultacje z zainteresowanymi służbami, biorącymi udział w nadzorze nad transgranicznym przemieszczaniem odpadów. (*) Przez niezależnego eksperta rozumie się osobę, która nie będzie brała udziału w wykonywaniu opracowań, o których mowa w opisie przedmiotu zamówienia i niebędącą pracownikiem Wykonawcy. Niezależny ekspert będzie posiadał co najmniej następujące wykształcenie i doświadczenie: dr nauk prawa lub nauk technicznych, minimum 3- letnie doświadczenie w zakresie analizy przepisów prawa dotyczących ochrony środowiska..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.03.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Ekoekspert - projekty, ekspertyzy i doradztwo ekologiczne Sp. z o.o., {Dane ukryte}, 00-175 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 162600,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
199752,00
Oferta z najniższą ceną:
199752,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
199752,00
Waluta:
PLN.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 42474820100 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2010-12-29 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 141 dni |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.gios.gov.pl |
Informacja dostępna pod: | Główny Inspektorat Ochrony Środowiska ul. Wawelska 52/54 00-922 Warszawa |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
79100000-5 | Usługi prawnicze |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Ocena obowiązujących przepisów ustawy o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów oraz ustaw z nią związanych, ich zgodności z przepisami UE, identyfikacja głównych problemów wraz z propozycją zmian w ustawie o międzynarodowym przemieszczaniu o | Ekoekspert - projekty, ekspertyzy i doradztwo ekologiczne Sp. z o.o. Warszawa | 2011-04-13 | 199 752,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2011-04-13 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791000005 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 199 752,00 zł Minimalna złożona oferta: 199 752,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 199 752,00 zł Maksymalna złożona oferta: 199 752,00 zł |