Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
UTRZYMANIE CZYSTOŚCI SZPITALA
Zamawiający:
Szpital Kliniczny im. Ks. Anny Mazowieckiej
Adres: | ul. Karowa 2, 00-315 Warszawa, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zam.pub@poczta.szpitalkarowa.pl tel: 225 966 160 fax: 022 5966474, 8279354 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 500216350-N-2018 | Data Udzielenia: | 2018-09-09 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | dostawy | Tryb postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Kody CPV
90911200-8 | Usługi sprzątania budynków |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
UTRZYMANIE CZYSTOŚCI SZPITALA | NAPRZÓD SERVICE Sp. z o.o. Kraków | 203 233,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-09-09 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 90911200 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 3 Kwota oferty w PLN: 609 701,00 zł Minimalna złożona oferta: 609 701,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 609 701,00 zł Maksymalna złożona oferta: 609 701,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 25121 KB
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
90911200-8
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Ogłoszenie nr 500216350-N-2018 z dnia 10-09-2018 r.
Szpital Kliniczny im. Ks. Anny Mazowieckiej: UTRZYMANIE CZYSTOŚCI SZPITALA
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Szpital Kliniczny im. Ks. Anny Mazowieckiej, Krajowy numer identyfikacyjny 137222900000, ul. ul. Karowa 2, 00315 Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 225 966 160, e-mail zam.pub@poczta.szpitalkarowa.pl, faks 022 5966474, 8279354.
Adres strony internetowej (url): www.szpitalkarowa.pl
Adres strony internetowej (url): www.szpitalkarowa.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
UTRZYMANIE CZYSTOŚCI SZPITALA
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
01/08/18 WR
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług kompleksowego sprzątania w obiektach Zamawiającego w tym wykonywanie czynności pomocniczych będących w ścisłym związku z usługami medycznymi służącymi profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia obejmujące m.in. utrzymanie stanu epidemiologicznego – sanitarnego części medycznej szpitala wraz z usługami sprzątania części niemedycznej, transportu wewnętrznego oraz utrzymaniem w czystości terenu zewnętrznego w szczególności w zakresie: 1) utrzymania czystości w części niemedycznej, 2) utrzymania czystości wraz z czynnościami pomocniczymi w części medycznej, 3) transportu wewnętrznego będący czynnościami pomocniczymi części medycznej, 4) transportu wewnętrznego - pozostałe czynności części niemedycznej, 5) utrzymania czystości na terenie zewnętrznym zgodnie z wymaganiami opisanymi w planie higieny szpitala, planie higieny w Dziale Żywienia, zakresie prac
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV:
90911200-8
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
| |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 31/08/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 582440.00 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 1 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: tak Nazwa wykonawcy: NAPRZÓD SERVICE Sp. z o.o. Email wykonawcy: Adres pocztowy: ul.Żabiniec 46 Kod pocztowy: 31-215 Miejscowość: Kraków Kraj/woj.: małopolskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie Nazwa wykonawcy: IZAN + Sp. z o.o. Email wykonawcy: Adres pocztowy: ul. Żabiniec 46 Kod pocztowy: 31-215 Miejscowość: Kraków Kraj/woj.: małopolskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie Nazwa wykonawcy: MEDASSIST Sp. z o.o. Email wykonawcy: Adres pocztowy: ul. Żabiniec 46 Kod pocztowy: 31-215 Miejscowość: Kraków Kraj/woj.: małopolskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 609700.96 Oferta z najniższą ceną/kosztem 609700.96 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 609700.96 Waluta: pln IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie wolnej ręki na podstawie art. 67 ust 1 pkt 3 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 3 ustawy PZP: ,,Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia”. Jak wskazano w publikacji Urzędu Zamówień Publicznych p.t. „Wytyczne dotyczące interpretacji przesłanek pozwalających na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia, zmówienia z wolnej ręki i zapytania o cenę” (wyd. Urząd Zamówień Publicznych, Warszawa 2010 r.), przesłanka nieprzewidywalności powinna być odczytywana w świetle postanowień art. 31 dyrektywy 2004/18/WE oraz odpowiednio art. 40 dyrektywy 2004/17/WE (obecnie art. 32 pkt 2 lit. c dyrektywy 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014 r. oraz odpowiednio art. 50 lit. d dyrektywy 2014/25/UE z dnia 26 lutego 2014 r.). Przepisy w obecnym brzmieniu stanowią, iż procedurę negocjacyjną bez uprzedniej publikacji można stosować do zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi w zakresie, w jakim jest to absolutnie niezbędne, jeżeli - ze względu na wystąpienie wyjątkowo pilnej konieczności spowodowanej wydarzeniami, których instytucja zamawiająca nie mogła przewidzieć - terminy przewidziane dla procedury otwartej lub procedury ograniczonej lub procedury konkurencyjnej z negocjacjami nie mogą być dotrzymane. Okoliczności przywoływane w celu uzasadnienia wyjątkowo pilnej konieczności nie mogą być w żadnym wypadku przypisane instytucji zamawiającej. Z powyższego wyraźnie wynika zatem, że jeśli powstanie wydarzeń uzasadniających wystąpienie pilnej potrzeby udzielenia zamówienia jest skutkiem jakiegokolwiek działania lub zaniechania instytucji zamawiającej, to nie może ona skorzystać z procedury negocjacyjnej bez publikacji ogłoszenia. Pomocą w zrozumieniu pojęcia okoliczności nieprzewidywalnych może służyć bogate orzecznictwo. Tak np. w uchwale z dnia 20 grudnia 2011 r. (sygn. akt KIO/KD 102/11) Izba wskazała, że „Pod pojęciem braku przewidywalności należy rozumieć zjawiska obiektywnie nieprzewidywalne, czyli takie, których wystąpienie jest mało prawdopodobne.”. W uchwale z dnia 6 marca 2012 r. (sygn. akt KIO/KD 26/12) podniesiono, że „Taką okolicznością jest zjawisko losowe i niezależne od zamawiającego takie jak klęski żywiołowe czyli powodzie lub lawiny, ale także katastrofy, awarie, niespodziewane wypadki itp.”. Zdaniem Naczelnego Sadu Administracyjnego w Warszawie przez okoliczność nieprzewidywalną należy rozumieć „(...) takie zdarzenie, którego zaistnienie w normalnym toku rzeczy byłoby mało prawdopodobne, przy czym przewidywalność określonych zdarzeń przez zamawiającego powinna być postrzegana w kategoriach obiektywnych, podobnych do należytej staranności, którą winien zachować dłużnik. Okolicznościami niemożliwymi do przewidzenia będą w szczególności zjawiska losowe i niezależne od zamawiającego (np. katastrofy, awarie). Charakter niemożliwy do przewidzenia będzie miała również konieczność natychmiastowego udzielenia zamówienia, będąca rezultatem przeciągającego się, bez winy zamawiającego, postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.” (wyrok NSA w Warszawie z dnia 14 czerwca 2011 r., sygn. akt II GSK 688/10). W analizowanym stanie faktycznym, nie ma wątpliwości co do zaistnienia przesłanek, o których mowa powyżej, bowiem Zamawiający w dniu 31.07.2018 r. wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego przedmiotem którego jest utrzymanie czystości Szpitala. Termin składania ofert upływa w dniu 10.09.2018 r. Biorąc pod uwagę konieczność zabezpieczenia potrzeb Zamawiającego i zapewnienia ciągłości świadczenia usługi do czasu zakończenia postępowania i dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty niezbędne jest udzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki. Jednocześnie należy wskazać, iż Zamawiający w postępowaniu przetargowym wykonywał wszystkie czynności w sposób należyty, terminowo. Z tych względów należy stwierdzić, iż zachodzą podstawy do udzielenia zamówienia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy.
Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 3 ustawy PZP: ,,Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia”. Jak wskazano w publikacji Urzędu Zamówień Publicznych p.t. „Wytyczne dotyczące interpretacji przesłanek pozwalających na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, negocjacji bez ogłoszenia, zmówienia z wolnej ręki i zapytania o cenę” (wyd. Urząd Zamówień Publicznych, Warszawa 2010 r.), przesłanka nieprzewidywalności powinna być odczytywana w świetle postanowień art. 31 dyrektywy 2004/18/WE oraz odpowiednio art. 40 dyrektywy 2004/17/WE (obecnie art. 32 pkt 2 lit. c dyrektywy 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014 r. oraz odpowiednio art. 50 lit. d dyrektywy 2014/25/UE z dnia 26 lutego 2014 r.). Przepisy w obecnym brzmieniu stanowią, iż procedurę negocjacyjną bez uprzedniej publikacji można stosować do zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi w zakresie, w jakim jest to absolutnie niezbędne, jeżeli - ze względu na wystąpienie wyjątkowo pilnej konieczności spowodowanej wydarzeniami, których instytucja zamawiająca nie mogła przewidzieć - terminy przewidziane dla procedury otwartej lub procedury ograniczonej lub procedury konkurencyjnej z negocjacjami nie mogą być dotrzymane. Okoliczności przywoływane w celu uzasadnienia wyjątkowo pilnej konieczności nie mogą być w żadnym wypadku przypisane instytucji zamawiającej. Z powyższego wyraźnie wynika zatem, że jeśli powstanie wydarzeń uzasadniających wystąpienie pilnej potrzeby udzielenia zamówienia jest skutkiem jakiegokolwiek działania lub zaniechania instytucji zamawiającej, to nie może ona skorzystać z procedury negocjacyjnej bez publikacji ogłoszenia. Pomocą w zrozumieniu pojęcia okoliczności nieprzewidywalnych może służyć bogate orzecznictwo. Tak np. w uchwale z dnia 20 grudnia 2011 r. (sygn. akt KIO/KD 102/11) Izba wskazała, że „Pod pojęciem braku przewidywalności należy rozumieć zjawiska obiektywnie nieprzewidywalne, czyli takie, których wystąpienie jest mało prawdopodobne.”. W uchwale z dnia 6 marca 2012 r. (sygn. akt KIO/KD 26/12) podniesiono, że „Taką okolicznością jest zjawisko losowe i niezależne od zamawiającego takie jak klęski żywiołowe czyli powodzie lub lawiny, ale także katastrofy, awarie, niespodziewane wypadki itp.”. Zdaniem Naczelnego Sadu Administracyjnego w Warszawie przez okoliczność nieprzewidywalną należy rozumieć „(...) takie zdarzenie, którego zaistnienie w normalnym toku rzeczy byłoby mało prawdopodobne, przy czym przewidywalność określonych zdarzeń przez zamawiającego powinna być postrzegana w kategoriach obiektywnych, podobnych do należytej staranności, którą winien zachować dłużnik. Okolicznościami niemożliwymi do przewidzenia będą w szczególności zjawiska losowe i niezależne od zamawiającego (np. katastrofy, awarie). Charakter niemożliwy do przewidzenia będzie miała również konieczność natychmiastowego udzielenia zamówienia, będąca rezultatem przeciągającego się, bez winy zamawiającego, postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.” (wyrok NSA w Warszawie z dnia 14 czerwca 2011 r., sygn. akt II GSK 688/10). W analizowanym stanie faktycznym, nie ma wątpliwości co do zaistnienia przesłanek, o których mowa powyżej, bowiem Zamawiający w dniu 31.07.2018 r. wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego przedmiotem którego jest utrzymanie czystości Szpitala. Termin składania ofert upływa w dniu 10.09.2018 r. Biorąc pod uwagę konieczność zabezpieczenia potrzeb Zamawiającego i zapewnienia ciągłości świadczenia usługi do czasu zakończenia postępowania i dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty niezbędne jest udzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki. Jednocześnie należy wskazać, iż Zamawiający w postępowaniu przetargowym wykonywał wszystkie czynności w sposób należyty, terminowo. Z tych względów należy stwierdzić, iż zachodzą podstawy do udzielenia zamówienia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy.