Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zarządzanie i administrowanie budynkiem przy ul. Pokoju 106 w Lędzinach stanowiącym własność Gminy Lędziny
Zamawiający:
Urząd Miasta Lędziny
Adres: | ul. Lędzińska 55, 43-143 Lędziny, woj. śląskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: um@ledziny.pl tel: 32 2166511 fax: 32 2166508 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 500003806-N-2018 | Data Udzielenia: | 2018-01-04 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Kody CPV
70330000-3 | Usługi zarządzania nieruchomościami na zasadzie bezpośredniej płatności lub umowy |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Zarządzanie i administrowanie budynkiem przy ul. Pokoju 106 w Lędzinach stanowiącym własność Gminy Lędziny | Ekorec Sp. z o.o. Lędziny | 229 080,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-01-04 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 70330000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 229 080,00 zł Minimalna złożona oferta: 229 080,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 229 080,00 zł Maksymalna złożona oferta: 229 080,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 23710 KB
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
70330000-3
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Ogłoszenie nr 500003806-N-2018 z dnia 05-01-2018 r.
Urząd Miasta Lędziny: Zarządzanie i administrowanie budynkiem przy ul. Pokoju 106 w Lędzinach stanowiącym własność Gminy Lędziny
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miasta Lędziny, Krajowy numer identyfikacyjny 270529122, ul. ul. Lędzińska 55, 43-143 Lędziny, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 32 2166511, e-mail um@ledziny.pl, faks 32 2166508.
Adres strony internetowej (url): http://ledziny.pl/
Adres strony internetowej (url): http://ledziny.pl/
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zarządzanie i administrowanie budynkiem przy ul. Pokoju 106 w Lędzinach stanowiącym własność Gminy Lędziny
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
BI.271.22.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi zarządzania i administrowania budynkiem przy ul. Pokoju 106 w Lędzinach stanowiącym własność Gminy Lędziny. Przedmiot zamówienia obejmuje wszelkie czynności niezbędne do prawidłowego i zgodnego z prawem funkcjonowania nieruchomości, a w szczególności: 1) prowadzenie "Spisu użytkowników lokali (pokoi hotelowych)"; 2) prowadzenie wszelkiej dokumentacji technicznej nieruchomości, wymaganej przez przepisy prawa budowlanego, w tym książki obiektu budowlanego; 3) zlecanie obowiązków okresowych przeglądów technicznych nieruchomości; 4) zapewnienie utrzymania w porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku, działki, chodników, dojazdów do nieruchomości; 5) zapewnienie bieżącej, nieprzerwanej obsługi eksploatacyjnej nieruchomości poprzez wyszukiwanie usługodawców, klientów, negocjowanie cen i warunków umów oraz ich zawieranie, kontrolę wykonania umowy przez usługodawcę oraz zmienianie i rozwiązywanie umów dotychczasowych zgodnie z właściwymi przepisami; 6) zapewnienie dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody oraz odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości stałych; 7) zapewnienie bieżącej konserwacji nieruchomości, a w szczególności urządzeń technicznych umożliwiających korzystanie z oświetlenia, ogrzewania lokalu, ciepłej i zimnej wody i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości; 8) przeprowadzanie, za zgodą właściciela remontów budynku i jego urządzeń technicznych, usuwanie awarii i ich skutków na nieruchomości. Zakres usuwania skutków awarii wymaga zgody właściciela; 9) ubezpieczenia nieruchomości od ognia i innych zdarzeń losowych; 10) zapewnienie ochrony przeciwpożarowej zgodnie z wymogami przepisów prawa budowlanego; 11) zawieranie umów w imieniu i na rzecz właściciela o dostawy, roboty bądź usługi w tym świadczenia usług kominiarskich, związane z realizacją zadań wymienionych w punktach 3-10, kontrola prawidłowości wykonania tych umów oraz ich wypowiadanie w przypadkach gospodarczo uzasadnionych; 12) opracowanie kalkulacji dochodów i wydatków do projektu budżetu; 13) sporządzanie sprawozdań miesięcznych, kwartalnych i rocznych z wykonania planu dochodów określonych w uchwale budżetowej Rady Miasta; 14) pobierane dochodu na rzecz właściciela będą odprowadzane na rachunek dochodów budżetu miasta w następujących terminach: do 10 każdego miesiąca, do 25 każdego miesiaca, a w miesiącu grudniu danego roku budżetowego do 30 grudnia; 15) prowadzenie wyodrębnionej ewidencji księgowej pobieranych dochodów; 16) pobór i windykacja pobieranych dochodów z tytułu wynajmowanych pomieszczeń w budynku; 17) zapewnienie właścicielowi informacji o sytuacji nieruchomości oraz dostęp do jej dokumentów; 18) dochodzenie pokrycia szkód wyrządzonych na nieruchomości przez osoby je odwiedzające lub korzystające; 19) sporządzanie protokołów szkód i utrzymywania w tych sprawach kontaktów z firmami ubezpieczeniowymi; 20) gromadzenie, przechowywanie i ochrona dokumentacji nieruchomości, w tym dokumentacji finansowo-technicznej, technicznej i prawnej.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV:
70330000-3
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
Zamówienie z wolnej ręki in house
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
| |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 29/12/2017 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 560000 Waluta pln IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 1 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: Ekorec Sp. z o.o. Email wykonawcy: Adres pocztowy: ul. Lędzińska 47 Kod pocztowy: 43-143 Miejscowość: Lędziny Kraj/woj.: śląskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 229080 Oferta z najniższą ceną/kosztem 229080 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 229080 Waluta: pln IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 66, 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
1. Posiadanie przez zamawiającego nad wykonawcą kontroli analogicznej do kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami (w szczególności poprzez dominujący wpływ na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania), przy czym warunek jest uznawany za spełniony także w przypadku wykazania odpowiedniego poziomu kontroli na kolejnych szczeblach zależności kapitałowej (czyli np. zamawiający -> ,,spółka-córka" -wykonawca/,,spółka-wnuczka"); 2. Wykonywanie przez wykonawcę zadań powierzonych jej przez zamawiającego lub przez inną spółkę, nad którą ten zamawiający sprawuje odpowiedni poziom kontroli - w zakresie, co najmniej 90% działalności (w dyrektywie progiem jest 80%). Do obliczania progu ,,90% działalności" przyjmuje się średni przychód osiągnięty przez wykonawcę w okresie ostatnich trzech lat przed udzieleniem zamówienia. Jeśli jednak dane takie są niedostępne (np. wykonawca istnieje krócej niż trzy lata) lub są nieodpowiednie (np. wykonawca przechodził w tym okresie reorganizację), do ustalenia spełnienia wymienionego wyżu progu mogą służyć ,,wiarygodne prognozy handlowe". Niezbędne są, zatem w takim razie prognozy finansowe oparte na wiarygodnych (odpowiednio udokumentowanych) założeniach (art. 67 ust. 8 i 9 Pzp); 3. Brak bezpośredniego udziału kapitału prywatnego w kapitale wykonawcy. Wyjątkami są przypadki, gdy wykonawcą jest spółka z udziałem partnera prywatnego wyłonionego w postępowaniu o partnerstwo publiczno-prywatne zgodnie z odpowiednimi przepisami, a także spółki, w których do 15% kapitału zakładowego oraz do 15% głosów na zgromadzeniu wspólników lub walnym zgromadzeniu należy do pracowników (art. 67 ust. 10 Pzp).W przypadku powierzenia przez gminę zadań własnej spółce prawa handlowego posiadającej status komunalnej osoby prawnej, w której gmina posiada cały kapitał zakładowy (100%), jest spełniony warunek posiadania kontroli przez instytucję zamawiający. W takim bowiem przypadku gmina zachowuje wyłączną możliwość decydowania o sprawach spółki (pełną kontrolę nad spółką). Zadaniami użyteczności publicznej, w rozumieniu ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446) dalej u.s.g., są zadania własne gminy, określone w art. 7 ust. l u.s.g., których celem jest bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych potrzeb ludności w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych. Wskazany art. 7 ust. l u.s.g. zawiera przykładowy katalog zadań użyteczności publicznej stanowiących zdania własne gminy. Jeśli przedmiotem działalności spółki określone w umowie spółki są usługi, które gmina chce powierzyć to dopuszczalne jest zastosowanie art. 67 ustawy pkt 12 ustawy prawo zamówień publicznych ,,Powierzenie przez jednostkę samorządu terytorialnego zadań własnych komunalnej spółce prawa handlowego powołanej w celu wykonywania tych zadań nie stanowi zatem udzielenia zamówienia publicznego w rozumieniu art. 2 pkt 13 p.z.p. i nie wymaga stosowania procedur udzielania zamówień publicznych. Takie też stanowisko zajął Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 11 sierpnia 2005 r.(sygn. akt II GSK 105/05). W wyroku tym NSA stwierdził, iż ,,Wykonywanie przez gminę zadań komunalnych we własnym zakresie przez utworzoną w tym celu jednostkę organizacyjną siłą rzeczy zawarcia umowy nie wymaga. Podstawą powierzenia wykonywania tych zadań jest, bowiem sam akt organu gminy powołujący do życia tę jednostkę i określający przedmiot jej działania. (...) W stosunkach zachodzących pomiędzy gminą i utworzoną przez nią jednostką organizacyjną jest również miejsce na zawarcie umowy o realizację zamówienia publicznego na rzecz gminy. Jednakże pod warunkiem, że mamy do czynienia ze zleceniem zamówienia niemieszczącego się w zakresie zadań, dla których Gmina powołała tę jednostkę.
1. Posiadanie przez zamawiającego nad wykonawcą kontroli analogicznej do kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami (w szczególności poprzez dominujący wpływ na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania), przy czym warunek jest uznawany za spełniony także w przypadku wykazania odpowiedniego poziomu kontroli na kolejnych szczeblach zależności kapitałowej (czyli np. zamawiający -> ,,spółka-córka" -wykonawca/,,spółka-wnuczka"); 2. Wykonywanie przez wykonawcę zadań powierzonych jej przez zamawiającego lub przez inną spółkę, nad którą ten zamawiający sprawuje odpowiedni poziom kontroli - w zakresie, co najmniej 90% działalności (w dyrektywie progiem jest 80%). Do obliczania progu ,,90% działalności" przyjmuje się średni przychód osiągnięty przez wykonawcę w okresie ostatnich trzech lat przed udzieleniem zamówienia. Jeśli jednak dane takie są niedostępne (np. wykonawca istnieje krócej niż trzy lata) lub są nieodpowiednie (np. wykonawca przechodził w tym okresie reorganizację), do ustalenia spełnienia wymienionego wyżu progu mogą służyć ,,wiarygodne prognozy handlowe". Niezbędne są, zatem w takim razie prognozy finansowe oparte na wiarygodnych (odpowiednio udokumentowanych) założeniach (art. 67 ust. 8 i 9 Pzp); 3. Brak bezpośredniego udziału kapitału prywatnego w kapitale wykonawcy. Wyjątkami są przypadki, gdy wykonawcą jest spółka z udziałem partnera prywatnego wyłonionego w postępowaniu o partnerstwo publiczno-prywatne zgodnie z odpowiednimi przepisami, a także spółki, w których do 15% kapitału zakładowego oraz do 15% głosów na zgromadzeniu wspólników lub walnym zgromadzeniu należy do pracowników (art. 67 ust. 10 Pzp).W przypadku powierzenia przez gminę zadań własnej spółce prawa handlowego posiadającej status komunalnej osoby prawnej, w której gmina posiada cały kapitał zakładowy (100%), jest spełniony warunek posiadania kontroli przez instytucję zamawiający. W takim bowiem przypadku gmina zachowuje wyłączną możliwość decydowania o sprawach spółki (pełną kontrolę nad spółką). Zadaniami użyteczności publicznej, w rozumieniu ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446) dalej u.s.g., są zadania własne gminy, określone w art. 7 ust. l u.s.g., których celem jest bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych potrzeb ludności w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych. Wskazany art. 7 ust. l u.s.g. zawiera przykładowy katalog zadań użyteczności publicznej stanowiących zdania własne gminy. Jeśli przedmiotem działalności spółki określone w umowie spółki są usługi, które gmina chce powierzyć to dopuszczalne jest zastosowanie art. 67 ustawy pkt 12 ustawy prawo zamówień publicznych ,,Powierzenie przez jednostkę samorządu terytorialnego zadań własnych komunalnej spółce prawa handlowego powołanej w celu wykonywania tych zadań nie stanowi zatem udzielenia zamówienia publicznego w rozumieniu art. 2 pkt 13 p.z.p. i nie wymaga stosowania procedur udzielania zamówień publicznych. Takie też stanowisko zajął Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 11 sierpnia 2005 r.(sygn. akt II GSK 105/05). W wyroku tym NSA stwierdził, iż ,,Wykonywanie przez gminę zadań komunalnych we własnym zakresie przez utworzoną w tym celu jednostkę organizacyjną siłą rzeczy zawarcia umowy nie wymaga. Podstawą powierzenia wykonywania tych zadań jest, bowiem sam akt organu gminy powołujący do życia tę jednostkę i określający przedmiot jej działania. (...) W stosunkach zachodzących pomiędzy gminą i utworzoną przez nią jednostką organizacyjną jest również miejsce na zawarcie umowy o realizację zamówienia publicznego na rzecz gminy. Jednakże pod warunkiem, że mamy do czynienia ze zleceniem zamówienia niemieszczącego się w zakresie zadań, dla których Gmina powołała tę jednostkę.