Dzierżoniów: Opracowanie dokumentu pn. Strategia Rozwoju Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014 - 2020 oraz czterech programów sektorowych: 1. Program Rewitalizacji Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020, 2. Program Zwiększania Retencyjności Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020, 3. Program aktywności społeczno-zawodowej na rzecz kształtowania świadomości innowacyjnej i przedsiębiorczej mieszkańców Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020, 4. Program Rozwoju Transportu Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020.


Numer ogłoszenia: 107655 - 2014; data zamieszczenia: 20.05.2014

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miejska Dzierżoniów , Rynek 1, 58-200 Dzierżoniów, woj. dolnośląskie, tel. 74 6450800, faks 74 6450801.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.dzierzoniow.pl

  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
    nie dotyczy


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie dokumentu pn. Strategia Rozwoju Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014 - 2020 oraz czterech programów sektorowych: 1. Program Rewitalizacji Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020, 2. Program Zwiększania Retencyjności Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020, 3. Program aktywności społeczno-zawodowej na rzecz kształtowania świadomości innowacyjnej i przedsiębiorczej mieszkańców Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020, 4. Program Rozwoju Transportu Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020..


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1.Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi polegającej na opracowaniu n/w dokumentów wraz z przeprowadzeniem badań, konsultacji społecznych i warsztatów strategicznych: 1)Strategia Rozwoju Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020. 2)Program Rewitalizacji Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020. 3)Program Zwiększania Retencyjności Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020. 4)Program aktywności społeczno- zawodowej na rzecz kształtowania świadomości innowacyjnej i przedsiębiorczej mieszkańców Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020. 5)Program Rozwoju Transportu Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020 zwanej dalej dokumentacją. 2.Ogólne wymagania do zawartości strategii i czterech programów sektorowych: 1)Wprowadzenie do dokumentu, celu opracowania dokumentu, metodyki sporządzenia oraz podsumowanie zakresu opracowania. 2)Zakres pojęciowy, uwarunkowania formalne oraz uwarunkowania prawne realizacji dokumentu. 3)Podsumowanie z przeprowadzonej diagnozy, analiz i konsultacji społecznych. 4)Wyniki konsultacji społecznych zostaną wykorzystane w procesie budowy dokumentu strategicznego. Z etapu konsultacji społecznych Wykonawca sporządzi raport. 5)Konsultacje społeczne na potrzebę sporządzenia strategii i programów sektorowych proponuje się przeprowadzić w następującej formie: a)badań mieszkańców Ziemi Dzierżoniowskiej, przedsiębiorców oraz przedstawicieli organizacji pozarządowych funkcjonujących na obszarze Ziemi Dzierżoniowskiej. Zamawiający nie narzuca metody badawczej, dopuszcza się metody jakościowe i ilościowe takie, jak: metoda CATI, PAPI, CAWI, IDI, FGI, itp. Proponuje się, aby raport z badań był osobnym dokumentem. Zamawiający zastrzega sobie prawo akceptacji narzędzi badawczych. Zgodnie z wnioskiem aplikacyjnym wielkość dobranej próby badawczej - 2 000 respondentów. b)warsztatów strategicznych dla Zespołu Merytorycznego i Grupy Konsultacyjnej. W skład Zespołu merytorycznego będą wchodzić: Starosta, Burmistrzowie, Wójtowie, naczelnicy/kierownicy oraz liderzy wszystkich JST Ziemi Dzierżoniowskiej. Grupę Konsultacyjną, którą tworzyć będą radni Rad JST, mieszkańcy, przedsiębiorcy i przedstawiciele organizacji pozarządowych Ziemi Dzierżoniowskiej. Warsztaty strategiczne należy przeprowadzić: 1)W celu zaprezentowania jej wyników oraz w celu ewentualnego uzupełnienia diagnozy o uzyskane podczas warsztatów informacje, 2)W celu uwzględnienia w nich kluczowych oczekiwań liderów rozwoju lokalnego Ziemi Dzierżoniowskiej, 3)W formie prezentacji projektów dokumentów, w celu zebrania opinii na temat ich ostatecznego kształtu, co umożliwi naniesienie końcowych korekt do strategii i czterech programów sektorowych. Za przygotowanie i przeprowadzenie całego procesu konsultacji odpowiedzialny będzie Wykonawca. Zgodnie z wnioskiem aplikacyjnym zaplanowano sześć konsultacji społecznych, które powinny być przeprowadzone na terenie JST na przełomie IV kw. 2014/I kw. 2015. Planowana ilość uczestników w jednej konsultacji - 50 osób. Koszt wynajęcia sali i catering ponosi Zamawiający. 6)Strategia Rozwoju Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020 powinna być spójna ze wszystkimi nadrzędnymi dokumentami strategicznymi na poziomie Unii Europejskiej, krajowym oraz regionalnym a w szczególności ze Strategią Rozwoju Województwa Dolnośląskiego 2020. 7)Programy sektorowe powinny być powiązane z innymi obowiązującymi strategiami/programami w danej branży, funkcjonującymi na terenie JST Ziemi Dzierżoniowskiej oraz w regionie i kraju. 8)Niezależnie od wymogu przeprowadzenia konsultacji społecznych przy opracowywaniu poszczególnych programów/dokumentów, Wykonawca będzie zobligowany do prezentacji wszystkich dokumentów opracowanych w ramach zamówienia na sesjach rad JST wszystkich partnerów. 9)Poniżej przedstawiony zakres merytoryczny poszczególnych dokumentów nie należy traktować jako ostatecznego zakresu dokumentów. Proponowany zakres opracowania wskazuje jedynie elementy, które powinny znaleźć się w dokumentach. Dopuszcza się rozszerzenie zakresu opracowania. 3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w odniesieniu do Strategii Rozwoju Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020 i czterech programów sektorowych. 1)Strategia Rozwoju Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020. Układ dokumentu Strategii powinien : a)Wskazać podstawę prawną Strategii. b)Być spójny z krajowymi i unijnymi dokumentami strategicznymi oraz planistycznymi. Strategia powinna wskazywać na spójność z istniejącymi i przygotowanymi strategiami oraz planami rozwojowymi (w jakim stopniu uwzględnia istniejące strategie lub plany). Dotyczy to strategii rozwoju województwa, lokalnych planów rewitalizacji, planów transportowych, planów zagospodarowania przestrzennego itp. c)Określać syntetyczną diagnozę obszaru wsparcia: -Część diagnostyczna powinna być oparta na analizach terytorialnych i demograficznych, które wskazują potencjał rozwojowy danego obszaru. -Diagnoza powinna wskazywać na potencjały i bariery rozwojowe danego obszaru oraz zasadność prowadzonej interwencji. -Uzupełnieniem diagnozy powinna być przeprowadzona analiza SWOT/TOWS, stanowiąca podsumowanie diagnozy obszaru wsparcia. -Diagnoza winna stanowić osobny dokument. -W strategii powinny być zawarte wnioski z diagnozy. d)Wskazywać obszary koncentracji wsparcia w wymiarze przestrzennym. Przekładać się to będzie na wyznaczenie i wskazanie w Strategii obszarów wsparcia (np. obszary poprzemysłowe, obszary wymagające rewitalizacji, zwiększenia dostępności transportowej, obszary pod inwestycje dotyczące mieszkalnictwa itp.). Do wyznaczonych obszarów wsparcia powinny zostać przyporządkowane, dostosowane do specyfiki obszaru, cele i działania rozwojowe. e)Określić wizję i misję Strategii. f)Wskazywać cele rozwojowe. -Cele Strategii Rozwoju Ziemi Dzierżoniowskiej powinny bezpośrednio wynikać z diagnozy i wskazywać jednoznacznie działania służące przeciwdziałaniu zdiagnozowanym negatywnym zjawiskom, bądź służącym wydobywaniu i kreowaniu potencjałów regionalnych. -Cele Strategii powinny korespondować z celami i priorytetami inwestycyjnymi oraz z celami Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO), zawartymi na lata 2014-2020. Zarówno opis celów, jak i wybór priorytetów powinien zawierać informacje, w jaki sposób zaplanowane działania przyczynią się do długotrwałej poprawy warunków gospodarczych, środowiskowych, klimatycznych, społecznych i demograficznych na obszarze Ziemi Dzierżoniowskiej. g)Wskazywać priorytety. -Cele Strategii powinny być uszczegółowione poprzez priorytety wraz ze wskazaniem odpowiadających im priorytetów inwestycyjnych. W opisie priorytetów powinny zostać przedstawione metody realizacji celów strategicznych poprzez wskazanie konkretnych rozwiązań operacyjnych (tzn.: obszary objęte interwencją, typy projektów, rodzaje uprawnionych beneficjentów, system preferencji dla wybranych obszarów, minimalne i maksymalne wartości projektów oraz inne uzgodnione z instytucją zarządzającą RPO). Priorytety również powinny być opisane wskaźnikami monitoringu. -Przy konstrukcji Strategii należy zastosować analogiczną jak w przypadku RPO matrycę logicznej strategii inwestycyjnej. Zarówno architektura RPO, jak i konstrukcja Strategii muszą być ze sobą spójne (spójność celów tematycznych, priorytetów inwestycyjnych oraz wskaźników). Podstawą wyborów wskaźników powinna być Wspólna Lista Wskaźników Kluczowych ( WLWK). h)Do każdego celu strategicznego należy określić wskaźniki realizacji celów, które stanowić będą podstawę oceny stopnia osiągnięcia założeń przewidzianych w strategii. i) Wykonawca określi instrumenty wdrażania strategii, podmioty odpowiedzialne za monitoring wdrażania strategii, sposób zbierania informacji o osiąganiu zakładanych wskaźników. j)Wykonawca powinien wskazać i uzasadnić metodykę sporządzania dokumentu. k)Określać zasady i tryby wyboru projektów oraz listę przedsięwzięć przewidzianych do realizacji. l)Określać listę strategicznych projektów o charakterze komplementarnym. m)Zidentyfikowanie ryzyk o znaczeniu strategicznym oraz mechanizmów zarządzania nimi. n)Zawierać plan finansowy, który powinien wskazywać źródła finansowania Strategii. o)Opisywać system wdrażania. W tej części powinny być zawarte podstawowe założenia dotyczące funkcjonowania Partnerstwa JST Ziemi Dzierżoniowskiej i wypełniania podstawowych zadań, obejmujące m.in.: opis struktury organizacyjnej oraz określenie ich podstawowych zadań, opis podstawowych procedur zarządzania, w szczególności: opis procesu decyzyjnego w zakresie wyboru projektów, opis zasad współpracy z instytucją zarządzającą RPO, opis procedur sprawozdawczych i monitoringowych. p)Opisywać w jaki sposób w realizację Strategii zaangażowani będą lokalni liderzy. Jednym z głównych celów Strategii Rozwoju Ziemi Dzierżoniowskiej jest realizacja zintegrowanych projektów na obszarze funkcjonalnym, co wymusza partycypacyjne podejście (nie można tego utożsamiać z tradycyjnym podejściem konsultacyjnym) i ustalanie wspólnych projektów inwestycyjnych realizujących zintegrowaną strategię. Dlatego w proces przygotowania i realizacji Strategii powinni być zaangażowani lokalni liderzy: instytucje pozarządowe zajmujący się zagadnieniami realizowanymi przez Strategie Rozwoju Ziemi Dzierżoniowskiej, partnerzy społeczno-gospodarczy, wspólnoty mieszkaniowe itp. Strategia powinna opisywać sposób w jaki będą oni włączeni w realizację Strategii. W celu zapewnienia transparentności możliwie szerokiego udziału liderów lokalnych (nie tylko publicznych) zarówno raport z przygotowania Strategii jak i sama Strategia powinny być udostępnione na stronach internetowych wszystkich JST należących do Partnerstwa. 2)Program Rewitalizacji Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020. a)Wskazanie działań zmierzających do ożywienia społecznego i gospodarczego Ziemi Dzierżoniowskiej, podniesienie jej atrakcyjności, redukcję negatywnych zjawisk społecznych oraz zwiększenie funkcjonalności przestrzeni publicznych. b)Program powinien obejmować kwestie rewitalizacji w wymiarze społecznym, fizycznym, gospodarczym i przestrzennym. c)W ramach Programu Rewitalizacji należy wykorzystać wnioski z diagnozy aspektów społecznych w ramach Programu aktywności społeczno - zawodowej na rzecz kształtowania świadomości innowacyjnej i przedsiębiorczej mieszkańców Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020 d)Propozycję projektów infrastrukturalnych w zakresie rozwiązania najważniejszych problemów społecznych poprzez: -rewitalizację obszarów poprzemysłowych, -rewitalizację zurbanizowanych obszarów miejskich i wiejskich. e)Opracowanie powinno być zbieżne z funkcjonującymi programami rewitalizacyjnymi Jednostek Samorządu Terytorialnego Ziemi Dzierżoniowskiej, z Krajowym Programem Rewitalizacji oraz konsultowane na etapie opracowywania z wszystkimi gminami. 3)Program Zwiększenia Retencyjności Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020 a)Wskazanie możliwości zwiększenia retencyjności dla obszaru Ziemi Dzierżoniowskiej, w tym opis przyrodniczych uwarunkowań i możliwości retencjonowania wód oraz wskazanie rozwiązań w postaci planu budowy lub modernizacji obiektów retencyjnych. b)Badanie przepustowości urządzeń wodnych i cieków naturalnych oraz możliwości retencjonowania wody. c)Przeprowadzenie inwentaryzacji rowów wraz z określeniem ich roli w małej retencji wodnej. d)Wyznaczenie sieci rowów oraz cieków naturalnych, przebiegających przez teren kilku gmin Ziemi Dzierżoniowskiej. e)Określenie przepustowości rowów oraz cieków naturalnych ze wskazaniem prac koniecznych do zapewnienia swobodnego spływu wód nawalnych. f)Określenie możliwości wykorzystania istniejących stawów i zbiorników wodnych w małej retencji wodnej. g)Określenie potencjału suchych zbiorników wodnych i polderów zalewowych. h)Określenie, wskazanie terenów, na których występuje potrzeba zwiększenia retencyjności. i)Wskazanie rozwiązań problemów zdiagnozowanych w pkt. a) i b) w formie wariantowej. j)Zarówno diagnoza, jak i rozwiązanie problemów powinno być poprzedzone wizją lokalną w terenie oraz przedstawione w formie graficznej w skali 1:10 000. k)Proponowane kierunki działań: -przyjęte metody retencjonowania wód, -zestawienie i charakterystyka proponowanych obiektów, -analiza kosztów oraz skutków społeczno - ekonomicznych przyjętych rozwiązań. 4)Program aktywności społeczno - zawodowej na rzecz kształtowania świadomości innowacyjnej i przedsiębiorczej mieszkańców Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020. Cel opracowania: wsparcie aktywności społeczno - zawodowej na rzecz wzrostu świadomości innowacyjnej i przedsiębiorczej mieszkańców Ziemi Dzierżoniowskiej. Część diagnostyczna powinna obejmować następujące obszary: a)Diagnoza stanu świadomości innowacyjnej i przedsiębiorczej mieszkańców Ziemi Dzierżoniowskiej. b)Diagnoza sytuacji na rynku pracy na analizowanym obszarze, analiza bezrobocia. c)Diagnoza aspektów społecznych, między innymi: -Negatywne procesy demograficzne. -Aktywność gospodarcza. -Ubóstwo i wykluczenia społeczne. -Bezdomność. -Patologia społeczna. -Aktywizacja kobiet, osób starszych i niepełnosprawnych. -Dywersyfikacja zatrudnienia na obszarach wiejskich. d)Identyfikacja tendencji w zakresie kierunków i form rozwoju aktywności społeczno-zawodowej. Przy identyfikacji aktualnych tendencji wykorzystać należy minimum poniższe elementy: -analiza obowiązujących dokumentów strategicznych na poziomie równorzędnym i nadrzędnym; - benchmarking, analiza i wskazanie najlepszych praktyk, zarówno krajowych, jak i zagranicznych ; - analiza możliwości pozyskania dofinansowania w perspektywie finansowej 2014 - 2020 na realizację przedsięwzięć z zakresu wspierania aktywności społeczno-zawodowej. e)Identyfikacja podmiotów wspierających aktywność społeczno-zawodową, które powinny zostać zaangażowane w realizację programu. Część strategiczna powinna obejmować następujące obszary: a)Zdefiniowanie celu, osiągniecie którego ma zapewnić realizacja programu. b)Identyfikacja pożądanych działań w zakresie aktywności społeczno - zawodowej na rzecz kształtowania świadomości innowacyjnej i przedsiębiorczej, w tym: -krótka charakterystyka przedsięwzięć, -wskazanie okresu realizacji, -wskazanie podmiotów odpowiedzialnych za realizację zadań, - określenie źródeł finansowania, -monitoring realizacji programu. Należy wskazać projekty skierowane zarówno do osób pracujących, bezrobotnych, zagrożonych wykluczeniem społecznym, jak również do dzieci i młodzieży, tak aby działania połączyły się w ciąg edukacyjny. 5)Program Rozwoju Transportu Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014 - 2020 Cel opracowania: rozwój efektywnego i bezpiecznego systemu transportowego poprzez poprawę dostępności transportowej regionu, integrację systemu transportu pasażerskiego, poprawę bezpieczeństwa, zmniejszenie oddziaływania transportu na środowisko. Program powinien obejmować: a)diagnozę stanu systemu transportu, w tym pomiary wielkości potoków; b)analizę SWOT, c)prognozy ruchu i przewozów, d)uwarunkowania środowiskowe, e)cele strategiczne rozwoju transportu, f)priorytetowe kierunki działań, g)wdrażanie programu, h)monitoring programu. Należy zwrócić szczególną uwagę na: a)Określenie potrzeb remontowo - modernizacyjnych sieci dróg Ziemi Dzierżoniowskiej, w tym opracowanie koncepcji sieci ścieżek rowerowych w układzie komunikacyjnym Ziemi Dzierżoniowskiej na bazie przeprowadzonej inwentaryzacji już istniejących ścieżek. b)Określenie warunków podniesienia jakości komunikacji zbiorowej, w tym standaryzacja przystanków komunikacji zbiorowej. c)Ustalenie roli i funkcji centrum przesiadkowego w Dzierżoniowie. d)Stworzenie katalogu atrakcji turystycznej Ziemi Dzierżoniowskiej w układzie komunikacyjnym. e)Przeniesienie ruchu tranzytowego na obrzeża gmin. f)Określenie potrzeb miejsc parkingowych na terenie Ziemi Dzierżoniowskiej. g)Określenie korytarzy komunikacyjnych dla pojazdów wysoko tonażowych. h)Określenie warunków bezpośredniego połączenia kolejowego Ziemi Dzierżoniowskiej z aglomeracją Wrocławia. 4.Strategia zostanie dostarczona Zamawiającemu w postaci: 1)elektronicznej - 8 nośników CD lub DVD zawierających opracowany dokument strategiczny i cztery programy sektorowe w formie edytowalnej i 8 nośników CD lub DVD zawierające dokument strategiczny w formacie PDF, 2)oprawiony wydruk w sztywnej oprawie - 8 egz. 3)Merytoryka i prawa autorskie: a)Wykonawca odpowiada za merytoryczną stronę opracowania, błędy literowe, układ i zawartość dokumentów. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek błędów w opracowaniu Wykonawca uwzględni uwagi Zamawiającego. b)Wykonawca przekazuje Zamawiającemu prawa autorskie do przedmiotu zamówienia. Uwaga!!! Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach konkursu na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania współpracy w ramach miejskich obszarów funkcjonalnych (edycja 2) z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 - 2013. W związku z powyższym Wykonawca zobowiązany się do stosowania loga Unii Europejskiej oraz zapisu projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach konkursu na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania współpracy w ramach miejskich obszarów funkcjonalnych (edycja 2) z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 -2013, we wszystkich dokumentach rozliczeniowych (np.: protokoły i inne) jak również w korespondencji związanej z realizacją przedmiotowej usługi..


II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
73.22.00.00-0, 79.31.50.00-5.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.


II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 31.05.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
nie dotyczy


III.2) ZALICZKI


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wykazać w załączniku nr 4 do SIWZ wykonane lub wykonywane główne usługi, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane/wykonywane oraz załączeniem dowodów o wykonaniu lub wykonywaniu min. 2 usług polegających na: opracowaniu strategii rozwoju lub programów rozwoju lub sektorowych programów rozwoju - w zakresie obszaru społeczno-gospodarczego dla min. jednego partnerstwa jednostek samorządu terytorialnego (min. 5 JST) lub ich związków, na terenie którego zamieszkuje min. 100 000 osób; lub opracowaniu strategii rozwoju lub programów rozwoju lub sektorowych programów rozwoju - w zakresie obszaru społeczno-gospodarczego dla min. dwóch powiatów, na terenie którego zamieszkuje min. 100 000 osób; określających czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Ocena spełnienia warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia.


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wykazać w załączniku nr 5 do SIWZ osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za: a)pełnienie obowiązków kierownika zespołu- wskazana osoba musi posiadać doświadczenie w kierowaniu zespołem, który opracowywał min. 1 strategię rozwoju lub program rozwoju lub sektorowy program rozwoju w zakresie obszaru społeczno-gospodarczego obejmującego partnerstwo jednostek samorządu terytorialnego (min. 2) lub ich związków, i na terenie którego zamieszkuje min. 100.000 osób. Należy wskazać nazwę / tytuł wykonanego opracowania j.w; b)pełnienie obowiązków członka zespołu ds. ochrony środowiska - wskazana osoba musi posiadać doświadczenie w opracowaniu min. 1 prognozy oddziaływania na środowisko dla opracowania strategii rozwoju lub programu rozwoju lub sektorowego programu rozwoju dla JST. Należy wskazać nazwę/tytuł wykonanego opracowania jw.; c)pełnienie obowiązków członka zespołu - wskazana osoba musi posiadać doświadczenie polegające na czynnym, merytorycznym udziale przy opracowywaniu min. 1 strategii rozwoju lub programu rozwoju lub sektorowego programu rozwoju - w zakresie obszaru społeczno-gospodarczego obejmującego partnerstwo jednostek samorządu terytorialnego (min. 2) lub ich związków , na terenie którego zamieszkuje min. 100.000 osób. Należy wskazać nazwę/tytuł wykonanego opracowania jw.; d)pełnienie obowiązków członka zespołu - wskazana osoba musi posiadać doświadczenie w moderowaniu min. 4 spotkań w ramach konsultacji społecznych prowadzonych w ramach opracowywania min. 1 strategii rozwoju lub programu rozwoju lub sektorowego programu rozwoju- w zakresie obszaru społeczno-gospodarczego obejmującego partnerstwo jednostek samorządu terytorialnego (min. 2) lub ich związków, na terenie którego zamieszkuje min. 100.000 osób. Należy wskazać nazwę/tytuł wykonanego opracowania jw.. wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - poprzez wypełnienie i podpisanie załącznika nr 5 do SIWZ. Zamawiający dopuszcza możliwość pełnienia funkcji kierownika zespołu oraz członka zespołu, o których mowa w lit. a i b przez jedną osobę. Ocena spełnienia warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia.


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotczy


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;


III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;


III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

nie dotyczy

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.


IV.3) ZMIANA UMOWY


przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Możliwość wprowadzenia zmian umowy: 1)Zmiana postanowień umowy może nastąpić za zgodą obydwu stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności takiej zmiany. 2)Zamawiający działając w oparciu o art. 144 ust. 1 ustawy określa następujące okoliczności zmiany terminu ustalonego w § 7 projektu umowy, w szczególności: i)Wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na termin realizacji przedmiotu umowy, j)Odmowy wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, k)Na skutek działań osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia, l)W przypadku konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz, analiz itp. 3)Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy chyba, że zmiana będzie dotyczyła następujących zdarzeń: a)Wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, b)Zmiany osób odpowiedzialnych za realizację przedmiotu umowy (o których mowa w § 4 ust. 6 projektu umowy). Zmiana którejkolwiek z osób w trakcie realizacji przedmiotu niniejszej umowy, musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga pisemnego zaakceptowania przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 7 dni od daty przedłożenia propozycji i wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą takie same lub wyższe od kwalifikacji i doświadczenia osób wymaganego postanowieniami specyfikacji istotnych warunków zamówienia. c)Wystąpienia konieczności zmian osób Wykonawcy w przypadku, gdy Zamawiający uzna, że osoby te nie wykonują należycie swoich obowiązków. Wykonawca obowiązany jest dokonać zmiany tych osób na inne spełniające na dzień składania ofert warunki określone w specyfikacji w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego. d)W przypadku ograniczenia zakresu rzeczowego zamówienia, o którym mowa w § 12 w pkt 8) lit. a, b projektu umowy, wynagrodzenie określone w § 7 ust. 1 projektu umowy zostanie pomniejszone o prace ograniczone. W przypadku ograniczenia prac, o którym mowa w §12 w pkt 8) projektu umowy Wykonawcy przysługiwało będzie wynagrodzenie z tytułu prac już wykonanych. Wynagrodzenie zostanie ustalone na podstawie oszacowania tych prac. O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów Wykonawca winien jest poinformować Zamawiającego pisemnie.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://bip.um.dzierzoniow.pl/#Z2V0Q29udGVudHMoMTA2MTYsMSwwKQ==

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Zamawiającego.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
30.05.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Dzierżoniów, ul Rynek 1, Biuro Obsługi Klienta, stanowisko A - Informacja.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach konkursu na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania współpracy w ramach miejskich obszarów funkcjonalnych ( edycja 2) z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013..


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie


Dzierżoniów: Opracowanie dokumentu pn. Strategia Rozwoju Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014 - 2020 oraz czterech programów sektorowych: 1. Program Rewitalizacji Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020, 2. Program Zwiększania Retencyjności Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020, 3. Program aktywności społeczno-zawodowej na rzecz kształtowania świadomości innowacyjnej i przedsiębiorczej mieszkańców Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020, 4. Program Rozwoju Transportu Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020.


Numer ogłoszenia: 151327 - 2014; data zamieszczenia: 11.07.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 107655 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miejska Dzierżoniów, Rynek 1, 58-200 Dzierżoniów, woj. dolnośląskie, tel. 74 6450800, faks 74 6450801.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie dokumentu pn. Strategia Rozwoju Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014 - 2020 oraz czterech programów sektorowych: 1. Program Rewitalizacji Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020, 2. Program Zwiększania Retencyjności Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020, 3. Program aktywności społeczno-zawodowej na rzecz kształtowania świadomości innowacyjnej i przedsiębiorczej mieszkańców Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020, 4. Program Rozwoju Transportu Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1.Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi polegającej na opracowaniu n/w dokumentów wraz z przeprowadzeniem badań, konsultacji społecznych i warsztatów strategicznych: 1)Strategia Rozwoju Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020. 2)Program Rewitalizacji Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020. 3)Program Zwiększania Retencyjności Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020. 4)Program aktywności społeczno- zawodowej na rzecz kształtowania świadomości innowacyjnej i przedsiębiorczej mieszkańców Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020. 5)Program Rozwoju Transportu Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020 zwanej dalej dokumentacją. 2.Ogólne wymagania do zawartości strategii i czterech programów sektorowych: 1)Wprowadzenie do dokumentu, celu opracowania dokumentu, metodyki sporządzenia oraz podsumowanie zakresu opracowania. 2)Zakres pojęciowy, uwarunkowania formalne oraz uwarunkowania prawne realizacji dokumentu. 3)Podsumowanie z przeprowadzonej diagnozy, analiz i konsultacji społecznych. 4)Wyniki konsultacji społecznych zostaną wykorzystane w procesie budowy dokumentu strategicznego. Z etapu konsultacji społecznych Wykonawca sporządzi raport. 5)Konsultacje społeczne na potrzebę sporządzenia strategii i programów sektorowych proponuje się przeprowadzić w następującej formie: a)badań mieszkańców Ziemi Dzierżoniowskiej, przedsiębiorców oraz przedstawicieli organizacji pozarządowych funkcjonujących na obszarze Ziemi Dzierżoniowskiej. Zamawiający nie narzuca metody badawczej, dopuszcza się metody jakościowe i ilościowe takie, jak: metoda CATI, PAPI, CAWI, IDI, FGI, itp. Proponuje się, aby raport z badań był osobnym dokumentem. Zamawiający zastrzega sobie prawo akceptacji narzędzi badawczych. Zgodnie z wnioskiem aplikacyjnym wielkość dobranej próby badawczej - 2 000 respondentów. b)warsztatów strategicznych dla Zespołu Merytorycznego i Grupy Konsultacyjnej. W skład Zespołu merytorycznego będą wchodzić: Starosta, Burmistrzowie, Wójtowie, naczelnicy/kierownicy oraz liderzy wszystkich JST Ziemi Dzierżoniowskiej. Grupę Konsultacyjną, którą tworzyć będą radni Rad JST, mieszkańcy, przedsiębiorcy i przedstawiciele organizacji pozarządowych Ziemi Dzierżoniowskiej. Warsztaty strategiczne należy przeprowadzić: 1)W celu zaprezentowania jej wyników oraz w celu ewentualnego uzupełnienia diagnozy o uzyskane podczas warsztatów informacje, 2)W celu uwzględnienia w nich kluczowych oczekiwań liderów rozwoju lokalnego Ziemi Dzierżoniowskiej, 3)W formie prezentacji projektów dokumentów, w celu zebrania opinii na temat ich ostatecznego kształtu, co umożliwi naniesienie końcowych korekt do strategii i czterech programów sektorowych. Za przygotowanie i przeprowadzenie całego procesu konsultacji odpowiedzialny będzie Wykonawca. Zgodnie z wnioskiem aplikacyjnym zaplanowano sześć konsultacji społecznych, które powinny być przeprowadzone na terenie JST na przełomie IV kw. 2014/I kw. 2015. Planowana ilość uczestników w jednej konsultacji - 50 osób. Koszt wynajęcia sali i catering ponosi Zamawiający. 6)Strategia Rozwoju Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020 powinna być spójna ze wszystkimi nadrzędnymi dokumentami strategicznymi na poziomie Unii Europejskiej, krajowym oraz regionalnym a w szczególności ze Strategią Rozwoju Województwa Dolnośląskiego 2020. 7)Programy sektorowe powinny być powiązane z innymi obowiązującymi strategiami/programami w danej branży, funkcjonującymi na terenie JST Ziemi Dzierżoniowskiej oraz w regionie i kraju. 8)Niezależnie od wymogu przeprowadzenia konsultacji społecznych przy opracowywaniu poszczególnych programów/dokumentów, Wykonawca będzie zobligowany do prezentacji wszystkich dokumentów opracowanych w ramach zamówienia na sesjach rad JST wszystkich partnerów. 9)Poniżej przedstawiony zakres merytoryczny poszczególnych dokumentów nie należy traktować jako ostatecznego zakresu dokumentów. Proponowany zakres opracowania wskazuje jedynie elementy, które powinny znaleźć się w dokumentach. Dopuszcza się rozszerzenie zakresu opracowania. 3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w odniesieniu do Strategii Rozwoju Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020 i czterech programów sektorowych. 1)Strategia Rozwoju Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020. Układ dokumentu Strategii powinien : a)Wskazać podstawę prawną Strategii. b)Być spójny z krajowymi i unijnymi dokumentami strategicznymi oraz planistycznymi. Strategia powinna wskazywać na spójność z istniejącymi i przygotowanymi strategiami oraz planami rozwojowymi (w jakim stopniu uwzględnia istniejące strategie lub plany). Dotyczy to strategii rozwoju województwa, lokalnych planów rewitalizacji, planów transportowych, planów zagospodarowania przestrzennego itp. c)Określać syntetyczną diagnozę obszaru wsparcia: -Część diagnostyczna powinna być oparta na analizach terytorialnych i demograficznych, które wskazują potencjał rozwojowy danego obszaru. -Diagnoza powinna wskazywać na potencjały i bariery rozwojowe danego obszaru oraz zasadność prowadzonej interwencji. -Uzupełnieniem diagnozy powinna być przeprowadzona analiza SWOT/TOWS, stanowiąca podsumowanie diagnozy obszaru wsparcia. -Diagnoza winna stanowić osobny dokument. -W strategii powinny być zawarte wnioski z diagnozy. d)Wskazywać obszary koncentracji wsparcia w wymiarze przestrzennym. Przekładać się to będzie na wyznaczenie i wskazanie w Strategii obszarów wsparcia (np. obszary poprzemysłowe, obszary wymagające rewitalizacji, zwiększenia dostępności transportowej, obszary pod inwestycje dotyczące mieszkalnictwa itp.). Do wyznaczonych obszarów wsparcia powinny zostać przyporządkowane, dostosowane do specyfiki obszaru, cele i działania rozwojowe. e)Określić wizję i misję Strategii. f)Wskazywać cele rozwojowe. Cele Strategii Rozwoju Ziemi Dzierżoniowskiej powinny bezpośrednio wynikać z diagnozy i wskazywać jednoznacznie działania służące przeciwdziałaniu zdiagnozowanym negatywnym zjawiskom, bądź służącym wydobywaniu i kreowaniu potencjałów regionalnych. Cele Strategii powinny korespondować z celami i priorytetami inwestycyjnymi oraz z celami Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO), zawartymi na lata 2014-2020. Zarówno opis celów, jak i wybór priorytetów powinien zawierać informacje, w jaki sposób zaplanowane działania przyczynią się do długotrwałej poprawy warunków gospodarczych, środowiskowych, klimatycznych, społecznych i demograficznych na obszarze Ziemi Dzierżoniowskiej. g)Wskazywać priorytety. Cele Strategii powinny być uszczegółowione poprzez priorytety wraz ze wskazaniem odpowiadających im priorytetów inwestycyjnych. W opisie priorytetów powinny zostać przedstawione metody realizacji celów strategicznych poprzez wskazanie konkretnych rozwiązań operacyjnych (tzn.: obszary objęte interwencją, typy projektów, rodzaje uprawnionych beneficjentów, system preferencji dla wybranych obszarów, minimalne i maksymalne wartości projektów oraz inne uzgodnione z instytucją zarządzającą RPO). Priorytety również powinny być opisane wskaźnikami monitoringu. Przy konstrukcji Strategii należy zastosować analogiczną jak w przypadku RPO matrycę logicznej strategii inwestycyjnej. Zarówno architektura RPO, jak i konstrukcja Strategii muszą być ze sobą spójne (spójność celów tematycznych, priorytetów inwestycyjnych oraz wskaźników). Podstawą wyborów wskaźników powinna być Wspólna Lista Wskaźników Kluczowych ( WLWK). h)Do każdego celu strategicznego należy określić wskaźniki realizacji celów, które stanowić będą podstawę oceny stopnia osiągnięcia założeń przewidzianych w strategii. i)Wykonawca określi instrumenty wdrażania strategii, podmioty odpowiedzialne za monitoring wdrażania strategii, sposób zbierania informacji o osiąganiu zakładanych wskaźników. j)Wykonawca powinien wskazać i uzasadnić metodykę sporządzania dokumentu. k)Określać zasady i tryby wyboru projektów oraz listę przedsięwzięć przewidzianych do realizacji. l) Określać listę strategicznych projektów o charakterze komplementarnym. m)Zidentyfikowanie ryzyk o znaczeniu strategicznym oraz mechanizmów zarządzania nimi. n)Zawierać plan finansowy, który powinien wskazywać źródła finansowania Strategii. o)Opisywać system wdrażania. W tej części powinny być zawarte podstawowe założenia dotyczące funkcjonowania Partnerstwa JST Ziemi Dzierżoniowskiej i wypełniania podstawowych zadań, obejmujące m.in.: opis struktury organizacyjnej oraz określenie ich podstawowych zadań, opis podstawowych procedur zarządzania, w szczególności: opis procesu decyzyjnego w zakresie wyboru projektów, opis zasad współpracy z instytucją zarządzającą RPO, opis procedur sprawozdawczych i monitoringowych. p)Opisywać w jaki sposób w realizację Strategii zaangażowani będą lokalni liderzy. Jednym z głównych celów Strategii Rozwoju Ziemi Dzierżoniowskiej jest realizacja zintegrowanych projektów na obszarze funkcjonalnym, co wymusza partycypacyjne podejście (nie można tego utożsamiać z tradycyjnym podejściem konsultacyjnym) i ustalanie wspólnych projektów inwestycyjnych realizujących zintegrowaną strategię. Dlatego w proces przygotowania i realizacji Strategii powinni być zaangażowani lokalni liderzy: instytucje pozarządowe zajmujący się zagadnieniami realizowanymi przez Strategie Rozwoju Ziemi Dzierżoniowskiej, partnerzy społeczno-gospodarczy, wspólnoty mieszkaniowe itp. Strategia powinna opisywać sposób w jaki będą oni włączeni w realizację Strategii. W celu zapewnienia transparentności możliwie szerokiego udziału liderów lokalnych (nie tylko publicznych) zarówno raport z przygotowania Strategii jak i sama Strategia powinny być udostępnione na stronach internetowych wszystkich JST należących do Partnerstwa. 2)Program Rewitalizacji Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020. a)Wskazanie działań zmierzających do ożywienia społecznego i gospodarczego Ziemi Dzierżoniowskiej, podniesienie jej atrakcyjności, redukcję negatywnych zjawisk społecznych oraz zwiększenie funkcjonalności przestrzeni publicznych. b)Program powinien obejmować kwestie rewitalizacji w wymiarze społecznym, fizycznym, gospodarczym i przestrzennym. c)W ramach Programu Rewitalizacji należy wykorzystać wnioski z diagnozy aspektów społecznych w ramach Programu aktywności społeczno - zawodowej na rzecz kształtowania świadomości innowacyjnej i przedsiębiorczej mieszkańców Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020 d)Propozycję projektów infrastrukturalnych w zakresie rozwiązania najważniejszych problemów społecznych poprzez: -rewitalizację obszarów poprzemysłowych, -rewitalizację zurbanizowanych obszarów miejskich i wiejskich. e)Opracowanie powinno być zbieżne z funkcjonującymi programami rewitalizacyjnymi Jednostek Samorządu Terytorialnego Ziemi Dzierżoniowskiej, z Krajowym Programem Rewitalizacji oraz konsultowane na etapie opracowywania z wszystkimi gminami. 3) 4)Program Zwiększenia Retencyjności Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020 a)Wskazanie możliwości zwiększenia retencyjności dla obszaru Ziemi Dzierżoniowskiej, w tym opis przyrodniczych uwarunkowań i możliwości retencjonowania wód oraz wskazanie rozwiązań w postaci planu budowy lub modernizacji obiektów retencyjnych. b)Badanie przepustowości urządzeń wodnych i cieków naturalnych oraz możliwości retecjonowania wody. c)Przeprowadzenie inwentaryzacji rowów wraz z określeniem ich roli w małej retencji wodnej. d)Wyznaczenie sieci rowów oraz cieków naturalnych, przebiegających przez teren kilku gmin Ziemi Dzierżoniowskiej. e)Określenie przepustowości rowów oraz cieków naturalnych ze wskazaniem prac koniecznych do zapewnienia swobodnego spływu wód nawalnych. f)Określenie możliwości wykorzystania istniejących stawów i zbiorników wodnych w małej retencji wodnej. g)Określenie potencjału suchych zbiorników wodnych i polderów zalewowych. h)Określenie, wskazanie terenów, na których występuje potrzeba zwiększenia retencyjności. i)Wskazanie rozwiązań problemów zdiagnozowanych w pkt. a) i b) w formie wariantowej. j)Zarówno diagnoza, jak i rozwiązanie problemów powinno być poprzedzone wizją lokalną w terenie oraz przedstawione w formie graficznej w skali 1:10 000. k) Proponowane kierunki działań: -przyjęte metody retencjonowania wód, -zestawienie i charakterystyka proponowanych obiektów, -analiza kosztów oraz skutków społeczno - ekonomicznych przyjętych rozwiązań. 5)Program aktywności społeczno - zawodowej na rzecz kształtowania świadomości innowacyjnej i przedsiębiorczej mieszkańców Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020. Cel opracowania: wsparcie aktywności społeczno - zawodowej na rzecz wzrostu świadomości innowacyjnej i przedsiębiorczej mieszkańców Ziemi Dzierżoniowskiej. Część diagnostyczna powinna obejmować następujące obszary: a)Diagnoza stanu świadomości innowacyjnej i przedsiębiorczej mieszkańców Ziemi Dzierżoniowskiej. b)Diagnoza sytuacji na rynku pracy na analizowanym obszarze, analiza bezrobocia. c)Diagnoza aspektów społecznych, między innymi: -Negatywne procesy demograficzne. -Aktywność gospodarcza. -Ubóstwo i wykluczenia społeczne. -Bezdomność. -Patologia społeczna. -Aktywizacja kobiet, osób starszych i niepełnosprawnych. -Dywersyfikacja zatrudnienia na obszarach wiejskich. d)Identyfikacja tendencji w zakresie kierunków i form rozwoju aktywności społeczno-zawodowej. Przy identyfikacji aktualnych tendencji wykorzystać należy minimum poniższe elementy: -analiza obowiązujących dokumentów strategicznych na poziomie równorzędnym i nadrzędnym; -benchmarking, analiza i wskazanie najlepszych praktyk, zarówno krajowych, jak i zagranicznych ; -analiza możliwości pozyskania dofinansowania w perspektywie finansowej 2014 - 2020 na realizację przedsięwzięć z zakresu wspierania aktywności społeczno-zawodowej. e)Identyfikacja podmiotów wspierających aktywność społeczno-zawodową, które powinny zostać zaangażowane w realizację programu. Część strategiczna powinna obejmować następujące obszary: a)Zdefiniowanie celu, osiągniecie którego ma zapewnić realizacja programu. b)Identyfikacja pożądanych działań w zakresie aktywności społeczno - zawodowej na rzecz kształtowania świadomości innowacyjnej i przedsiębiorczej, w tym: -krótka charakterystyka przedsięwzięć, -wskazanie okresu realizacji, -wskazanie podmiotów odpowiedzialnych za realizację zadań, -określenie źródeł finansowania, -monitoring realizacji programu. Należy wskazać projekty skierowane zarówno do osób pracujących, bezrobotnych, zagrożonych wykluczeniem społecznym, jak również do dzieci i młodzieży, tak aby działania połączyły się w ciąg edukacyjny. 6)Program Rozwoju Transportu Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014 - 2020 Cel opracowania: rozwój efektywnego i bezpiecznego systemu transportowego poprzez poprawę dostępności transportowej regionu, integrację systemu transportu pasażerskiego, poprawę bezpieczeństwa, zmniejszenie oddziaływania transportu na środowisko. Program powinien obejmować: a)diagnozę stanu systemu transportu, w tym pomiary wielkości potoków; b)analizę SWOT, c)prognozy ruchu i przewozów, d)uwarunkowania środowiskowe, e)cele strategiczne rozwoju transportu, f)priorytetowe kierunki działań, g)wdrażanie programu, h)monitoring programu. Należy zwrócić szczególną uwagę na: a)Określenie potrzeb remontowo - modernizacyjnych sieci dróg Ziemi Dzierżoniowskiej, w tym opracowanie koncepcji sieci ścieżek rowerowych w układzie komunikacyjnym Ziemi Dzierżoniowskiej na bazie przeprowadzonej inwentaryzacji już istniejących ścieżek. b)Określenie warunków podniesienia jakości komunikacji zbiorowej, w tym standaryzacja przystanków komunikacji zbiorowej. c)Ustalenie roli i funkcji centrum przesiadkowego w Dzierżoniowie. d)Stworzenie katalogu atrakcji turystycznej Ziemi Dzierżoniowskiej w układzie komunikacyjnym. e)Przeniesienie ruchu tranzytowego na obrzeża gmin. f)Określenie potrzeb miejsc parkingowych na terenie Ziemi Dzierżoniowskiej. g)Określenie korytarzy komunikacyjnych dla pojazdów wysoko tonażowych. h)Określenie warunków bezpośredniego połączenia kolejowego Ziemi Dzierżoniowskiej z aglomeracją Wrocławia. 4.Strategia zostanie dostarczona Zamawiającemu w postaci: 1)elektronicznej - 8 nośników CD lub DVD zawierających opracowany dokument strategiczny i cztery programy sektorowe w formie edytowalnej i 8 nośników CD lub DVD zawierające dokument strategiczny w formacie PDF, 2)oprawiony wydruk w sztywnej oprawie - 8 egz. 3)Merytoryka i prawa autorskie: a)Wykonawca odpowiada za merytoryczną stronę opracowania, błędy literowe, układ i zawartość dokumentów. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek błędów w opracowaniu Wykonawca uwzględni uwagi Zamawiającego. b)Wykonawca przekazuje Zamawiającemu prawa autorskie do przedmiotu zamówienia. Uwaga!!! Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach konkursu na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania współpracy w ramach miejskich obszarów funkcjonalnych (edycja 2) z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 - 2013. W związku z powyższym Wykonawca zobowiązany się do stosowania loga Unii Europejskiej oraz zapisu projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach konkursu na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania współpracy w ramach miejskich obszarów funkcjonalnych (edycja 2) z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 -2013, we wszystkich dokumentach rozliczeniowych (np.: protokoły i inne) jak również w korespondencji związanej z realizacją przedmiotowej usługi..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
73.22.00.00-0, 79.31.50.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach konkursu na działania wspierające jednostki samorządu terytorialnego w zakresie planowania współpracy w ramach miejskich obszarów funkcjonalnych ( edycja 2) z Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
10.07.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
8.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Instytut Badawczy IPC Sp. z o.o., {Dane ukryte}, 52-238 Wrocław, kraj/woj. dolnośląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 513821,14 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    227550,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    227550,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    496920,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: Rynek 1, 58-200 Dzierżoniów
woj. dolnośląskie
Dane kontaktowe: email: josak@um.dzierzoniow.pl, przetargi@um.dzierzoniow.pl
tel: +48746450800
fax: +48746450801
Termin składania wniosków lub ofert:
2014-05-29
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 10765520140
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2014-05-19
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 366 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.dzierzoniow.pl
Informacja dostępna pod: Zamawiającego
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
73220000-0 Usługi doradcze w zakresie rozwoju
79315000-5 Usługi badań społecznych
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Opracowanie dokumentu pn. Strategia Rozwoju Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014 - 2020 oraz czterech programów sektorowych: 1. Program Rewitalizacji Ziemi Dzierżoniowskiej na lata 2014-2020, 2. Program Zwiększania Retencyjności Ziemi Dzierżoniowskie Instytut Badawczy IPC Sp. z o.o.
Wrocław
2014-07-11 227 550,00