Świadczenie usług doradztwa prawnego z zakresu zamówień publicznych i innych usług prawniczych.
Opis przedmiotu przetargu: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług doradztwa prawnego z zakresu zamówień publicznych i innych usług prawniczych, w związku z realizacją przez WWPE zadań związanych z: POIiŚ - Priorytet XI Kultura i Dziedzictwo Kulturowe; Mechanizmu Finansowego EOG i Norweskiego Mechanizmu Finansowego Priorytet 2.9 - Polityka Regionalna i działania trans graniczne; POIG - Działania 8.3 i 8.4, Szwajcarsko - Polski Program Współpracy. Termin realizacji zamówienia: do dnia 30.11.2011 r. lub do wyczerpania środków przeznaczonych na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia. Świadczenie usług prawniczych w ramach realizowanych zadań przez Władzę Wdrażającą będzie dotyczyło: 1.1 Sporządzania ekspertyz i opinii prawnych w zakresie badania prawidłowości przeprowadzenia procedury przetargowej. Opinia prawna w zakresie ww. obejmie następujące elementy: 1.1.1 Czy zastosowano prawidłowy tryb procedury przetargowej; 1.1.2 Czy opis przedmiotu zamówienia jest zgodny z postanowieniami Ustawy PZP oraz innymi regulacjami prawnymi obowiązującymi w tym zakresie;1.1.3 Czy procedurę przetargową przeprowadzono zgodnie z Ustawą PZP; 1.1.4 Czy Umowę z wykonawcą zawarto zgodnie z wymogami Ustawy PZP; 1.1.5 Ponadto Wykonawca podczas przeprowadzania kontroli uwzględni odpowiednio: a) Wytyczne MRR w zakresie kontroli realizacji PO IiŚ - Zał. 10 Wymierzanie korekt finansowych za naruszenia pzp związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE wraz z załącznikiem b) Zalecenia nr 9/10 IZ z dnia 26 listopada 2010 r. w sprawie stosowania w POIiŚ stawek korekt finansowych odnośnie uchybień zidentyfikowanych przez KE w Planie Działań dla Polski na lata 2000-2006 oraz audytach KE (lub aktualne zalecenia w tym zakresie), c) Przewodnik dla beneficjenta POIiŚ największe zagrożenia w procedurze udzielania zamówień Publicznych, 1.1.6 Odniesienie się do orzeczeń Zespołu Arbitrów Krajowej Izby Odwoławczej UZP dla podobnych przypadków lub wyroków Sądów Okręgowych w przedmiotowych sprawach; 1.1.7 W przypadku stosowania wyłączenia z pzp np. na podst. art. 4, ocena prawidłowości postępowania zgodnie z KC i Wytycznymi MRR dla PO IiŚ w tym zakresie; 1.1.8 Opinia prawna powinna być wykonana wedle najlepszej wiedzy wykonawcy, który uzupełni ją o elementy istotne dla podjęcia przez Zamawiającego decyzji, czy stwierdzone uchybienia w prawidłowości procedury przetargowej mogą skutkować odmową refundacji poniesionych przez Beneficjenta wydatków. b 1.1.9 Podsumowanie opinii powinno zawierać zakres stwierdzonych naruszeń podczas kontroli udzielania zamówień publicznych skutkujących korektą finansową. Stwierdzone nieprawidłowości muszą być zgodne z dokumentem Wymierzanie korekt finansowych za naruszenia prawa zamówień Publicznych związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE wraz z załącznikiem nr 1 (zwanym dalej Taryfikatorem). Ponadto wykonawca ma obowiązek wobec stwierdzonej nieprawidłowości powołać się na odpowiednią tabelę i pozycję Taryfikatora, procentowego wskaźnika korekty za dane naruszenie oraz wskazać jaką korektę najwyższą należy naliczyć. 1.1.10 W przypadku stwierdzenia braków w przedłożonej dokumentacji przetargowej wykonawca w ramach wynagrodzenia za przedmiotową kontrolę jest zobowiązany wskazać brakujące dokumenty Zamawiającemu w celu skierowania przez Zamawiającego do beneficjenta pisma o uzupełnienie dokumentów przetargowych. Następnie Wykonawca sprawdzi otrzymane uzupełnienia w dokumentacji przetargowej celem dokonania kompletnej i ostatecznej opinii prawnej w zakresie kontroli zamówienia publicznego przed jej odebraniem. W celu udokumentowania przeprowadzenia kontroli zamówień publicznych wraz z opinią wykonawca przekaże wypełnione odpowiednio listy sprawdzające dla danego trybu postępowania (wzory list znajdują się na stronie Zamawiającego listy sprawdzające POIiŚ www.wwpe.gov.pl Listy sprawdzające z literką s dotyczą postępowań przetargowych wszczętych przed nowelizacją ustawy PZP z października 2008 r. a pozostałe postępowań wszczętych po tej nowelizacji. 1.2 Wykonawca może być także zobowiązany do sporządzenia innych opinii prawnych związanych z realizacją umów o dofinansowanie, projektów lub programu POIiŚ. W takim przypadku Zamawiający wspólnie z Wykonawcą ustalą szczegóły dotyczące sporządzenia przedmiotowej opinii prawnej. 2. Świadczenie pomocy prawnej w ramach Funduszu Pomocy Technicznej Funduszu Granic Zewnętrznych oraz Świadczenie pomocy prawnej w ramach Funduszu Pomocy Technicznej - Priorytet 2.9 Polityka regionalna i działania trans graniczne Norweskiego Mechanizmu Finansowego Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego będzie dotyczyło w szczególności przede wszystkim: 2.1 Opinie prawne związane z oceną prawidłowości przeprowadzenia procedury przetargowej (kontrola ex-post wykonywana na potrzeby zatwierdzenia wydatków wykazanych we wniosku o płatność, stosowana w przypadkach wątpliwych). Opinia prawna w tych przypadkach najczęściej obejmuje następujące elementy: 2.1.1 Czy zastosowano prawidłowy tryb procedury przetargowej; 2.1.2 Czy opis przedmiotu zamówienia jest zgodny z postanowieniami Ustawy PZP oraz innymi regulacjami prawnymi obowiązującymi w tym zakresie; 2.1.3 Czy procedurę przetargową przeprowadzono zgodnie z Ustawą PZP; 2.1.4 Czy Umowę z wykonawcą zawarto zgodnie z wymogami Ustawy PZP; 2.1.5 Podsumowanie w zakresie ewentualnych stwierdzonych nieprawidłowości lub uchybień w trakcie procedury oraz ich skutki prawne; 2.1.6 Odniesienie się do orzeczeń Zespołu Arbitrów/Krajowej Izby Odwoławczej UZP dla podobnych przypadków lub wyroków Sądów Okręgowych w przedmiotowych sprawach; 2.1.7 Opinia prawna powinna być wykonana wedle najlepszej wiedzy wykonawcy, który uzupełni ją o elementy istotne dla podjęcia przez Zamawiającego decyzji, czy stwierdzone uchybienia w prawidłowości procedury przetargowej mogą skutkować odmową refundacji poniesionych przez Beneficjenta wydatków, 2.1.8 Podsumowanie opinii powinno zawierać zakres stwierdzonych naruszeń podczas kontroli udzielania zamówień publicznych skutkujących korektą finansową. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości opinia musi rozstrzygnąć czy ta nieprawidłowość może być uznana za przesłankę skutkującą nieważności umowy, o której mowa w art. 146 ustawy PZP. 2.1.9 W przypadku stwierdzenia braków w przedłożonej dokumentacji przetargowej wykonawca w ramach wynagrodzenia za przedmiotową kontrolę jest zobowiązany wskazać brakujące dokumenty Zamawiającemu w celu skierowania przez Zamawiającego do beneficjenta pisma o uzupełnienie dokumentów przetargowych. Następnie Wykonawca sprawdzi otrzymane uzupełnienia w dokumentacji przetargowej celem dokonania kompletnej i ostatecznej opinii prawnej w zakresie kontroli zamówienia publicznego przed jej odebraniem. 2.2 Wykonawca będzie także zobowiązany do sporządzenia innych opinii prawnych związanych z zawieraniem umów o dofinansowanie oraz realizacją projektów lub programów (opinie te mogą dotyczyć sposobu zabezpieczenia umowy finansowej np. nietypowych zapisów np. w deklaracji wekslowej), ubezpieczeniem sprzętu/inwestycji pozyskanej w ramach dofinansowania, pomocy publicznej, podstaw prawnych wyceny wkładu rzeczowego, nietypowych zapisów w umowie finansowej/załączniku do umowy związanych ze specyfiką projektu, zagadnień prawnych związanych z zawieranymi umowami/porozumieniami partnerstwa (umowy partnerstwa z partnerami krajowymi i zagranicznymi) np.: kontrola umów partnerskich pod kątem zgodności wyboru partnera z obowiązującymi przepisami, kontrola/ocena prawidłowości zawartej umowy partnerskiej z uwzględnieniem sposobu rozliczeń między partnerami, analiza stanu prawnego zagadnienia i opracowanie wytycznych/wzorów umów lub innych dokumentów itp.) 3. Świadczenie pomocy prawnej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka - Priorytet 8 Społeczeństwo informacyjne - zwiększanie innowacyjności gospodarki, Działania 8.3 Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - eInclusion i 8.4 Zapewnienie dostępu do Internetu na etapie ostatniej mili będzie dotyczyło przede wszystkim szczególności: 3.1 Opinie prawne dotyczące badania prawidłowości przeprowadzenia procedury przetargowej w zakresie związanym z oceną prawidłowości przeprowadzenia procedury przetargowej Opinia prawna w ww. zakresie obejmie następujące elementy: 3.1.1 Czy zastosowano prawidłowy tryb procedury przetargowej; 3.1.2 Czy opis przedmiotu zamówienia jest zgodny z postanowieniami Ustawy PZP oraz innymi regulacjami prawnymi obowiązującymi w tym zakresie; 3.1.3 Czy procedurę przetargową przeprowadzono zgodnie z Ustawą PZP; 3.1.4 Czy Umowę z wykonawcą zawarto zgodnie z wymogami Ustawy PZP; 3.1.5 Posumowanie w zakresie ewentualnych stwierdzonych nieprawidłowości lub uchybień w trakcie procedury oraz ich skutki prawne; 3.1.6 Odniesienie się do orzeczeń Zespołu Arbitrów/Krajowej Izby Odwoławczej UZP dla podobnych przypadków lub wyroków Sądów Okręgowych w przedmiotowych sprawach; 3.1.7 Opinia prawna powinna być wykonana wedle najlepszej wiedzy wykonawcy, który uzupełni ją o elementy istotne dla podjęcia przez Zamawiającego decyzji, czy stwierdzone uchybienia w prawidłowości procedury przetargowej mogą skutkować odmową refundacji poniesionych przez Beneficjenta wydatków. 3.1.8 Podsumowanie opinii powinno zawierać zakres stwierdzonych naruszeń podczas kontroli udzielania zamówień publicznych skutkujących korektą finansową. Stwierdzone nieprawidłowości muszą być zgodne z dokumentem Wymierzanie korekt finansowych za naruszenia prawa zamówień Publicznych związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE wraz z załącznikiem nr 1 (zwanym dalej Taryfikatorem). Ponadto wykonawca ma obowiązek wobec stwierdzonej nieprawidłowości powołać się na odpowiednią tabelę i pozycję Taryfikatora, procentowego wskaźnika korekty za dane naruszenie oraz wskazać jaką korektę najwyższą należy naliczyć. 3.1.9 W przypadku stwierdzenia braków w przedłożonej dokumentacji przetargowej wykonawca w ramach wynagrodzenia za przedmiotową kontrolę jest zobowiązany wskazać brakujące dokumenty Zamawiającemu w celu skierowania przez Zamawiającego do beneficjenta pisma o uzupełnienie dokumentów przetargowych. Następnie Wykonawca sprawdzi otrzymane uzupełnienia w dokumentacji przetargowej celem dokonania kompletnej i ostatecznej opinii prawnej w zakresie kontroli zamówienia publicznego przed jej odebraniem. 3.1.10 W celu udokumentowania przeprowadzenia kontroli zamówień publicznych wraz z opinią wykonawca przekaże wypełnione odpowiednio listy sprawdzające dla danego trybu postępowania (wzory list znajdują się na stronie Zamawiającego lista sprawdzająca 11.1 POIG 3.2 Kwestie związane z oceną wniosków (status prawny wnioskodawcy i jego kwalifikowalność do otrzymania dofinansowania z POIG, ocena umowy partnerskiej itp.), zawieraniem umów o dofinansowanie oraz realizacją projektów. Opinie te mogą dotyczyć sposobu zabezpieczenia umowy finansowej (np. nietypowych zapisów np. w deklaracji wekslowej), ubezpieczeniem sprzętu inwestycji pozyskanej w ramach dofinansowania, podstaw prawnych wyceny wkładu rzeczowego, nietypowych zapisów w umowie finansowej załączniku do umowy związanych ze specyfiką projektu, zagadnień prawnych związanych z zawieranymi umowami/porozumieniami partnerstwa itp. kwestie związane z interpretacją dokumentacji Programowej POIG (wytycznych, umów, zaleceń) oraz kwestii wynikłych w trakcie realizacji projektów lub w związku z realizacją projektów działania 8.3 i 8.4 POIG. 3.3 Kwalifikowalność wydatków wykazanych we wniosku o płatność (w przypadkach wątpliwych). 3.4 Opiniowanie dokumentów potwierdzających prawo własności. 3.5 Dla projektów z działania 8.4 - opinia prawna dotycząca pomocy publicznej obejmująca następujący zakres: 3.5.1 identyfikację zadań realizowanych w projekcie, w ramach których będzie udzielana pomoc publiczna; 3.5.2 Wskazanie, w jaki sposób można ewentualnie doprecyzować projekt, aby był on zgodny z przepisami dotyczącymi pomocy publicznej. 3.5.3 W przypadku wystąpienia pomocy publicznej: 3.5.3.1 wskazanie przeznaczenia pomocy publicznej, najkorzystniejszego z punktu widzenia beneficjenta pomocy oraz celów przedmiotowego projektu; 3.5.3.2 Określenie warunków koniecznych do spełnienia przez beneficjentów pomocy w związku z danym przeznaczeniem pomocy, wynikających z przepisów prawa krajowego i wspólnotowego; 3.5.3.3 Wskazanie zakresu obowiązków spoczywających na podmiocie udzielającym pomocy; 3.5.3.4 Wyliczenie właściwej kwoty dofinansowania projektu w ramach działania 8.4. Ekspertyzy i opinie prawne z zakresu pomocy publicznej muszą uwzględniać postanowienia rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 września 2010 r. w sprawie udzielania przeze Władzę Wdrażającą Programy Europejskie pomocy finansowej na dostarczenie usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu na odcinku ostatniej mili w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 oraz obowiązujących rozporządzeń KE w tym zakresie. 4. Dla projektów Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy - opinia prawna dotycząca pomocy publicznej obejmująca następujący zakres: 4.1.1 identyfikację zadań realizowanych w projekcie, w ramach których będzie udzielana pomoc publiczna; 4.1.2 wskazanie, w jaki sposób można ewentualnie doprecyzować projekt, aby był on zgodny z przepisami dotyczącymi pomocy publicznej; 4.1.3 W przypadku wystąpienia pomocy publicznej. 4.1.3.1 wskazanie przeznaczenia pomocy publicznej, najkorzystniejszego z punktu widzenia beneficjenta pomocy oraz celów przedmiotowego projektu; 4.1.3.2 określenie warunków koniecznych do spełnienia przez beneficjentów pomocy w związku z danym przeznaczeniem pomocy, wynikających z przepisów prawa krajowego i wspólnotowego; 4.1.3.3 wskazanie zakresu obowiązków spoczywających na podmiocie udzielającym pomocy; 4.1.3.4 wyliczenie właściwej kwoty dofinansowania projektu. 5. Realizacja zleceń ad hoc z zakresu zamówień publicznych. 6. Niezależnie od podanego w pkt. 1 - 5 szczegółowego zakresu świadczenia usług prawniczych Zamawiający zastrzega sobie możliwość zlecenia innych usług prawniczych . W takich przypadkach przed zleceniem takich usług będzie musiała zostać przeprowadzona konsultacja z Wykonawcą w celu ustalenia możliwości i sposobu zlecenia i wykonania tego typu usługi prawniczej. 7. Zamawiający przewiduje, że na realizację zadań, o których mowa w pkt. 1 - 6 zostanie przeznaczonych około 93 roboczogodzin oraz zleci kontrolę 104 zamówień publicznych z czego: -41 kontroli będzie dotyczyło zamówień o wartości od 14 tys. EURO do 193 tys. EURO, -41 kontroli będzie dotyczyło zamówień o wartości od 193 tys. EURO do 1.0 mln EURO,- 22 kontroli będzie dotyczyło zamówień o wartości od 1.0 mln EURO. Usługi prawnicze w ramach umowy na realizację niniejszego zamówienia publicznego będą każdorazowo zlecane pisemnie przez Zamawiającego po uprzednim uzgodnieniu zakresu Zlecenia z Wykonawcą. Uzgodnienie będzie obejmowało dokładny zakres usługi prawniczej, liczbę ekspertów proponowanych do realizacji Zlecenia, czas potrzebny na realizację Zlecenia, zasady współpracy i ewentualnego udostępnienia przez Zamawiającego Wykonawcy dokumentów niezbędnych do realizacji zlecenia, miejsce wykonania Zlecenia, termin odbioru przez Zamawiającego wyników realizacji Zlecenia oraz inne ustalenia związane z realizacją Zlecenia. Wyniki uzgodnień zostaną podpisane i przesłane faksem a następnie potwierdzone pisemnie przez osoby wskazane przez Wykonawcę i Zamawiającego w umowie. Zamawiający zastrzega, iż rozliczeniu będą podlegały jedynie Zlecenia zrealizowane na warunkach określonych w podpisanych Zleceniach przez Zamawiającego. Wszelkie działania podjęte przez Wykonawcę wykraczające poza warunki Zleceń nie będą podlegały rozliczeniu w ramach umowy. Wykonawca wykona Zlecenie na warunkach i w terminie w nim określonych. Zamawiający może zmienić treść Zlecenia za pisemną zgodą Wykonawcy. 8. Wykonawca ma obowiązek umieszczania na wszystkich opiniach prawnych i innych dokumentach wytworzonych związku z realizacją przedmiotowego zamówienia logotypów i haseł odpowiednich Programów, które zostaną przesłane przez Zamawiającego niezwłocznie po podpisaniu Umowy.
Warszawa: Świadczenie usług doradztwa prawnego z zakresu zamówień publicznych i innych usług prawniczych.
Numer ogłoszenia: 49770 - 2011; data zamieszczenia: 21.03.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Władza Wdrażająca Programy Europejskie , ul. Rakowiecka 2a, 02-517 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 542 84 00, 542 84 01, faks 22 542 84 44, 542 84 45.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.wwpe.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług doradztwa prawnego z zakresu zamówień publicznych i innych usług prawniczych..
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług doradztwa prawnego z zakresu zamówień publicznych i innych usług prawniczych, w związku z realizacją przez WWPE zadań związanych z: POIiŚ - Priorytet XI Kultura i Dziedzictwo Kulturowe; Mechanizmu Finansowego EOG i Norweskiego Mechanizmu Finansowego Priorytet 2.9 - Polityka Regionalna i działania trans graniczne; POIG - Działania 8.3 i 8.4, Szwajcarsko - Polski Program Współpracy. Termin realizacji zamówienia: do dnia 30.11.2011 r. lub do wyczerpania środków przeznaczonych na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia. Świadczenie usług prawniczych w ramach realizowanych zadań przez Władzę Wdrażającą będzie dotyczyło: 1.1 Sporządzania ekspertyz i opinii prawnych w zakresie badania prawidłowości przeprowadzenia procedury przetargowej. Opinia prawna w zakresie ww. obejmie następujące elementy: 1.1.1 Czy zastosowano prawidłowy tryb procedury przetargowej; 1.1.2 Czy opis przedmiotu zamówienia jest zgodny z postanowieniami Ustawy PZP oraz innymi regulacjami prawnymi obowiązującymi w tym zakresie;1.1.3 Czy procedurę przetargową przeprowadzono zgodnie z Ustawą PZP; 1.1.4 Czy Umowę z wykonawcą zawarto zgodnie z wymogami Ustawy PZP; 1.1.5 Ponadto Wykonawca podczas przeprowadzania kontroli uwzględni odpowiednio: a) Wytyczne MRR w zakresie kontroli realizacji PO IiŚ - Zał. 10 Wymierzanie korekt finansowych za naruszenia pzp związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE wraz z załącznikiem b) Zalecenia nr 9/10 IZ z dnia 26 listopada 2010 r. w sprawie stosowania w POIiŚ stawek korekt finansowych odnośnie uchybień zidentyfikowanych przez KE w Planie Działań dla Polski na lata 2000-2006 oraz audytach KE (lub aktualne zalecenia w tym zakresie), c) Przewodnik dla beneficjenta POIiŚ największe zagrożenia w procedurze udzielania zamówień Publicznych, 1.1.6 Odniesienie się do orzeczeń Zespołu Arbitrów Krajowej Izby Odwoławczej UZP dla podobnych przypadków lub wyroków Sądów Okręgowych w przedmiotowych sprawach; 1.1.7 W przypadku stosowania wyłączenia z pzp np. na podst. art. 4, ocena prawidłowości postępowania zgodnie z KC i Wytycznymi MRR dla PO IiŚ w tym zakresie; 1.1.8 Opinia prawna powinna być wykonana wedle najlepszej wiedzy wykonawcy, który uzupełni ją o elementy istotne dla podjęcia przez Zamawiającego decyzji, czy stwierdzone uchybienia w prawidłowości procedury przetargowej mogą skutkować odmową refundacji poniesionych przez Beneficjenta wydatków. b 1.1.9 Podsumowanie opinii powinno zawierać zakres stwierdzonych naruszeń podczas kontroli udzielania zamówień publicznych skutkujących korektą finansową. Stwierdzone nieprawidłowości muszą być zgodne z dokumentem Wymierzanie korekt finansowych za naruszenia prawa zamówień Publicznych związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE wraz z załącznikiem nr 1 (zwanym dalej Taryfikatorem). Ponadto wykonawca ma obowiązek wobec stwierdzonej nieprawidłowości powołać się na odpowiednią tabelę i pozycję Taryfikatora, procentowego wskaźnika korekty za dane naruszenie oraz wskazać jaką korektę najwyższą należy naliczyć. 1.1.10 W przypadku stwierdzenia braków w przedłożonej dokumentacji przetargowej wykonawca w ramach wynagrodzenia za przedmiotową kontrolę jest zobowiązany wskazać brakujące dokumenty Zamawiającemu w celu skierowania przez Zamawiającego do beneficjenta pisma o uzupełnienie dokumentów przetargowych. Następnie Wykonawca sprawdzi otrzymane uzupełnienia w dokumentacji przetargowej celem dokonania kompletnej i ostatecznej opinii prawnej w zakresie kontroli zamówienia publicznego przed jej odebraniem. W celu udokumentowania przeprowadzenia kontroli zamówień publicznych wraz z opinią wykonawca przekaże wypełnione odpowiednio listy sprawdzające dla danego trybu postępowania (wzory list znajdują się na stronie Zamawiającego listy sprawdzające POIiŚ www.wwpe.gov.pl Listy sprawdzające z literką s dotyczą postępowań przetargowych wszczętych przed nowelizacją ustawy PZP z października 2008 r. a pozostałe postępowań wszczętych po tej nowelizacji. 1.2 Wykonawca może być także zobowiązany do sporządzenia innych opinii prawnych związanych z realizacją umów o dofinansowanie, projektów lub programu POIiŚ. W takim przypadku Zamawiający wspólnie z Wykonawcą ustalą szczegóły dotyczące sporządzenia przedmiotowej opinii prawnej. 2. Świadczenie pomocy prawnej w ramach Funduszu Pomocy Technicznej Funduszu Granic Zewnętrznych oraz Świadczenie pomocy prawnej w ramach Funduszu Pomocy Technicznej - Priorytet 2.9 Polityka regionalna i działania trans graniczne Norweskiego Mechanizmu Finansowego Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego będzie dotyczyło w szczególności przede wszystkim: 2.1 Opinie prawne związane z oceną prawidłowości przeprowadzenia procedury przetargowej (kontrola ex-post wykonywana na potrzeby zatwierdzenia wydatków wykazanych we wniosku o płatność, stosowana w przypadkach wątpliwych). Opinia prawna w tych przypadkach najczęściej obejmuje następujące elementy: 2.1.1 Czy zastosowano prawidłowy tryb procedury przetargowej; 2.1.2 Czy opis przedmiotu zamówienia jest zgodny z postanowieniami Ustawy PZP oraz innymi regulacjami prawnymi obowiązującymi w tym zakresie; 2.1.3 Czy procedurę przetargową przeprowadzono zgodnie z Ustawą PZP; 2.1.4 Czy Umowę z wykonawcą zawarto zgodnie z wymogami Ustawy PZP; 2.1.5 Podsumowanie w zakresie ewentualnych stwierdzonych nieprawidłowości lub uchybień w trakcie procedury oraz ich skutki prawne; 2.1.6 Odniesienie się do orzeczeń Zespołu Arbitrów/Krajowej Izby Odwoławczej UZP dla podobnych przypadków lub wyroków Sądów Okręgowych w przedmiotowych sprawach; 2.1.7 Opinia prawna powinna być wykonana wedle najlepszej wiedzy wykonawcy, który uzupełni ją o elementy istotne dla podjęcia przez Zamawiającego decyzji, czy stwierdzone uchybienia w prawidłowości procedury przetargowej mogą skutkować odmową refundacji poniesionych przez Beneficjenta wydatków, 2.1.8 Podsumowanie opinii powinno zawierać zakres stwierdzonych naruszeń podczas kontroli udzielania zamówień publicznych skutkujących korektą finansową. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości opinia musi rozstrzygnąć czy ta nieprawidłowość może być uznana za przesłankę skutkującą nieważności umowy, o której mowa w art. 146 ustawy PZP. 2.1.9 W przypadku stwierdzenia braków w przedłożonej dokumentacji przetargowej wykonawca w ramach wynagrodzenia za przedmiotową kontrolę jest zobowiązany wskazać brakujące dokumenty Zamawiającemu w celu skierowania przez Zamawiającego do beneficjenta pisma o uzupełnienie dokumentów przetargowych. Następnie Wykonawca sprawdzi otrzymane uzupełnienia w dokumentacji przetargowej celem dokonania kompletnej i ostatecznej opinii prawnej w zakresie kontroli zamówienia publicznego przed jej odebraniem. 2.2 Wykonawca będzie także zobowiązany do sporządzenia innych opinii prawnych związanych z zawieraniem umów o dofinansowanie oraz realizacją projektów lub programów (opinie te mogą dotyczyć sposobu zabezpieczenia umowy finansowej np. nietypowych zapisów np. w deklaracji wekslowej), ubezpieczeniem sprzętu/inwestycji pozyskanej w ramach dofinansowania, pomocy publicznej, podstaw prawnych wyceny wkładu rzeczowego, nietypowych zapisów w umowie finansowej/załączniku do umowy związanych ze specyfiką projektu, zagadnień prawnych związanych z zawieranymi umowami/porozumieniami partnerstwa (umowy partnerstwa z partnerami krajowymi i zagranicznymi) np.: kontrola umów partnerskich pod kątem zgodności wyboru partnera z obowiązującymi przepisami, kontrola/ocena prawidłowości zawartej umowy partnerskiej z uwzględnieniem sposobu rozliczeń między partnerami, analiza stanu prawnego zagadnienia i opracowanie wytycznych/wzorów umów lub innych dokumentów itp.) 3. Świadczenie pomocy prawnej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka - Priorytet 8 Społeczeństwo informacyjne - zwiększanie innowacyjności gospodarki, Działania 8.3 Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - eInclusion i 8.4 Zapewnienie dostępu do Internetu na etapie ostatniej mili będzie dotyczyło przede wszystkim szczególności: 3.1 Opinie prawne dotyczące badania prawidłowości przeprowadzenia procedury przetargowej w zakresie związanym z oceną prawidłowości przeprowadzenia procedury przetargowej Opinia prawna w ww. zakresie obejmie następujące elementy: 3.1.1 Czy zastosowano prawidłowy tryb procedury przetargowej; 3.1.2 Czy opis przedmiotu zamówienia jest zgodny z postanowieniami Ustawy PZP oraz innymi regulacjami prawnymi obowiązującymi w tym zakresie; 3.1.3 Czy procedurę przetargową przeprowadzono zgodnie z Ustawą PZP; 3.1.4 Czy Umowę z wykonawcą zawarto zgodnie z wymogami Ustawy PZP; 3.1.5 Posumowanie w zakresie ewentualnych stwierdzonych nieprawidłowości lub uchybień w trakcie procedury oraz ich skutki prawne; 3.1.6 Odniesienie się do orzeczeń Zespołu Arbitrów/Krajowej Izby Odwoławczej UZP dla podobnych przypadków lub wyroków Sądów Okręgowych w przedmiotowych sprawach; 3.1.7 Opinia prawna powinna być wykonana wedle najlepszej wiedzy wykonawcy, który uzupełni ją o elementy istotne dla podjęcia przez Zamawiającego decyzji, czy stwierdzone uchybienia w prawidłowości procedury przetargowej mogą skutkować odmową refundacji poniesionych przez Beneficjenta wydatków. 3.1.8 Podsumowanie opinii powinno zawierać zakres stwierdzonych naruszeń podczas kontroli udzielania zamówień publicznych skutkujących korektą finansową. Stwierdzone nieprawidłowości muszą być zgodne z dokumentem Wymierzanie korekt finansowych za naruszenia prawa zamówień Publicznych związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE wraz z załącznikiem nr 1 (zwanym dalej Taryfikatorem). Ponadto wykonawca ma obowiązek wobec stwierdzonej nieprawidłowości powołać się na odpowiednią tabelę i pozycję Taryfikatora, procentowego wskaźnika korekty za dane naruszenie oraz wskazać jaką korektę najwyższą należy naliczyć. 3.1.9 W przypadku stwierdzenia braków w przedłożonej dokumentacji przetargowej wykonawca w ramach wynagrodzenia za przedmiotową kontrolę jest zobowiązany wskazać brakujące dokumenty Zamawiającemu w celu skierowania przez Zamawiającego do beneficjenta pisma o uzupełnienie dokumentów przetargowych. Następnie Wykonawca sprawdzi otrzymane uzupełnienia w dokumentacji przetargowej celem dokonania kompletnej i ostatecznej opinii prawnej w zakresie kontroli zamówienia publicznego przed jej odebraniem. 3.1.10 W celu udokumentowania przeprowadzenia kontroli zamówień publicznych wraz z opinią wykonawca przekaże wypełnione odpowiednio listy sprawdzające dla danego trybu postępowania (wzory list znajdują się na stronie Zamawiającego lista sprawdzająca 11.1 POIG 3.2 Kwestie związane z oceną wniosków (status prawny wnioskodawcy i jego kwalifikowalność do otrzymania dofinansowania z POIG, ocena umowy partnerskiej itp.), zawieraniem umów o dofinansowanie oraz realizacją projektów. Opinie te mogą dotyczyć sposobu zabezpieczenia umowy finansowej (np. nietypowych zapisów np. w deklaracji wekslowej), ubezpieczeniem sprzętu inwestycji pozyskanej w ramach dofinansowania, podstaw prawnych wyceny wkładu rzeczowego, nietypowych zapisów w umowie finansowej załączniku do umowy związanych ze specyfiką projektu, zagadnień prawnych związanych z zawieranymi umowami/porozumieniami partnerstwa itp. kwestie związane z interpretacją dokumentacji Programowej POIG (wytycznych, umów, zaleceń) oraz kwestii wynikłych w trakcie realizacji projektów lub w związku z realizacją projektów działania 8.3 i 8.4 POIG. 3.3 Kwalifikowalność wydatków wykazanych we wniosku o płatność (w przypadkach wątpliwych). 3.4 Opiniowanie dokumentów potwierdzających prawo własności. 3.5 Dla projektów z działania 8.4 - opinia prawna dotycząca pomocy publicznej obejmująca następujący zakres: 3.5.1 identyfikację zadań realizowanych w projekcie, w ramach których będzie udzielana pomoc publiczna; 3.5.2 Wskazanie, w jaki sposób można ewentualnie doprecyzować projekt, aby był on zgodny z przepisami dotyczącymi pomocy publicznej. 3.5.3 W przypadku wystąpienia pomocy publicznej: 3.5.3.1 wskazanie przeznaczenia pomocy publicznej, najkorzystniejszego z punktu widzenia beneficjenta pomocy oraz celów przedmiotowego projektu; 3.5.3.2 Określenie warunków koniecznych do spełnienia przez beneficjentów pomocy w związku z danym przeznaczeniem pomocy, wynikających z przepisów prawa krajowego i wspólnotowego; 3.5.3.3 Wskazanie zakresu obowiązków spoczywających na podmiocie udzielającym pomocy; 3.5.3.4 Wyliczenie właściwej kwoty dofinansowania projektu w ramach działania 8.4. Ekspertyzy i opinie prawne z zakresu pomocy publicznej muszą uwzględniać postanowienia rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 września 2010 r. w sprawie udzielania przeze Władzę Wdrażającą Programy Europejskie pomocy finansowej na dostarczenie usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu na odcinku ostatniej mili w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 oraz obowiązujących rozporządzeń KE w tym zakresie. 4. Dla projektów Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy - opinia prawna dotycząca pomocy publicznej obejmująca następujący zakres: 4.1.1 identyfikację zadań realizowanych w projekcie, w ramach których będzie udzielana pomoc publiczna; 4.1.2 wskazanie, w jaki sposób można ewentualnie doprecyzować projekt, aby był on zgodny z przepisami dotyczącymi pomocy publicznej; 4.1.3 W przypadku wystąpienia pomocy publicznej. 4.1.3.1 wskazanie przeznaczenia pomocy publicznej, najkorzystniejszego z punktu widzenia beneficjenta pomocy oraz celów przedmiotowego projektu; 4.1.3.2 określenie warunków koniecznych do spełnienia przez beneficjentów pomocy w związku z danym przeznaczeniem pomocy, wynikających z przepisów prawa krajowego i wspólnotowego; 4.1.3.3 wskazanie zakresu obowiązków spoczywających na podmiocie udzielającym pomocy; 4.1.3.4 wyliczenie właściwej kwoty dofinansowania projektu. 5. Realizacja zleceń ad hoc z zakresu zamówień publicznych. 6. Niezależnie od podanego w pkt. 1 - 5 szczegółowego zakresu świadczenia usług prawniczych Zamawiający zastrzega sobie możliwość zlecenia innych usług prawniczych . W takich przypadkach przed zleceniem takich usług będzie musiała zostać przeprowadzona konsultacja z Wykonawcą w celu ustalenia możliwości i sposobu zlecenia i wykonania tego typu usługi prawniczej. 7. Zamawiający przewiduje, że na realizację zadań, o których mowa w pkt. 1 - 6 zostanie przeznaczonych około 93 roboczogodzin oraz zleci kontrolę 104 zamówień publicznych z czego: -41 kontroli będzie dotyczyło zamówień o wartości od 14 tys. EURO do 193 tys. EURO, -41 kontroli będzie dotyczyło zamówień o wartości od 193 tys. EURO do 1.0 mln EURO,- 22 kontroli będzie dotyczyło zamówień o wartości od 1.0 mln EURO. Usługi prawnicze w ramach umowy na realizację niniejszego zamówienia publicznego będą każdorazowo zlecane pisemnie przez Zamawiającego po uprzednim uzgodnieniu zakresu Zlecenia z Wykonawcą. Uzgodnienie będzie obejmowało dokładny zakres usługi prawniczej, liczbę ekspertów proponowanych do realizacji Zlecenia, czas potrzebny na realizację Zlecenia, zasady współpracy i ewentualnego udostępnienia przez Zamawiającego Wykonawcy dokumentów niezbędnych do realizacji zlecenia, miejsce wykonania Zlecenia, termin odbioru przez Zamawiającego wyników realizacji Zlecenia oraz inne ustalenia związane z realizacją Zlecenia. Wyniki uzgodnień zostaną podpisane i przesłane faksem a następnie potwierdzone pisemnie przez osoby wskazane przez Wykonawcę i Zamawiającego w umowie. Zamawiający zastrzega, iż rozliczeniu będą podlegały jedynie Zlecenia zrealizowane na warunkach określonych w podpisanych Zleceniach przez Zamawiającego. Wszelkie działania podjęte przez Wykonawcę wykraczające poza warunki Zleceń nie będą podlegały rozliczeniu w ramach umowy. Wykonawca wykona Zlecenie na warunkach i w terminie w nim określonych. Zamawiający może zmienić treść Zlecenia za pisemną zgodą Wykonawcy. 8. Wykonawca ma obowiązek umieszczania na wszystkich opiniach prawnych i innych dokumentach wytworzonych związku z realizacją przedmiotowego zamówienia logotypów i haseł odpowiednich Programów, które zostaną przesłane przez Zamawiającego niezwłocznie po podpisaniu Umowy..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
tak.
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających- 50% wartości zamówienia podstawowego.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.10.00-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 30.11.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
1. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 6000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy zamawiającego: Banku BRE Oddział Korporacyjny w Warszawie nr konta 65 1140 1010 0000 4512 9300 1022. Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu. 4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: od dnia - do dnia, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Zamawiający nie dopuszcza możliwości umieszczenia w treści gwarancji klauzuli dotyczącej pośrednictwa podmiotów trzecich. 6. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie pieniądza do oferty należy załączyć kopię przelewu wadium na rachunek bankowy Zamawiającego. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie określonej w pkt 10.3 lit.b-e) SIWZ zobowiązany jest on dostarczyć Zamawiającemu oryginał właściwego dokumentu poręczenia lub gwarancji przed upływem terminu składania ofert i złożyć go w biurze Zamawiającego przy ul. Żurawiej 6/12 pokój 302, zaś kopię tego dokumentu załączyć do oferty. 7. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy. 9. Zamawiający zwraca wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy (o ile jest wymagane). 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył w wymaganym terminie dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy (wskazanych w Rozdziale 5 SIWZ) lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 14. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie. 15. Zamawiający wykluczy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy wykonawców, którzy nie wniosą wadium w określonym terminie i prawidłowej formie lub złożą wadliwe wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub w sytuacji, o której mowa w art. 46 ust. 3 ustawy.
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZ uwagi na to, iż obowiązujące przepisy prawa nie nakładają obowiązku posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności będących przedmiotem zamówienia warunek ten będzie spełniony przez każdego z wykonawców
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje należycie, 3 usługi o wartości co najmniej 100 000 zł brutto każda, których przedmiotem było świadczenie usługi doradztwa prawnego z zakresu zamówień publicznych.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wyznaczy do realizacji zamówienia dwie osoby z wykształceniem wyższym, z których każda w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert świadczyła usługi doradztwa prawnego przy 30 postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego, udzielonego w oparciu o procedury określone w ustawie Prawo zamówień publicznych, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający uzna za spełniony warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej jeśli Wykonawca wykaże, iż posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, iż wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę (suma gwarancyjna w odniesieniu do jednego zdarzenia) co najmniej 150.000 PLN (sto pięćdziesiąt tysięcy złotych).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 50
- 2 - Łączna ilość należycie wykonanych lub wykonywanych usług spełniających warunek wiedzy i doświadczenia - 50
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Strony zastrzegają sobie prawo dokonania w umowie zmian, które nie są istotne, prawo do wydłużenia okresu realizacji umowy, prawo do przesunięć w ramach poszczególnych kategorii wydatków oraz możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy, polegających na zmianie składu osobowego zespołu pod warunkiem, że strony umowy wyrażą na to zgodę, a osoby proponowane w zastępstwie wyłączanego ze składu członka zespołu, nowe osoby dołączane do zespołu posiadają wykształcenie, doświadczenie i kwalifikacje zawodowe nie mniejsze niż osoby wyłączane ze składu zespołu. Strony przewidują możliwość wprowadzenia istotnych zmian umowy, gdy: a) konieczność wprowadzenia takich zmian wynikać będzie z okoliczności, których przy dołożeniu należytej staranności nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy, b) zmiany te są korzystne dla Zamawiającego bez zwiększania ustalonego wynagrodzenia.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.wwpe.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Władza Wdrażająca Programy Europejskie ul. Żurawia 6/12, 00-503 Warszawa pokój 302.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
29.03.2011 godzina 09:45, miejsce: Władza Wdrażająca Programy Europejskie ul. Żurawia 6/12, 00-503 Warszawa pokój 302.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Zamówienie jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa w ramach Pomocy Technicznej Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Pomocy Technicznej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, ze środków Funduszu Granic Zewnętrznych ze środków Szwajcarsko - Polskiego Programu Współpracy, ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Warszawa: Świadczenie usług doradztwa prawnego z zakresu zamówień publicznych i innych usług prawniczych
Numer ogłoszenia: 113621 - 2011; data zamieszczenia: 12.04.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 49770 - 2011r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Władza Wdrażająca Programy Europejskie, ul. Rakowiecka 2a, 02-517 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 542 84 00, 542 84 01, faks 22 542 84 44, 542 84 45.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług doradztwa prawnego z zakresu zamówień publicznych i innych usług prawniczych.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług doradztwa prawnego z zakresu zamówień publicznych i innych usług prawniczych, w związku z realizacją przez WWPE zadań związanych z: POIiŚ - Priorytet XI Kultura i Dziedzictwo Kulturowe; Mechanizmu Finansowego EOG i Norweskiego Mechanizmu Finansowego Priorytet 2.9 - Polityka Regionalna i działania trans graniczne; POIG - Działania 8.3 i 8.4, Szwajcarsko - Polski Program Współpracy. Termin realizacji zamówienia: do dnia 30.11.2011 r. lub do wyczerpania środków przeznaczonych na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia. Świadczenie usług prawniczych w ramach realizowanych zadań przez Władzę Wdrażającą będzie dotyczyło: 1.1 Sporządzania ekspertyz i opinii prawnych w zakresie badania prawidłowości przeprowadzenia procedury przetargowej. Opinia prawna w zakresie ww. obejmie następujące elementy: 1.1.1 Czy zastosowano prawidłowy tryb procedury przetargowej; 1.1.2 Czy opis przedmiotu zamówienia jest zgodny z postanowieniami Ustawy PZP oraz innymi regulacjami prawnymi obowiązującymi w tym zakresie; 1.1.3 Czy procedurę przetargową przeprowadzono zgodnie z Ustawą PZP; 1.1.4 Czy Umowę z wykonawcą zawarto zgodnie z wymogami Ustawy PZP; 1.1.5 Ponadto Wykonawca podczas przeprowadzania kontroli uwzględni odpowiednio: a) Wytyczne MRR w zakresie kontroli realizacji PO IiŚ - Zał. 10 Wymierzanie korekt finansowych za naruszenia pzp związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE wraz z załącznikiem b) Zalecenia nr 9 10 IZ z dnia 26 listopada 2010 r. w sprawie stosowania w POIiŚ stawek korekt finansowych odnośnie uchybień zidentyfikowanych przez KE w Planie Działań dla Polski na lata 2000-2006 oraz audytach KE (lub aktualne zalecenia w tym zakresie); c) Przewodnik dla beneficjenta POIiŚ największe zagrożenia w procedurze udzielania zamówień Publicznych. 1.1.6 Odniesienie się do orzeczeń Zespołu Arbitrów Krajowej Izby Odwoławczej UZP dla podobnych przypadków lub wyroków Sądów Okręgowych w przedmiotowych sprawach; 1.1.7 W przypadku stosowania wyłączenia z pzp np. na podst. art. 4, ocena prawidłowości postępowania zgodnie z KC i Wytycznymi MRR dla PO IiŚ w tym zakresie; 1.1.8 Opinia prawna powinna być wykonana wedle najlepszej wiedzy wykonawcy, który uzupełni ją o elementy istotne dla podjęcia przez Zamawiającego decyzji, czy stwierdzone uchybienia w prawidłowości procedury przetargowej mogą skutkować odmową refundacji poniesionych przez Beneficjenta wydatków. 1.1.9 Podsumowanie opinii powinno zawierać zakres stwierdzonych naruszeń podczas kontroli udzielania zamówień publicznych skutkujących korektą finansową. Stwierdzone nieprawidłowości muszą być zgodne z dokumentem Wymierzanie korekt finansowych za naruszenia prawa zamówień Publicznych związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE wraz z załącznikiem nr 1 (zwanym dalej Taryfikatorem). Ponadto wykonawca ma obowiązek wobec stwierdzonej nieprawidłowości powołać się na odpowiednią tabelę i pozycję Taryfikatora, procentowego wskaźnika korekty za dane naruszenie oraz wskazać jaką korektę najwyższą należy naliczyć. 1.1.10 W przypadku stwierdzenia braków w przedłożonej dokumentacji przetargowej wykonawca w ramach wynagrodzenia za przedmiotową kontrolę jest zobowiązany wskazać brakujące dokumenty Zamawiającemu w celu skierowania przez Zamawiającego do beneficjenta pisma o uzupełnienie dokumentów przetargowych. Następnie Wykonawca sprawdzi otrzymane uzupełnienia w dokumentacji przetargowej celem dokonania kompletnej i ostatecznej opinii prawnej w zakresie kontroli zamówienia publicznego przed jej odebraniem. W celu udokumentowania przeprowadzenia kontroli zamówień publicznych wraz z opinią wykonawca przekaże wypełnione odpowiednio listy sprawdzające dla danego trybu postępowania (wzory list znajdują się na stronie Zamawiającego listy sprawdzające POIiŚ www.wwpe.gov.pl. Listy sprawdzające z literką s dotyczą postępowań przetargowych wszczętych przed nowelizacją ustawy PZP z października 2008 r. a pozostałe postępowań wszczętych po tej nowelizacji. 1.2 Wykonawca może być także zobowiązany do sporządzenia innych opinii prawnych związanych z realizacją umów o dofinansowanie, projektów lub programu POIiŚ. W takim przypadku Zamawiający wspólnie z Wykonawcą ustalą szczegóły dotyczące sporządzenia przedmiotowej opinii prawnej. 2. Świadczenie pomocy prawnej w ramach Funduszu Pomocy Technicznej Funduszu Granic Zewnętrznych oraz Świadczenie pomocy prawnej w ramach Funduszu Pomocy Technicznej - Priorytet 2.9 Polityka regionalna i działania trans graniczne Norweskiego Mechanizmu Finansowego Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego będzie dotyczyło w szczególności przede wszystkim: 2.1 Opinie prawne związane z oceną prawidłowości przeprowadzenia procedury przetargowej (kontrola ex-post wykonywana na potrzeby zatwierdzenia wydatków wykazanych we wniosku o płatność, stosowana w przypadkach wątpliwych). Opinia prawna w tych przypadkach najczęściej obejmuje następujące elementy: 2.1.1 Czy zastosowano prawidłowy tryb procedury przetargowej; 2.1.2 Czy opis przedmiotu zamówienia jest zgodny z postanowieniami Ustawy PZP oraz innymi regulacjami prawnymi obowiązującymi w tym zakresie; 2.1.3 Czy procedurę przetargową przeprowadzono zgodnie z Ustawą PZP; 2.1.4 Czy Umowę z wykonawcą zawarto zgodnie z wymogami Ustawy PZP; 2.1.5 Podsumowanie w zakresie ewentualnych stwierdzonych nieprawidłowości lub uchybień w trakcie procedury oraz ich skutki prawne; 2.1.6 Odniesienie się do orzeczeń Zespołu Arbitrów Krajowej Izby Odwoławczej UZP dla podobnych przypadków lub wyroków Sądów Okręgowych w przedmiotowych sprawach; 2.1.7 Opinia prawna powinna być wykonana wedle najlepszej wiedzy wykonawcy, który uzupełni ją o elementy istotne dla podjęcia przez Zamawiającego decyzji, czy stwierdzone uchybienia w prawidłowości procedury przetargowej mogą skutkować odmową refundacji poniesionych przez Beneficjenta wydatków, 2.1.8 Podsumowanie opinii powinno zawierać zakres stwierdzonych naruszeń podczas kontroli udzielania zamówień publicznych skutkujących korektą finansową. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości opinia musi rozstrzygnąć czy ta nieprawidłowość może być uznana za przesłankę skutkującą nieważności umowy, o której mowa w art. 146 ustawy PZP. 2.1.9 W przypadku stwierdzenia braków w przedłożonej dokumentacji przetargowej wykonawca w ramach wynagrodzenia za przedmiotową kontrolę jest zobowiązany wskazać brakujące dokumenty Zamawiającemu w celu skierowania przez Zamawiającego do beneficjenta pisma o uzupełnienie dokumentów przetargowych. Następnie Wykonawca sprawdzi otrzymane uzupełnienia w dokumentacji przetargowej celem dokonania kompletnej i ostatecznej opinii prawnej w zakresie kontroli zamówienia publicznego przed jej odebraniem. 2.2 Wykonawca będzie także zobowiązany do sporządzenia innych opinii prawnych związanych z zawieraniem umów o dofinansowanie oraz realizacją projektów lub programów (opinie te mogą dotyczyć sposobu zabezpieczenia umowy finansowej np. nietypowych zapisów np. w deklaracji wekslowej), ubezpieczeniem sprzętu inwestycji pozyskanej w ramach dofinansowania, pomocy publicznej, podstaw prawnych wyceny wkładu rzeczowego, nietypowych zapisów w umowie finansowej/załączniku do umowy związanych ze specyfiką projektu, zagadnień prawnych związanych z zawieranymi umowami/porozumieniami partnerstwa (umowy partnerstwa z partnerami krajowymi i zagranicznymi) np.: kontrola umów partnerskich pod kątem zgodności wyboru partnera z obowiązującymi przepisami, kontrola/ocena prawidłowości zawartej umowy partnerskiej z uwzględnieniem sposobu rozliczeń między partnerami, analiza stanu prawnego zagadnienia i opracowanie wytycznych/wzorów umów lub innych dokumentów itp.) 3. Świadczenie pomocy prawnej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka - Priorytet 8 Społeczeństwo informacyjne - zwiększanie innowacyjności gospodarki, Działania 8.3 Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - eInclusion i 8.4 Zapewnienie dostępu do Internetu na etapie ostatniej mili będzie dotyczyło przede wszystkim szczególności: 3.1 Opinie prawne dotyczące badania prawidłowości przeprowadzenia procedury przetargowej w zakresie związanym z oceną prawidłowości przeprowadzenia procedury przetargowej Opinia prawna w ww. zakresie obejmie następujące elementy: 3.1.1 Czy zastosowano prawidłowy tryb procedury przetargowej; 3.1.2 Czy opis przedmiotu zamówienia jest zgodny z postanowieniami Ustawy PZP oraz innymi regulacjami prawnymi obowiązującymi w tym zakresie; 3.1.3 Czy procedurę przetargową przeprowadzono zgodnie z Ustawą PZP; 3.1.4 Czy Umowę z wykonawcą zawarto zgodnie z wymogami Ustawy PZP; 3.1.5 Posumowanie w zakresie ewentualnych stwierdzonych nieprawidłowości lub uchybień w trakcie procedury oraz ich skutki prawne; 3.1.6 Odniesienie się do orzeczeń Zespołu Arbitrów Krajowej Izby Odwoławczej UZP dla podobnych przypadków lub wyroków Sądów Okręgowych w przedmiotowych sprawach; 3.1.7 Opinia prawna powinna być wykonana wedle najlepszej wiedzy wykonawcy, który uzupełni ją o elementy istotne dla podjęcia przez Zamawiającego decyzji, czy stwierdzone uchybienia w prawidłowości procedury przetargowej mogą skutkować odmową refundacji poniesionych przez Beneficjenta wydatków. 3.1.8 Podsumowanie opinii powinno zawierać zakres stwierdzonych naruszeń podczas kontroli udzielania zamówień publicznych skutkujących korektą finansową. Stwierdzone nieprawidłowości muszą być zgodne z dokumentem Wymierzanie korekt finansowych za naruszenia prawa zamówień Publicznych związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE wraz z załącznikiem nr 1 (zwanym dalej Taryfikatorem). Ponadto wykonawca ma obowiązek wobec stwierdzonej nieprawidłowości powołać się na odpowiednią tabelę i pozycję Taryfikatora, procentowego wskaźnika korekty za dane naruszenie oraz wskazać jaką korektę najwyższą należy naliczyć. 3.1.9 W przypadku stwierdzenia braków w przedłożonej dokumentacji przetargowej wykonawca w ramach wynagrodzenia za przedmiotową kontrolę jest zobowiązany wskazać brakujące dokumenty Zamawiającemu w celu skierowania przez Zamawiającego do beneficjenta pisma o uzupełnienie dokumentów przetargowych. Następnie Wykonawca sprawdzi otrzymane uzupełnienia w dokumentacji przetargowej celem dokonania kompletnej i ostatecznej opinii prawnej w zakresie kontroli zamówienia publicznego przed jej odebraniem. 3.1.10 W celu udokumentowania przeprowadzenia kontroli zamówień publicznych wraz z opinią wykonawca przekaże wypełnione odpowiednio listy sprawdzające dla danego trybu postępowania (wzory list znajdują się na stronie Zamawiającego lista sprawdzająca 11.1 POIG) 3.2 Kwestie związane z oceną wniosków (status prawny wnioskodawcy i jego kwalifikowalność do otrzymania dofinansowania z POIG, ocena umowy partnerskiej itp.), zawieraniem umów o dofinansowanie oraz realizacją projektów. Opinie te mogą dotyczyć sposobu zabezpieczenia umowy finansowej (np. nietypowych zapisów np. w deklaracji wekslowej), ubezpieczeniem sprzętu inwestycji pozyskanej w ramach dofinansowania, podstaw prawnych wyceny wkładu rzeczowego, nietypowych zapisów w umowie finansowej załączniku do umowy związanych ze specyfiką projektu, zagadnień prawnych związanych z zawieranymi umowami porozumieniami partnerstwa itp. kwestie związane z interpretacją dokumentacji Programowej POIG (wytycznych, umów, zaleceń) oraz kwestii wynikłych w trakcie realizacji projektów lub w związku z realizacją projektów działania 8.3 i 8.4 POIG. 3.3 Kwalifikowalność wydatków wykazanych we wniosku o płatność (w przypadkach wątpliwych). 3.4 Opiniowanie dokumentów potwierdzających prawo własności. 3.5 Dla projektów z działania 8.4 - opinia prawna dotycząca pomocy publicznej obejmująca następujący zakres: 3.5.1 identyfikację zadań realizowanych w projekcie, w ramach których będzie udzielana pomoc publiczna; 3.5.2 Wskazanie, w jaki sposób można ewentualnie doprecyzować projekt, aby był on zgodny z przepisami dotyczącymi pomocy publicznej. 3.5.3 W przypadku wystąpienia pomocy publicznej: 3.5.3.1 wskazanie przeznaczenia pomocy publicznej, najkorzystniejszego z punktu widzenia beneficjenta pomocy oraz celów przedmiotowego projektu; 3.5.3.2 Określenie warunków koniecznych do spełnienia przez beneficjentów pomocy w związku z danym przeznaczeniem pomocy, wynikających z przepisów prawa krajowego i wspólnotowego; 3.5.3.3 Wskazanie zakresu obowiązków spoczywających na podmiocie udzielającym pomocy; 3.5.3.4 Wyliczenie właściwej kwoty dofinansowania projektu w ramach działania 8.4. Ekspertyzy i opinie prawne z zakresu pomocy publicznej muszą uwzględniać postanowienia rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 września 2010 r. w sprawie udzielania przeze Władzę Wdrażającą Programy Europejskie pomocy finansowej na dostarczenie usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu na odcinku ostatniej mili w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 oraz obowiązujących rozporządzeń KE w tym zakresie. 4. Dla projektów Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy - opinia prawna dotycząca pomocy publicznej obejmująca następujący zakres: 4.1.1 identyfikację zadań realizowanych w projekcie, w ramach których będzie udzielana pomoc publiczna; 4.1.2 wskazanie, w jaki sposób można ewentualnie doprecyzować projekt, aby był on zgodny z przepisami dotyczącymi pomocy publicznej; 4.1.3 W przypadku wystąpienia pomocy publicznej. 4.1.3.1 wskazanie przeznaczenia pomocy publicznej, najkorzystniejszego z punktu widzenia beneficjenta pomocy oraz celów przedmiotowego projektu; 4.1.3.2 określenie warunków koniecznych do spełnienia przez beneficjentów pomocy w związku z danym przeznaczeniem pomocy, wynikających z przepisów prawa krajowego i wspólnotowego; 4.1.3.3 wskazanie zakresu obowiązków spoczywających na podmiocie udzielającym pomocy; 4.1.3.4 wyliczenie właściwej kwoty dofinansowania projektu. 5. Realizacja zleceń ad hoc z zakresu zamówień publicznych. 6. Niezależnie od podanego w pkt. 1 - 5 szczegółowego zakresu świadczenia usług prawniczych Zamawiający zastrzega sobie możliwość zlecenia innych usług prawniczych . W takich przypadkach przed zleceniem takich usług będzie musiała zostać przeprowadzona konsultacja z Wykonawcą w celu ustalenia możliwości i sposobu zlecenia i wykonania tego typu usługi prawniczej. 7. Zamawiający przewiduje, że na realizację zadań, o których mowa w pkt. 1 - 6 zostanie przeznaczonych około 93 roboczogodzin oraz zleci kontrolę 104 zamówień publicznych z czego: 41 kontroli będzie dotyczyło zamówień o wartości od 14 tys. EURO do 193 tys. EURO, 41 kontroli będzie dotyczyło zamówień o wartości od 193 tys. EURO do 1.0 mln EURO, 22 kontroli będzie dotyczyło zamówień o wartości od 1.0 mln EURO. Usługi prawnicze w ramach umowy na realizację niniejszego zamówienia publicznego będą każdorazowo zlecane pisemnie przez Zamawiającego po uprzednim uzgodnieniu zakresu Zlecenia z Wykonawcą. Uzgodnienie będzie obejmowało dokładny zakres usługi prawniczej, liczbę ekspertów proponowanych do realizacji Zlecenia, czas potrzebny na realizację Zlecenia, zasady współpracy i ewentualnego udostępnienia przez Zamawiającego Wykonawcy dokumentów niezbędnych do realizacji zlecenia, miejsce wykonania Zlecenia, termin odbioru przez Zamawiającego wyników realizacji Zlecenia oraz inne ustalenia związane z realizacją Zlecenia. Wyniki uzgodnień zostaną podpisane i przesłane faksem a następnie potwierdzone pisemnie przez osoby wskazane przez Wykonawcę i Zamawiającego w umowie. Zamawiający zastrzega, iż rozliczeniu będą podlegały jedynie Zlecenia zrealizowane na warunkach określonych w podpisanych Zleceniach przez Zamawiającego. Wszelkie działania podjęte przez Wykonawcę wykraczające poza warunki Zleceń nie będą podlegały rozliczeniu w ramach umowy. Wykonawca wykona Zlecenie na warunkach i w terminie w nim określonych. Zamawiający może zmienić treść Zlecenia za pisemną zgodą Wykonawcy. 8. Wykonawca ma obowiązek umieszczania na wszystkich opiniach prawnych i innych dokumentach wytworzonych związku z realizacją przedmiotowego zamówienia logotypów i haseł odpowiednich Programów, które zostaną przesłane przez Zamawiającego niezwłocznie po podpisaniu Umowy..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.10.00-5.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: Zamówienie jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa w ramach Pomocy Technicznej Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Pomocy Technicznej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, ze środków Funduszu Granic Zewnętrznych ze środków Szwajcarsko - Polskiego Programu Współpracy, ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
12.04.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
7.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Konsorcjum w skład, którego wchodzą: 1. Centrum Obsługi Zamówień Publicznych Sp. z o.o. 2. Centrum Obsługi Zamówień Publicznych Hanna Niedziela, {Dane ukryte}, 01-346 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 232845,53 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
149079,69
Oferta z najniższą ceną:
129703,50
/ Oferta z najwyższą ceną:
328360,80
Waluta:
PLN.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 4977020110 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2011-03-20 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 246 dni |
Wadium: | 1 ZŁ |
Szacowana wartość* | 33 PLN - 50 PLN |
Oferty uzupełniające: | TAK |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 50% |
WWW ogłoszenia: | www.wwpe.gov.pl |
Informacja dostępna pod: | Władza Wdrażająca Programy Europejskie ul. Żurawia 6/12, 00-503 Warszawa pokój 302 |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
79111000-5 | Usługi w zakresie doradztwa prawnego |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Świadczenie usług doradztwa prawnego z zakresu zamówień publicznych i innych usług prawniczych | Konsorcjum w skład, którego wchodzą: 1. Centrum Obsługi Zamówień Publicznych Sp. z o.o. 2. Centrum Obsługi Zamówień Publicznych Hanna Niedziela Warszawa | 2011-04-12 | 149 079,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2011-04-12 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791110005 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 149 080,00 zł Minimalna złożona oferta: 129 704,00 zł Ilość złożonych ofert: 7 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 129 704,00 zł Maksymalna złożona oferta: 328 361,00 zł |