Wynik przetargu

Zamawiający:
Gmina Niepołomice
Adres: Plac Zwycięstwa 13, 32-005 Niepołomice, woj. małopolskie
Dane kontaktowe: email: czeslaw.nowak@niepolomice.eu, anna.topor@niepolomice.eu
tel: 122 509 404
fax: 122 509 400
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 1442120170 Data Udzielenia: 2017-01-26
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
50000000-5 Usługi naprawcze i konserwacyjne
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Bieżąca konserwacja i remonty obiektów komunalnych będących w administracji Gminy Niepołomice Wodociągi Niepołomice” spółką z ograniczoną odpowiedzialnością
Niepołomice
439 725,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2017-01-26
Dotyczy cześci nr:
0
Kody CPV:
50000000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
439 725,00 zł
Minimalna złożona oferta:
439 725,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
439 725,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
439 725,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Ogłoszenie nr 14421 - 2017 z dnia 2017-01-26 r.
Niepołomice: Bieżąca konserwacja i remonty obiektów komunalnych będących w administracji Gminy Niepołomice
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu



Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::


Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Niepołomice, krajowy numer identyfikacyjny 35155537000000, ul. Plac Zwycięstwa  13, 32005   Niepołomice, państwo Polska, woj. małopolskie, tel. 122 509 404, faks 122 509 400, e-mail zp@niepolomice.com
Adres strony internetowej (URL): www.niepolomice.eu

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Bieżąca konserwacja i remonty obiektów komunalnych będących w administracji Gminy Niepołomice

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

ZP.271.2.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest bieząca konserwacja i remonty poniższych obiektów komunalnych będących w administracji Gminy Niepołomice WYKAZ OBIEKTÓW KOMUNALNYCH BĘDĄCYCH W ADMINISTRACJI GMINY NIEPOŁOMICE. Wykaz Kapliczek w Gminie Niepołomice Jan Nepomucen ul. Zabierzowska Jan Nepomucen w Zabierzowie Bocheńskim kapliczka Matki Boskiej - Łysik kapliczka Domkowa Mikoniowiec kapliczka ceglana (gimnazjum Wola Batorska) kapliczka Domkowa (Ruskie - Wola Batorska ) kapliczka kamienna -Zamogielice kapliczka Matki Boskiej ( p. Kuś) kapliczka Matki Boskiej Żniwnej -Wola Batorska Alegoria - Staniątki kapliczka kamienna Matki Boskiej - Dzido Murowana p. Woda - Podłęże kapliczka domkowa - Podłęże kapliczka domkowa - Chobot kapliczka kamienna- Staniątki kapliczka kamienna - Staniątki kapliczka kamienna - Staniątki kapliczka Floriana - Staniątki Niepołomice - Piaski kapliczka Matki Boskiej - Myśliwska- Królewska kapliczka kamienna - Zagórze kapliczka kamienna - Zagórze kapliczka kamienna Słomiróg kapliczka domkowa - Zakrzów krzyż drewniany Zagórze Jan Nepomucen - Moczydło kapliczka Chrystus Frasobliwy - plac kapliczka kamienna - Zakrzowiec kapliczka kamienna Franciszka - Podegrodzie kapliczka na rozdrożu Chobot-Wola Zabierzowska kapliczka przy ulicy Na Tamie kapliczka św. Franciszka ul. Grunwaldzka N-ce Cmentarze wojenne 1. Suchoraba 2. Podłęże 3. Staniątki ( z kapliczką na Balachówce ) 4. Sitowiec 5. Wola Batorska 6. Kozie Górki 7. Wojenny Żydowski 8. Wojenny na Cmentarzu Parafialnym 9. Ks. Sondej Obiekty Komunalne Szkoły Podstawowe: Wola Zabierzowska, Zabierzów Bocheński, Wola Batorska, Niepołomice, Podłęże, Zagórze, Staniątki, Zakrzów, Suchoraba Przedszkola Samorządowe: Zabierzów Bocheński, Wola Batorska, Niepołomice, Podłęże Budynki komunalne mieszkalne: ul. Niepołomicka, ul. Poręby, Zabierzów Bocheński, Wola Zabierzowska, Zagórze, Chobot Budynki socjalne: Niepołomice ulice Brzozowa, Bocheńska, Zabierzowska Magistrat - Plac Zwycięstwa, Zamkowa, Komisariat Policji Szkoła Muzyczna Gimnazjum Niepołomice Zespół Szkół Średnich w Niepołomicach MOA Domy Kultury na terenie Gminy Biblioteki Kluby Sportowe Domki Zabytkowe - Osada Podegrodzie Mała architektura na terenie gminy Niepołomice ( tablice, przystanki, kosze, place zabaw) Architektura drewniana " Ławka " Zewnętrzne siłownie Likwidacja napisów i graffiti na terenie Gminy Niepołomice Parkur część widowiskowa Ośrodki zdrowia Centrum Bocheńska Gmina Niepołomice - wykaz placów zabaw 1. Chobot (Dom Kultury) 2. Wola Zabierzowska (Szkoła Podstawowa) 3. Wola Zabierzowska (Dom Kultury) 4. Zabierzów Bocheński (centrum wsi, obok sklepu GS) 5. Zabierzów Bocheński (Szkoła Podstawowa) 6. Zabierzów Bocheński (Przedszkole) 7. Wola Batorska (Szkoła Podstawowa) 8. Wola Batorska (Przedszkole) 9. Wola Batorska (przy blokach) 10. Wola Batorska (przy OSP) 11. Niepołomice (centrum, Park Miejski) 12. Niepołomice (ul. Korczaka, obok pływalni) 13. Niepołomice (Szkoła Podstawowa) 14. Niepołomice (Przedszkole) 15. Niepołomice (ul. Grunwaldzka, obok kopca) 16. Niepołomice (ul. Suszówka, obok kościoła na Jazach) 17. Niepołomice (ul. Wałowa) 18. Niepołomice (ul. Topolowa) 19. Niepołomice (Podgrabie przy boisku ul. Sportowa) 20. Niepołomice (przy Szkole Podstawowej na Podgrabiu) 21. Podłęże (Szkoła Podstawowa) 22. Podłęże (przy Ośrodku Zdrowia) 23. Podłęże (Przedszkole) 24. Zakrzów (Szkoła Podstawowa) 25. Zakrzów (przy autostradzie) 26. Zakrzowiec (obok stawów) 27. Ochmanów (Dom Kultury) 28. Zagórze (Dom Kultury) 29. Zagórze (przy Szkole Podstawowej) 30. Słomiróg (Dom Kultury) 31. Staniątki (Dom Kultury) 32. Suchoraba (Szkoła Podstawowa) 33. Suchoraba (w lesie) 34. Podłęże - Trawniki 35. Niepołomice ul. Ułanów 36. Staniątki - Szkoła Podstawowa

II.4) Informacja o częściach zamówienia:


Zamówienie podzielone jest na części:

Nie

II.5) Główny Kod CPV: 50000000-5
Dodatkowe kody CPV:
SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów


III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
23/01/2017

IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT
367479.67

Waluta
PLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert
1
w tym

Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:
1

Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:


Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:


liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Wodociągi Niepołomice” spółką z ograniczoną odpowiedzialnością,  dzial-komunalny@wodociagi-niepolomice.pl,  ul. Droga Królewska 27,  32-005,  Niepołomice,  kraj/woj. małopolskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM


Cena wybranej oferty/wartość umowy
439725.00

Oferta z najniższą ceną/kosztem
439725.00
>
Oferta z najwyższą ceną/kosztem
439725.00

Waluta:
PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa


Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:


IV.8) Informacje dodatkowe:



IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie  zamówienie z wolnej ręki  na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 12  ustawy Pzp.


IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki: a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób, b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a, c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Co do oceny, spełnienia przez Spółkę przesłanek opisanych w lit. a) i c) powyżej, w świetle uzyskanych informacji, należy uznać, iż przesłanki te Spółka spełnia. Gmina Niepołomice jest właścicielem 100% udziałów w kapitale zakładowym Spółki (sprawuje więc nad nią pełną kontrolę i brak jest w Spółce udziału kapitału prywatnego). Kontrola Gminy Niepołomice nad Spółką sprawowana jest m.in. poprzez: a) wybór członków Rady Nadzorczej reprezentujących w Spółce Gminę Niepołomice, b) zgromadzenie Wspólników jest najwyższym organem Spółki, a wszystkie uprawnienia przysługujące Zgromadzeniu Wspólników wykonuje Burmistrz Miasta i Gminy Niepołomice. Odnośnie drugiego warunku, tj. wykonywania istotnej części działalności osoby prawnej na rzecz instytucji zamawiającej, należy wskazać, iż orzecznictwo TSUE uważa go za spełniony, gdy działalność osoby prawnej prowadzona jest w głównej mierze na rzecz podmiotu publicznego. Natomiast wszelka pozostała działalność winna mieć jedynie marginalne znaczenie. Zatem warunek ten powinien być oceniany przede wszystkim z punktu widzenia ilościowego. W takim przypadku winno brać pod uwagę wysokość obrotów uzyskiwanych przez osobę prawna z całej jej działalności oraz porównać tę liczbę do wysokości obrotów uzyskiwanych z tej działalności, którą osoba prawna wykonuje dla instytucji zamawiającej ( Zgodnie z komentarzem autorstwa Graneckiego (wyd. 5, 201 6). Działalność wykonywana przez Spółkę na podstawie zawartych z Gminą umów dzierżawy: obiektu Krytej Pływalni, Placu Targowego i parkingu, należy uwzględniać w wyliczeniu procentowej wartości działalności wykonywanej na rzecz zamawiającego sprawującego kontrolę, o którym mowa w art. 67. ust. 1 pkt 12 lit b) pzp. Zgodnie z informacją przychody uzyskiwane przez Spółkę w okresie ostatnich 3 lat z wykonywania zadań w zakresie zaopatrzenia mieszkańców w wodę, odbioru i oczyszczania ścieków nie przekraczają 90% przychodów Spółki. Wynika to z faktu, iż Spółka osiąga lub osiągała w ostatnich 3 latach przychody pochodzące z prowadzenia parkingu, placu targowego oraz krytej pływalni zgodnie z umowami dzierżawy zawartymi z Gminą Niepołomice: a) Umowa najmu z dnia 1 sierpnia 2014 roku, dotyczącą nieruchomości przeznaczonej na obsługę parkingową (lokal użytkowy), b) Umowa użyczenia z dnia 9 stycznia 20914 roku, dotyczącą nieruchomości gruntowych z przeznaczeniem na parking ogólnodostępny, niestrzeżony, c) Umowa dzierżawy z dnia 1 kwietnia 2014 roku, dotyczącą nieruchomości przeznaczonej na Plac Targowy, z którego pożytki pobierają Wodociągi-Niepołomice, d) Umowa najmu z dnia 5 czerwca 2013 roku, dotyczącej nieruchomości, na których posadowiony jest budynek Krytej Pływalni - jest to w istocie umowa dzierżawy. Rozważyć należy czym jest przychód z wykonywania zadań powierzonych w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 12 lit b) w zw. z art. 67 ust. 8 pzp, a konkretnie czy musi to być przychód uzyskiwany bezpośrednio od zamawiającego sprawującego kontrolę, czy też przychód uzyskiwany z innych źródeł, ale dotyczący zadań/działalności przez tego zamawiającego powierzonej. Zadaniami powierzonymi zgodnie z utrwalonym poglądem doktryny oraz orzecznictwem są zadania, wykonywane przez spółkę a należące do zadań własnych gminy, która ją tworzy. Zakres działalności takiej spółki określony jest uchwałą stanowiącą podstawę aktu założycielskiego oraz stanowiącym jej uszczegółowienie opisem przedmiotu działalności spółki (w postaci zawartych w akcie założycielskim kodów PKD). Potwierdzeniem powyższego jest między innymi wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 3 lipca 2013 roku, sygn. akt III SA/Wr 299/13: "Podstawę funkcjonowania gminnej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością jest uchwała organu stanowiącego gminy będąca aktem założycielskim spółki. Zakres treściowy aktu założycielskiego takiej spółki odpowiada zakresowi umowy spółki określonemu w art. 157 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (Dz.U. Nr 94, poz. 1037 ze zm.)" oraz "Podstawą zatem funkcjonowania gminnej spółki komunalnej jest uchwała rady gminy, będąca jednocześnie aktem założycielskim spółki. Ponadto - jak słusznie wskazał Wojewoda w zaskarżonym rozstrzygnięciu nadzorczym - zakres treściowy aktu założycielskiego takiej spółki odpowiada zakresowi umowy spółki a zatem jednym z obligatoryjnych elementów tego aktu jest wskazanie przedmiotu działalności spółki." oraz "W konsekwencji zatem gmina chcąc wykonywać zadania publiczne poprzez gminną spółkę komunalna, tworzy taka jednostkę w drodze uchwały. W uchwale, będącej aktem założycielskim, należy określić przedmiot działania spółki. W przypadku natomiast zamiaru powierzenia gminnej spółce komunalnej dodatkowego zadania, nieobjętego treścią aktu założycielskiego, konieczna jest zmiana tego aktu założycielskiego" Zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej w Niepołomicach z dnia 7 września 2009 roku w sprawie utworzenia spółki Wodociągi Niepołomice Sp. z o.o. z siedzibą w Niepołomicach, Spółka ta "będzie wykonywała zadania w zakresie zaopatrzenia w wodę, odbioru i oczyszczania ścieków, należące do zadań własnych Miasta i Gminy Niepołomice (...)". Ponadto, jak wskazano w § 3 przedmiotowej uchwały, szczegółowy zakres działalności określi akt założycielski Spółki. Należy stąd wnioskować, iż zadania wykonywane przez Spółkę na rzecz/lub na podstawie umów z Gminą Niepołomice, są "zadaniami powierzonymi' w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. b) pzp. Powyższe wynika również z aktu założycielskiego oraz umowy Spółki, gdzie w PKD wskazano na zadania obejmujące powyższy zakres (dot. wszystkich umów wskazanych powyżej) Ponadto zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446 ze zm.) do zadań własnych gminy (realizowanych w celu zaspokajania zbiorowych potrzeb wspólnoty), należą sprawy z zakresu m.in.: a) Targowisk i hal targowych, b) Kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych. Dodatkowo zgodnie z komentarzem autorstwa M. Augustyniak i T. Moll (2016 r.): " Wydaje się, iż przez zwrot "zaspokajanie" należy rozumieć wszystkie formy prawne, którymi może się posłużyć gmina i które zostały jej przyznane prawem w celu realizacji zadań." Odnosząc się do kwestii przychodu z wykonywania tych zadań, należy stwierdzić, że żaden przepis ustawy prawo zamówień publicznych nie wskazuje, że przychody z zadań/działalności powierzonej muszą być uzyskiwane od zamawiającego kontrolującego daną spółkę. Ustawa posługuje się pojęciem uzyskiwania przychodów z działalności powierzonej, co należy interpretować w ten sposób, że decydującym nie jest od jakiego podmiotu pochodzą środki z działalności powierzonej, lecz takt iż są one uzyskiwane w związku z jej prowadzeniem, a z takim właśnie przypadkiem mamy do czynienia w stanie faktycznym. Uzasadnienie sporządzono w oparciu o opinię Kancelarii Prawnej Jacek Bajorek.