Realizacja form doskonalenia nauczycieli w ramach sieci współpracy i samokształcenia w projekcie: Doskonalenie nauczycieli w powiecie gostyńskim
Opis przedmiotu przetargu: 1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja szkoleń w postaci warsztatów, konsultacji grupowych, wykładów, lekcji pokazowych dla uczestników sieci współpracy i samokształcenia utworzonych w ramach projektu: Doskonalenie nauczycieli w powiecie gostyńskim, realizowanego przez Poradnię Psychologiczno - Pedagogiczną w Gostyniu w ramach realizowanego w powiecie projektu wdrożeniowego (Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół). 2. Celem szczegółowym projektu jest podniesienie jakości współpracy dyrektorów szkół, przedszkoli i nauczycieli w powiecie gostyńskim poprzez organizację sieci współpracy i samokształcenia w okresie realizacji projektu. 3. Realizacja form doskonalenia nauczycieli w sieciach współpracy i samokształcenia w terminie od października 2014r. do 30 czerwca 2015r. obejmuje 64 godziny szkoleniowe (wykłady, warsztaty, konsultacje grupowe, lekcje pokazowe), po 16 godzin dla każdej z 4 sieci - podzielonych na 4 spotkania. 4. Wykonawca powinien zabezpieczyć kompleksową realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w następujących 4 tematycznych sieciach współpracy i samokształcenia, których założenia zostały wypracowane w ramach projektu System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół. Tematy sieci współpracy i samokształcenia wynikają z diagnozy przeprowadzonej przez koordynatorów sieci: L.P. Uczestnicy Temat sieci współpracy i samokształcenia Szczegółowe oczekiwania uczestników sieci. I. Dyrektorzy : Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły. Zakres szkoleń: 1. Wizerunek dyrektora (ekspozycja publiczna - jak wyglądać, jak się zachowywać, wystąpienia publiczne - jak się przygotować, jak przemawiać). 2.Media Relations (zasady współpracy z dziennikarzami, sposoby informowania o sytuacjach trudnych, kryzysowych, szkolna polityka medialna). 3. Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym (współpraca z rodzicami, z samorządem lokalnym, z różnymi instytucjami). 4. Budowanie strategii promocyjnej szkoły (zalety planowania strategicznego promocji szkoły, ocena efektywności elementów promocji, co wyróżnia szkołę, czynniki promocyjne itd.). II. Nauczyciele bibliotekarze: Skuteczne sposoby zachęcania uczniów do czytania. Zakres szkoleń: 1. Propagowanie czytelnictwa, a w szczególności happeningi organizowane poza biblioteką. Projekty edukacyjne, takie jak Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan, realizowane w ramach projektu e-Szkoła Wielkopolska. Konkursy czytelnicze. 2. Jak pozyskać darmowe oprogramowanie do biblioteki szkolnej. Tworzenie strony internetowej biblioteki, blog - obsługa prostych, bezpłatnych programów. Lekcje biblioteczne w Multimedialnym Centrum Informacji - lekcja pokazowa; muzea w Internecie. Zasoby internetowe związane z literaturą, malarstwem, filmem i in.; savoir-vivre w Internecie. Cyberprzemoc - udział w kampaniach społecznych, e-learning. 3. Katalogowanie i klasyfikowanie zbiorów specjalnych, w szczególności płyt CD (opracowanie tradycyjne i w programach bibliotecznych - MOL, Sowa; kopiowanie, ubytkowanie, norma; forma - wykład eksperta, ćwiczenia i praca z normą - warsztaty prowadzone przez eksperta, praca przy komputerze). 4. Promowanie biblioteki na terenie szkoły oraz informowanie o działalności w środowisku lokalnym (planowanie działań promocyjnych, warsztaty prowadzone przez eksperta od RP oraz dziennikarza - przygotowanie notatki, kontakty z dziennikarzami, narzędzia promocji biblioteki szkolnej). III. Nauczyciele pedagodzy: Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów. Zakres szkoleń : 1. Uzależnienia dzieci i młodzieży (od Internetu, gier komputerowych, telewizji itd. - mechanizmy uzależnień, symptomy, pomoc, profilaktyka. 2. Stworzenie materiałów edukacyjnych niezbędnych do tego, aby udzielić pomocy dziecku, rodzicom, nauczycielom w rozwijaniu kreatywnego myślenia dziecka. 3. Dokumentowanie pracy pedagoga (akty prawne, orzeczenia sądu itp. wzory dokumentów np. teczki dzieci, notatki, informacje z rozmów, itp. 4.Stworzenie katalogu dokumentów, przepisów, wzorów, wymaganych w pracy pedagoga rozwijającej twórcze myślenie uczniów. IV. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej: Praca z uczniem młodszym. Zakres szkoleń: 1.Chcę się uczyć, chcę się bawić! - wspomaganie rozwoju sześciolatków w nowej rzeczywistości edukacyjnej (zabawy integracyjne, pląsy i piosenki na różne okoliczności szkolne, aktywna prezentacja wybranych pozycji literatury dziecięcej oraz stworzenie w formie pisemnej propozycji kanonu lektur). 2. Nauczanie na dywanie - wykorzystanie metod aktywizujących i pedagogiki zabawy w edukacji wczesnoszkolnej ( tańce, zabawy, aktywizujące metody uczenia matematyki, ortografii i gramatyki - w wygodnych pozycjach poza ławkami szkolnymi, sposoby zachęcania uczniów do czytania - stworzenie spisu zabaw, ćwiczeń wykorzystywanych na dywanie). 3. Oswoić nadpobudliwość - praca z dzieckiem nadpobudliwym (zabawy na odreagowanie niepokoju i zdenerwowania, zabawy poprawiające spostrzegawczość i koncentrację uwagi - stworzenie spisu przykładowych zabaw relaksacyjnych i wyciszających). 4. Jak radzić sobie z problemami dziecka niepełnosprawnego w klasie (autyzm) (praca terapeutyczna z dzieckiem autystycznym, przegląd wybranych metod terapeutycznych wykorzystywanych w pracy z dziećmi z zaburzeniami psychicznymi i niepełnosprawnością - stworzenie spisu zabaw, ćwiczeń wykorzystywanych w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym).
Gostyń: Realizacja form doskonalenia nauczycieli w ramach sieci współpracy i samokształcenia w projekcie: Doskonalenie nauczycieli w powiecie gostyńskim
Numer ogłoszenia: 192881 - 2014; data zamieszczenia: 10.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna , ul. Poznańska 200, 63-800 Gostyń, woj. wielkopolskie, tel. 65 572 06 97, faks 65 572 06 97.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.poradniapp.gostyn.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: samorządowa jednostka organizacyjna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Realizacja form doskonalenia nauczycieli w ramach sieci współpracy i samokształcenia w projekcie: Doskonalenie nauczycieli w powiecie gostyńskim.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja szkoleń w postaci warsztatów, konsultacji grupowych, wykładów, lekcji pokazowych dla uczestników sieci współpracy i samokształcenia utworzonych w ramach projektu: Doskonalenie nauczycieli w powiecie gostyńskim, realizowanego przez Poradnię Psychologiczno - Pedagogiczną w Gostyniu w ramach realizowanego w powiecie projektu wdrożeniowego (Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół). 2. Celem szczegółowym projektu jest podniesienie jakości współpracy dyrektorów szkół, przedszkoli i nauczycieli w powiecie gostyńskim poprzez organizację sieci współpracy i samokształcenia w okresie realizacji projektu. 3. Realizacja form doskonalenia nauczycieli w sieciach współpracy i samokształcenia w terminie od października 2014r. do 30 czerwca 2015r. obejmuje 64 godziny szkoleniowe (wykłady, warsztaty, konsultacje grupowe, lekcje pokazowe), po 16 godzin dla każdej z 4 sieci - podzielonych na 4 spotkania. 4. Wykonawca powinien zabezpieczyć kompleksową realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w następujących 4 tematycznych sieciach współpracy i samokształcenia, których założenia zostały wypracowane w ramach projektu System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół. Tematy sieci współpracy i samokształcenia wynikają z diagnozy przeprowadzonej przez koordynatorów sieci: L.P. Uczestnicy Temat sieci współpracy i samokształcenia Szczegółowe oczekiwania uczestników sieci. I. Dyrektorzy : Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły. Zakres szkoleń: 1. Wizerunek dyrektora (ekspozycja publiczna - jak wyglądać, jak się zachowywać, wystąpienia publiczne - jak się przygotować, jak przemawiać). 2.Media Relations (zasady współpracy z dziennikarzami, sposoby informowania o sytuacjach trudnych, kryzysowych, szkolna polityka medialna). 3. Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym (współpraca z rodzicami, z samorządem lokalnym, z różnymi instytucjami). 4. Budowanie strategii promocyjnej szkoły (zalety planowania strategicznego promocji szkoły, ocena efektywności elementów promocji, co wyróżnia szkołę, czynniki promocyjne itd.). II. Nauczyciele bibliotekarze: Skuteczne sposoby zachęcania uczniów do czytania. Zakres szkoleń: 1. Propagowanie czytelnictwa, a w szczególności happeningi organizowane poza biblioteką. Projekty edukacyjne, takie jak Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan, realizowane w ramach projektu e-Szkoła Wielkopolska. Konkursy czytelnicze. 2. Jak pozyskać darmowe oprogramowanie do biblioteki szkolnej. Tworzenie strony internetowej biblioteki, blog - obsługa prostych, bezpłatnych programów. Lekcje biblioteczne w Multimedialnym Centrum Informacji - lekcja pokazowa; muzea w Internecie. Zasoby internetowe związane z literaturą, malarstwem, filmem i in.; savoir-vivre w Internecie. Cyberprzemoc - udział w kampaniach społecznych, e-learning. 3. Katalogowanie i klasyfikowanie zbiorów specjalnych, w szczególności płyt CD (opracowanie tradycyjne i w programach bibliotecznych - MOL, Sowa; kopiowanie, ubytkowanie, norma; forma - wykład eksperta, ćwiczenia i praca z normą - warsztaty prowadzone przez eksperta, praca przy komputerze). 4. Promowanie biblioteki na terenie szkoły oraz informowanie o działalności w środowisku lokalnym (planowanie działań promocyjnych, warsztaty prowadzone przez eksperta od RP oraz dziennikarza - przygotowanie notatki, kontakty z dziennikarzami, narzędzia promocji biblioteki szkolnej). III. Nauczyciele pedagodzy: Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów. Zakres szkoleń : 1. Uzależnienia dzieci i młodzieży (od Internetu, gier komputerowych, telewizji itd. - mechanizmy uzależnień, symptomy, pomoc, profilaktyka. 2. Stworzenie materiałów edukacyjnych niezbędnych do tego, aby udzielić pomocy dziecku, rodzicom, nauczycielom w rozwijaniu kreatywnego myślenia dziecka. 3. Dokumentowanie pracy pedagoga (akty prawne, orzeczenia sądu itp. wzory dokumentów np. teczki dzieci, notatki, informacje z rozmów, itp. 4.Stworzenie katalogu dokumentów, przepisów, wzorów, wymaganych w pracy pedagoga rozwijającej twórcze myślenie uczniów. IV. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej: Praca z uczniem młodszym. Zakres szkoleń: 1.Chcę się uczyć, chcę się bawić! - wspomaganie rozwoju sześciolatków w nowej rzeczywistości edukacyjnej (zabawy integracyjne, pląsy i piosenki na różne okoliczności szkolne, aktywna prezentacja wybranych pozycji literatury dziecięcej oraz stworzenie w formie pisemnej propozycji kanonu lektur). 2. Nauczanie na dywanie - wykorzystanie metod aktywizujących i pedagogiki zabawy w edukacji wczesnoszkolnej ( tańce, zabawy, aktywizujące metody uczenia matematyki, ortografii i gramatyki - w wygodnych pozycjach poza ławkami szkolnymi, sposoby zachęcania uczniów do czytania - stworzenie spisu zabaw, ćwiczeń wykorzystywanych na dywanie). 3. Oswoić nadpobudliwość - praca z dzieckiem nadpobudliwym (zabawy na odreagowanie niepokoju i zdenerwowania, zabawy poprawiające spostrzegawczość i koncentrację uwagi - stworzenie spisu przykładowych zabaw relaksacyjnych i wyciszających). 4. Jak radzić sobie z problemami dziecka niepełnosprawnego w klasie (autyzm) (praca terapeutyczna z dzieckiem autystycznym, przegląd wybranych metod terapeutycznych wykorzystywanych w pracy z dziećmi z zaburzeniami psychicznymi i niepełnosprawnością - stworzenie spisu zabaw, ćwiczeń wykorzystywanych w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym)..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 30.06.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuwarunek będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie,że spełnia przedmiotowy warunek.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuwarunek będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie,że spełnia przedmiotowy warunek.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuwarunek będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie,że spełnia przedmiotowy warunek.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuwarunek będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie,że spełnia przedmiotowy warunek oraz wykaże, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają minimum łącznie: a) wykształcenie wyższe II stopnia, b) posiada doświadczenie w szkoleniu osób dorosłych, nie mniej niż 100 godzin, w tym nauczycieli, c) doświadczenie w realizacji minimum jednej formy doskonalenia nauczycieli, o których mowa w rozdziale III, ust. 4 SIWZ lub zbliżonej merytorycznie.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuwarunek będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie,że spełnia przedmiotowy warunek.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) ofertę wykonawcy (oryginał) - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ; 2) Informacja o Podwykonawcach - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ; 3) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, jeśli nie wynika ono z innych przedstawionych dokumentów. Uwaga! Do oferty wykonawca dołącza oryginał pełnomocnictwa lub kopię pełnomocnictwa poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza; 4) wykonawca, który przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie powoływał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności winien wówczas przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów (oryginał) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.poradniapp.gostyn.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna 63-800 Gostyń ul.Poznańska 200.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
18.09.2014 godzina 10:00, miejsce: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna 63-800 Gostyń ul.Poznańska 200.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt: Doskonalenie nauczycieli w powiecie gostyńskim współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III-Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
tak
Gostyń: Realizacja form doskonalenia nauczycieli w ramach sieci współpracy i samokształcenia w projekcie: Doskonalenie nauczycieli w powiecie gostyńskim
Numer ogłoszenia: 219239 - 2014; data zamieszczenia: 16.10.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 192881 - 2014r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, ul. Poznańska 200, 63-800 Gostyń, woj. wielkopolskie, tel. 65 572 06 97, faks 65 572 06 97.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: samorządowa jednostka organizacyjna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Realizacja form doskonalenia nauczycieli w ramach sieci współpracy i samokształcenia w projekcie: Doskonalenie nauczycieli w powiecie gostyńskim.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja szkoleń w postaci warsztatów, konsultacji grupowych, wykładów, lekcji pokazowych dla uczestników sieci współpracy i samokształcenia utworzonych w ramach projektu: Doskonalenie nauczycieli w powiecie gostyńskim, realizowanego przez Poradnię Psychologiczno - Pedagogiczną w Gostyniu w ramach realizowanego w powiecie projektu wdrożeniowego (Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół). 2. Celem szczegółowym projektu jest podniesienie jakości współpracy dyrektorów szkół, przedszkoli i nauczycieli w powiecie gostyńskim poprzez organizację sieci współpracy i samokształcenia w okresie realizacji projektu. 3. Realizacja form doskonalenia nauczycieli w sieciach współpracy i samokształcenia w terminie od października 2014r. do 30 czerwca 2015r. obejmuje 64 godziny szkoleniowe (wykłady, warsztaty, konsultacje grupowe, lekcje pokazowe), po 16 godzin dla każdej z 4 sieci - podzielonych na 4 spotkania. 4. Wykonawca powinien zabezpieczyć kompleksową realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w następujących 4 tematycznych sieciach współpracy i samokształcenia, których założenia zostały wypracowane w ramach projektu System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół. Tematy sieci współpracy i samokształcenia wynikają z diagnozy przeprowadzonej przez koordynatorów sieci: L.P. Uczestnicy Temat sieci współpracy i samokształcenia Szczegółowe oczekiwania uczestników sieci. 1. Dyrektorzy -Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły. Zakres szkoleń: 1. Wizerunek dyrektora (ekspozycja publiczna - jak wyglądać, jak się zachowywać, wystąpienia publiczne - jak się przygotować, jak przemawiać). 2.Media Relations (zasady współpracy z dziennikarzami, sposoby informowania o sytuacjach trudnych, kryzysowych, szkolna polityka medialna). 3. Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym (współpraca z rodzicami, z samorządem lokalnym, z różnymi instytucjami). 4. Budowanie strategii promocyjnej szkoły (zalety planowania strategicznego promocji szkoły, ocena efektywności elementów promocji, co wyróżnia szkołę, czynniki promocyjne itd.). 2. Nauczyciele bibliotekarze-Skuteczne sposoby zachęcania uczniów do czytania. Zakres szkoleń: 1. Propagowanie czytelnictwa, a w szczególności happeningi organizowane poza biblioteką. Projekty edukacyjne, takie jak Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan, realizowane w ramach projektu e-Szkoła Wielkopolska. Konkursy czytelnicze. 2. Jak pozyskać darmowe oprogramowanie do biblioteki szkolnej. Tworzenie strony internetowej biblioteki, blog - obsługa prostych, bezpłatnych programów. Lekcje biblioteczne w Multimedialnym Centrum Informacji - lekcja pokazowa; muzea w Internecie. Zasoby internetowe związane z literaturą, malarstwem, filmem i in.; savoir-vivre w Internecie. Cyberprzemoc - udział w kampaniach społecznych, e-learning. 3. Katalogowanie i klasyfikowanie zbiorów specjalnych, w szczególności płyt CD (opracowanie tradycyjne i w programach bibliotecznych - MOL, Sowa; kopiowanie, ubytkowanie, norma; forma - wykład eksperta, ćwiczenia i praca z normą - warsztaty prowadzone przez eksperta, praca przy komputerze). 4. Promowanie biblioteki na terenie szkoły oraz informowanie o działalności w środowisku lokalnym (planowanie działań promocyjnych, warsztaty prowadzone przez eksperta od RP oraz dziennikarza - przygotowanie notatki, kontakty z dziennikarzami, narzędzia promocji biblioteki szkolnej). 3. Nauczyciele pedagodzy - Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów Zakres szkoleń : 1. Uzależnienia dzieci i młodzieży (od Internetu, gier komputerowych, telewizji itd. - mechanizmy uzależnień, symptomy, pomoc, profilaktyka. 2. Stworzenie materiałów edukacyjnych niezbędnych do tego, aby udzielić pomocy dziecku, rodzicom, nauczycielom w rozwijaniu kreatywnego myślenia dziecka. 3. Dokumentowanie pracy pedagoga (akty prawne, orzeczenia sądu itp. wzory dokumentów np. teczki dzieci, notatki, informacje z rozmów, itp. 4.Stworzenie katalogu dokumentów, przepisów, wzorów, wymaganych w pracy pedagoga rozwijającej twórcze myślenie uczniów. 4. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej - Praca z uczniem młodszym Zakres szkoleń: 1.Chcę się uczyć, chcę się bawić! - wspomaganie rozwoju sześciolatków w nowej rzeczywistości edukacyjnej (zabawy integracyjne, pląsy i piosenki na różne okoliczności szkolne, aktywna prezentacja wybranych pozycji literatury dziecięcej oraz stworzenie w formie pisemnej propozycji kanonu lektur). 2. Nauczanie na dywanie - wykorzystanie metod aktywizujących i pedagogiki zabawy w edukacji wczesnoszkolnej ( tańce, zabawy, aktywizujące metody uczenia matematyki, ortografii i gramatyki - w wygodnych pozycjach poza ławkami szkolnymi, sposoby zachęcania uczniów do czytania - stworzenie spisu zabaw, ćwiczeń wykorzystywanych na dywanie). 3. Oswoić nadpobudliwość - praca z dzieckiem nadpobudliwym (zabawy na odreagowanie niepokoju i zdenerwowania, zabawy poprawiające spostrzegawczość i koncentrację uwagi - stworzenie spisu przykładowych zabaw relaksacyjnych i wyciszających). 4. Jak radzić sobie z problemami dziecka niepełnosprawnego w klasie (autyzm) (praca terapeutyczna z dzieckiem autystycznym, przegląd wybranych metod terapeutycznych wykorzystywanych w pracy z dziećmi z zaburzeniami psychicznymi i niepełnosprawnością - stworzenie spisu zabaw, ćwiczeń wykorzystywanych w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym)..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III - Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół..
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
16.10.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
4.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Regionalnym Ośrodkiem Edukacji sp. z o.o. Regionalnym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli, {Dane ukryte}, 50-145 Wrocław, kraj/woj. dolnośląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 9600,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
8896,00
Oferta z najniższą ceną:
6900,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
11200,00
Waluta:
PLN.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 19288120140 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2014-09-09 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 285 dni |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.poradniapp.gostyn.pl |
Informacja dostępna pod: | Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna 63-800 Gostyń ul.Poznańska 200 |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
80000000-4 | Usługi edukacyjne i szkoleniowe |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Realizacja form doskonalenia nauczycieli w ramach sieci współpracy i samokształcenia w projekcie: Doskonalenie nauczycieli w powiecie gostyńskim | Regionalnym Ośrodkiem Edukacji sp. z o.o. Regionalnym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli Wrocław | 2014-10-16 | 8 896,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2014-10-16 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 800000004 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 8 896,00 zł Minimalna złożona oferta: 6 900,00 zł Ilość złożonych ofert: 4 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 1 Minimalna złożona oferta: 6 900,00 zł Maksymalna złożona oferta: 11 200,00 zł |