Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Dostawa paliwa gazowego dla 13 obiektów będących własnością Gminy Rewal.
Zamawiający:
Urząd Gminy
Adres: | ul. Mickiewicza 19, 72-344 Rewal, woj. zachodniopomorskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zp@rewal.pl tel: 91 38 49 011 fax: |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 500003338-N-2018 | Data Udzielenia: | 2018-01-03 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Kody CPV
09123000-7 | Gaz ziemny | |
65200000-5 | Przesył gazu i podobne usługi |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Dostawa paliwa gazowego dla 13 obiektów będących własnością Gminy Rewal. | PGNIG Obrót Detaliczny Sp. z o.o. Warszawa | 396 862,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-01-03 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 09123000 65200000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 396 863,00 zł Minimalna złożona oferta: 396 863,00 zł Ilość złożonych ofert: 0 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 396 863,00 zł Maksymalna złożona oferta: 396 863,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 22933 KB
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
09123000-7
Dodatkowe kody CPV:
65200000-5
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Ogłoszenie nr 500003338-N-2018 z dnia 04-01-2018 r.
Urząd Gminy: Dostawa paliwa gazowego dla 13 obiektów będących własnością Gminy Rewal.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Gminy, Krajowy numer identyfikacyjny 54423700000, ul. ul. Mickiewicza 19, 72344 Rewal, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 91 38 49 011, e-mail zp@rewal.pl, faks .
Adres strony internetowej (url): www.rewal.pl
Adres strony internetowej (url): www.rewal.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa paliwa gazowego dla 13 obiektów będących własnością Gminy Rewal.
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
OrA.271.10.2017.WR.01.TB
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem udzielonego zamówienia było dostarczenia paliwa gazowego do 13 obiektów Zamawiającego: 1) Szkoły w Rewalu 2) Przedszkola w Rewalu 3) Hali Sportowej w Rewalu 4) Szkoły w Pobierowie 5) Hali Sportowej w Pobierowie 6) Hali Sportowej w Niechorzu 7) Szkoły w Niechorzu 8) Zespołu boisk w Niechorzu 9) Zespołu boisk w Pobierowie 10) Urzędu Gminy Rewal 11) Ochotniczej Straży Pożarnej w Pobierowie 12) Ochotniczej Straży Pożarnej Niechorzu 13) Ośrodka Zdrowia w Niechorzu. Zamówione paliwo wykorzystywane jest do ogrzania ww. obiektów.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV:
09123000-7
Dodatkowe kody CPV:
65200000-5
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
| |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 08/12/2017 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 344189.26 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 0 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: PGNIG Obrót Detaliczny Sp. z o.o. Email wykonawcy: Adres pocztowy: ul. Jana Kazimierza 3 Kod pocztowy: 01-248 Miejscowość: Warszawa Kraj/woj.: mazowieckie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 396862.99 Oferta z najniższą ceną/kosztem 396862.99 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 396862.99 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Okoliczności, których nie można było przewidzieć to takie zdarzenia, których strony działając rozsądnie i profesjonalnie nie zakładały i nie planowały. Zdarzenia te mogą mieć charakter losowy, społeczno-gospodarczy czy prawno-polityczny. Nieprzewidywalność okoliczności powinna być zawsze oceniana indywidualnie – w konkretnym stanie prawnym i faktycznym. O nieprzewidywalności określonych okoliczności można mówić w sytuacji, w której wystąpienie w normalnym stanie rzeczy byłoby mało prawdopodobne. Konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia z kolei powiązana jest z sytuacją, gdy Zamawiający zmuszony jest udzielić zamówienia publicznego bez zbędnej zwłoki, a samo zamówienie winno być zrealizowane natychmiastowo. Nadto w doktrynie podnosi się, że konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia powinna być podyktowana potrzebą uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego działania. Przedmiotem udzielonego zamówienia było dostarczenia paliwa gazowego do 13 obiektów Zamawiającego: 1) Szkoły w Rewalu 2) Przedszkola w Rewalu 3) Hali Sportowej w Rewalu 4) Szkoły w Pobierowie 5) Hali Sportowej w Pobierowie 6) Hali Sportowej w Niechorzu 7) Szkoły w Niechorzu 8) Zespołu boisk w Niechorzu 9) Zespołu boisk w Pobierowie 10) Urzędu Gminy Rewal 11) Ochotniczej Straży Pożarnej w Pobierowie 12) Ochotniczej Straży Pożarnej Niechorzu 13) Ośrodka Zdrowia w Niechorzu. Zamówione paliwo wykorzystywane jest do ogrzania ww. obiektów. Z uwagi na charakter i specyfikę zamówienia w postaci dostawy gazu, procedury związane z jego udzieleniem powinny być podjęte odpowiednio wcześnie przed planowanym terminem rozpoczęcia dostaw. Stosownie do § 14 ust. 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu gazowego Przedsiębiorstwo energetyczne zajmujące się przesyłaniem lub dystrybucją paliw gazowych udostępnia procedurę zmiany sprzedawcy w swojej siedzibie i publikuje ją na swojej stronie internetowej. Generalnie procedury przewidziane u różnych dostawców, związane ze zmianą sprzedawcy, jako minimalny termin wskazują 21 dni. U Zamawiającego – Gminy Rewal zaistniała niestandardowa i niespotykana w normalnym stanie rzeczy sytuacja polegająca na zawieszeniu z dniem 20 czerwca 2017 r. w czynnościach służbowych Wójta Gminy Rewal. W takiej sytuacji wykonywanie zadań i kompetencji wójta przejął zastępca, który na to stanowisko został powołany Zarządzeniem Nr 53/2017 z dnia 14 czerwca 2017 r. Z dniem 31 października 2017 r. osoba pełniąca funkcję zastępcy wójta złożyła rezygnację. W tych okolicznościach aktem Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 listopada 2017 r. do wykonywania zadań i kompetencji Wójta Gminy Rewal został wyznaczony Pan Maciej Bejnarowicz. Wiedzę o braku zapewnienia dostaw gazu dla gminnych obiektów powziął on w dniu 6 grudnia 2017 r. W tej dacie zostały również podjęte niezwłocznie czynności rozpoznawcze w przedmiocie procedur, które miałyby zapewnić ciągłość dostawy surowca do obiektów gminnych. Zostały przeprowadzone rozmowy z przedstawicielami różnych dostawców gazu, którzy wskazywali na brak technicznych możliwości zawarcia umowy na dostawę gazu od dnia 1 stycznia 2018 r., w sytuacji ogłoszenia przetargu w trybie konkurencyjnym. Z procedur obowiązujących u dostawców wynikało ponadto, że postępowanie w przedmiocie udzielenia tego rodzaju zamówienia winno rozpocząć się najpóźniej na przełomie października i listopada 2017 r. Rozmowy w tym przedmiocie zostały przeprowadzone, z następującymi podmiotami: 1) PGNiG Obrót Detaliczny Sp. z o.o. poprzez przedstawiciela Pana Roberta Domańskiego 2) Energa Obrót S.A poprzez pełnomocnika Panią Magdalenę Woźniak Rozważana była również możliwość kontynuacji umowy z dotychczasowym dostawcą, który nie wyraził na to zgody. Jedynym dostawcą, który zaoferował ciągłość w dostawie gazu do obiektów gminnych była spółka PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o.o. w Warszawie. Przy czym ciągłość mogła być zachowana wyłącznie w sytuacji udzielenia zamówienia do dnia 8 grudnia 2017 r. Dostawca nie wyraził przy tym zgody na skrócenie okresu umowy, zatem Gmina Rewal zmuszona była zawrzeć umowę na cały rok. Przed zawarciem umowy zostały przeprowadzone negocjacje cenowe, w wyniku których cena zakupu jednostki paliwa obniżona została z 0,09931 do kWh do 0,09757 kWh. Powyższe okoliczności uzasadniają również konieczność niezwłocznego, natychmiastowego udzielenia zamówienia. Zaniechanie w tym zakresie doprowadziłoby do przerw w dostawie gazu do obiektów gminnych, w tym szkół, przedszkola, urzędu oraz OSP, a tym samym do narażenia zdrowia osób uczęszczających i pracujących w ww. instytucjach i placówkach albo unieruchomienia ww. instytucji i paraliżu organizacyjnego gminy. Gmina nie byłaby zdolna do wykonywania nałożonych na nią podstawowych zadań własnych. Wobec powyższego nie istniała możliwość udzielenia zamówienia w innych trybach przewidzianych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Okoliczności, których nie można było przewidzieć to takie zdarzenia, których strony działając rozsądnie i profesjonalnie nie zakładały i nie planowały. Zdarzenia te mogą mieć charakter losowy, społeczno-gospodarczy czy prawno-polityczny. Nieprzewidywalność okoliczności powinna być zawsze oceniana indywidualnie – w konkretnym stanie prawnym i faktycznym. O nieprzewidywalności określonych okoliczności można mówić w sytuacji, w której wystąpienie w normalnym stanie rzeczy byłoby mało prawdopodobne. Konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia z kolei powiązana jest z sytuacją, gdy Zamawiający zmuszony jest udzielić zamówienia publicznego bez zbędnej zwłoki, a samo zamówienie winno być zrealizowane natychmiastowo. Nadto w doktrynie podnosi się, że konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia powinna być podyktowana potrzebą uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego działania. Przedmiotem udzielonego zamówienia było dostarczenia paliwa gazowego do 13 obiektów Zamawiającego: 1) Szkoły w Rewalu 2) Przedszkola w Rewalu 3) Hali Sportowej w Rewalu 4) Szkoły w Pobierowie 5) Hali Sportowej w Pobierowie 6) Hali Sportowej w Niechorzu 7) Szkoły w Niechorzu 8) Zespołu boisk w Niechorzu 9) Zespołu boisk w Pobierowie 10) Urzędu Gminy Rewal 11) Ochotniczej Straży Pożarnej w Pobierowie 12) Ochotniczej Straży Pożarnej Niechorzu 13) Ośrodka Zdrowia w Niechorzu. Zamówione paliwo wykorzystywane jest do ogrzania ww. obiektów. Z uwagi na charakter i specyfikę zamówienia w postaci dostawy gazu, procedury związane z jego udzieleniem powinny być podjęte odpowiednio wcześnie przed planowanym terminem rozpoczęcia dostaw. Stosownie do § 14 ust. 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu gazowego Przedsiębiorstwo energetyczne zajmujące się przesyłaniem lub dystrybucją paliw gazowych udostępnia procedurę zmiany sprzedawcy w swojej siedzibie i publikuje ją na swojej stronie internetowej. Generalnie procedury przewidziane u różnych dostawców, związane ze zmianą sprzedawcy, jako minimalny termin wskazują 21 dni. U Zamawiającego – Gminy Rewal zaistniała niestandardowa i niespotykana w normalnym stanie rzeczy sytuacja polegająca na zawieszeniu z dniem 20 czerwca 2017 r. w czynnościach służbowych Wójta Gminy Rewal. W takiej sytuacji wykonywanie zadań i kompetencji wójta przejął zastępca, który na to stanowisko został powołany Zarządzeniem Nr 53/2017 z dnia 14 czerwca 2017 r. Z dniem 31 października 2017 r. osoba pełniąca funkcję zastępcy wójta złożyła rezygnację. W tych okolicznościach aktem Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 listopada 2017 r. do wykonywania zadań i kompetencji Wójta Gminy Rewal został wyznaczony Pan Maciej Bejnarowicz. Wiedzę o braku zapewnienia dostaw gazu dla gminnych obiektów powziął on w dniu 6 grudnia 2017 r. W tej dacie zostały również podjęte niezwłocznie czynności rozpoznawcze w przedmiocie procedur, które miałyby zapewnić ciągłość dostawy surowca do obiektów gminnych. Zostały przeprowadzone rozmowy z przedstawicielami różnych dostawców gazu, którzy wskazywali na brak technicznych możliwości zawarcia umowy na dostawę gazu od dnia 1 stycznia 2018 r., w sytuacji ogłoszenia przetargu w trybie konkurencyjnym. Z procedur obowiązujących u dostawców wynikało ponadto, że postępowanie w przedmiocie udzielenia tego rodzaju zamówienia winno rozpocząć się najpóźniej na przełomie października i listopada 2017 r. Rozmowy w tym przedmiocie zostały przeprowadzone, z następującymi podmiotami: 1) PGNiG Obrót Detaliczny Sp. z o.o. poprzez przedstawiciela Pana Roberta Domańskiego 2) Energa Obrót S.A poprzez pełnomocnika Panią Magdalenę Woźniak Rozważana była również możliwość kontynuacji umowy z dotychczasowym dostawcą, który nie wyraził na to zgody. Jedynym dostawcą, który zaoferował ciągłość w dostawie gazu do obiektów gminnych była spółka PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o.o. w Warszawie. Przy czym ciągłość mogła być zachowana wyłącznie w sytuacji udzielenia zamówienia do dnia 8 grudnia 2017 r. Dostawca nie wyraził przy tym zgody na skrócenie okresu umowy, zatem Gmina Rewal zmuszona była zawrzeć umowę na cały rok. Przed zawarciem umowy zostały przeprowadzone negocjacje cenowe, w wyniku których cena zakupu jednostki paliwa obniżona została z 0,09931 do kWh do 0,09757 kWh. Powyższe okoliczności uzasadniają również konieczność niezwłocznego, natychmiastowego udzielenia zamówienia. Zaniechanie w tym zakresie doprowadziłoby do przerw w dostawie gazu do obiektów gminnych, w tym szkół, przedszkola, urzędu oraz OSP, a tym samym do narażenia zdrowia osób uczęszczających i pracujących w ww. instytucjach i placówkach albo unieruchomienia ww. instytucji i paraliżu organizacyjnego gminy. Gmina nie byłaby zdolna do wykonywania nałożonych na nią podstawowych zadań własnych. Wobec powyższego nie istniała możliwość udzielenia zamówienia w innych trybach przewidzianych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.