Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
„ Modernizacja pokrycia dachowego w obiekcie Zespołu Szkół w Paterku”
Zamawiający:
Gmina Nakło nad Notecią
Adres: | Ks. Piotra Skargi 7, 89-100 Nakło nad Notecią, woj. kujawsko-pomorskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: malgorzata.balzer@umig.naklo.pl, cybulska.emilia@umig.naklo.pl tel: 52 386 79 01, 52 386 79 60 fax: 52 386 79 02 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 500024343-N-2017 | Data Udzielenia: | 2017-09-05 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | dostawy | Tryb postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Kody CPV
45000000-7 | Roboty budowlane |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
„ Modernizacja pokrycia dachowego w obiekcie Zespołu Szkół w Paterku” | P.H.U LIN – DACH Paweł Skórcz Mrocza | 164 768,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2017-09-05 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 45000000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 2 Kwota oferty w PLN: 329 537,00 zł Minimalna złożona oferta: 329 537,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 329 537,00 zł Maksymalna złożona oferta: 329 537,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 25810 KB
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
45000000-7
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Ogłoszenie nr 500024343-N-2017 z dnia 06-09-2017 r.
Gmina Nakło nad Notecią: „ Modernizacja pokrycia dachowego w obiekcie Zespołu Szkół w Paterku”
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 500018435-N-2017
Numer ogłoszenia: 500018435-N-2017
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 500018574-N-2017
Numer ogłoszenia: 500018574-N-2017
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Nakło nad Notecią, Krajowy numer identyfikacyjny 092350895, ul. Ks. Piotra Skargi 7, 89-100 Nakło nad Notecią, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 52 386 79 01, 52 386 79 60, e-mail malgorzata.balzer@umig.naklo.pl, cybulska.emilia@umig.naklo.pl, faks 52 386 79 02.
Adres strony internetowej (url): www.bip.naklo.pl
Adres strony internetowej (url): www.bip.naklo.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
„ Modernizacja pokrycia dachowego w obiekcie Zespołu Szkół w Paterku”
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
ZP.271.24.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja dachu sali gimnastycznej należącej do Zespołu Szkół w Paterku. Obiekt zlokalizowany jest na działce nr 383/1 w Paterku przy ulicy Kcyńskiej 6a. W związku z negatywnym stanem technicznym pokrycia dachowego powstałego w wyniku niesprzyjających warunków atmosferycznych w dniach 11-12.08.2017 r., przyjęto następujący zakres prac budowlanych: 1. Przełożenie pokrycia ceramicznego z dachówki karpiówki układanej podwójnie z pełnym odzyskiem materiału pokrywczego. 2. Demontaż łat i kontrłat. 3. Demontaż membrany izolacyjnej (wiatroizolacji). 4. Demontaż rynien. 5. Demontaż rur spustowych – ocena w trakcie prowadzonych prac. 6. Demontaż obróbek blacharskich (pasy nadrynnowe, podrynnowe i kominy). 7. Montaż deskowania pełnego na połaci dachowej (deski impregnowane lub płyta OBS gr. 18/22 mm – ocena w trakcie prowadzonych prac). 8. Ułożenie papy na deskowaniu – membrana o niskim współczynniku spływu bitumu (zalecana LEMAR LEMBIT SUPER MEMBRANA). 9. Montaż łat i kontrłat na dachówkę karpiówkę podwójnie. 10. Wykonanie obróbek blacharskich z blachy powlekanej i taśm dekarskich (pasy nadrynnowe, podrynnowe, obróbki kominów, ogniomurków itp.) 11. Montaż akcesoriów pokrycia dachowego (taśmy pod gąsiory, taśmy wentylacyjnej okapu, grzebienia okapu). 12. Montaż nowych rynien. 13. Montaż rur spustowych – według oceny w trakcie prowadzonych prac. Zakres rzeczowy wykonanie przedmiotu zamówienia jest określony dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia, który stanowi załącznik do zaproszenia.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV:
45000000-7
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
| |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 29/08/2017 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 267915.91 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 1 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: P.H.U LIN – DACH Paweł Skórcz Email wykonawcy: lin-dach@o2.pl Adres pocztowy: Wyrza 38 Kod pocztowy: 89-115 Miejscowość: Mrocza Kraj/woj.: kujawsko - pomorskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie Nazwa wykonawcy: Email wykonawcy: Adres pocztowy: Kod pocztowy: Miejscowość: Kraj/woj.: Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 329536.57 Oferta z najniższą ceną/kosztem 329536.57 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 329536.57 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt 3 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie faktyczne i prawne udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 3 Pzp W nocy 11.08.2017 r. przez obszar Gminy Nakło nad Notecią przeszła nawałnica, która spowodowała zniszczenia i uszkodzenie budynków, dróg, parków, placów zabaw, cmentarzy, drzewostanu, infrastruktury technicznej i innego mienia publicznego. Zjawisko pogodowe spowodowało zagrożenia dla mieszkańców w zniszczonych bądź uszkodzonych budynkach, powalonych drzewach zagrażających bezpieczeństwu bezpośredniemu, jak też w ruchu drogowym, przejściach, placach oraz na cmentarzach. Zniszczone lub poważnie uszkodzone zostały linie energetyczne, pozrywane dachy, elewacje budynków, powalone ściany, zniszczone w części lub w całości niektóre budynki. Wszystkie te uszkodzenia zagrażające życiu, zdrowiu i bezpieczeństwu ludzi i uszkodzenia obiektów muszą być natychmiast usuwane, a uszkodzenia budynków, cmentarzy i pozostałej infrastruktury komunalnej muszą być natychmiast naprawiane. Z uwagi na ogrom zniszczeń i powstające stąd zagrożenia nie można czekać na formalne załatwianie i procedowanie. Gmina musi zrobić wszystko aby katastrofalne skutki nawałnicy usunąć jak najszybciej. Pozostawienie szkód w stanie obecnym i prowadzenie procedur o wybór wykonawców robót i usług przyczyni się do pogorszenia zagrożenia dla zdrowia i życia mieszkańców oraz coraz to większych strat w majątku Gminy i osób prywatnych. W takiej sytuacji zachodzą przesłanki do natychmiastowego udzielenia zamówień w trybie art. 67 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.) i przystąpienia do usuwania skutków nawałnicy, która spowodowała ogromne szkody na terenie Gminy Nakło nad Notecią z uwagi na to, iż sytuacje te wykraczają poza normalne warunki życia gospodarczego i społecznego. Uzasadnienie zastosowania przesłanki wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki – na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zgodnie z art. 67 ust 1 pkt 3 ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki, gdy ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on wcześniej przewidzieć i wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Wystąpienie wyjątkowych okoliczności, których nie dało się wcześniej przewidzieć i które nie wynikają z przyczyn zależnych od Zamawiającego. Na gruncie prawa cywilnego okoliczności, których nie można było przewidzieć to takie zdarzenia, których strony, działając rozsądnie i profesjonalnie nie zakładały i nie planowały. Zdarzenia te mogą mieć charakter losowy, społeczno-gospodarczy czy prawno-polityczny. Analiza stanu faktycznego, z którym mamy do czynienia wskazuje, że sytuacja w której znalazł się Zamawiający, należy uznać za spowodowaną wystąpieniem wyjątkowych (ponadstandardowych) negatywnych zdarzeń losowych ( siły natury) tzw. vis maior, których nie dało się wcześniej przewidzieć. Konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia. W doktrynie prawa zamówień publicznych podkreśla się, że z sytuacją, w której występuje konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia mamy do czynienia wówczas, gdy Zamawiający zmuszony jest udzielić zamówienia publicznego bez zbędnej zwłoki, a samo zamówienie winno być zrealizowane natychmiastowo. Konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia powinna być podyktowana koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego podjęcia działań. Na potrzeby badania okoliczności powodujących natychmiastową konieczność wykonania zamówienia należy brać pod uwagę względy związane z interesem publicznym oraz zapobieżenia stratami. Oceniając zaistniały stan faktyczny, nie ulega wątpliwości, że zagrożenia związane z możliwością poniesienia strat materialnych w mieniu Zamawiającego, zagrożenia bezpieczeństwa dla zdrowia i życia mieszkańców wynikające z nawałnicy która uszkodziła budynki, drogi, parki, place zabaw, cmentarze , drzewostan i inne mienie publiczne, nakazują Zamawiającemu podjęcie nie pilnie, ale natychmiastowo wszelkich działań zmierzających do usunięcia skutków zagrożeń, a następnie zabezpieczenia i odbudowy zniszczonej infrastruktury, a zwłaszcza tej, która w następstwie czasu może doprowadzić do niewyobrażalnych strat i szkód. Brak możliwości dochowania terminów przewidzianych dla innych trybów. Każdy z trybów przewidzianych w ustawie Pzp wiąże się z określonymi prawami i obowiązkami po stronie Zamawiającego oraz Wykonawców, co ma swoje odzwierciedlenie w upływie czasu. Przeciętny czas trwania procedury przetargowej w trybie przetargu nieograniczonego wynosi ok 30 dni. W trybie procedury negocjacyjnej czas jej trwania jest nie krótszy niż 15 dni. Są to terminy nie zawierające rozstrzygnięcia ewentualnych skarg czy odwołań. Zatem zastosowanie nawet najprostszej z procedur wydłuża czas, który jest konieczny do usuwania skutków wywołanych nawałnicą. Oczywistym zatem jest, iż z uwagi na okoliczności konieczności natychmiastowego wykonania zamówienia nie istnieje możliwość udzielenia zamówienia w trybach konkurencyjnych. Konieczność realizacji natychmiastowych zamówień – usunięcia skutków nawałnicy, szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień, stwarza niemożność zachowania terminów dla innych trybów objętych przepisami ustawy Pzp.
Uzasadnienie faktyczne i prawne udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 3 Pzp W nocy 11.08.2017 r. przez obszar Gminy Nakło nad Notecią przeszła nawałnica, która spowodowała zniszczenia i uszkodzenie budynków, dróg, parków, placów zabaw, cmentarzy, drzewostanu, infrastruktury technicznej i innego mienia publicznego. Zjawisko pogodowe spowodowało zagrożenia dla mieszkańców w zniszczonych bądź uszkodzonych budynkach, powalonych drzewach zagrażających bezpieczeństwu bezpośredniemu, jak też w ruchu drogowym, przejściach, placach oraz na cmentarzach. Zniszczone lub poważnie uszkodzone zostały linie energetyczne, pozrywane dachy, elewacje budynków, powalone ściany, zniszczone w części lub w całości niektóre budynki. Wszystkie te uszkodzenia zagrażające życiu, zdrowiu i bezpieczeństwu ludzi i uszkodzenia obiektów muszą być natychmiast usuwane, a uszkodzenia budynków, cmentarzy i pozostałej infrastruktury komunalnej muszą być natychmiast naprawiane. Z uwagi na ogrom zniszczeń i powstające stąd zagrożenia nie można czekać na formalne załatwianie i procedowanie. Gmina musi zrobić wszystko aby katastrofalne skutki nawałnicy usunąć jak najszybciej. Pozostawienie szkód w stanie obecnym i prowadzenie procedur o wybór wykonawców robót i usług przyczyni się do pogorszenia zagrożenia dla zdrowia i życia mieszkańców oraz coraz to większych strat w majątku Gminy i osób prywatnych. W takiej sytuacji zachodzą przesłanki do natychmiastowego udzielenia zamówień w trybie art. 67 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.) i przystąpienia do usuwania skutków nawałnicy, która spowodowała ogromne szkody na terenie Gminy Nakło nad Notecią z uwagi na to, iż sytuacje te wykraczają poza normalne warunki życia gospodarczego i społecznego. Uzasadnienie zastosowania przesłanki wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki – na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zgodnie z art. 67 ust 1 pkt 3 ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki, gdy ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on wcześniej przewidzieć i wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Wystąpienie wyjątkowych okoliczności, których nie dało się wcześniej przewidzieć i które nie wynikają z przyczyn zależnych od Zamawiającego. Na gruncie prawa cywilnego okoliczności, których nie można było przewidzieć to takie zdarzenia, których strony, działając rozsądnie i profesjonalnie nie zakładały i nie planowały. Zdarzenia te mogą mieć charakter losowy, społeczno-gospodarczy czy prawno-polityczny. Analiza stanu faktycznego, z którym mamy do czynienia wskazuje, że sytuacja w której znalazł się Zamawiający, należy uznać za spowodowaną wystąpieniem wyjątkowych (ponadstandardowych) negatywnych zdarzeń losowych ( siły natury) tzw. vis maior, których nie dało się wcześniej przewidzieć. Konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia. W doktrynie prawa zamówień publicznych podkreśla się, że z sytuacją, w której występuje konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia mamy do czynienia wówczas, gdy Zamawiający zmuszony jest udzielić zamówienia publicznego bez zbędnej zwłoki, a samo zamówienie winno być zrealizowane natychmiastowo. Konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia powinna być podyktowana koniecznością uniknięcia negatywnych konsekwencji zaniechania niezwłocznego podjęcia działań. Na potrzeby badania okoliczności powodujących natychmiastową konieczność wykonania zamówienia należy brać pod uwagę względy związane z interesem publicznym oraz zapobieżenia stratami. Oceniając zaistniały stan faktyczny, nie ulega wątpliwości, że zagrożenia związane z możliwością poniesienia strat materialnych w mieniu Zamawiającego, zagrożenia bezpieczeństwa dla zdrowia i życia mieszkańców wynikające z nawałnicy która uszkodziła budynki, drogi, parki, place zabaw, cmentarze , drzewostan i inne mienie publiczne, nakazują Zamawiającemu podjęcie nie pilnie, ale natychmiastowo wszelkich działań zmierzających do usunięcia skutków zagrożeń, a następnie zabezpieczenia i odbudowy zniszczonej infrastruktury, a zwłaszcza tej, która w następstwie czasu może doprowadzić do niewyobrażalnych strat i szkód. Brak możliwości dochowania terminów przewidzianych dla innych trybów. Każdy z trybów przewidzianych w ustawie Pzp wiąże się z określonymi prawami i obowiązkami po stronie Zamawiającego oraz Wykonawców, co ma swoje odzwierciedlenie w upływie czasu. Przeciętny czas trwania procedury przetargowej w trybie przetargu nieograniczonego wynosi ok 30 dni. W trybie procedury negocjacyjnej czas jej trwania jest nie krótszy niż 15 dni. Są to terminy nie zawierające rozstrzygnięcia ewentualnych skarg czy odwołań. Zatem zastosowanie nawet najprostszej z procedur wydłuża czas, który jest konieczny do usuwania skutków wywołanych nawałnicą. Oczywistym zatem jest, iż z uwagi na okoliczności konieczności natychmiastowego wykonania zamówienia nie istnieje możliwość udzielenia zamówienia w trybach konkurencyjnych. Konieczność realizacji natychmiastowych zamówień – usunięcia skutków nawałnicy, szybciej niż pilnie, czyli właściwie z dnia na dzień, stwarza niemożność zachowania terminów dla innych trybów objętych przepisami ustawy Pzp.