Wynik przetargu

Adres: ul. Smolenia 35, 41-902 Bytom, woj. śląskie
Dane kontaktowe: email: zamowiani@mzdim.bytom.pl
tel: 323 969 700
fax: 323 969 702
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 11221920170 Data Udzielenia: 2017-07-26
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
71240000-2 Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania
71242000-6 Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów
71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71322000-1 Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
71340000-3 Zintegrowane usługi inżynieryjne
71354000-4 Usługi sporządzania map
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Aktualizacja dokumentacji projektowej dla zadania pn. Budowa węzła przesiadkowego na Placu Wolskiego w Bytomiu wraz z przystosowaniem układu komunikacyjnego. An Archi Group sp. z o.o.
Gliwice
0,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2017-07-26
Dotyczy cześci nr:
0
Kody CPV:
71240000
71242000
71320000
71322000
71340000
71354000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
0,00 zł
Minimalna złożona oferta:
0,00 zł
Ilość złożonych ofert:
0
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
0,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
0,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Ogłoszenie nr 112219 - 2017 z dnia 2017-07-26 r.
Bytom: Aktualizacja dokumentacji projektowej dla zadania pn. Budowa węzła przesiadkowego na Placu Wolskiego w Bytomiu wraz z przystosowaniem układu komunikacyjnego.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu



Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::


Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Bytom - Miejski Zarząd Dróg i Mostów, krajowy numer identyfikacyjny 24013698900000, ul. ul. Smolenia  35, 41902   Bytom, państwo Polska, woj. śląskie, tel. 323 969 700, faks 323 969 702, e-mail zamowiani@mzdim.bytom.pl
Adres strony internetowej (URL): www.mzdim.bytom.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Aktualizacja dokumentacji projektowej dla zadania pn. Budowa węzła przesiadkowego na Placu Wolskiego w Bytomiu wraz z przystosowaniem układu komunikacyjnego.

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

DNP.260.17.2017.WR.U

II.2) Rodzaj zamówienia:


II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Aktualizacja dokumentacji projektowej dla zadania pn. Budowa węzła przesiadkowego na Placu Wolskiego w Bytomiu wraz z przystosowaniem układu komunikacyjnego.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:


Zamówienie podzielone jest na części:

Nie

II.5) Główny Kod CPV: 71240000-2
Dodatkowe kody CPV: 71242000-6, 71320000-7, 71322000-2, 71340000-3, 71354000-4
SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów


III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
17/07/2017

IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT
674796.75

Waluta
PLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert

w tym

Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:


Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:


Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:


liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:


IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
An Archi Group sp. z o.o.,  tomasz.kacprowicz@a-ag.com.pl,  ul. Chorzowska 64,  44-100,  Gliwice,  kraj/woj. śląskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM


Cena wybranej oferty/wartość umowy
815000

Oferta z najniższą ceną/kosztem

>
Oferta z najwyższą ceną/kosztem


Waluta:
PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa


Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:


IV.8) Informacje dodatkowe:



IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie  zamówienia z wolnej ręki  na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b  ustawy Pzp.


IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W wyniku rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego w dniu 21.04.2015r. doszło do zawarcia umowy nr 30/B/PN/U/2014 z wykonawcą An Archi Group S.C. T.Kacprowicz, K.Kacprowicz, R.Zadorożny, K.Odziomek, 44-100 Gliwice, ul. Chorzowska 64 (dalej wykonawca AAG), której przedmiotem było opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn. Budowa węzła przesiadkowego na Placu Wolskiego w Bytomiu wraz z przystosowaniem układu komunikacyjnego. Zgodnie z przywołaną wyżej umową oraz kolejną o nr 19/A/WR/U/2015 dotyczącą przebudowy układu komunikacyjnego w zakresie dot. budowy nitki tramwajowej, termin wykonania zamówienia określony został do 21.04.2017r. Należy zauważyć, że po stronie wykonawcy AAG jest uzyskanie wymaganych prawem decyzji administracyjnych pozwalających na realizację projektu. Przed złożeniem wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (dalej zrid), projekt budowlany podlega opiniowaniu zgodnie z art. 11d ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2003 r Nr 80 poz. 721 z późn. zm.). Wykonawca AAG pozyskał już wymagane opinie i uzgodnienia niezbędne do zatwierdzenia projektu i jest w posiadaniu wszelkich materiałów źródłowych i pomiarowych dla w/w inwestycji. Niezależnie od tego procedura Oceny Oddziaływania na Środowisko jest w toku. W odpowiedzi na wystąpienie wykonawcy AAG z dnia 23.12.2016r. Śląski Wojewódzki Konserwator Zabytków w Katowicach pismem K-AR.5183.16.2017.KWK z dnia 24.01.2017r. zawiadomił, że planowana inwestycja przewiduje wyburzenie budynku zlokalizowanego przy ul. Powstańców Warszawskich 1, który ujęty jest w Gminnej Ewidencji Zabytków Miasta Bytomia. W ocenie konserwatora zabytków budynek ten nie stracił walorów artystycznych i historycznych, które były przesłanką do ujęcia obiektu w gminnej ewidencji zabytków i tym samym stwierdza, że „nie ma podstaw do pozytywnego zaopiniowania działań w zakresie dotyczącym budowy łącznika pomiędzy ul. Powstańców Warszawskich a ul. Kolejową oraz w zakresie budowy przystanków tramwajowych przy ul. Powstańców Warszawskich, których efektem będzie rozbiórka budynku przy ul. Powstańców Warszawskich 1”. Należy podkreślić, ze wydanie negatywnej opinii przez konserwatora zabytków uniemożliwia uzyskanie przez wykonawcę AAG decyzji na realizację projektu tj. zrid. W związku z zaistniałą sytuacją oraz w warunkach braku uzgodnienia konserwatora zabytków aneksowano dwie w/w umowy przedłużając termin ich wykonania do 30.06.2018r. Wszczynając w 2014 postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego Zamawiający nie mógł przypuszczać, że Śląski Wojewódzki Konserwator Zabytków wyda negatywną opinię w powyższej kwestii. Zaistniała sytuacja w zakresie braku pozytywnej opinii co do wyburzenia wspomnianego budynku wynikła na etapie uzyskiwania opinii wymaganych do procedury zrid i wymusza zasadniczą zmianę układu drogowego (w tym nitki tramwajowej), jak również korektę w zakresie kubatury budynku dworca przesiadkowego, a co za tym idzie konieczna staje się aktualizacja dokumentacji projektowej. Zamawiający przy dochowaniu należytej staranności nie mógł przewidzieć, że niedopuszczalne okaże się wyburzenie wspomnianego budynku stanowiącego kolizję dla projektowanej inwestycji. W tych warunkach, wobec negatywnej opinii konserwatora zabytków konieczna jest aktualizacja dokumentacji projektowej. Należy również zwrócić uwagę, że umowa nr 30/B/PN/U/2014 jest w trakcie realizacji i tym samym wykonawca AAG nie przeniósł jeszcze na Zamawiającego autorskich praw majątkowych do dokumentacji, a wszelkie wydane do tej pory uzgodnienia, opinie wystawione zostały właśnie na wykonawcę AAG, działającego na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Zamawiającego. W warunkach gdy przedmiotem postępowania ma być aktualizacja dokumentacji projektowej wywołana uzyskaniem negatywnej opinii konserwatora zabytków, uzasadnione jest powierzenie wykonania tych czynności wyłącznie autorowi projektu w trybie zamówienia z wolnej ręki. Przesłanki takiego działania wskazane zostały w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy Pzp, zgodnie z którym „zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności (…) usługi mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów – jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia”. Wykonanie zamówienia przez innego wykonawcę jest niemożliwe nie tylko z powodu przysługującej danemu podmiotowi ochrony praw wyłącznych, wynikających z ustawy o Prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r. (j.t. Dz. U z 2017r. poz.880), lecz także dlatego, że istnienie takich praw wyłącznych skutkuje koniecznością udzielenia zamówienia temu podmiotowi. Zastosowanie trybu konkurencyjnego udzielenia zamówienia w rozpatrywanej sprawie uznać należy za niewłaściwe wobec ochrony autorskiej do skompletowanej dotychczas dokumentacji. Zważyć bowiem należy, że wybór innego wykonawcy niż dotychczasowego wskutek przeprowadzenia postępowania w trybie przetargu nieograniczonego skutkowałby uzyskaniem wewnętrznie niespójnej dokumentacji. Byłoby to działanie niezrozumiałe i nieracjonalne, w tym stanie rzeczy aktualizacji dokumentacji projektowej podjąć się może wyłącznie wykonawca, z którym zawarto umowę nr 30/B/PN/U/2014 oraz 19/A/WR/U/2015. Przedstawiony powyżej stan faktyczny dowodzi również, że nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze zaistniałej sytuacji. Ponadto zastosowanie trybu z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy Pzp nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia, gdyż przygotowując i przeprowadzając postępowanie w trybie przetargu nieograniczony nr 30/B/PN/U/2014 na przełomie 2014/2015 nie sposób było przewidzieć sytuacji polegającej na uzyskaniu negatywnej opinii w zakresie wyburzenia jednego z budynków, wskutek czego zachodzi konieczność przeprojektowania całego układu komunikacyjnego wraz ze zmianami w uzgodnieniach i prowadzonej procedurze OOŚ.