Wynik przetargu
Przedmiotem Zamówienia jest usługa świadczona przez orkiestrę
Adres: | ul. Świętosławska 7, 61-840 Poznań, woj. wielkopolskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: ewa@wieniawski.pl tel: 61 8522642 fax: 61 8522642 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 41562020110 | Data Udzielenia: | 2011-12-07 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
92312000-1 | Usługi artystyczne | |
92312140-4 | Usługi świadczone przez orkiestry rozrywkowe |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Przedmiotem Zamówienia jest usługa świadczona przez orkiestrę | Fundacja Filharmonii Warszawskiej Warszawa | 164 500,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2011-12-07 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 923120001 923121404 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 164 500,00 zł Minimalna złożona oferta: 164 500,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 164 500,00 zł Maksymalna złożona oferta: 164 500,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Poznań: Przedmiotem Zamówienia jest usługa świadczona przez orkiestrę
Numer ogłoszenia: 415620 - 2011; data zamieszczenia: 07.12.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Towarzystwo Muzyczne im. H. Wieniawskiego w Poznaniu, ul. Świętosławska 7, 61-840 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 61 8522642, faks 61 8522642.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Instytucja kultury.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przedmiotem Zamówienia jest usługa świadczona przez orkiestrę.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem Zamówienia jest usługa świadczona przez orkiestrę . Usługa realizowana będzie w dniach 8 października 2011 roku obejmująca wydarzenia w trakcie XIV Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. H. Wieniawskiego w Poznaniu. Usługa obejmować będzie wykonanie ustalonych z Zamawiającym utworów podczas koncertów konkursowych w dniu 8 października 2011 roku. Wymagana obecność całego składu orkiestrowego..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
92.31.20.00-1, 92.31.21.40-4.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
08.10.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Fundacja Filharmonii Warszawskiej, ul. Jasna 5, Warszawa, kraj/woj. Polska.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 160000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
164500,00
Oferta z najniższą ceną:
164500,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
164500,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Przepisy ustawy Prawo Zamówień Publicznych, stanowią podstawowe źródło praw i obowiązków zamawiającego w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zamówienie publiczne w rozumieniu ustawy to umowy odpłatne zawierane między zamawiającym a wykonawcą, których przedmiotem są m.in. usługi. Z powyższego wynika, że przedmiot zamówień publicznych został określony w sposób pełny i co do zasady można posłużyć się stwierdzeniem, iż w zakres zamówień publicznych, przy spełnieniu określonych ustawą przesłanek, wchodzą czynności zamawiającego, których skutkiem jest odpłatne nabywanie usług. Usługi świadczone przez orkiestry kwalifikowane są przez dyrektywę 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielenia zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi (w załączniku II B) jako usługi niepriorytetowe. Zgodnie, z obowiązującym od dnia 29 stycznia 2010 roku, Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z 2010 Nr 12, poz. 68), usługi artystyczne sklasyfikowane są również w kategorii usług niepriorytetowych. Zamawiający w pierwszej kolejności winien określić rodzaj usługi oraz kategorię do której owa usługa należy. Usługi artystyczne, w zakresie oceny sklasyfikowane zostały przez Wspólny Słownik Zamówień (CPV), w nomenklaturze jako: 92312000 - usługi artystyczne oraz 92312140 - Usługi świadczone przez orkiestry rozrywkowe. Na podstawie powyżej wskazanego kodu CPV, możemy stwierdzić, iż przynależą one wskazanej w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym - kategorii 26 pt. Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe. Tym samym do przedmiotowych usług zastosowanie ma art. 5 ustawy PZP. W świetle postanowień art. 5 ust. 1 ustawy PZP Zamawiający w postępowaniach o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi niepriorytetowe może nie stosować m.in. przepisów ustawy dotyczących terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub terminów składania ofert, wadium, obowiązku żądania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, zakazu ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy. Usługa artystyczne obejmować będzie wykonanie ustalonych z Zamawiającym utworów podczas koncertów konkursowych w dniu 8 października 2011 roku, w obecności całego składu orkiestrowego. Przedmiotem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego realizowanego przez Towarzystwo Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu będzie wykonanie ustalonych utworów w trakcie Inauguracji IV Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. H. Wieniawskiego w Poznaniu. Konkurs organizowany przez Towarzystwo jest w cyklach pięcioletnich. Od wielu lat Międzynarodowy Konkurs Skrzypcowy im. H. Wieniawskiego w Poznaniu szczyci się wysoką rangą międzynarodową. Tym samym jego organizacja wymaga olbrzymich nakładów pracy na etapie organizacji i przygotowania konkursu. Niezwykle istotnym jest, aby kwestie merytoryczne, były realizowane na najwyższym poziomie. Fakt, ten powoduje sytuację, w której Towarzystwo Muzyczne już po zakończeniu jednej edycji rozpoczyna przygotowania do kolejnej edycji konkursu. Również, w przypadku XIV edycji konkursu, Towarzystwo Muzyczne rozpoczęło przygotowania do kolejnego konkursu, tuż po zakończeniu edycji XIII. Udział w trakcie koncertu inauguracyjnego najlepszej polskiej orkiestry symfonicznej grającej ze światowymi sławami został ustalony już na początku IV kwartału 2008 roku na etapie opracowywania wniosku dla Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Towarzystwo Muzyczne jako Zamawiający już od dwóch lat negocjował udział Filharmonii Narodowej, mając na wzgledzie szczególne, istotne dla zamawiającego cechy artystyczne orkiestry, jej pozycję, renomę, jak również walory artystyczne twórczości. Ponadto, istotnym jest przesłanka art. 67 ust. 1 pkt. 1 litera C ustawy, bowiem Zamawiający są uprawnieni do zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki na wskazanego przepisu gdy usługi mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę w przypadku udzielania zamówień w zakresie działalności twórczej lub artystycznej. Należy mieć jednak na uwadze, że przesłanka dotycząca zamówień z zakresu działalności twórczej i artystycznej odnosi się do tych zamówień, które cechuje wysoki stopień zindywidualizowania i niepowtarzalności, co przemawia za tym, aby możliwe było udzielenie ich tylko jednemu, konkretnemu wykonawcy. O możliwości zastosowania trybu niekonkurencyjnego decydują więc szczególne, istotne dla zamawiającego cechy artysty lub twórcy, jego pozycja, renoma, czy też walory jego twórczości (dzieł). Podobne stanowisko zajął Naczelny Sąd Administracyjny w swoim orzeczeniu z dnia 17 lipca 2003 r. (sygn. akt II SA 3944/02), twierdząc - chodzi tu w szczególności o sytuację istnienia swoistego monopolu na rynku z zakresu danej dziedziny kultury i sztuki, a więc gdy wykonanie określonego dzieła przez innego autora nie przyniosłoby zamierzonego rezultatu. Ustalenia zaowocowały złożeniem przez Towarzystwo Muzyczne im. H. Wieniawskiego w IV kwartale 2008 roku szczegółowego kosztorysu konkursowego w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Niezwykle istotnym, jest ówczesne brzmienie art. 5 ust. 1 ustawy PZP pozwalające Zamawiającemu udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki bez stosowania przesłanek ustawowych. Dzisiejszy stan prawny - art. 5 ust. 1 A ustawy PZP - daje Zamawiającemu uprawnienie w przypadku zamówień, o których mowa w art. 5 ust. 1, wszczęcia postępowania w trybie zamówienia zwolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Kategoria 26 (usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe) obejmuje m.in. kody CPV od 92000000-1 do 92700000-8. Tym samym realizowane przez Towarzystwo Muzyczne usługi zakwalifikowane są prawidłowo. Wskazane, zaś powyżej przesłanki jednoznacznie wskazują na uprawnienie dookreślone przez ustawodawcę w art. 67 ust. 1 pkt. 1 C w zw. z art. 5 ust. 1 A ustawy PZP.