Wynik przetargu
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA BEZ OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU ORAZ BEZ INFORMACJI O ZAMIARZE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby obiektów Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury w Krakowie
Zamawiający:
Krajowa Szkoła Sądownictwa i Prokuratury
Adres: | ul. Przy Rondzie 5, 31-547 Kraków, woj. małopolskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zamowienia@kssip.gov.pl tel: 0048 12 6179655 fax: 0048 12 6179653 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 500094815-N-2018 | Data Udzielenia: | 2018-04-26 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | dostawy | Tryb postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Kody CPV
65310000-9 | Przesył energii elektrycznej |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby obiektów Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury w Krakowie | Tauron Dystrybucja S.A. Kraków | 302 262,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-04-26 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 65310000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 302 263,00 zł Minimalna złożona oferta: 302 263,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 302 263,00 zł Maksymalna złożona oferta: 302 263,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Rozmiar pliku: 21736 KB
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
65310000-9
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Ogłoszenie nr 500094815-N-2018 z dnia 27-04-2018 r.
Krajowa Szkoła Sądownictwa i Prokuratury: Świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby obiektów Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury w Krakowie
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Krajowa Szkoła Sądownictwa i Prokuratury, Krajowy numer identyfikacyjny 140580428, ul. ul. Przy Rondzie 5, 31-547 Kraków, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 0048 12 6179655, e-mail zamowienia@kssip.gov.pl, faks 0048 12 6179653.
Adres strony internetowej (url): https://www.kssip.gov.pl/
Adres strony internetowej (url): https://www.kssip.gov.pl/
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Uczelnia Publiczna
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby obiektów Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury w Krakowie
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
BD-V.2611.12.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby obiektów Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury w Krakowie w obrębie Tauron Dystrybucja S.A.Ilość układów pomiarowych rozliczających energię elektryczną: 1. Całkowita moc umowna dla punktów poboru energii elektrycznej (PPE): 200 kW. Prognozowane średnioroczne zużycie energii elektrycznej 670 000 kWh.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV:
65310000-9
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
| |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 05/04/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 245742.24 Waluta zł IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 1 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: Tauron Dystrybucja S.A. Email wykonawcy: Adres pocztowy: Ul. Podgórska 25a Kod pocztowy: 31-060 Miejscowość: Kraków Kraj/woj.: małopolskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 302262.96 Oferta z najniższą ceną/kosztem 302262.96 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 302262.96 Waluta: zł IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a. ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Niniejsze postępowanie zostało przeprowadzone w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 ze zm.) zwanej dalej „ustawą Pzp”. Uzasadnienie: Ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 220 ze zm.) zwana dalej "ustawą Prawo energetyczne" w art. 4j nadaje odbiorcy energii elektrycznej prawo do swobodnego wyboru sprzedawcy energii. Zamawiający na dostawę energii elektrycznej przeprowadził postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego. Prawo energetyczne w art. 3 pkt 5 pod pojęciem dystrybucja rozumie transport energii elektrycznej sieciami dystrybucyjnymi w celu ich dostarczenia odbiorcom, z wyłączeniem sprzedaży energii. Wybór sprzedawcy energii elektrycznej powinien zostać dokonany przez zamawiającego w sposób zapewniający konkurencję, natomiast podmiotem świadczącym usługi przesyłania i dystrybucji energii elektrycznej powinien być podmiot, do którego sieci przyłączone są nieruchomości zamawiającego. O ile istnieje możliwość wyboru sprzedawcy energii o tyle brak jest możliwości wyboru przedsiębiorstwa energetycznego zajmującego się świadczeniem usług dystrybucji bądź przesyłania energii elektrycznej. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego Wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężania parametrów zamówienia. Wskazane poniżej przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze uniemożliwiają powierzenie realizacji przedmiotowego zamówienia innemu Wykonawcy, ponieważ dystrybucją energii elektrycznej zajmują się wyznaczeni decyzją Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki Operatorzy Systemów Dystrybucyjnych, których przedmiot działalności obejmuje wyznaczony teren. Działalność w zakresie dystrybucji energii elektrycznej ma charakter monopolu naturalnego. Przejawia się on w istnieniu odpowiedniej infrastruktury i posiadania tzw. urządzeń i instalacji kluczowych, tj.: elementów infrastruktury, których konkurenci nie mogą w sposób dowolny powielić, duplikacja ich wiąże się z niewspółmiernie wysokimi kosztami, długim okresem zwrotu, wręcz brakiem rentowności. Monopol ten ma charakter trwały i nieprzezwyciężalny wynikający z uprawnień właścicielskich przedsiębiorstwa dystrybucyjnego, pomimo wprowadzenia jego pewnych ograniczeń w myśl realizacji zasady TPA (dostęp stron trzecich), w celu zagwarantowania odbiorcy końcowemu swobodnego wyboru sprzedawcy energii elektrycznej jak i jego zmiany. Monopol dotyczy posiadania niezbędnej infrastruktury przesyłowej (urządzeń i sieci), wobec czego ma wybitnie techniczny charakter. Tauron Dystrybucja S.A Odział, ul. Podgórska 25 a, 31-060 Kraków, jest właścicielem sieci dystrybucyjnych i urządzeń przesyłowych zlokalizowanych na terenie, na których położona jest Krajowa Szkoła Sądownictwa i Prokuratury w Krakowie. Wykonawca ten zostały wyznaczony jako OSD i zamawiający nie ma innej możliwości niż zawarcie umowy z Operatorem Sieci Dystrybucyjnej (OSD) na danym terenie. Poza tym wysokość stawek za przesył energii jest regulowana przez Urząd Regulacji Energetyki i nie podlega negocjacjom. W związku powyższym udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp jest zgodne z przepisami, a Zamawiający nie posiada rozwiązania alternatywnego lub zastępczego oraz brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężania parametrów zamówienia. Na poparcie niniejszego uzasadnienia należy przytoczyć opinię Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zawartą we wspólnym komunikacie z dnia 24 kwietnia 2008 r. w sprawie stosowania przepisów ustawy Pzp w zakresie dostaw energii elektrycznej. W komunikacie tym jednoznacznie stwierdzono, że o ile istnieje możliwość wyboru sprzedawcy energii brak jest możliwości wyboru przedsiębiorstwa energetycznego zajmującego się świadczeniem usług dystrybucji bądź przesyłania energii elektrycznej. Przedsiębiorstwa te działają w obszarze monopolu naturalnego. W takiej sytuacji, podmioty objęte obowiązkiem stosowania ustawy Pzp, korzystając z trybów podstawowych udzielania zamówień, wybierają przedsiębiorstwo zajmujące się obrotem energią elektryczną, a następnie udzielają zamówienia z wolnej ręki na usługi dystrybucji lub przesyłania energii elektrycznej.
Niniejsze postępowanie zostało przeprowadzone w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 ze zm.) zwanej dalej „ustawą Pzp”. Uzasadnienie: Ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 220 ze zm.) zwana dalej "ustawą Prawo energetyczne" w art. 4j nadaje odbiorcy energii elektrycznej prawo do swobodnego wyboru sprzedawcy energii. Zamawiający na dostawę energii elektrycznej przeprowadził postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego. Prawo energetyczne w art. 3 pkt 5 pod pojęciem dystrybucja rozumie transport energii elektrycznej sieciami dystrybucyjnymi w celu ich dostarczenia odbiorcom, z wyłączeniem sprzedaży energii. Wybór sprzedawcy energii elektrycznej powinien zostać dokonany przez zamawiającego w sposób zapewniający konkurencję, natomiast podmiotem świadczącym usługi przesyłania i dystrybucji energii elektrycznej powinien być podmiot, do którego sieci przyłączone są nieruchomości zamawiającego. O ile istnieje możliwość wyboru sprzedawcy energii o tyle brak jest możliwości wyboru przedsiębiorstwa energetycznego zajmującego się świadczeniem usług dystrybucji bądź przesyłania energii elektrycznej. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego Wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężania parametrów zamówienia. Wskazane poniżej przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze uniemożliwiają powierzenie realizacji przedmiotowego zamówienia innemu Wykonawcy, ponieważ dystrybucją energii elektrycznej zajmują się wyznaczeni decyzją Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki Operatorzy Systemów Dystrybucyjnych, których przedmiot działalności obejmuje wyznaczony teren. Działalność w zakresie dystrybucji energii elektrycznej ma charakter monopolu naturalnego. Przejawia się on w istnieniu odpowiedniej infrastruktury i posiadania tzw. urządzeń i instalacji kluczowych, tj.: elementów infrastruktury, których konkurenci nie mogą w sposób dowolny powielić, duplikacja ich wiąże się z niewspółmiernie wysokimi kosztami, długim okresem zwrotu, wręcz brakiem rentowności. Monopol ten ma charakter trwały i nieprzezwyciężalny wynikający z uprawnień właścicielskich przedsiębiorstwa dystrybucyjnego, pomimo wprowadzenia jego pewnych ograniczeń w myśl realizacji zasady TPA (dostęp stron trzecich), w celu zagwarantowania odbiorcy końcowemu swobodnego wyboru sprzedawcy energii elektrycznej jak i jego zmiany. Monopol dotyczy posiadania niezbędnej infrastruktury przesyłowej (urządzeń i sieci), wobec czego ma wybitnie techniczny charakter. Tauron Dystrybucja S.A Odział, ul. Podgórska 25 a, 31-060 Kraków, jest właścicielem sieci dystrybucyjnych i urządzeń przesyłowych zlokalizowanych na terenie, na których położona jest Krajowa Szkoła Sądownictwa i Prokuratury w Krakowie. Wykonawca ten zostały wyznaczony jako OSD i zamawiający nie ma innej możliwości niż zawarcie umowy z Operatorem Sieci Dystrybucyjnej (OSD) na danym terenie. Poza tym wysokość stawek za przesył energii jest regulowana przez Urząd Regulacji Energetyki i nie podlega negocjacjom. W związku powyższym udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp jest zgodne z przepisami, a Zamawiający nie posiada rozwiązania alternatywnego lub zastępczego oraz brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężania parametrów zamówienia. Na poparcie niniejszego uzasadnienia należy przytoczyć opinię Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zawartą we wspólnym komunikacie z dnia 24 kwietnia 2008 r. w sprawie stosowania przepisów ustawy Pzp w zakresie dostaw energii elektrycznej. W komunikacie tym jednoznacznie stwierdzono, że o ile istnieje możliwość wyboru sprzedawcy energii brak jest możliwości wyboru przedsiębiorstwa energetycznego zajmującego się świadczeniem usług dystrybucji bądź przesyłania energii elektrycznej. Przedsiębiorstwa te działają w obszarze monopolu naturalnego. W takiej sytuacji, podmioty objęte obowiązkiem stosowania ustawy Pzp, korzystając z trybów podstawowych udzielania zamówień, wybierają przedsiębiorstwo zajmujące się obrotem energią elektryczną, a następnie udzielają zamówienia z wolnej ręki na usługi dystrybucji lub przesyłania energii elektrycznej.