Wynik przetargu

Adres: ul. Generała Andersa 48, 58-304 Wałbrzych, woj. dolnośląskie
Dane kontaktowe: email: mzb@mzbwalbrzych.pl
tel: 748 870 505
fax: 748 477 477
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 40586420100 Data Udzielenia: 2010-12-13
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
79110000-8 Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
OBSŁUGA PRAWNA Kancelaria Radcy Prawnego z/s w Wałbrzychu Krystyna Łytka
Wałbrzych
36 000,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2010-12-13
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791000005
791100008
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
36 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
36 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
36 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
36 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Wałbrzych: OBSŁUGA PRAWNA


Numer ogłoszenia: 405864 - 2010; data zamieszczenia: 13.12.2010

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Zarząd Budynków Sp. z o.o. w Wałbrzychu, ul. Generała Andersa 48, 58-304 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 074 8870505, faks 074 8477477.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: spółka z o.o..

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
OBSŁUGA PRAWNA.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Obsługa prawna w zakresie: 1. Zastępstwo prawne przed organami wymiaru sprawiedliwości oraz organami ścigania w zakresie prawa cywilnego, administracyjnego oraz Kodeksu Spółek Handlowych. 2. Udzielania porad i sporządzanie opinii prawnych w zakresie prawa cywilnego, administracyjnego oraz Kodeksu Spółek Handlowych związanych z działalnością Zleceniodawcy, w tym opiniowania projektów umów zawieranych przez Zleceniodawcę, udzielania wyjaśnień co do treści obowiązujących przepisów prawa oraz zwyczajów i praktyk sądów, organów administracji państwowej i samorządowej. 3. Wykonywania na rzecz Zleceniodawcy czynności nadzoru prawnego w postępowaniach egzekucyjnych. 4. Udziału w prowadzonych przez Zleceniodawcę rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego, 5. Informowanie na bieżąco o zmianach przepisów i orzecznictwa związanych z działalnością Zleceniodawcy. 79.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5, 79.11.00.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
01.12.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelaria Radcy Prawnego z/s w Wałbrzychu Krystyna Łytka, ul. Hetmańska 44/4, 58-316 Wałbrzych, kraj/woj. dolnośląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 36000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    36000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    36000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    36000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    1. Tryb wyboru wykonawcy jest ściśle związany ze szczegółowymi warunkami zamówienia. Specyfika działania Spółki wymaga wykonania także innej usługi niż tylko przygotowywanie opinii prawnych w zakresie zastępstwa procesowego, czy też wykonywania zastępstwa procesowego. Obsługa prawna Spółki polegać także będzie na przygotowywaniu opinii i stanowisk w sprawach poza procesowych, a ich liczba nie jest możliwa do przewidzenia. Usługi te są powiązane ze specyfiką działalności spółki. Z tych względów niecelowe jest dzielenie zamówienia związanego z obsługą prawną Spółki, tj. na obsługę w zakresie zastępstwa procesowego oraz na obsługę prawną w pozostałym zakresie. Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych nie zakazuje łączenia usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego (w tym np. wystawianie opinii, pisanie pism procesowych) z innymi usługami prawniczymi (art. 5 ust.3 ustawy), jednakże połączenie to musi być uzasadnione celowością takiego działania (racjonalnością). W opisywanym przypadku, ze względu na specyfikę działań spółki, niecelowe jest oddzielanie usług prawniczych od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego. 2. Poza powyższymi czynnościami, odnoszonymi bezpośrednio do zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi specyfika funkcjonowania Spółki w obrocie prawnym wymaga podejmowania szeregu innych działań i czynności związanych z rozstrzyganiem pojawiających się kwestii prawnych. W związku z toczącymi się postępowaniami zachodzi niejednokrotnie konieczność sporządzania opinii prawnych, zajmowania uzasadnionych prawnie stanowisk, czy też prowadzenia negocjacji. Przy czym rozmiar i zakres spraw i zagadnień nie jest możliwy do ustalenia, ani też do przewidzenia. Należy ponadto uznać, iż profesjonalna obsługa prawna obejmująca swym zasięgiem ponadto sprawy pracownicze i socjalne, czy też związane z funkcjonowaniem zarządu oraz rady nadzorczej, opiniowaniem zawieranych umów, jest niezbędna z uwagi na szeroki zakres działalności Spółki. Poza powyższymi działaniami dotychczasowy wykonawca usług prawniczych, ze względu na dotychczas świadczone na rzecz Spółki usługi prawne, pozyskał niezbędną wiedzę, jest w stanie zapewnić ciągłość usług i kontynuację procesów sądowych. Co więcej zlecenie obsługi prawnej fachowemu prawnikowi w wielu przypadkach może mieć znaczenie prewencyjne w tym sensie, iż pozwoli rozwiązać problemy prawne w ich pierwszym etapie bez potrzeby bezcelowego kontynuowania spraw, których negatywny wynik można przewidzieć. Pozwoli to zaoszczędzić czas, który musiałby zostać przeznaczony na rozwiązania problemów o znacznym ciężarze gatunkowym, a jednocześnie uchroni to środki Spółki przed ich utratą. Na podstawie doświadczenia z lat ubiegłych jest natomiast bezsporne, że obsługa radcy prawnego jest niezbędna w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania spółki i realizacji jej zadań. 3. Zgodnie z art. 5 ust. 1b ustawy w postępowaniach, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek trybu wyboru zamówienia z wolnej ręki. Powyżej przytoczony przepis uzasadnia w pełni tryb niniejszego zamówienia w zakresie zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego. Ponadto zgodnie z treścią przepisów art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1 (zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a - zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym - do usług o charakterze niepriorytetowym zalicza się usługi prawnicze - kategoria nr 21), zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 67 ust.1 ustawy, w szczególności (ale nie tylko), jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków lub uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. 4. Wykonująca dotychczas obsługę prawną Kancelaria posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie w obsłudze podmiotów samorządowych, spółek prawa handlowego oraz w zakresie stosowania ustaw jak: prawo budowlane, ustawa o gospodarce nieruchomościami itp. 5. Wybór trybu z wolnej ręki uzasadnia konieczność bezpośredniego kontaktu z przyszłym wykonawcą. Poza doświadczeniem, które może być potwierdzone odpowiednią dokumentacją, bardzo ważna jest bezpośrednia rozmowa z potencjalnym wykonawcą usługi. Tryb zamówienia z wolnej ręki pozwala na przeprowadzenie negocjacji, podczas których możliwy jest bezpośredni kontakt z wykonawcą, możliwa jest także negocjacja ceny usługi. Inne tryby są nazbyt długotrwałe i wymagają przygotowania określonych warunków. W związku z powyższym wybór innego trybu może nie doprowadzić do wyboru wykonawcy we właściwym dla prawidłowego funkcjonowania Spółki i realizacji zadań terminie.