Wynik przetargu

Adres: Rynek 31, 33-370 Muszyna, woj. małopolskie
Dane kontaktowe: email: przetargi@muszyna.pl
tel: 184 714 009
fax: 184 777 921
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 14600120150 Data Udzielenia: 2015-10-06
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
71410000-5 Usługi planowania przestrzennego
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Opracowanie zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Muszyna - zamówienie dodatkowe. INSTYTUT ROZWOJU MIAST
Kraków
13 899,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2015-10-06
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
714100005
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
13 899,00 zł
Minimalna złożona oferta:
13 899,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
13 899,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
13 899,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Muszyna: Opracowanie zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Muszyna - zamówienie dodatkowe.


Numer ogłoszenia: 146001 - 2015; data zamieszczenia: 06.10.2015

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto i Gmina Uzdrowiskowa Muszyna, Rynek 31, 33-370 Muszyna, woj. małopolskie, tel. 18 4714009, faks 18 4777921.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Muszyna - zamówienie dodatkowe..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Zamówienie dotyczy opracowania dodatkowej analizy określającej możliwość zagospodarowania obszarów w oparciu o złożone uwagi do studium wykonywanego w ramach umowy Zp. 272.20.2013.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.41.00.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
06.10.2015.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • INSTYTUT ROZWOJU MIAST, 30-015 Kraków, ul. Cieszyńska 2, 30-015 Kraków, kraj/woj. małopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 11000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    13899,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    13899,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    13899,00


  • Waluta:
    PLN .


ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Procedura udzielenia zamówienia dodatkowego pn. Opracowanie zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Muszyna wszczęta została na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -Prawo zamówień publicznych. Wykonawcę zamówienia podstawowego Instytut Rozwoju Miast ul. Cieszyńska 2, 30-015 Kraków, wybrano w trybie przetargu nieograniczonego, tym samym zamówienie dodatkowe jest udzielane na rzecz tego samego wykonawcy, któremu zamawiający udzielił wcześniej zamówienia podstawowego i nie przekracza łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia. Na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Ponadto wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Przedmiot zamówienia dodatkowego nie jest objęty zakresem zamówienia podstawowego, ale jest niezbędny do prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego. Powyższe wynika z następującego stanu faktycznego. Opracowywane Studium jest podstawowym dokumentem na podstawie którego prowadzona jest polityka przestrzenna gminy, ale jednocześnie uwzględnia postulaty i wnioski mieszkańców. Uwzględnienie uwag i postulatów mieszkańców wymaga ponawianie procedowania studium. Rozstrzygniecie uwag, które zostały złożone w wyniku kolejnego wyłożenia studium, wymagają dodatkowego opracowania materiałów planistycznych oraz dokonania nowych uzgodnień. Konieczność ponowienia działań studialnych wynika z przesłanek, które nie były znane ani Zamawiającemu, ani też Wykonawcy. Kierując się nadrzędnym interesem społecznym jak również biorąc pod uwagę racjonalność wydatkowania środków celowe jest wykonanie dodatkowych prac studialnych gdyż od przeprowadzenia tych prac uzależniony jest dalszy etap związany z uchwaleniem studium. Na podstawie stanu faktycznego oraz obowiązujących przepisów prawa dokonano analizy zaistnienia wszystkich wyżej opisanych przesłanek uprawniających do zastosowania art. 67 ust. 1 pkt 5 powołanej na wstępie ustawy: a)warunek (1) - zamówienie dodatkowe zostanie udzielone dotychczasowemu wykonawcy - warunek spełniony bowiem Zamawiający zamierza udzielić przedmiotowe zamówienie dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych. tj. Instytut Rozwoju Miast ul. Cieszyńska 2, 30-015 Kraków. b)warunek (2) - zamówienie dodatkowe dotyczy robót budowlanych - jest spełniony, przedmiotem zamówienia dodatkowego są usługi, których opis stanowią następujące dokumenty wymagane art. 31 ust. 1 ustawy: -. c)warunek (3) - zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym, warunek jest spełniony - dokumentacja przetargowa na podstawie której realizowane są roboty podstawowe nie obejmowała przedmiotowego zakresu robót. d)warunek (4) - zamówienie dodatkowe nie przekracza łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia podstawowego także jest spełniony- wartość szacunkowa zamówienia dodatkowego stanowi 10 % wartości zamówienia podstawowego. e)warunek (5) - wykonanie zamówienia jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego także został spełniony - aby Wykonawca mógł w całości prawidłowo wykonać usługę przewidzianą do realizacji w umowie podstawowej musi wykonać zamówienie dodatkowe. a)warunek (6) - wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia uznać należy za spełniony - zakres przedmiotu zamówienia podstawowego w wyniku którego podpisana została umowa określały następujące dokumenty: ustawa z dnia 27 marca 2003 o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U.2012.647 j.t.), aktami wykonawczymi do ustawy, przepisami odrębnymi, polityką przestrzenną gminy. Na dzień wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz dzień zawarcia umowy z wykonawcą był to pełny zakres robót, który z należytą starannością mógł przygotować Zamawiający. Wystąpiły przesłanki o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Udzielenie zamówienia dodatkowego dotychczasowemu wykonawcy usługi stało się konieczne na skutek sytuacji nie możliwej wcześniej do przewidzenia, tj.: w celu zaspokojenia oczekiwań społeczeństwa o czym Zamawiający dowiadywał się w toku składanych kolejno wniosków w ponawianych uzgodnieniach. Zamawiający przewidywał składanie wniosków jednak, przedłużająca się procedura, oczekiwania i ponowne składanie wniosków przez mieszkańców przekroczyły przewidywania Zamawiającego. Powyższej sytuacji nie mógł przewidzieć również Wykonawca na etapie składania oferty. Podkreślenia wymaga, iż podpisanie umowy na roboty dodatkowe ma charakter przesłanki obiektywnej i jej wprowadzenie uzasadnione byłoby w przypadku każdego Wykonawcy składającego ofertę w ramach postępowania przetargowego. Reasumując, powyższe okoliczności przesądzają o wyborze przez Zamawiającego trybu z wolnej ręki, bowiem udzielenie zamówienia dodatkowego w przedmiotowej sprawie umożliwia i jest niezbędne do realizacji dalszych działań objętych dokumentacją projektową.