Wynik przetargu

Adres: Plac Bema 5, 10-516 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie
Dane kontaktowe: email: zamowienia@powiat-olsztynski.pl
tel: 895 210 500
fax: 895 210 501
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 42849020130 Data Udzielenia: 2013-10-21
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45233140-2 Roboty drogowe
45233223-8 Wymiana nawierzchni drogowej
45233226-9 Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Budowa hali sportowej przy Zespole Szkół w Dobrym Mieście - roboty dodatkowe Przedsiębiorstwo Budowlano - Inżynieryjne SANMEL Sp. z o. o.,
Brodnica
20 931,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-10-21
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
452331402
452332269
452332238
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
20 931,00 zł
Minimalna złożona oferta:
20 931,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
20 931,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
20 931,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Olsztyn: Budowa hali sportowej przy Zespole Szkół w Dobrym Mieście - roboty dodatkowe


Numer ogłoszenia: 428490 - 2013; data zamieszczenia: 21.10.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Powiatu Olsztyńskiego, Plac Bema 5, 10-516 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5210500, faks 089 5210501.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa hali sportowej przy Zespole Szkół w Dobrym Mieście - roboty dodatkowe.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1)wymiana torfu na pospółkę w miejscu nowopowstającej drogi p.poż. (stanowiącej część zamówienia podstawowego) - 120 m3, 2)wykonanie dodatkowego wzmocnienia skarpy (stanowiącej część zamówienia podstawowego), polegającego na ułożeniu geokraty o powierzchni 240m2, zapobiegającej naturalnemu osuwaniu się ziemi na drogę dojazdową p.poż dla straży pożarnej.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.23.31.40-2, 45.23.32.26-9, 45.23.32.23-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
14.10.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Budowlano - Inżynieryjne SANMEL Sp. z o. o.,, ul. Świerkowa 3, 87-300 Brodnica, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 17017,42 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    20931,42


  • Oferta z najniższą ceną:
    20931,42
    / Oferta z najwyższą ceną:
    20931,42


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W toku realizacji inwestycji stwierdzono konieczność wykonania zamówienia dodatkowego w zakresie robót branży drogowej: 1.wymiana torfu na pospółkę w miejscu nowopowstającej drogi p.poż.- 120 m3, Uzasadnienie: 1) W trakcie realizacji inwestycji, po dokonaniu odkrywek gruntu pod drogę p-pożarową stwierdzono miejscowe występowanie przewarstwień torfu w gruncie nośnym do głębokości około 2,5 m, na trasie części drogi p-pożarowej. Wykonawca, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego z udziałem przedstawicieli Zamawiającego stwierdzili, że w tej części konieczne jest wybranie warstwy nienośnej (przewarstwień torfu), gdyż droga p-pożarowa jest przeznaczona do przejazdu sprzętu ciężkiego, wymaga odpowiedniej nośności i wybudowanie na istniejącym gruncie tego typu drogi stwarza zagrożenie powstawania zapadlisk i nierówności. Wykonawca stwierdził, że nie może, zgodnie z treścią zawartej umowy o roboty budowlane, udzielić 5-letniej gwarancji i wziąć na siebie odpowiedzialności za wybudowanie drogi na gruncie nienośnym, a roboty budowalne należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną. Dokumentacja projektowa, przedmiar robót i kosztorys ofertowy Wykonawcy nie obejmowały wymiany gruntu pod drogą p-pożarową, w takim zakresie. Projektant i Zamawiający w trakcie opracowania dokumentacji projektowej nie byli w stanie przewidzieć występowania miejscowych przewarstwień. Badania geotechniczne gruntu pod zabudowę przedmiotowej inwestycji były wykonywane szczegółowo - zlecono ich wykonanie dwukrotnie - po stwierdzeniu w pierwszym badaniu gruntów nienośnych zlecono wykonanie badania uszczegółowiającego. W obrębie drogi p-poż stwierdzono występowanie gruntów nośnych, które faktycznie występują ale nie we wszystkich częściach drogi i w niektórych miejscach są przewarstwienia torfem. Zgodnie z wymogami § 12 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 lipca 2009 r. w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych (Dz. U. 2009 nr 124 poz. 1030) droga pożarowa powinna być drogą o utwardzonej nawierzchni, umożliwiającą dojazd pojazdów jednostek ochrony przeciwpożarowej do obiektu budowlanego. 2.W trakcie niwelacji terenu do rzędnych projektowych wzdłuż istniejącej, wysokiej skarpy, ponad 4-metrowej, Wykonawca i Inspektor Nadzoru Inwestorskiego z udziałem przedstawicieli Zamawiającego stwierdzili, że podczas opadów deszczu następuje osuwanie i wypłukiwanie gruntu skarpy, co zagraża stateczności skarpy. Stan ten jest spowodowany szczególnie niekorzystnym przekrojem warstw gruntowych, w których dominuje glina piaszczysta. Warstwy te charakteryzują się szczególną podatnością na zawilgocenie, o czym świadczą wypływy wody z odsłoniętej powierzchni oraz widoczna stagnacja wody w miejscu, gdzie teren jest najniższy. Jeżeli w tak ukształtowanym profilu geologicznym dojdzie do zwiększenia zawilgocenia, zwłaszcza dopływu wód opadowych, następuje nie tylko uplastycznienie gruntów, ale również powstanie osuwiska. Skarpa, w części wyższej bezpośrednio przylega z jednej strony do drogi dojazdowej, do sąsiednich zabudowanych nieruchomości, przy której od strony skarpy przylega do drogi pożarowej. Osuwanie się skarpy może spowodować zapadnięcie się drogi usytuowanej powyżej skarpy oraz zasypywanie drogi pożarowej do hali sportowej, a w tym samym zagraża bezpieczeństwu użytkowników i drogi dojazdowej, i Sali sportowej. Wykonanie wzmocnienia skarpy jest konieczne do prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego. Zdaniem Projektanta oraz Inspektora Nadzoru przyczyny wystąpienia osuwiska są złożone i przy dokładnym nawet rozpoznaniu geologicznym niemożliwe były do przewidzenia. Projektant zaproponował zastosowanie geokraty, która wzmocni istniejące słabe podłoże gruntowe i zapobiegnie osuwaniu się mas ziemnych wraz z wykonaniem koryta odprowadzającym wody opadowe. Roboty budowlane, stanowiące zamówienie dodatkowe, nie były objęte zamówieniem podstawowym (nie były ujęte w dokumentacji projektowej i kosztorysie ofertowym wykonawcy), ich wykonanie stało niekonieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, roboty są niezbędne do prawidłowego i zgodnego ze sztuką budowlaną wykonania podstawowego przedmiotu zamówienia, łączna wartość zamówień dodatkowych nie przekracza kwoty, stanowiącej 50% łącznej wartości zamówienia realizowanego w ramach umowy podstawowej. Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, jednocześnie z przyczyn technicznych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego nie jest uzasadnione, ponieważ: 1)w chwili obecnej na terenie budowy wykonywane są roboty i teren budowy został przekazany Wykonawcy robót w ramach umowy podstawowej. Ze względów formalnych nie jest możliwe przekazanie tego samego terenu budowy w tym samym czasie, innemu wykonawcy, bez zgody aktualnego wykonawcy, 2)Wykonawca aktualnie wykonujący roboty budowlane w ramach umowy podstawowej, zobowiązany jest do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu, 3)wprowadzenie nowego Wykonawcy oraz podział w udzieleniu gwarancji, może spowodować wiele sytuacji konfliktowych dla stron, 4)udzielenie gwarancji na drogę i skarpę przez 2 wykonawców oraz określenie zakresu odpowiedzialności gwarancji jest niemożliwe, 5)wprowadzenie nowego wykonawcy spowoduje znaczne zwiększenie kosztów spowodowane koniecznością sprowadzenia ciężkiego sprzętu, zatrudnienia kadry technicznej - kierowników robót budowlanych.