Wynik przetargu
Świadczenie usług hotelarskich w czasie XVIII i XIX Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena
Zamawiający:
Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena
Adres: | Długa, 31-147 Kraków, woj. małopolskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: biuro@beethoven.org.pl tel: 12 423 15 17 fax: 012 423-15-17 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 42745820130 | Data Udzielenia: | 2013-10-21 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
55100000-1 | Usługi hotelarskie |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Świadczenie usług hotelarskich w czasie XVIII i XIX Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena | Cosmar sp. z o.o. Warszawa | 755 000,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2013-10-21 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 551000001 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 755 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 755 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 755 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 755 000,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Kraków: Świadczenie usług hotelarskich w czasie XVIII i XIX Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena
Numer ogłoszenia: 427458 - 2013; data zamieszczenia: 21.10.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena, ul. Długa 19/4, 31-147 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 423-15-17, faks 012 423-15-17.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Stowarzyszenie.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług hotelarskich w czasie XVIII i XIX Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usłgu hotelarskich dla gości i organizatorów XVIII i XIX Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
55.10.00.00-1.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.09.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Cosmar sp. z o.o., ul. Belwederska 23,, 00-761 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 755000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
755000,00
Oferta z najniższą ceną:
755000,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
755000,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług hotelarskich w czasie XVIII i XIX Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena. Usługi hotelarskie, zgodnie z przywołanym przepisem art. 5 ust. 1a ustawy Prawo zamówień publicznych, mogą być przedmiotem zamówienia udzielanego w trybie z wolnej ręki, bez konieczności spełnienia przesłanek zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki określonych w art. 67 ust. 1 tejże ustawy. Usługi hotelarskie należą do grupy usług tzw. niepriorytetowych, tj. wymienionych w załączniku II B do dyrektywy 2004/18 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawi i usługi. Usługi niepriorytetowe cechuje przyciąganie lokalnej konkurencji, co w przypadku usług hotelarskich wynika z miejsca ich świadczenia. Art. 5 ust 1a) pkt 1 i 4 stanowią, że Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Przesłanka pierwsza związana jest z lokalizacją hotelu, z którym zostanie zawarte zamówienie z wolnej ręki na świadczenie usług hotelarskich. Ma ona podstawowe znaczenie dla sprawnej organizacji Festiwalu i racjonalnego wydatkowania środków finansowych. Ponadto zastosowanie jej, jak również przesłanki określonej w pkt 4, wynika ze specyfiki organizacji Festiwalu. Informacje o zapotrzebowaniu hotelowym Zamawiający uzyskuje bezpośrednio od managerów wykonawców: solistów, orkiestr i chórów. Chodzi o zapotrzebowanie zarówno w sensie ilościowym (liczba osób, struktura pokojów) jak i terminowym (daty przyjazdu i wyjazdu). Ze względów obiektywnych i niezależnych od Zamawiającego nie jest możliwe ustalenie tych danych, niezbędnych do prawidłowego opisu zamówienia, w terminie gwarantującym przeprowadzenie zamówienia w jednym z konkurencyjnych trybów. Artyści występujący na festiwalu znajdują się najczęściej w tournee i precyzyjne ustalenie określonych wyżej parametrów jest w praktyce niemożliwe, a na dodatek obarczone zbyt dużym ryzykiem konieczności dokonywania zmian, w wyniku dokonania zmiany w trasie tournee. W takiej sytuacji próba przeprowadzenia postępowania w trybie konkurencyjnym, w terminie gwarantującym jego przeprowadzenie i zakończenie, skutkowałaby koniecznością dokonywania po jego zakończeniu zmian, co nie tylko jest sprzeczne z zasadami określonymi w ustawie PZP, ale także rodziłoby dodatkowe koszty i powodowało nieefektywność dokonywanych wydatków.