Wynik przetargu

Adres: Chodkiewicza 30, 85-064 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie
Dane kontaktowe: email: zampub@ukw.edu.pl
tel: 523 419 100
fax: 523 608 206
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 21488520130 Data Udzielenia: 2013-10-15
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
80000000-4 Usługi edukacyjne i szkoleniowe
80300000-7 Usługi szkolnictwa wyższego
80410000-1 Różne usługi szkolne
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Specjalisty ds. administracji projektu innowacyjnego: Przedsiębiorczość akademicka dźwignią innowacyjnej gospodarki WKP Marcin Kempiński
Bydgoszcz
64 300,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-10-15
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
800000004
803000007
804100001
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
64 300,00 zł
Minimalna złożona oferta:
64 300,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
64 300,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
64 300,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Bydgoszcz: Specjalisty ds. administracji projektu innowacyjnego: Przedsiębiorczość akademicka dźwignią innowacyjnej gospodarki WKP


Numer ogłoszenia: 214885 - 2013; data zamieszczenia: 15.10.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, ul. Chodkiewicza 30, 85-064 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 3419100, faks 052 3608206.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Specjalisty ds. administracji projektu innowacyjnego: Przedsiębiorczość akademicka dźwignią innowacyjnej gospodarki WKP.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie przez 1 osobę zadania - Specjalisty ds. administracji Przedsiębiorczość akademicka dźwignią innowacyjnej gospodarki WKP, po 30 godzin miesięcznie. Szczegółowe zadania osoby na stanowisku specjalisty ds. administracji: 1) współpracę z kierownikiem i zastępcą kierownika projektu, trenerami oraz innymi osobami zaangażowanymi w koordynowanie projektu, 2) prowadzenie biura projektu, 3) archiwizację dokumentów, 4) przygotowywanie sprawozdań, 5) przygotowanie dokumentacji do działań przetargowych na materiały niezbędne do realizacji projektów, 6) przygotowanie techniczne materiałów szkoleniowych, 7) korespondencję, 8) pomoc przy realizacji akcji informacyjno-promocyjnej, 9) organizację cateringu; 10) redagowanie tekstów informacyjnych oraz promocyjnych, 11) nadzór i organizację działań związanych z upowszechnianiem i wdrażaniem produktu projektu..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4, 80.30.00.00-7, 80.41.00.00-1.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Projekt dofinansowany z Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przedsiębiorczość akademicka dźwignią innowacyjnej gospodarki WKP..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
01.06.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Marcin Kempiński, ul. Rybaki 9A/36, 85-790 Bydgoszcz, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 64300,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    64300,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    64300,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    64300,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Przedmiotem zamówienia jest: wykonywanie zadań kierownika projektu w projekcie: Przedsiębiorczość akademicka dźwignią innowacyjnej gospodarki WKP, co określa się głównym kodem CPV 800000000-4 usługi edukacyjne i szkoleniowe, 80300000-7 usługi szkolnictwa wyższego oraz 80510000-2 usługi szkolnictwa specjalistycznego. Zastosowany został tryb zamówienia z wolnej ręki zgodnie art. 5 ust. 1a ustawy Prawo zamówień publicznych art. 67 ust 1 pkt 1 lit. b do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym (usługi edukacyjne i szkoleniowe, usługi szkolnictwa wyższego, różne usługi szkolne mieszczą się w grupie usług o charakterze niepriorytetowym). Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym, przedmiotowe zamówienie mieści się w wykazie usług niepriorytetowych. Zamawiający ma więc możliwość nie stosować pewnych przepisów ustawy w tym przesłanek wyboru wszczęcia postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki na określonych w art. 67 oraz art. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z wytycznymi POKL kluczowe znaczenie w projektach innowacyjnych testujących ma zasada zaangażowania w proces wypracowania innowacyjnych rozwiązań przedstawicieli grup docelowych (ang. empowerment). Projektu innowacyjny jest specyficznym rodzajem projektu, który zakłada znacznie szersze i bardziej komplementarne wsparcie, a jego celem jest wypracowanie nowego, autorskiego, uniwersalnego i kompletnego produktu w postaci metody wzbudzenia świadomych i trwałych postaw innowacyjnych. Kluczową rolę w odniesieniu sukcesu projektu odgrywa personel zarządzający, jego wiedza naukowa, doświadczenie dydaktyczne na kierunkach objętych testowaniem (mechatronika i informatyka), aktywność oraz doświadczenia stanowią wprost o powodzeniu projektu. Przedsięwzięcie wymaga zaangażowanie przedstawicieli wielu grup docelowych które skupione są wokół Uniwersytetu o różnej charakterystyce i zbliżonych interesach. Powyższe przesłanki wskazują, że dobór kadry jest kluczowy, zatem zadanie asystenta ds. administracji projektu zostanie powierzone osobie która: (1) doskonale zna uwarunkowania projektu (2) jest pracownikiem naukowo-badawczym, technicznym lub naukowo-technicznym w Instytucie Mechaniki i Informatyki stosowanej, w którym realizowane będzie testowanie nowego modelu. W związku z powyższym zasadne jest aby zamówienie wykonywała osoba, znająca realia i potrzeby Zamawiającego oraz realia edukacyjne na kierunku informatyka i mechatronika tj będąca pracownikiem Instytutu Mechaniki i Informatyki Stosowanej (IMIS). Nadto asystent ds. administracji musi mieć też doświadczenie w funkcjonowaniu administracji UKW musi znać procedury obowiązujące na UKW jak. np. obieg dokumentów i realizacja zamówień oraz składanie zapotrzebowani na materiały biurowe i środki trwałe. Wskazując we wniosku o dofinansowanie kadrę IMIS, Wnioskodawca zyskał uznanie oceniających (7 punktów na 7 w sekcji zarządzanie), co pozwoliło na uzyskanie dofinansowania projektu. Powierzenie złożonych zadań asystenta ds. administracji projektem tak dużym projektem innowacyjnym osobie spoza IMIS znacznie podnosi ryzyko niepowodzenia projektu w konsekwencji zwrot dotacji. Niektóre działania nie byłyby możliwe dla osób spoza grona pracowników UKW. Ze względu na duże opóźnienie w trakcie negocjacji oraz procedury akceptacji korekt do pierwotnego wniosku przez Urząd Marszałkowski. Standardowa procedura Urzędu wskazuje na konieczność oczekiwania na umowę przynajmniej przez kolejny miesiąc. Mimo braku zgody na prefinansowanie osoby zaangażowane bezpośrednio w projekt podjęły już stosowne kroki i czynności aby rozpocząć jego jak najszybsze wdrożenie. Trwają już zawansowane prace nad rozpoczęciem badań ankietowych zarówno pracowników jak i studentów kierunku informatyka i mechatronika. Ponadto trwają rozmowy z Kujawsko-Pomorskim Związkiem Przedsiębiorców i Pracodawców aby badaniami objąć dużą liczbę firm z województwa kujawsko - pomorskiego. Prace nad nową siatką godzin muszą rozpocząć się już w wakacje, dlatego trudno byłoby zlecić to działanie komuś z zewnątrz, kto nie znałby specyfiki kierunku, możliwości dydaktycznych kadry UKW, bez znajomości wymagać poszczególnych pracowni etc. Trwa też wstępne przygotowanie projektów ankiet do badań w czasie tzw. pogłębionej diagnozy, która jest podstawą przygotowania Raportu z niedopasowania edukacji UKW do potrzeb rynku pracodawców z województwa Kujawsko-Pomorskiego a wyniki i rekomendacje stanowią jeden z punktów Strategii Wdrażanie Projektu Innowacyjnego, która będzie przedłożona w Urzędzie Marszałkowskim najpóźniej do dnia 1.02.2012r . Pierwszy etap projektu Pogłębiona diagnoza jest bardzo krótki i nie podjęcie natychmiastowych prac nad realizacją zaplanowanych działań skutkowałoby ich niewykonaniem. Oczywistą konsekwencją byłoby przekroczenie terminu dostarczenia kompletnej Strategii Wdrażania oraz Podręcznika Wdrażania Projektu Innowacyjnego a tym samym będzie to podstawą do zerwania umowy przez Instytucję Pośredniczącą - Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Niezłożenie strategii w terminie wskazanym we wniosku o dofinansowanie projektu lub jej odrzucenie przez instytucję finansującą projekt, skutkuje rozwiązaniem umowy o dofinansowanie projektu w trybie natychmiastowym. Oznacza to konieczność natychmiastowego zatrudnienia kierownika projektu, zastępcy kierownika projektu, asystenta ds. administracji oraz finansów, którzy pokierują wydatkami i rozpoczną działania związane z finansami. Procedury przetargu nieograniczonego na w/w stanowiska spowodują przekroczenie wymaganych terminów. Mając na uwadze Zarządzenie nr 11/2007/2008 dot. Rektora UKW z dnia 4 grudnia 2007 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu zamówień publicznych uruchomienie przetargu nieograniczonego jest możliwe po uzyskaniu przez dysponenta środków - w tym przypadku prorektora ds. Organizacji i Rozwoju, kontrasygnaty Kwestora świadczącej o posiadaniu przez UKW zagwarantowanych środków na opłacenie zaciąganego w drodze przetargu zobowiązania. W obliczu braku prefinansowania realizacja przetargu nie jest możliwa. Procedury wyłaniania wykonawcy w przetargu nieograniczonym trwają około miesiąca od chwili potwierdzania posiadania środków na przetarg. Zamawiający nie ma możliwości zastosowania innego trybu oraz dopuszczenia do realizacji projektu Wykonawców spoza UKW. Asystent ds. Administracji projektu będzie pełnił w projekcie odpowiedzialne funkcje, które z uwagi na złożony sposób funkcjonowania Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy nie pozwalają na przekazanie kompetencji ww stanowisk podmiotom zewnętrznym. Ponadto powierzenie realizacji zadań podmiotom zewnętrznych w projekcie zajęło by zbyt dużo czasu i przekroczyłoby akceptowalny poziom ryzyka dla tego zadania. Pan Marcin Kempiński pracujący na stanowisku asystenta w Instytucie Mechaniki i Informatyki Stosowanej UKW spełnia wszystkie wymagania określone na powyższym stanowisku. Dużym atutem osoby proponowanej na to stanowisko jest (1) doświadczenie w pracy administracyjnej gdyż poprzednio zatrudniony był jako pracownik techniczny oraz naukowo-techniczny na UKW. (2) posiada doświadczenie dydaktyczne i naukowe w obszarze informatyki i mechatroniki, (3) jest inicjatorem wielu zmian na Wydziale Matematyki Fizyki i Techniki we wprowadzaniu procesu międzynarodowych certyfikatów kompetencji, (4) posiada kontakty z przedsiębiorcami WKP (5) ma na swoim koncie uczestnictwo jako wykonawca w kilku grantach krajowych, (6) posiada bogaty dorobek naukowy. Wskazany Wykonawca gwarantuje Zamawiającemu terminowe rozpoczęcie powierzonych zadań, wysoką jakość wykonywanej usługi ze względu na duże doświadczenie pracy na uczelni publicznej, znajomość standardów pracy przyjętych w UKW, znajomość zasad funkcjonowania uczelni publicznej, odpowiedzialność za powierzone zadania, a przede wszystkim gruntowną znajomość realizowanego projektu. Ponadto Pan Marcin Kempiński jako doktorant była stypendystą projektu unijnego POKL Krok w Przyszłość - stypendia dla doktorantów, gdzie jednym z kryteriów oceny była ścisła współpraca z przedsiębiorstwami podczas redagowania pracy doktorskiej. Pan Kempiński posiada liczne certyfikaty uczestnictwa w szkoleniach dotyczących komercjalizacji wiedzy, współpracy B+R oraz technologii e-learningowych. Zasadne jest więc udzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki wybranemu Wykonawcy zgodnie z art. ustawy oraz art. 5 ust 1a oraz art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b.