Wynik przetargu

Adres: Królewska 27, 00-060 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: wzp@mc.gov.pl,
tel: + 48 22 245 57 31,
fax: + 48 22 892 04 76
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 27027420130 Data Udzielenia: 2013-07-11
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
79000000-4 Usługi biznesowe: prawnicze, marketingowe, konsultingowe, rekrutacji, drukowania i zabezpieczania
79100000-5 Usługi prawnicze
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
usługi prawnicze Domański Zakrzewski Palinka Spółka Komandytowa
Warszawa
300 000,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-07-11
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791000005
790000004
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
300 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
300 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
300 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
300 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Warszawa: usługi prawnicze


Numer ogłoszenia: 270274 - 2013; data zamieszczenia: 11.07.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. + 48 22 245 57 31, faks +48 668 651 502.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
usługi prawnicze.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Usługi prawnicze, polegające na analizie prawnej roszczeń akcjonariuszy Sferii w stosunku do Skarbu Państwa, które mogą być zgłoszone na podstawie umowy w sprawie popierania i wzajemnej ochrony inwestycji pomiędzy Polską a Cyprem, uwzględniając założenie, że wszystkie roszczenia są w całości zasadne, w tym oszacowanie kwoty roszczeń Sferii oraz akcjonariuszy Sferii w stosunku do Skarbu Państwa wynikające z następstw wydanych decyzji administracyjnych Prezesa UKE: odmowy prawa do świadczenia usług mobilnych; odmowy zmiany aranżacji kanałów; odmowy wydania pozwoleń radiowych; prowadzenia postępowań w w.w. sprawach przewlekle, z naruszeniem terminów określonych w k.p.a.; oraz analiza raportu KPMG (Estimation of hypothetical investment value of Sferia SA as at 28 February 2013) w zakresie zasadności przyjętych założeń biznesowych i trafności wniosków.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5, 79.00.00.00-4.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
21.06.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Domański Zakrzewski Palinka Spółka Komandytowa, Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 243902,44 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    300000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    300000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    300000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z art. 5 ust. 1a Pzp, w przypadku zamówień, których przedmiotem sa usługi prawnicze, polegające na wykonaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Dyspozycja tego przepisu wskazuje, iż pewnego rodzaju usługi prawnicze, tj. usługi zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi, oraz doradztwie prawnym w zakresie takiego zastępstwa procesowego lub doradztwo prawne powiązane z ochroną interesów Skarbu Państwa, mogą być zlecane w trybie zamówienia z wolnej ręki bez konieczności stosowani ustawowych przesłanek. Zamówienie takie może obejmować czynności nie tylko samej reprezentacji przed właściwym organem, ale także przygotowania sprawy, wsparcia w toku procesu, oceny zasadności kontynuowania sporu, oceny zasadności zawarcia ugody. Swobodę w podejmowaniu decyzji co do wyboru trybu w przypadku usług prawniczych mają również tacy zamawiający, którzy realizują zadania związane z ochroną ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa (do tej kategorii należy MAiC). Innymi słowy ustawodawca, ważąc na szali konkurencyjność i ważny interes lub prawa Skarbu Państwa, pozwala na swobodny wybór wykonawcy usług mających na celu ochronę tych praw lub interesu kosztem dobra, jakim jest konkurencyjność. W świetle powyższego art. 5 ust. 1a Pzp stanowi podstawę do udzielenia zamówienia na usługi prawnicze związane z kontynuowaniem rozmów ugodowych ze Sferią S.A. i akcjonariuszami Sferii S.A., i wynegocjowaniem projektu ugody, w ramach których elementem będzie m.in. opracowanie analizy. Zastosowanie tego trybu umożliwia z jednej strony przekazanie poufnych materiałów stanowiących bazę do przeprowadzenia omawianej analizy, wyłącznie jednemu, wybranemu wykonawcy, a z drugiej strony, umowne związanie go tajemnicą co do tych dokumentów, ale także co do wyniku jego prac, tj. treści samej analizy. Z uwagi na ochronę interesów Skarbu Państwa oraz fakt, że szacunkowe koszty postępowania arbitrażowego, które według Prokuratorii Generalnej mogą wynieść w samym roku 2013 co najmniej 650 000 dolarów (jest to kwota szacunkowa jako pierwsza zaliczka na koszt postępowania) należy uznać za zasadne kontynuowanie prac mających na celu zawarcie ugody. Dodatkowo należy wziąć pod uwagę jeszcze inne dodatkowe koszty (np. związane ewentualnie z odbyciem rozprawy organizacyjnej, tłumaczeń itp.)