Wynik przetargu
Świadczenie usług doradztwa prawnego dotyczącego formalnego uregulowania stosunków pomiędzy Poznańskimi Ośrodkami Sportu i Rekreacji a Modern Construction Systems Sp. z o.o.

Zamawiający:
Poznańskie Ośrodki Sportu i Rekreacji
Adres: | ul. Chwiałkowskiego 34, 61-553 Poznań, woj. wielkopolskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zp@posir.poznan.pl tel: 061 8357901 fax: 061 8334651 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 27104720110 | Data Udzielenia: | 2011-10-14 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
79111000-5 | Usługi w zakresie doradztwa prawnego | |
79121000-8 | Usługi doradztwa w zakresie praw autorskich |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Świadczenie usług doradztwa prawnego dotyczącego formalnego uregulowania stosunków pomiędzy Poznańskimi Ośrodkami Sportu i Rekreacji a Modern Construction Systems Sp. z o.o. | WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr Sp. kom. Warszawa | 246 000,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2011-10-14 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791110005 791210008 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 246 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 246 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 246 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 246 000,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Poznań: Świadczenie usług doradztwa prawnego dotyczącego formalnego uregulowania stosunków pomiędzy Poznańskimi Ośrodkami Sportu i Rekreacji a Modern Construction Systems Sp. z o.o.
Numer ogłoszenia: 271047 - 2011; data zamieszczenia: 14.10.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Poznańskie Ośrodki Sportu i Rekreacji, ul. Chwiałkowskiego 34, 61-553 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8357901, faks 061 8334651.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług doradztwa prawnego dotyczącego formalnego uregulowania stosunków pomiędzy Poznańskimi Ośrodkami Sportu i Rekreacji a Modern Construction Systems Sp. z o.o..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
świadczenie usług doradztwa prawnego dotyczącego formalnego uregulowania stosunków pomiędzy Poznańskimi Ośrodkami Sportu i Rekreacji a Modern Construction Systems Sp. z o.o..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.10.00-5, 79.12.10.00-8.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
26.09.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr Sp. kom., ul.Polna 11, 00-633 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 200000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
246000,00
Oferta z najniższą ceną:
246000,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
246000,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Kancelaria WKB Wiercińśki, Kwieciński, Baehr (dalej WKB) zawarła z POSiR w dniu 5 lipca 2011 r. umowę na pomoc prawną w zakresie: oceny prawnej umów oraz porozumienia zawartych pomiędzy POSiR a MCS na rozbudowę Stadionu Miejskiego w Poznaniu przy ul. Bułgarskiej 17 (dalej jako Inwestycja) dla potrzeb EURO 2012 pod kątem możliwości wykonywania autorskich praw zależnych; oceny prawnej umowy zawartej pomiędzy POSiR a Klemensem Mikułą prowadzącym działalność gospodarczą pod nazwą APA Architektonika na realizację projektu dotyczącego Toru Regatowego Malta w Poznaniu pod kątem możliwości wykonywania autorskich praw zależnych; oceny czy porozumienie z dnia 28 maja 2010 r. uwzględnia wszystkie pola eksploatacji dla dzieł objętych tym porozumieniem; przygotowania projektów zapisów przyszłych umów dot. przeniesienia autorskich praw majątkowych oraz praw zależnych; sporządzenia projektu ugody pomiędzy POSiR a MCS w zakresie ewentualnych pól eksploatacji nie ujętych w porozumieniu, o którym mowa powyżej, oraz autorskich praw zależnych; sporządzenia projektu ugody pomiędzy POSiR a Klemensem Mikułą z APA Architektonika; sporządzenia projektu klauzul wynagrodzeniowych za udzielenie zezwolenia na wykonywanie autorskich praw zależnych; uprawnień POSiR do zawarcia ugód określonych powyżej i dokonania wydatków z tytułu nabycia praw autorskich - analiza w zakresie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (dalej ustawa Pzp) oraz ustawy o finansach publicznych. Wartość umowy nie przekraczała kwoty 14.000 euro, a więc do trybu jej zawarcia nie znajdowała zastosowania ustawa Prawo zamówień publicznych. Kancelaria przeanalizowała następujące umowy: Umowa nr ZP.2.342-18/07, zawarta w dniu 13.04.2007r. Umowa nr ZP.2.341-27/07, zawarta w dniu 26.06.2007 r. Umowa nr ZP.2.342-23/08, zawarta w dniu 27.05.2008 r. Umowa nr ZP.2.342-34/09, zawarta w dniu 19.05.2009 r. Umowa nr ZP.2.342-62/09, zawartej w dniu 24.09.2009 r. Po sporządzeniu dokumentów (projektów umów) i przedstawienia ich kontrahentom okazało się, że istnieje potrzeba sporządzenia umów o odmiennej treści i podjęcia negocjacji z architektami. Obecnie POSiR musi zawrzeć nową umowę na obsługę prawną relacji z MCS z powodu negocjacji i konieczności sporządzenia kolejnych umów. Stąd rozważa zawarcie umowy z WKB w trybie z wolnej ręki. Analiza prawna Zgodnie z art. 5 ust. 1a ustawy Pzp w przypadku zamówienia na usługi o charakterze niepriorytetowym - m.in. usługi prawnicze - zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki, ale nie tylko w przypadkach określonych odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1 ustawy Pzp. Może to nastąpić m.in. wówczas, gdy zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Przepis ten zawiera otwarty katalog przesłanek umożliwiających udzielenie zamówienia z wolnej ręki na usługi niepriorytetowe. Oznacza to, że poza przypadkami wymienionymi w tym przepisie expressis verbis, zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki także w innych przypadkach, o ile jest to należycie uzasadnione1. Przesłanki uzasadniające udzielenie zamówienia z wolnej ręki zamiast zastosowania innego trybu konkurencyjnego (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony) zazwyczaj odwołują się do aspektów finansowych lub organizacyjnych dotyczących zamawiającego o charakterze obiektywnym2. Udzielenie WKB zamówienia z wolnej ręki może być uzasadnione koniecznością zachowania zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. Jak podkreśla się w literaturze, zamówienia z wolnej ręki można udzielić wówczas, gdy istnieje prawdopodobieństwo - ale nie pewność - iż poniesiony wydatek będzie zarówno niecelowy, jaki i nieoszczędny i nieefektywny3. WKB wykonało dotychczas zadanie analizy prawnej oraz przygotowania projektów umów dotyczących relacji pomiędzy POSiR a Modern Constructions Systems Sp. z o.o. Posiada więc już pogłębioną wiedzę dotyczącą stanu faktycznego i prawnego sprawy, która jest skomplikowana oraz opracowało strategię uregulowania stosunków pomiędzy POSiR a MCS. Udzielenie zamówienia na rzecz nowego wykonawcy mogłoby spowodować konieczność wydatkowania środków finansowych za prace związane ze zaznajomieniem się nowego wykonawcy z obszerną dokumentacją sprawy. Poniesiona przez Zamawiającego kwota wynagrodzenia dla nowego wykonawcy usług prawnych mogłaby być - naszym zdaniem - niecelowa, bowiem obejmowałaby zakres świadczenia już wykonanego przez WKB tj. analiza stanu faktyczno-prawnego. Udzielenie zamówienia na rzecz nowego wykonawcy mogłoby być również nieoszczędne, bowiem POSiR musiałby ponieść dodatkowy i niecelowy koszt. Poniesiony przez POSiR wydatek mógłby być także nieefektywny, bowiem udzielenie zamówienia nowemu wykonawcy mogłoby skutkować brakiem osiągnięcia efektu w postaci wdrożenia strategii prawnej opracowanej przez WKB i przyjętej przez POSiR.