Wynik przetargu
Roboty uzupełniające związane z modyfikacją dokumentacji środowiskowej i projektowej do aktualnych norm w zakresie dopuszczalnych poziomów hałasu dla zadania: Wykonanie dokumentacji projektowej dla autostrady A 1 na odcinku Tuszyn - Pyrzowice Czę
Adres: | Irysowa 2, 91-857 Łódź, woj. łódzkie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: przetargi_lodz@gddkia.gov.pl tel: 42 233 96 06 fax: 42 233 96 08; 233 96 75 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 1340820130 | Data Udzielenia: | 2013-01-09 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
71000000-8 | Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne | |
71242000-6 | Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów | |
71313000-5 | Usługi doradcze w zakresie środowiska naturalnego | |
71313400-9 | Ocena wpływu projektu budowlanego na środowisko naturalne | |
71320000-7 | Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania | |
71322000-1 | Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Roboty uzupełniające związane z modyfikacją dokumentacji środowiskowej i projektowej do aktualnych norm w zakresie dopuszczalnych poziomów hałasu dla zadania: Wykonanie dokumentacji projektowej dla autostrady A 1 na odcinku Tuszyn - Pyrzowice Czę | SENER INGENIERIA Y SISTEMAS S.A. Vizcaya | 172 200,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2013-01-09 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 710000008 713200007 712420006 713130005 713134009 713220001 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 3 Kwota oferty w PLN: 516 600,00 zł Minimalna złożona oferta: 516 600,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 516 600,00 zł Maksymalna złożona oferta: 516 600,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Łódź: Roboty uzupełniające związane z modyfikacją dokumentacji środowiskowej i projektowej do aktualnych norm w zakresie dopuszczalnych poziomów hałasu dla zadania: Wykonanie dokumentacji projektowej dla autostrady A 1 na odcinku Tuszyn - Pyrzowice Część I - odcinek projektowy nr 1 długości 63,8 km - węzeł Tuszyn (bez węzła) - granica woj. łódzkiego/śląskiego.
Numer ogłoszenia: 13408 - 2013; data zamieszczenia: 09.01.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Łodzi, ul. Irysowa 2, 91-857 Łódź, woj. łódzkie, tel. 42 233 96 06, faks 42 233 96 08; 233 96 75.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Roboty uzupełniające związane z modyfikacją dokumentacji środowiskowej i projektowej do aktualnych norm w zakresie dopuszczalnych poziomów hałasu dla zadania: Wykonanie dokumentacji projektowej dla autostrady A 1 na odcinku Tuszyn - Pyrzowice Część I - odcinek projektowy nr 1 długości 63,8 km - węzeł Tuszyn (bez węzła) - granica woj. łódzkiego/śląskiego..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Roboty uzupełniające związane z modyfikacją dokumentacji środowiskowej i projektowej do aktualnych norm w zakresie dopuszczalnych poziomów hałasu dla zadania: Wykonanie dokumentacji projektowej dla autostrady A 1 na odcinku Tuszyn - Pyrzowice Część I - odcinek projektowy nr 1 długości 63,8 km - węzeł Tuszyn (bez węzła) - granica woj. łódzkiego/śląskiego..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.00.00.00-8, 71.32.00.00-7, 71.24.20.00-6, 71.31.30.00-5, 71.31.34.00-9, 71.32.20.00-1.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
24.12.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- TRAKT Sp. z o.o. Sp. k., ul. Jesionowa 15, 40-159 Katowice, kraj/woj. śląskie.
- SENER Sp. z o.o., ul. Żelazna 28/30, 00-832 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
- SENER INGENIERIA Y SISTEMAS S.A., Avenida de Zugazarte 56, 48930 Las Arenas, Vizcaya, kraj/woj. Hiszpania.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 438383,20 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
516600,00
Oferta z najniższą ceną:
516600,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
516600,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Postępowanie prowadzono w trybie: zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. I. Postępowanie w przedmiocie udzielenia zamówienia uzupełniającego zostało wszczęte w dniu 30 listopada 2012 roku. II. Podmiotem zaproszonym do negocjacji jest dotychczasowy wykonawca tj. Konsorcjum firm: TRAKT Sp. z o.o. Sp. k., ul. Jesionowa 15, 40-159 Katowice SENER Sp. z o.o., ul. Żelazna 28/30, 00-832 Warszawa SENER INGENIERIA Y SISTEMAS S.A., Avenida de Zugazarte 56, 48930 Las Arenas, Vizcaya, Hiszpania III. Postępowanie o udzielenie zamówienia uzupełniającego prowadzi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Łodzi. IV. Zamówienie podstawowe oraz zamówienie uzupełniające dotyczą usług w rozumieniu art. 2 pkt 10 Pzp. V. Wartość zamówienia podstawowego wynosi 115 954 944,50 zł netto. VI. Wartość zamówienia uzupełniającego to 438 383,20 zł netto, co stanowi równowartość 109 061,40 euro, wg średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych ustalonego Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z 23 grudnia 2009 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. Nr 224, poz. 1796). VII. Źródłem zamówień uzupełniających jest dyrektywa 2004/18/WE w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi (dalej: dyrektywa 2004/18/WE). Artykuł 31 ust. 4 lit. b) dyrektywy 2004/18/WE stanowi, że instytucje zamawiające mogą udzielać zamówień publicznych w drodze procedury negocjacyjnej bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu w odniesieniu do nowych robót polegających na powtarzaniu podobnych robót lub usług powierzonych wykonawcy, któremu te same instytucje zamawiające udzieliły pierwotnego zamówienia, pod warunkiem, że takie roboty lub usługi pozostają w zgodności z podstawowym projektem, na który udzielono pierwotnego zamówienia, zgodnie z procedurą otwartą lub ograniczoną. Artykuł 31 ust. 4 lit. b) dyrektywy 2004/18/WE nie wymaga, aby roboty budowlane lub usługi objęte zamówieniem uzupełniającym były identyczne, lecz stanowi, że ich przedmiot ma być podobny do robót/usług objętych zamówieniem podstawowym. Wykładnię tę potwierdza wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE (dawniej Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości) z 14 września 2004r. wydany w sprawie C-385/02 Komisja v. Włochy (Zb.Orz. 2004, s. I-08121). Trybunał stwierdził w nim (akapit 33 wyroku), że dyrektywa dopuszcza możliwość zastosowania procedury negocjacyjnej dla nowych robót budowlanych polegających na powtórzeniu robót budowlanych podobnych do tych, które zostały powierzone wykonawcy pierwotnego kontraktu. W krajowej literaturze europejskiego prawa zamówień publicznych również dostrzeżono, że przedmiot zamówienia uzupełniającego nie musi być identyczny z przedmiotem zamówienia podstawowego, lecz powinien być jedynie podobny do niego. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp Zamawiający może udzielić w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Ponieważ przywołane unormowanie implementuje do krajowego porządku prawnego artykuł 31 ust. 4 lit. (b) dyrektywy 2004/18/WE to powinno być ono interpretowane zgodnie z dyrektywą, a jeżeli ta dyrektywa poddana została interpretacji Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej - to zgodnie z tą interpretacją (por. w tej mierze m.in. Sąd Najwyższy w uchwale z 19 listopada 2010r., III CZP 79/10, OSNC 2011, nr 4, poz. 41 oraz postanowienie Sądu Najwyższego z 27 czerwca 2008r., III CZP 25/08, OSNC 2009, nr 9, poz. 127). W konsekwencji, przy wykładni art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp należy uwzględniać zarówno treść dyrektywy 2004/18/WE, jak i wyrok Trybunału w sprawie C-385/02. Wymaganie jedynie podobieństwa, a nie tożsamości robót objętych zamówieniem podstawowym i uzupełniającym zaprezentowano tak w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławcze, orzecznictwie Głównych Komisji Orzekających w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych oraz w literaturze przedmiotu. Reasumując, na gruncie prawa zamówień publicznych zarówno orzecznictwo, jak i piśmiennictwo zgodnie przyjmują, że usługi objęte zamówieniem uzupełniającym powinny być jedynie podobne (nie te same, a takie same) do wykonywanych w ramach zamówienia podstawowego. VIII. Kluczowe znaczenie dla stwierdzenia występującego w sprawie podobieństwa oraz zgodności między przedmiotem zamówienia uzupełniającego a przedmiotem zamówienia podstawowego będzie mieć okoliczność, że w obu przypadkach przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług polegających na: opracowaniu raportu o oddziaływaniu na środowisko w ramach powtórnej oceny oddziaływania na środowisko, analizy akustycznej oraz projektu budowy ekranów. Elementy ujęte w zamówieniu uzupełniającym znajdują się także w zamówieniu podstawowym. W ramach zamówienia podstawowego wykonywana jest analiza akustyczna i raport o oddziaływaniu na środowisko w ramach powtórnej oceny oraz projekt budowy ekranów akustycznych. Kody CPV zamówienia uzupełniającego są tożsame z kodami występującymi w zamówieniu podstawowym. W rezultacie, przedmiot zamówienia na usługi - w rozumieniu art. 2 pkt 10 Pzp - w zamówieniu uzupełniającym jest tego samego rodzaju, co przedmiot zamówienia podstawowego oraz jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. IX. Pozostałe przesłanki art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp są również spełnione. - Zamawiający przewidział możliwość udzielania zamówień uzupełniających w ogłoszeniu o zamówieniu. Punkt VI.3) Ogłoszenia z 27 marca 2009 r. Informacje dodatkowe stanowi, że: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy do wysokości 20 % wartości zamówienia podstawowego. - Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego. - Zamówienie uzupełniające zostaje udzielone w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego. Umowę w przedmiocie zamówienia podstawowego zawarto 24 lutego 2011 r. - Zamówienie uzupełniające udzielane jest wykonawcy zamówienia podstawowego. - Do zamówienia podstawowego udzielono zamówień uzupełniających na łączną wartość 3 138 400 zł netto. Wartość niniejszego zamówienia wynosi 438 383,20 zł netto. Łączna wartość zamówień uzupełniających wynosi 3 576 783,20 zł netto co stanowi 3,08 % zamówienia podstawowego, tym samym 50% (w postępowaniu założono 20%) próg wartości zamówienia nie zostaje przekroczony. X. Udzielenie zamówienia uzupełniającego jest bezwzględnie konieczne, ponieważ: Dla planowanej do budowy autostrady płatnej A 1 konsorcjum firm: TRAKT Sp. z o. o. Sp.k.; SENER Sp. z o.o.; SENER INGENIERIA Y SISTEMAS S.A. w ramach umowy nr 2/02/U/2011 z dnia 24.02.2011 r. wykonał Dokumentację projektową dla autostrady A 1 na odcinku Tuszyn- Pyrzowice - część I (odcinek projektowy długości 63,8 km - węzeł Tuszyn - granica woj. łódzkiego/śląskiego). Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 1 października 2012 r. zmieniającego Rozporządzenie MŚ w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku z dnia 14 czerwca 2010 r. (Dz.U Nr 120, poz. 826) konieczne jest wykonanie analiz akustycznych w oparciu o nowe przepisy oraz modyfikacja raportu oddziaływania na środowisko (powtórna ocena), a w konsekwencji tych zmian także modyfikacja dokumentacji projektowej tj. projektu budowlanego i wykonawczego. Przedmiotem opracowania w zakresie dokumentacji środowiskowej jest przygotowanie zaktualizowanej wersji raportu w zakresie proponowanych zabezpieczeń akustycznych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 1 października 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. z 2012 r. poz. 1109) wraz z załącznikami graficznymi oraz aktualizacją wyrysów z map ewidencyjnych. W zakresie dokumentacji projektowej korekta projektu budowlanego i wykonawczego zgodnie z zapisami zaktualizowanego raportu oddziaływania na środowisko.