Wynik przetargu

Zamawiający:
Gmina Miasto Mrągowo
Adres: ul. Królewiecka , 11-700 Mrągowo, woj. warmińsko-mazurskie
Dane kontaktowe: email: zamowienia@mragowo.um.gov.pl
tel: 89 74190 00
fax: 897 412 874
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 35238520100 Data Udzielenia: 2010-12-08
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Przebudowa ulicy Podmiejskiej w Mrągowie - roboty uzupełniające BIO-EKO s.c.
Giżycko
48 111,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2010-12-08
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
452331206
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
48 112,00 zł
Minimalna złożona oferta:
48 112,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
1
Minimalna złożona oferta:
48 112,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
48 112,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Mrągowo: Przebudowa ulicy Podmiejskiej w Mrągowie - roboty uzupełniające


Numer ogłoszenia: 352385 - 2010; data zamieszczenia: 08.12.2010

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasto Mrągowo, ul. Królewiecka 60A, 11-700 Mrągowo, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 74190 00, faks 89 7412874.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa ulicy Podmiejskiej w Mrągowie - roboty uzupełniające.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przebudowa ulicy Podmiejskiej w Mrągowie - roboty uzupełniające.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.23.31.20-6.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
07.12.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • BIO-EKO s.c., ul. Suwalska 27, 11-500 Giżycko, kraj/woj. warmińsko-mazurskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 35652,91 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    48111,93


  • Oferta z najniższą ceną:
    48111,93
    / Oferta z najwyższą ceną:
    48111,93


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Po zrealizowaniu przebudowy ulicy Podmiejskiej stwierdzono występowanie w ostatnim okresie ponadnormatywnych opadów atmosferycznych, powodujących zalewanie przyległych posesji prywatnych, w wyniku braku możliwości wchłonięcia ich przez podłoże (charakteryzujące się dobrą przepuszczalnością) z powierzchni pasa drogowego poprzez ażurową konstrukcję jezdni. Pierwotny zakres rzeczowy dokumentacji projektowej uwzględniał wykonanie odwodnienia ulicy do istniejącego lokalnego zbiornika wodnego zgodnie z warunkami wydanymi przez Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o. w Mrągowie, jednak wprowadzono zmianę zakresu, gdyż wykonanie odwodnienia zgodnie z w/w warunkami było ekonomicznie nieuzasadnione. Najbliższym zbiornikiem było jezioro Czerwone, jednakże obowiązuje tam ochrona bezpośrednia ujęcia wód, co wiązało się z całkowitym zakazem odprowadzenia ścieków deszczowych. Wobec czego projektant zaproponował odprowadzenie wód deszczowych za pomocą kanalizacji deszczowej biegnącej wzdłuż ulicy, zakończonej studniami chłonnymi i skrzynkami rozsączającymi, ale szacunkowy koszt tego rozwiązania okazał się zbyt wysoki dla Inwestora, dlatego Projektant zaproponował korzystniejsze pod względem ekonomicznym rozwiązanie, polegające na zastosowaniu płyt ażurowych typu EKO, po uprzednio przeprowadzonej analizie przepuszczalności gruntu, i takie rozwiązanie zostało zastosowane przy realizacji zadania. W okresie letnim zaobserwowano jednak występowanie ponadnormatywnych opadów - deszczów nawalnych, charakteryzujących się znacznym natężeniem w krótkim okresie czasu, których to dobrze przepuszczalny grunt na ul. Podmiejskiej nie był w stanie przyjąć, co powodowało zalewanie prywatnych posesji. Zgodnie z badaniami Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej zamieszczonymi na stronie internetowej suma opadów w sezonie letnim 2010r. dla miasta Mrągowo dochodziła nawet do 300 mm/dobę, przy czym średnia suma z wielolecia dla miesiąca lipca wynosi 72 mm/dobę. Występujących w ostatnim okresie anomalii pogodowych nie można było przewidzieć, a przyjęte rozwiązanie w postaci płyt ażurowych było wystarczającym dla średnich przewidywanych opadów występujących w tym regionie kraju. W celu likwidacji zaistniałego problemu oraz po uwzględnieniu skarg mieszkańców, projektant przedstawił Inwestorowi dodatkowe rozwiązanie na odprowadzenie wód z przebudowanej drogi, polegające na zastosowaniu trzech studni chłonnych w rejonie placów manewrowych wraz z urządzeniami podczyszczającymi w miejscach, gdzie zaobserwowano zastoiska po wystąpieniu nawałnic. Pomimo, iż wcześniej zmniejszono koszt realizacji inwestycji o wykonanie odwodnienia ul. Podmiejskiej, realizacja ostatecznego rozwiązania jest dużo bardziej korzystna i zasadna pod względem ekonomicznym dla Inwestora, w porównaniu z wcześniejszą koncepcją, i pozwoli na osiągnięcie żądanego efektu. Komisyjnie stwierdzono, iż wyżej wskazane roboty uzupełniające są niezbędne do wyeliminowania zalewania sąsiednich posesji w wyniku zaobserwowanych, nasilających się każdego roku opadów atmosferycznych. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający ma prawo zlecić roboty uzupełniające Wykonawcy w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia pierwotnego, a ich wartość nie może przekraczać 50 % wynagrodzenia pierwotnego. Wartość zleconych robót uzupełniających stanowić będzie 12,37 % wartości umowy podstawowej.