Zamówienie uzupełniające do umowy 137/2014 obejmującej remont pomieszczeń w siedzibie GDDKiA O/WA w tym: remont łazienek, remont pomieszczeń socjalnych, remont pomieszczeń biurowych
Opis przedmiotu przetargu: zamówienie uzupełniające do umowy 137/2014 obejmującej remont pomieszczeń w siedzibie GDDKiA O/WA w tym: remont łazienek, remont pomieszczeń socjalnych, remont pomieszczeń biurowych
Warszawa: Zamówienie uzupełniające do umowy 137/2014 obejmującej remont pomieszczeń w siedzibie GDDKiA O/WA w tym: remont łazienek, remont pomieszczeń socjalnych, remont pomieszczeń biurowych
Numer ogłoszenia: 56306 - 2015; data zamieszczenia: 13.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie, ul. Mińska 25, 03-808 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 2092500, 22 2092360, faks 22 6986045, 22 2092474
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zamówienie uzupełniające do umowy 137/2014 obejmującej remont pomieszczeń w siedzibie GDDKiA O/WA w tym: remont łazienek, remont pomieszczeń socjalnych, remont pomieszczeń biurowych.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
zamówienie uzupełniające do umowy 137/2014 obejmującej remont pomieszczeń w siedzibie GDDKiA O/WA w tym: remont łazienek, remont pomieszczeń socjalnych, remont pomieszczeń biurowych.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.45.30.00-7.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuŹródłem zamówień uzupełniających jest dyrektywa 2004/18/WE w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi (dalej: dyrektywa 2004/18/WE). Artykuł 31 ust. 4 lit. b) dyrektywy 2004/18/WE stanowi, że instytucje zamawiające mogą udzielać zamówień publicznych w drodze procedury negocjacyjnej bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu w odniesieniu do nowych robót polegających na powtarzaniu podobnych robót lub usług powierzonych wykonawcy, któremu te same instytucje zamawiające udzieliły pierwotnego zamówienia, pod warunkiem, że takie roboty lub usługi pozostają w zgodności z podstawowym projektem, na który udzielono pierwotnego zamówienia, zgodnie z procedurą otwartą lub ograniczoną. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp Zamawiający może udzielić w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Ponieważ przywołane unormowanie implementuje do krajowego porządku prawnego artykuł 31 ust. 4 lit. (b) dyrektywy 2004/18/WE to powinno być ono interpretowane zgodnie z dyrektywą, a jeżeli ta dyrektywa poddana została interpretacji Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej - to zgodnie z tą interpretacją (por. w tej mierze m.in. Sąd Najwyższy w uchwale z 19 listopada 2010r., III CZP 79/10, OSNC 2011, nr 4, poz. 41 oraz postanowienie Sądu Najwyższego z 27 czerwca 2008r., III CZP 25/08, OSNC 2009, nr 9, poz. 127) art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp należy uwzględniać zarówno treść dyrektywy 2004/18/WE, jak i wyrok Trybunału w sprawie C-385/02. Kody CPV zamówienia uzupełniającego są tożsame z kodami występującymi w zamówieniu podstawowym. Zarówno w przypadku zamówienia podstawowego jak i zamówienia uzupełniającego przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie remontu pomieszczeń w siedzibie GDDKiA O/WA w tym: remont łazienek, remont pomieszczeń socjalnych, remont pomieszczeń biurowych. Zakres wykonywanych przez Wykonawcę czynności w obu przypadkach jest taki sam. W rezultacie, przedmiot zamówienia na roboty budowlane - w rozumieniu art. 2 pkt 10 Pzp - w zamówieniu uzupełniającym jest tego samego rodzaju co przedmiot zamówienia podstawowego oraz jest zgodny z przedmiotem zamówienia podstawowego. Pozostałe przesłanki art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp są również spełnione. - Zamawiający przewidział możliwość udzielania zamówień uzupełniających w ogłoszeniu o zamówieniu do 50% wartości zamówienia podstawowego. - Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego. - Zamówienie uzupełniające zostaje udzielone w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego. Umowę w przedmiocie zamówienia podstawowego zawarto 17 marca 2014 r. - Zamówienie uzupełniające udzielane jest wykonawcy zamówienia podstawowego. Wartość zamówienia uzupełniającego nie przekracza kwoty 84 590,63 PLN netto, stanowiącej 50 % wartości zamówienia podstawowego. W związku z tym 50% próg wartości zamówienia nie zostaje przekroczony. Udzielenie zamówienia uzupełniającego jest konieczne ze względu na potrzebę wykonania pozostałej części remontów w pomieszczeniach siedziby GDDKIA O/WA w tym: remont łazienek na VI piętrze, remont pomieszczeń biurowych ze względu na długoletni okres niewykonywanych remontów. Ostatnie prace remontowe wykonywane były w roku 2004.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Część NR:
1
Nazwa:
Zamówienie uzupełniające do umowy 134/2014 obejmującej remont pomieszczeń w siedzibie GDDKiA O/WA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Zakład Remontowo-Budowlany Stanisław Czekalski, ul. Wieruchowska 15, Stare Babice, kraj/woj. Polska.
Warszawa: Zamówienie uzupełniające do umowy 137/2014 obejmującej remont pomieszczeń w siedzibie GDDKiA O/WA w tym: remont łazienek, remont pomieszczeń socjalnych, remont pomieszczeń biurowych
Numer ogłoszenia: 109690 - 2015; data zamieszczenia: 12.05.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 56306 - 2015r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie, ul. Mińska 25, 03-808 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 2092500, 22 2092360, faks 22 6986045, 22 2092474.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zamówienie uzupełniające do umowy 137/2014 obejmującej remont pomieszczeń w siedzibie GDDKiA O/WA w tym: remont łazienek, remont pomieszczeń socjalnych, remont pomieszczeń biurowych.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Zamówienie uzupełniające do umowy 137/2014 obejmującej remont pomieszczeń w siedzibie GDDKiA O/WA w tym: remont łazienek, remont pomieszczeń socjalnych, remont pomieszczeń biurowych.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.45.30.00-7.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Część NR:
1
Nazwa:
Zamówienie uzupełniające do umowy 137/2014 obejmującej remont pomieszczeń w siedzibie GDDKiA O/WA w tym: remont łazienek, remont pomieszczeń socjalnych, remont pomieszczeń biurowych
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
19.03.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Stanisław Czekalski Zakład Remontowo-Budowlany Babice Nowe, {Dane ukryte}, Stare Babice, kraj/woj. Polska.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 84590,63 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
103320,00
Oferta z najniższą ceną:
103320,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
103320,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Źródłem zamówień uzupełniających jest dyrektywa 2004/18/WE w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi (dalej: dyrektywa 2004/18/WE). Artykuł 31 ust. 4 lit. b) dyrektywy 2004/18/WE stanowi, że instytucje zamawiające mogą udzielać zamówień publicznych w drodze procedury negocjacyjnej bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu w odniesieniu do nowych robót polegających na powtarzaniu podobnych robót lub usług powierzonych wykonawcy, któremu te same instytucje zamawiające udzieliły pierwotnego zamówienia, pod warunkiem, że takie roboty lub usługi pozostają w zgodności z podstawowym projektem, na który udzielono pierwotnego zamówienia, zgodnie z procedurą otwartą lub ograniczoną. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp Zamawiający może udzielić w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Ponieważ przywołane unormowanie implementuje do krajowego porządku prawnego artykuł 31 ust. 4 lit. (b) dyrektywy 2004/18/WE to powinno być ono interpretowane zgodnie z dyrektywą, a jeżeli ta dyrektywa poddana została interpretacji Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej - to zgodnie z tą interpretacją (por. w tej mierze m.in. Sąd Najwyższy w uchwale z 19 listopada 2010r., III CZP 79/10, OSNC 2011, nr 4, poz. 41 oraz postanowienie Sądu Najwyższego z 27 czerwca 2008r., III CZP 25/08, OSNC 2009, nr 9, poz. 127) art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp należy uwzględniać zarówno treść dyrektywy 2004/18/WE, jak i wyrok Trybunału w sprawie C-385/02. Kody CPV zamówienia uzupełniającego są tożsame z kodami występującymi w zamówieniu podstawowym. Zarówno w przypadku zamówienia podstawowego jak i zamówienia uzupełniającego przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie remontu pomieszczeń w siedzibie GDDKiA O/WA w tym: remont łazienek, remont pomieszczeń socjalnych, remont pomieszczeń biurowych. Zakres wykonywanych przez Wykonawcę czynności w obu przypadkach jest taki sam. W rezultacie, przedmiot zamówienia na roboty budowlane - w rozumieniu art. 2 pkt 10 Pzp - w zamówieniu uzupełniającym jest tego samego rodzaju co przedmiot zamówienia podstawowego oraz jest zgodny z przedmiotem zamówienia podstawowego. Pozostałe przesłanki art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp są również spełnione. - Zamawiający przewidział możliwość udzielania zamówień uzupełniających w ogłoszeniu o zamówieniu do 50% wartości zamówienia podstawowego. - Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego. - Zamówienie uzupełniające zostaje udzielone w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego. Umowę w przedmiocie zamówienia podstawowego zawarto 17 marca 2014 r. - Zamówienie uzupełniające udzielane jest wykonawcy zamówienia podstawowego. Wartość zamówienia uzupełniającego nie przekracza kwoty 84 590,63 PLN netto, stanowiącej 50 % wartości zamówienia podstawowego. W związku z tym 50% próg wartości zamówienia nie zostaje przekroczony. Udzielenie zamówienia uzupełniającego jest konieczne ze względu na potrzebę wykonania pozostałej części remontów w pomieszczeniach siedziby GDDKIA O/WA w tym: remont łazienek na VI piętrze, remont pomieszczeń biurowych ze względu na długoletni okres niewykonywanych remontów. Ostatnie prace remontowe wykonywane były w roku 2004.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 5630620150 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2015-03-12 |
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane |
Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | |
Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
45453000-7 | Roboty remontowe i renowacyjne |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Zamówienie uzupełniające do umowy 137/2014 obejmującej remont pomieszczeń w siedzibie GDDKiA O/WA w tym: remont łazienek, remont pomieszczeń socjalnych, remont pomieszczeń biurowych | Stanisław Czekalski Zakład Remontowo-Budowlany Babice Nowe Stare Babice | 2015-05-12 | 103 320,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2015-05-12 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 454530007 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 103 320,00 zł Minimalna złożona oferta: 103 320,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 103 320,00 zł Maksymalna złożona oferta: 103 320,00 zł |