Wynik przetargu

Adres: ul. Kazimierza Wielkiego 5, 32-400 Myślenice, woj. małopolskie
Dane kontaktowe: email: pcpr@myslenicki.pl
tel: 12 274 98 10
fax: 12 274 98 11
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 46614020130 Data Udzielenia: 2013-11-15
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
80000000-4 Usługi edukacyjne i szkoleniowe
80570000-0 Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Autorski program Akademia Filmowa Perspektywy sc. Tomasz Wojciechowski, Anna Wojciechowska
Krzyszkowice 676/1
172 080,00
0,67
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-11-15
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
800000004
805700000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
172 080,00 zł
Minimalna złożona oferta:
172 080,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
172 080,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
172 080,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Myślenice: Autorski program Akademia Filmowa


Numer ogłoszenia: 466140 - 2013; data zamieszczenia: 15.11.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Myślenicach, ul. Kazimierza Wielkiego 5, 32-400 Myślenice, woj. małopolskie, tel. 12 274 98 10, faks 12 274 98 11.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Autorski program Akademia Filmowa.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Realizacja usługi będzie polegać na realizacji autorskiego programu Akademia Filmowa dla młodzieży, uczestników projektu Fenix - Na Skrzydłach Aktywności. 2. Program Akademia Filmowa składa się z zajęć grupowych, prowadzonych przez ten sam 2 osobowy team trenerski (kobietę i mężczyznę), o specjalistycznych kwalifikacjach i doświadczeniu. Program zawiera: 1) wyjazdowe zajęcia grupowe (10 dniowe, w układzie 3d+4d+3d), trwające 8hd na dzień, co daje łącznie 80hd zajęć wyjazdowych na edycję, dodatkowo: - kontakt terapeutyczny i praca indywidualna z uczestnikami w pozostałym czasie wyjazdu, - opieka na uczestnikami programu 24h na dobę, przez cały okres wyjazdu (od momentu wejścia do autobusu do przywiezienia z powrotem do Myślenic). 2) stacjonarne zajęcia grupowe, w Myślenicach, trwające 2 dni po 8 hd na dzień. 3) aktywizujące warsztaty zainteresowań (typu: fotograficzny, muzyczny, szybkiej nauki, hande made - biżuteria, wspinaczka, itp.) - tematyczne zajęcia aktywizujące dla uczestników, współprowadzone przez jednego z trenerów oraz wykonawcę zajęć tematycznych - trwające ok. 4 - 7hd na grupę. 4) Zajęcia grupowego doradztwa zawodowego p.n. Trening Pracy - współprowadzenie przez jednego z trenerów, oraz doradcę zawodowego, trwające 10 hd.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4, 80.57.00.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Projekt Fenix - Na skrzydłach Aktywności jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
08.11.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Perspektywy sc. Tomasz Wojciechowski, Anna Wojciechowska, Krzyszkowice, Krzyszkowice 676/1, kraj/woj. Polska.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 179040,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    172080,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    172080,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    172080,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamówienie należy do usług niepriorytetowych i może być wykonane tylko przez jednego wykonawcę. Art 5 ust. 1a i art 67 ust 1 pkt 1 lit. a. Akademia Filmowa jest unikatowym w skali kraju programem reparacyjnym nastawionym na pomoc młodzieży poszkodowanej w traumatycznych wydarzeniach życiowych. Skuteczna pomoc takiej młodzieży możliwa jest gdy uda się stworzyć warunki do: - opowiedzenia (a co za tym idzie - zyskania kontroli) o swoich wydarzeniach - oświadczenia akceptacji od innych ludzi, połączonej z doświadczeniem realnego współdziałania. Zazwyczaj tego typu cele osiągane są w dwóch typach programów: psychoterapii (grupowej i indywidualnej) - pierwszy cel; oraz socjoterapii pozwalającej osiągnąć drugie zamierzenie. Psychoterapia jest jednak procesem długotrwałym (w przypadku traum - ok. 2 lat). Bez niej bardzo trudno tego typu młodzieży jest wytrzymać w grupie na zajęciach socjoterapeutycznych, które trwają zwykle kolejny rok. Bardzo trudno jest także zmotywować nastolatka do tak długich działań, zwykle ze względu na działające na niego siły związane z mechanizmami rodzinnymi. Akademia filmowa jest stosunkowo krótkim (jak na przedstawioną perspektywę), lecz bardzo intensywnym działaniem w którym możliwe jest opowiedzenie (wprost lub w warstwie symbolicznej, za pomocą ciała w dramie - nie wprost) o swojej traumatycznej historii życia przy jednoczesnym doświadczeniu rozwoju kompetencji społecznych przy realizacji zadania. Akademia Filmowa posiada bardzo atrakcyjną dla młodzieży formę zajęć - ważną przy budowaniu motywacji - produkcję własnych filmów fabularnych z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi multimedialnych: kamer, komputerów, przy użyciu kostiumów, scenografii. Sama praca nad filmem nie jest wyjątkowa - zdarzają się projekty wykorzystujące tą modalność. Mają one jednak zwykle charakter edukacyjny. W przypadku Akademii Filmowej unikalny jest jednak cel i sposób wykorzystania przygotowanego materiału do pracy terapeutycznej. Filmy omawiane z młodzieżą są pod kątem pracy z traumami. Specyfika Akademii Filmowej wiąże się także ze składem grupy. Zdecydowana większość uczestników każdej edycji to osoby doświadczające głębokich traum. Taka konstrukcja grupy jest zbliżona do grup terapeutycznych, które cechują się jednak znacznie mniejszą intensywnością działań i dużym rozłożeniem w czasie. Nie dają także możliwości doświadczenia współpracy z rówieśnikami w zadaniu, a przez to podniesienia poczucia własnej wartości. Takie cele osiągane za to są w trakcie zajęć socjoterapeutycznych, z tym że w grupie o tym charakterze może być najwyżej kilka osób z głębokimi traumami. Większa liczba osób, ze względu na duży regres w kompetencjach społecznych wynikający z przeżytej traumy, uniemożliwia realizację zajęć rozwojowych w klasycznym paradygmacie socjoterapii. W jednym zdaniu: możliwa jest skuteczna pomoc dużej liczbie osób doświadczonych przez traumy w krótkim czasie w jednym działaniu. Specjalne - używane tylko na Akademii Filmowej - narzędzie pozwala na zbudowanie w grupie klimatu umożliwiającego swobodne opowiadanie o trudnych przeżyciach przy jednoczesnym eksperymentowaniu z podejmowaniem nowych ról, zachowań społecznych. Jest to psychodrama skierowana na grupę. Dzięki wykorzystaniu specjalnej kombinacji narracji, improwizacji dramowej i procesu grupowego udaje się istotnie zmniejszyć i opanować lęki związane z budowaniem relacji z rówieśnikami, ekspozycją społeczną i wchodzeniem we współzależność od dorosłych. Lęki te, u osób doświadczonych traumatycznie, są dużo silniejsze niż u ich rówieśników, powodują uruchomienie mechanizmów obronnych tak silnych, że w praktyce uniemożliwiających zbudowanie bezpiecznej relacji z innymi. Przy dużej liczbie osób generujących tego typu lęki w grupie, bez psychodramy skierowanej na grupę, nie byłaby możliwa ani współpraca zadaniowa, ani swobodne opowiadanie swoich historii życia. Jest to autorskie narzędzie opracowane przez Tomasza Wojciechowskiego. Specyfiką Akademii Filmowej jest także korzystanie i umiejętne łączenie narzędzi z 6 różnych nurtów w pracy: treningu grupowego, psychoterapii psychodynamicznej, psychodramy, dramy edukacyjnej, interwencji kryzysowej i doradztwa zawodowego. Na poziomie osób prowadzących zajęcia: część filmową prowadzi team zbudowany przez mężczyznę i kobietę (bardzo ważne w pracy reparacyjnej z młodzieżą ze względu na procesy identyfikacji), łączący kompetencje z wielu dziedzin: certyfikowanego trenera posiadającego uprawnienia do prowadzenia treningów interpersonalnych, specjalistę w zakresie dramy, certyfikowaną terapeutkę - obie osoby z doświadczeniem w pracy w interwencji kryzysowej. Pozwala to na wsparcie udzielane młodzieży w wielu aspektach - od prowadzenia indywidualnych i grupowych sesji terapeutycznych, po ułatwianie budowania relacji w grupie, czy wręcz wsparcie w bardzo prostych czynnościach życiowych. Dzięki zgromadzeniu tych kompetencji w jednym teamie możliwe jest zbudowanie stabilnej więzi z dwiema (a nie rzeszą specjalistów) osobami dorosłymi, co ma ogromne znaczenie w reparacji traum. Znaczące dla skuteczności udzielanego w ramach Akademii Filmowej wsparcia dla młodzieży jest fakt, iż program ten wyrósł z potrzeb konkretnej społeczności lokalnej, ewoluując na przestrzeni 9 edycji (2008r-2012r). Osoby go prowadzące od wielu lat współpracują z innymi specjalistami z powiatu Myślenickiego w ramach instytucji pomocowych. Ma to znaczenie ze względu na osobiste zaufanie, którym obdarzani są prowadzący ten program, co owocuje na przykład skutecznym naborem młodzieży do projektu. O skuteczności działań w ramach programu świadczy unikatowo wysoki współczynnik ukończenia projektu - do tej pory każda z osób, które rozpoczęły projekt ukończyły go, łącznie 125 osób. Program powstał na bazie doświadczeń teamu prowadzącego tj: Małgorzaty Olejczyk-Barańskiej i Tomasza Wojciechowskiego i ewaluował przez lata w metodę pracy zwaną METODĄ AKADEMII FILMOWEJ. Metoda ta jest wykorzystywan jedynie przez tych specjalistów, a więc nie możliwą do powtórzenia przez osoby nie współpracujące z tym teamem i nie przeszkolone przez niego. Program ten był wielokrotnie polecany i prezentowany na konferencjach, gdzie zdobył powszechne uznanie środowiska psychologicznego i osób pracujących w pomocy społecznej jako wybitne osiągnięcie specjalistycznego programu działań lokalnych. Należy nadmienić, że w skali kraju nikt inny nie prowadzi zajęć tą metodą. Jest ona unikalna i dopasowana do potrzeb lokalnej społeczności, wynika z długoletniej pracy psychologicznej w środowisku rodzin wieloproblemowych w powiecie Myślenickim. Program uwzględnia kontynuację pomocy i budowanie szerokiego środowiska wsparcia dla uczestników również po zakończeniu samego działania. Dlatego też nie może być prowadzona przez osoby nie osadzone zawodowo i osobiście w systemie pomocy społecznej powiatu myślenickiego. Reasumując, cechy programu Akademia Filmowa świadczące o jego unikalności na skalę kraju: - Cel programu: wsparcie w rozwoju młodzieży doświadczonej przez traumy życiowe. - Specjalistyczny, reparacyjny charakter wsparcia dla uczestników. - Specjalny dobór narzędzi wykraczający poza powszechnie. stosowane nurty pracy z młodzieżą: psychoedukację, psychoterapię psychodynamiczną i socjoterapię. - Stosunkowo krótki czas wsparcia udzielanego młodzieży w przełożeniu na bardzo dużą skuteczność działań (potwierdzona ewaluacją). - Bardzo atrakcyjna forma zajęć dla młodzieży skutecznie wpływająca na motywację do uczestnictwa. - Wykorzystanie produkcji filmu fabularnego do celów terapeutycznych i reparacyjnych. - Duża liczba osób doświadczonych przez traumy objęta jedną formą wsparcia. - Używanie w czasie programu autorskiego narzędzia: psychodramy skierowanej na grupę umożliwiającej rozwój społeczny uczestników pomimo lęków społecznych wynikających z przeżytych traum. - Interdyscyplinarność narzędzi - technik pracy używanych w programie, pochodzących z: treningu grupowego, psychoterapii, psychodramy, dramy edukacyjnej, interwencji kryzysowej i doradztwa zawodowego. - Przy tak rozległym korzystaniu z wielu technik pracy, prowadzenie programu przez ten sam team umożliwiający młodzieży zbudowanie stabilnej więzi wspierającej rozwój i powrót do zdrowia (zgodnie z Koncepcją Przywiązania J.Bolwbiego). - Zbudowanie programu na bazie potrzeb społeczności lokalnej. - Obecna formuła jest efektem udoskonalania jej przez 9 edycji (5lat pracy). - Skuteczna promocja programu dzięki długotrwałej współpracy prowadzących z innymi specjalistami w społeczności lokalnej. - Bardzo wysoki czynnik ukończenia projektu. - Dostosowanie projektu do potrzeb lokalnej społeczności poprzez wnikliwą i długoletnią (lata 2008-2012) analizę środowiska. - Autorskie metody pracy twórców, metody niespotykane na skalę kraju