Wynik przetargu

Zamawiający:
Powiat Nowosolski
Adres: ul. Moniuszki , 67-100 Nowa Sól, woj. lubuskie
Dane kontaktowe: email: przetargi@powiat-nowosolski.pl
tel: 684 586 800
fax: 684 586 831
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 38925020100 Data Udzielenia: 2010-11-30
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
80500000-9 Usługi szkoleniowe
80510000-2 Usługi szkolenia specjalistycznego
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń grupowych dla pracowników Starostwa Powiatowego w Nowej Soli Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowo Konsultingowe BYTMET Ryszard Jagielski
05-270 Marki
143 010,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2010-11-30
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
805000009
805100002
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
143 010,00 zł
Minimalna złożona oferta:
143 010,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
143 010,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
143 010,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Nowa Sól: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń grupowych dla pracowników Starostwa Powiatowego w Nowej Soli


Numer ogłoszenia: 389250 - 2010; data zamieszczenia: 30.11.2010

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiat Nowosolski, ul. Moniuszki 3B, 67-100 Nowa Sól, woj. lubuskie, tel. 068 4586800, faks 068 4586831.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń grupowych dla pracowników Starostwa Powiatowego w Nowej Soli.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1.Przedmiotem negocjacji jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń ogólnych i specjalistycznych dla urzędników Starostwa Powiatowego w Nowej Soli w ramach projektu Szkolenie kadr oraz wdrażanie usprawnień zarządczych drogą do poprawy jakości świadczonych usług przez urzędników Starostwa Powiatowego w Nowej Soli realizowanego na podstawie wniosku współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Priorytet V Dobre rządzenie. 2.Szkolenia odbywać się będą na terenie miasta Nowa Sól - w miejscu dogodnym dla Zamawiającego, w dniach i godzinach pracy urzędników. 3.Zamówienie obejmuje (dot. wszystkich szkoleń) : 1) zapewnienie wykwalifikowanej kadry dydaktycznej; 2) zapewnienie odpowiednich warunków lokalowych, 3) zapewnienie odpowiedniego sprzętu do prawidłowej realizacji szkolenia tj. projektor, ekran, projekcyjny, rzutnik, tablica itp.) , 4) zapewnienie uczestnikom cateringu na cza trwania szkolenia składający się z jednego ciepłego posiłku na dzień, napojów zimnych i gorących oraz poczęstunku ( np. w formie ciastek ), 5) zapewnienie każdemu uczestnikowi szkolenia materiałów dydaktycznych i biurowych koniecznych do przeprowadzenia zajęć (podręczniki lub skrypty - kartki wydruku trwałego tj. złączone metodą np. bindowania, kolorowy zakreślacz, długopis ) Uwaga: wszystkie materiały muszą być przygotowane i rozdane - za pokwitowaniem - uczestnikom szkolenia w pierwszym dniu zajęć. 6) zapewnienie jednej przerwy 30-minutowej na lunch. Wykonawca zobowiązany będzie do opracowania i prowadzenia dokumentacji zamówienia, w tym : -Imiennej listy obecności uczestników szkolenia, -Dziennika zajęć zawierającego listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych, -Rejestru wydanych materiałów szkoleniowych uczestnikom szkolenia, -Wykazu osób korzystających z wyżywienia, -Testów ewaluacyjnych przed i po zakończeniu szkolenia, testu poziomu zadowolenia, -Raportu oceny efektywności szkolenia, -Certyfikatów ukończenia szkolenia. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania Zamawiającemu , w terminie do 5 dni od dnia zakończenia szkolenia, dokumentów jak wyżej oraz innych dokumentów - w oryginale i z podpisami uczestników szkolenia: -Imiennej listy obecności, -Imiennego wykazu osób, które ukończyły szkolenie, -Rejestru wydanych materiałów szkoleniowych , -Rejestru wydanych zaświadczeń o ukończeniu szkolenia , -Innych dokumentów niezbędnych do rozliczenia szkolenia ( faktury, zestawienie faktycznie poniesionych kosztów, rozliczenie kosztów wyżywienia uczestników szkolenia itp.). Ponadto do obowiązków Wykonawcy należeć będzie: -Sporządzenie dokumentacji fotograficznej poszczególnych szkoleń ( min. 10 zdjęć na płycie CD), -Sporządzenie dokumentacji poszczególnych zakresów szkoleń (wersja papierowa + CD/ każde szkolenie), -Oznakowanie miejsca szkolenia oraz wszelkich dokumentów związanych z organizacją szkolenia zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, -Zarejetrowanie się i udokumentowanie tego faktu zamawiającemu w internetowej bazie ofert szkoleniowych ( www.inwestycjawkadry.pl) i aktualizował w tej bazie informację o każdym szkoleniu otwartym organizowanym w ramach Projektu nie rzadziej niż raz w miesiącu, -Udostępnienie dokumentów związanych z zamówieniem- na każde żądanie Zamawiającego lub innych instytucji , w tym dokumentów finansowych, -Na każde żądanie Zamawiającego poddać się kontroli w zakresie prawidłowości realizacji zamówienia. Zamówienie realizowane będzie w formie szkoleń w zakresach tematycznych, z których każde stanowi odrębne zadanie : 1) Zarządzanie zasobami ludzkimi i ocena ryzyka - szkolenie ogólne; 2) Zjawisko stresu i metody przeciwdziałania ( z elementami relaksacji) - szkolenie ogólne; 3) Trening twórczego rozwiązywania problemów - szkolenie ogólne; 4) Warsztaty integrujące pracowników w ramach doskonalenia efektywności współpracy; 5) Kodeks postępowania administracyjnego - szkolenie ogólne; 6) Archiwizacja dokumentów- szkolenie ogólne; 7) Zintegrowany system obiegu dokumentów - szkolenie ogólne; 8) Zasady rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej - szkolenie specjalistyczne; 9) Dyscyplina finansów publicznych oraz kara za jej naruszenie- szkolenie specjalistyczne; 10) Ochrona danych osobowych w JST - szkolenie specjalistyczne; 11) Zasady tworzenia i opiniowania prawa miejscowego oraz innych aktów prawnych wydawanych przez JST - szkolenie specjalistyczne; 12) FIDIC oraz prawo budowlane - szkolenie specjalistyczne; 13) Zamówienia publiczne po nowelizacji - szkolenie specjalistyczne; 14) Ustawa o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności - 15) Zagospodarowanie przestrzenne - szkolenie specjalistyczne; 16) Postępowanie egzekucyjne w administracji - szkolenie specjalistyczne; 17) Zarządzanie projektami dofinansowanymi z Unii Europejskiej - szkolenie specjalistyczne. 4.Szczegółowe postanowienia dotyczące przedmiotu zamówienia: 1.Cele i rezultaty zakładane przez Zamawiającego: 1.1.poprawa jakości obsługi klienta w urzędzie, 1.2.umiejętność praktycznego zastosowania wiedzy specjalistycznej, 1.3.poprawa jakości stanowionych aktów prawa miejscowego, 1.4.poprawa współpracy na linii Urząd - NGO, Urząd - społeczeństwo 1.5..nabycie umiejętności wykorzystywania wiedzy w praktyce, 1.6..podniesienie poziomu samooceny, 1.7..nabycie umiejętności komunikacyjnych i interpersonalnych. 1.8..zmniejszenie wskaźnika decyzji administracyjnych wydanych po terminach określonych w KPA, 1.9.wdrożenie systemu monitorowania poziomu satysfakcji klientów z jakości usług publicznych lub funkcjonowania Starostwa Powiatowego i poprawa wskaźników satysfakcji klientów z jakości usług, 1.10..zwiększenie skuteczności poboru opłat i podatków lokalnych, 1.11.wdrożenie procedury konsultacji społecznych i wzrost liczby konsultacji w sprawach ważnych dla powiatu, 1.12.opracowanie i wdrożenie procedury aktualizowania mapy aktywności organizacji pozarządowych na terenie powiatu. 5.Opis poszczególnych części zamówienia: Zadanie nr 1 Zarządzanie zasobami ludzkimi i ocena ryzyka - szkolenie ogólne Czas trwania zadania: grudzień 2010 r. Ilość godzin/dni: 24 godziny/ 3 dni Ilość osób: 10 osób ( 1 grupa); Zadanie nr 2 Zjawisko stresu i metody przeciwdziałania ( z elementami relaksacji) - szkolenie ogólne Czas trwania zadania: grudzień 2010 r. Ilość godzin/dni: 24 godziny/ 3 dni Ilość osób: 9 osób ( 1 grupa); Zadanie nr 3 Trening twórczego rozwiązywania problemów - szkolenie ogólne Czas trwania zadania: grudzień 2010 r. Ilość godzin/dni: 16 godzin/ 2 dni Ilość osób: 7osób ( 1 grupa); Zadanie nr 4 Warsztaty integrujące pracowników w ramach doskonalenia efektywności współpracy Czas trwania zadania: grudzień 2010 r. Ilość godzin/dni :16 godzin/ 2 dni Ilość osób: 4 osoby ( 1 grupa); Zadanie nr 5 Kodeks postępowania administracyjnego - szkolenie ogólne Czas trwania zadania: styczeń 2011 r. Ilość godzin/dni: 24 godziny/ 3 dni Ilość osób: 49 osób ( 2 grupy); Zadanie nr 6 Archiwizacja dokumentów - szkolenie ogólne Czas trwania zadania: styczeń 2011 r. Ilość godzin/dni: 8 godzin/1 dzień Ilość osób: 7osób ( 1 grupa); Zadanie nr 7 Zintegrowany system obiegu dokumentów - szkolenie specjalistyczne Czas trwania zadania: luty 2011 r. Ilość godzin/dni: 3 grupy po 6 godzin=18 godzin/3 dni Ilość osób: 49 osób ( 3 grupy); Zadanie nr 8 Zasady rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej- szkolenie specjalistyczne Czas trwania zadania: luty 2011r. Ilość godzin/dni: 24 godziny / 3 dni Ilość osób: 7 osób ( 1 grupa); Zadanie nr 9 Dyscyplina finansów publicznych oraz kara za jej naruszenie- szkolenie specjalistyczne Czas trwania zadania: marzec 2011 r. Ilość godzin/dni: 24 godziny / 3 dni Ilość osób: 5osób ( 1 grupa); Zadanie nr 10 Ochrona danych osobowych w JST - szkolenie specjalistyczne Czas trwania zadania: kwiecień 2011 r. Ilość godzin/dni: 8 godzin / 1dzień Ilość osób: 7osób ( 1 grupa); Zadanie nr 11 Zasady tworzenia i opiniowania prawa miejscowego oraz innych aktów prawnych wydawanych przez JST - szkolenie specjalistyczne Czas trwania zadania: kwiecień 2011 r. Ilość godzin/dni: 24 godzin / 3dni Ilość osób: 3osoby ( 1 grupa); Zadanie nr 12 FIDIC oraz prawo budowlane - szkolenie specjalistyczne Czas trwania zadania: maj 2011 r. Ilość godzin/dni: 24 godzin / 3dni Ilość osób: 5osób ( 1 grupa); Zadanie nr 13 Zamówienia publiczne po nowelizacji - szkolenie specjalistyczne Czas trwania zadania: czerwiec 2011 r. Ilość godzin/dni: 16 godzin / 2 dni Ilość osób: 4osoby ( 1 grupa) ; Zadanie nr 14 Ustawa o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności- szkolenie specjalistyczne Czas trwania zadania: czerwiec 2011 r. Ilość godzin/dni: 16 godzin / 2dni Ilość osób: 3osoby ( 1 grupa); Zadanie nr 15 Zagospodarowanie przestrzenne - szkolenie specjalistyczne Czas trwania zadania: czerwiec 2011 r. Ilość godzin/dni: 16 godzin / 2dni Ilość osób:3 osoby ( 1 grupa); Zadanie nr 16 Postępowanie egzekucyjne w administracji - szkolenie specjalistyczne Czas trwania zadania: czerwiec 2011 r. Ilość godzin/dni: 24 godziny / 3dni Ilość osób:3 osoby ( 1 grupa) ; Zadanie nr 17 Zarządzanie projektami dofinansowanymi z Unii Europejskiej - szkolenie specjalistyczne Czas trwania zadania: marzec 2011 r. Ilość godzin/dni: 24 godziny / 3dni Ilość osób:5 osób ( 1 grupa);.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.50.00.00-9, 80.51.00.00-2.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Tytuł projektu: Szkolenie kadr oraz wdrażanie usprawnień zarządczych drogą do poprawy jakości świadczonych usług przez urzędników Starostwa Powiatowego w Nowej Soli realizowanego na podstawie wniosku współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Priorytet V Dobre rządzenie.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
29.11.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowo Konsultingowe BYTMET Ryszard Jagielski, Ul. Dmowskiego 30b/2, 05-270 Marki, kraj/woj. Polska.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 144180,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    143010,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    143010,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    143010,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    1. Podstawa prawna: Zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 66 w związku z art.5 ust.1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz.759). 2.Uzasadnienie faktyczne: W postępowaniu o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym wymienione w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 roku w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. 2010 Nr 12, poz. 68). Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki. Dyrektywa 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 roku w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi znalazła odzwierciedlanie w polskim prawie poprzez zmianę art. 5 ustawy Pzp. Wymieniając katalog usług niepriorytetowych, w tym edukacyjne i szkoleniowe, do których można stosować łagodniejsze procedury udzielania zamówień. Ustawodawca w art.5 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych wprowadził możliwość odstąpienia przez zamawiającego od stosowania niektórych, enumeratywnie wskazanych przepisów ustawy Pzp, a w art.5 ust 1a wskazał, że Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art.62 ust. lub w art.67 ust.1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną następujących okoliczności: 1. naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, 2. naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań. 3. poniesieniem straty w mieniu publicznym, 4. uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Wykonanie usługi w zakresie szkolenia musi nastąpić zgodnie z zatwierdzonym wnioskiem współfinansowanym z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Priorytet V Dobre rządzenie oraz załączonym do wniosku harmonogramem. Zakres proponowanych tematów (modułów) wymaga profesjonalnej kadry i doświadczenia w pracy bezpośrednio z osobami o zróżnicowanym stopniu możliwości i aktywności Wybór innego niż zamówienie z wolnej ręki trybu zamówienia publicznego (wymagającego dodatkowych nakładów środków finansowych i wydłużonego terminu związanego z zachowaniem procedur) w celu zorganizowania i przeprowadzenia szkoleń dla urzędników JST - realizowanego projektu - i koszt przeprowadzenia zamówienia publicznego w innym trybie naruszałby w znacznym stopniu celowość, oszczędność i efektywność wydatkowanych środków.Odnosząc się bezpośrednio do projektu Szkolenie kadr oraz wdrażanie usprawnień zarządczych drogą do poprawy jakości świadczonych usług przez urzędników Starostwa Powiatowego w Nowej Soli współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Priorytet V Dobre rządzenie należy zaznaczyć, że w jego ramach Zamawiający zamierza przeprowadzić całą serię szkoleń w skład których wchodzi również catering, zapewnienie materiałów dydaktycznych, lokalu. Dlatego też, dla przedmiotu zamówienia złożonego z w/w zadań powinno się zastosować jedno postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego z przyczyn technicznych z determinantem organizacyjnym. Jak wynika z powyższego realizowany projekt związany jest z bardzo złożonym przedmiotem zamówienia, które powinno być poprzedzone możliwością przeprowadzenia negocjacji z wykonawcą (gwarantuje to tryb zamówienia z wolnej ręki).Zastosowanie trybu nienegocjacyjnego skutkowałoby niecelowym, nieracjonalnym i nieefektywnym wydatkowaniem środków publicznych. Zakładanym celem projektu jest osiągnięcie wzrostu jakości świadczonych usług publicznych w urzędzie i dlatego efektywne przeprowadzenie całego cyklu szkoleń, które da gwarancję osiągnięcia zakładanych celów ma kluczowe znaczenie dla zamawiającego. Stosując tryb nienegocjacyjny zamawiający napotkałby na trudności formalno - prawne . Zamawiający wcześniej w SIWZ musiałby opisać bardzo precyzyjnie przedmiot zamówienia oraz wszystkie zagadnienia organizacyjne i terminowe, co musiałoby być również ujęte w treści umowy. W przypadku występowania w przedmiocie zamówienia takich różnorodnych zadań jak: szkolenie, catering, lokal, odpowiedni poziom materiałów dydaktycznych, precyzyjne i wcześniejsze opisanie tych zadań bez możliwości negocjacji szczegółów dotyczących tych zadań jest niemożliwe do wykonania. W konsekwencji przy założeniu braku precyzyjnych zapisów w SIWZ, a także niemożności negocjowania warunków zamówienia z wykonawcami, przeprowadzenie bloku szkoleń będzie nieefektywne, naruszające zasady celowego i oszczędnego dokonywania wydatków. Reasumując : koniecznością staje się zaproszenie do negocjacji takiego podmiotu, który daje gwarancję zachowania terminów i jakości zlecanych usług, ma solidną bazę trenerów, opracowane autorskie programy, duże doświadczenie w szkoleniu pracowników JST, rekomendacje instytucji pozyskujących środki z Europejskiego Funduszu Społecznego, a jednocześnie posiada doświadczenie w realizowaniu projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz wysoką ocenę instytucji kontrolujących.