Wynik przetargu

Adres: ul. Św. M. Kolbe , 32-650 Kęty, woj. małopolskie
Dane kontaktowe: email: mzwik@mzwik-kety.com.pl
tel: 033 845 22 78
fax: 033 845 33 87 w. 10
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: 27123620120 Data Udzielenia: 2012-07-26
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Kody CPV
71356200-0 Usługi pomocy technicznej
71520000-9 Usługi nadzoru budowlanego
71541000-2 Usługi zarządzania projektem budowlanym
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Pełnienie roli Inżyniera Kontraktu dla Projektu: Rozbudowa i modernizacja systemu ściekowego w Gminie Kęty - etap I- usługi uzupełniające. GRONTMIJ POLSKA sp. z o.o.
Poznań
20 000,00
1,00
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2012-07-26
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
715200009
715410002
713562000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
20 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
20 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
20 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
20 000,00 zł
TREŚĆ OGŁOSZENIA


Kęty: Pełnienie roli Inżyniera Kontraktu dla Projektu: Rozbudowa i modernizacja systemu ściekowego w Gminie Kęty - etap I- usługi uzupełniające.


Numer ogłoszenia: 271236 - 2012; data zamieszczenia: 26.07.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
nieobowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Zakład Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o., ul. Św. M. Kolbe 25a, 32-650 Kęty, woj. małopolskie, tel. 033 845 22 78, faks 033 845 33 87 w. 10.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Pełnienie roli Inżyniera Kontraktu dla Projektu: Rozbudowa i modernizacja systemu ściekowego w Gminie Kęty - etap I- usługi uzupełniające..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Zamówienie uzupełniające dotyczy Usługi Inżyniera Kontarktu nad robotami dodatkowymi na Kontraktach: W1, W2 - zadanie 1, 2, 3, W3, W5..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.52.00.00-9, 71.54.10.00-2, 71.35.62.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Zadanie współfinansowane ze środkówFunduszu Spóności w ramach Projektu: /Rozbudowa i modernizacja systemu ściekowego w Gminie Kęty - etapI/. Projekt dofinansowany w ramach POIiŚ na podstawie umowy nr POIS.01.01.00-00-113/09..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
20.01.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • GRONTMIJ POLSKA sp. z o.o., ul. Ziębicka 35, 60-164 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 25000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    20000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    20000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    20000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie faktyczne; W okresie realizacji Projektu pn.: Rozbudowa i modernizacja systemu ściekowego w Gminie Kęty - etap I, doszło do zaistnienia niemożliwych wcześniej do przewidzenia okoliczności negatywnie rzutujących na możliwość prawidłowego wykonawstwa robót oraz na możliwość prawidłowej i bezawaryjnej eksploatacji sieci kanalizacji sanitarnej na terenie miejscowości Kęty, sołectw Bielany i Łęki i prawidłowo przeprowadzonej modernizacji oczyszczalni ścieków. Zaistniałe okoliczności w toku realizacji projektu spowodowały konieczność udzielenia zamówień dodatkowych na roboty budowlane. W związku z powyższym w celu zagwarantowania poprawnego oraz prawidłowego wykonawstwa robót, a także wypełnienia obowiązków Inwestora -MZWiK Sp. z o.o. Kęty, wprost wskazanych w regulacji ustawy prawo budowlane, dla wykonania robót dodatkowych konieczne i niezbędne jest ustanowienie nadzoru inwestorskiego. Powyższe okoliczności uzasadniają dążenia Zamawiającego do zagwarantowania profesjonalnego nadzoru inwestorskiego świadczonego przez zespół odpowiednio doświadczonych specjalistów, w szczególności w sytuacji kiedy Zamawiający opierając się na własnych zasobach nie jest w stanie takiego nadzoru zapewnić. Dodatkowo szczególnie istotnym jest, iż zakres usług uzupełniających funkcjonalnie pokrywa się z zakresem usług zamówienia podstawowego, bowiem to Inżynier Kontraktu odpowiedzialny był za skwitowanie prawidłowej realizacji robót podstawowych i jako taki winien pełnić nadzór i dokonać skwitowania prawidłowego wykonania robót uzupełniających, których jakość będzie rzutować na ryzyko powstania wad w przedmiocie zamówienia podstawowego, które winny być stwierdzane przez Wykonawcę świadczącego zamówienia podstawowe na usługi nadzoru. Wobec funkcjonalnego powiązania wykonawstwa robót podstawowych i uzupełniających oraz mając na uwadze zakres czynności wymaganych od Inżyniera Kontraktu w ramach świadczenia zamówienia podstawowego, który to zakres będzie rzutował również na nadzór nad robotami uzupełniającymi, okoliczności te uzasadniają udzielenie zamówienia uzupełniającego na usługi nadzoru inwestorskiego. W szczególności z uwagi na konieczność zagwarantowania sprawnego przebiegu robót oraz prawidłowego ich wykonawstwa, które ma niebagatelne znaczenie dla zapewnienia ciągłej i nieprzerwanej eksploatacji sieci kanalizacyjnej dla mieszkańców Gminy Kęty, ustanowienie profesjonalnego nadzoru jest wymagane. Okoliczności powyższe uzasadniają udzielenie zamówienia uzupełniającego w ramach nadzorowanego przez wykonawcę usług kontraktu na roboty budowalne, również z uwagi na przyjęcie przez wykonawcę zamówienia podstawowego, Inżyniera Kontraktu, odpowiedzialności za prawidłowe wykonanie zadania inwestycyjnego na roboty budowlane wraz z robotami uzupełniającymi, co potwierdza zasadność i konieczność udzielenie zamówienia uzupełniającego dotychczasowemu wykonawcy usług. Uzasadnienie prawne; Zgodnie z brzmieniem art. 67 ust 1 pkt 6) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych ,tekst jednolity Dz. U. z 2010 roku Nr 113 poz 759 z późn. zm. - dalej jako ustawa Pzp, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okolicznośc - w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego;/ Tak więc dla prawidłowego udzielenia zamówienia uzupełniającego w trybie art. 67 ust 1 pkt 6) ustawy Pzp, konieczne jest kumulatywne spełnienie następujących przesłanek; 1. zamówienie uzupełniające udzielane jest w okresie maksimum 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego; 2. zamówienie uzupełniające udzielane jest temu samemu wykonawcy; 3. zamówienie uzupełniające dotyczy usług lub robót budowalnych; 4. wartość zamówienia uzupełniającego nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego, przy czym jako odnośnik dla ustalenia tej wartości należy przyjąć szacunkową wartość zamówienia podstawowego ustaloną przez Zamawiającego na początkowym etapie procedury udzielania zamówienia podstawowego. Jednocześnie wskazać należy, iż inaczej niż w przypadku zamówień dodatkowych, wartość zamówienia uzupełniającego należy odnosić do wartości szacunkowej zamówienia publicznego. Po pierwsze wynika to z faktu, że w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 jest mowa o wartości zamówienia podstawowego, a nie o wartości zamówienia realizowanego, jak w art. 67 ust. 1 pkt 5, po wtóre zaś, ze względu na charakter prawny zamówień uzupełniających, których udzielenie zamawiający przesądza już na etapie postępowania o udzielenie zamówienia podstawowego. Zamówienia uzupełniające nie mogą przekraczać 50% wartości zamówienia podstawowego, czyli szacunkowej wartości zamówienia podstawowego - netto, ustalonego zgodnie z normą art. 32 ustawy Pzp; 5. zamówienie uzupełniające polega na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień; 6. zamówienie podstawowe zostało udzielone w procedurze konkurencyjnej /przetarg nieograniczony lub ograniczony/; 7. zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Dokonując analizy możliwości udzielenia zamówienia uzupełniającego na usługi uzupełniające , Pełnienie roli Inżyniera Kontraktu dla Projektu: Rozbudowa i modernizacja systemu ściekowego w Gminie Kęty - etap I- usługi uzupełniające/ wskazać należy; W odniesieniu do spełnienia przesłanki wskazanej w pkt 1) powyżej; Stwierdzić należy, iż jest spełniona, bowiem udzielenie zamówienia podstawowego tj. zawarcie umowy podstawowej nastąpiło w dniu 09.11.2010 roku tak więc możliwym jest udzielenie zamówienia uzupełniającego do dnia 09.11.2013 roku, przy czym co istotne trzyletni okres limitujący korzystanie z zamówień uzupełniających odnosi się do najpóźniejszego momentu udzielenia takiego zamówienia, a nie do okresu wykonywania umowy w sprawie zamówienia uzupełniającego. Zakłada się, iż przedmiotowe zamówienie uzupełniające będzie wykonywane w okresie do 31.01.2013 roku. W odniesieniu do spełnienie przesłanki wskazanej w pkt 2) powyżej, stwierdzić należy, iż; Przesłanka ta w niniejszej spawie jest spełniona, bowiem planuje się udzielenie zamówienia uzupełniającego dotychczasowemu wykonawcy usług nadzoru inwestorskiego tj. GRONTMIJ POLSKA sp. z o.o., z którym była zawarta umowa o zamówienie podstawowe. Przesłanka wskazana w pkt 3) powyżej jest spełniona ponieważ zamówienie uzupełniający dotyczy robót budowlanych. Przesłanka wskazana w pkt 4) powyżej jest spełniona ponieważ szacowana wartość zamówienia podstawowego została oszacowana na podstawie szacunków zgodnie z notatką szacowania wartości zamówienia na kwotę 722700,00 PLN /kwota netto/. Szacowana wartość zamówienia uzupełniającego opiewa na kwotę 25 000,00 PLN /kwota netto/, dlatego też przesłanka udzielenia zamówienia publicznego wskazana w pkt 4) - powyżej jest spełniona, ponieważ szacowana wartość zamówienia uzupełniającego nie przekracza kwoty stanowiącej równowartość 50 % wartości zamówienia podstawowego. Dotychczas nie doszło do udzielenia innych zamówień uzupełniających do zamówienia podstawowego na świadczenie usług nadzoru inwestorskiego. Przesłanka wskazana w pkt 5) powyżej jest spełniona ponieważ; Zakres zamówienia uzupełniającego obejmować będzie ten sam zakres co zamówienie podstawowe bowiem dotyczyć będzie; usług nadzoru budowlanego 71.52.00.00-9, 71.54.10.00-2, 71.35.62.00-0, czyli identycznych z opisem przedmiotu zamówienia podstawowego. Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego, tak więc również ten wymóg, wskazany w pkt 6) powyżej, umożliwiający udzielenie zamówienia uzupełniającego jest spełniony. Zgodnie z zapisami SIWZ dla zamówienia podstawowego, zamieszczonej na stronie internetowej Zamawiającego w dniu 15.07.2010 roku, zostało wyraźnie wskazane, iż Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w wysokości do 20% wartości zamówienia podstawowego.