Wynik przetargu
Obsługa prawna
Zamawiający:
Instytucja Filmowa "Silesia-Film"
Adres: | ul. Górnicza 5, 40-008 Katowice, woj. śląskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: info@silesiafilm.com.pl tel: 032 2068861 do 63 w. 23 fax: 322 598 388 |
Dane zamówienia
ID ogłoszenia wyniku: | 86720120 | Data Udzielenia: | 2012-01-02 |
---|---|---|---|
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Kody CPV
79100000-5 | Usługi prawnicze | |
79110000-8 | Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej | |
79111000-5 | Usługi w zakresie doradztwa prawnego | |
79120000-1 | Usługi doradztwa w zakresie patentów i praw autorskich |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Obsługa prawna | Kancelaria Radców Prawnych Niczpan, Trefon, Prasałek s.c. Katowice | 177 120,00 |
Uwagi | Uwagi firmowe | Dokumenty |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2012-01-02 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791000005 791100008 791200001 791110005 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 177 120,00 zł Minimalna złożona oferta: 177 120,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 177 120,00 zł Maksymalna złożona oferta: 177 120,00 zł | |
TREŚĆ OGŁOSZENIA
Katowice: Obsługa prawna
Numer ogłoszenia: 867 - 2012; data zamieszczenia: 02.01.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Instytucja Filmowa "Silesia-Film", ul. Górnicza 5, 40-008 Katowice, woj. śląskie, tel. 032 2068861 do 63 w. 23, faks 032 2598388.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Wojewódzka Samorządowa Instytucja Kultury...
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa prawna.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Obsługa prawna Zamawiającego instytucji Filmowej Silesia- Film przez okres 48 miesięcy.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5, 79.11.00.00-8, 79.12.00.00-1, 79.11.10.00-5.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.12.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Kancelaria Radców Prawnych Niczpan, Trefon, Prasałek s.c., ul.Krasińskiego 29, 40-219 Katowice, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 170000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
177120,00
Oferta z najniższą ceną:
177120,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
177120,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Instytucja Filmowa Silesia-Film w Katowicach jest instytucją kultury, której przedmiot działalności obejmuje prowadzenie wszechstronnej działalności w zakresie upowszechniania filmu i kultury filmowej, dystrybucja i rozpowszechnianie filmów, archiwizowanie zabytków kultury filmowej, wspieranie produkcji filmów animowanych, dokumentalnych i fabularnych, edukacja w dziedzinie kultury filmowej, administrowanie i zarządzanie własnymi kinami. Działając obrocie prawnym w specyficznej formie, jaką jest instytucja kultury zajmująca się działalnością filmową (jako jedna z dwóch w Polsce), oraz zajmując się różnorodnymi zadaniami o dużym stopniu złożoności, wymaga stałej obsługi prawnej, przy czym z uwagi na wskazane okoliczności musi ona być wykonywana przez podmiot posiadający odpowiednie doświadczenia i rozeznanie w specyficznych warunkach funkcjonowania rynku filmowego, ale także znający odrębności wynikające z działania jednostek sfery finansów publicznych, złożoność uregulowań prawnych rządzących produkcją filmową, dystrybucją, a także innych specyficznych regulacji prawnych. Instytucja Filmowa Silesia-Film opiera również duży zakres swej działalności na współpracy z różnymi podmiotami, takimi jak Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Filmoteka Narodowa, Państwowy Instytut Sztuki Filmowej, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych. W ramach prowadzonej współpracy pojawiają się często zagadnienia, wątpliwości natury prawnej, do których rozstrzygnięcia nieodzowne jest skorzystanie z obsługi prawnej. Niezależnie od powyższego Instytucja Filmowa Silesia-Film w związku z prowadzoną działalnością jest podmiotem postępowań administracyjnych i sądowych powodujących konieczność skorzystania z profesjonalnej pomocy prawnej celem zapewnienia zastępstwa procesowego w postępowaniach toczących się przed sądami oraz innymi organami orzekającymi. Poza powyższymi czynnościami, odnoszonymi bezpośrednio do zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi specyfika funkcjonowania Instytucji w obrocie prawnym wymaga podejmowania szeregu innych działań i czynności związanych z rozstrzyganiem pojawiających się kwestii prawnych. W związku z prowadzoną działalnością zachodzi niejednokrotnie konieczność sporządzania opinii prawnych, zajmowania uzasadnionych prawnie stanowisk, czy też prowadzenia negocjacji. Zgodnie z art. 5 ust. 1b ustawy w postępowaniach, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek trybu wyboru zamówienia z wolnej ręki. Powyżej przytoczony przepis uzasadnia w pełni tryb niniejszego zamówienia w zakresie zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego. Ponadto zgodnie z treścią przepisów art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1 (zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a - zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym - do usług o charakterze niepriorytetowym zalicza się usługi prawnicze - kategoria nr 21), zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 67 ust.1 ustawy, w szczególności (ale nie tylko), jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków lub uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Działalność Instytucji Filmowej Silesia-Film opiera się na funkcjonowaniu w wielu zróżnicowanych płaszczyznach prawnych. Profesjonalną i rzetelną obsługę prawną może zapewnić jedynie osoba posiadająca szeroką wiedzę teoretyczną popartą odpowiednim doświadczeniem, zwłaszcza w zakresie obsługi jednostek sektora finansów publicznych. Nie mniej istotne są indywidualne cechy, jakie musi posiadać wykonawca, takie jak wysoka odporność na stres, komunikatywność, bezkonfliktowość, szybkość w podejmowaniu decyzji, umiejętność skutecznego prowadzenia negocjacji oraz biegłość w obowiązujących przepisach prawa związanych z przedmiotem działalności Instytucji. Powyższe cechy spełnia radca prawny Marcin Prasałek. W trakcie prowadzonej od przeszło czterech lat obsługi prawnej Instytucji podjął szereg istotnych, a co najważniejsze trafnych decyzji, nadzorowała zawarcie kilkudziesięciu umów koproducenckich z największymi firmami producenckimi w Polsce, nadzorował prace regionalnego funduszu filmowego funkcjonującego w ramach Instytucji, nadto opiniował i przygotowywał kilkaset umów związanych z bieżącą działalnością Instytucji. Prowadzone przez niego rozmowy i negocjacje w znakomitej większości przypadków przyniosły wymierny rezultat z pożytkiem dla spółki. Istotny jest również fakt, iż zapoznał się ze specyfiką i strukturą wewnętrzną Instytucji. Pozwala to zaoszczędzić czas potrzebny do wdrożenia innej osoby w strukturę Instytucji , a tym samy umożliwia terminową realizację zadań i zachowanie ciągłości podjętych działań. Świadczona przez radcę prawnego Marcina Prasałka obsługa prawna jest na wysokim poziomie. Duży potencjał merytoryczny poparty długoletnim doświadczeniem zawodowym, znajdujący swe przełożenie na korzystne dla Instytucji decyzje i działania oraz znajomość specyfiki obszaru działania i struktury Instytucji stanowi określony przepisem art. 5 ust. 1b inny uzasadniony przypadek warunkujący możliwość zastosowania trybu z wolnej ręki w odniesieniu do usług niepriorytetowych. Zamiar zawarcia umowy z radcą prawnym Marcinem Prasałkiem zgodny jest z zasadami celowego, oszczędnego i rzetelnego dokonywania wydatków. Trafność decyzji podczas dotychczasowej współpracy pozwala na uzasadnione twierdzenie, iż obsługa prawna będąca przedmiotem zamówienia pozwoli uniknąć błędów, mogących skutkować utratą środków publicznych. Przypuszczenie powyższe nie znajduje uzasadnienia w przypadku powierzenia usług prawniczych w innym trybie osobom dotychczas Instytucji nieznanym. Powierzenie obsługi prawnej Instytucji Marcinowi Prasałkowi pozwoli również na zachowanie ciągłości podjętych działań i terminową realizację zadań.